Autor Wątek:  Trasa SN61  (Przeczytany 20394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Macianty

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa SN61
« dnia: 25 Listopada 2003, 21:28:06 »
jak zrobić żeby na trasie SN61 z najnowszego patha jechać np ET22??

P.S skąd można ściągnąć STL??

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Re: Trasa SN61
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Listopada 2003, 21:45:29 »
Cytat: "Macianty"
jak zrobić żeby na trasie SN61 z najnowszego patha jechać np ET22??


Trzeba edytowac scenerie. Scenerie testowo2.scn ktora znajduje sie w katalogu /scenery trzeba wyedytowac tak:

trainset none Konczyny_1b2 10.0 0.0
//node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
node -1 0 SN61-183 dynamic PKP\SN61 SN61-183 sn61 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset

To jest standardowy sklad. Linijka oznaczona na poczatku znakami // jest zakomentowana, czyli tak jakby jej nie bylo.

Nalezy wpis ten zmienic na:
trainset none Konczyny_1b2 10.0 0.0
//node -1 0 machajka dynamic PKP\machajka none machajka 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
node -1 0 SN61-183 dynamic PKP\et22 et22-443 203e 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset

Plik odpalamy tak jak zawsze przez sn61-183.bat
Bedziemy jechac ET22 luzem.

Przyklady innych ustawien (sama linijka od lokomotywy):
node -1 0 SN61-183 dynamic PKP\eu07 eu07-424 303e 0.0 headdriver 3 0
-bedziemy jechac EU07 luzem
node -1 0 SN61-183 dynamic PKP\eu07 et41-148 203e-A 0.0 headdriver 7 0
node -1 0 SN61-183-B dynamic PKP\eu07 et41-148 203e-B 0.0 headdriver 7 0
-bedziemy jechac ET41 luzem

Jak to jest z wagonami to mam nadzieje kol. sie na "chlopski rozum" domysli ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa SN61
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Listopada 2003, 13:44:42 »
Moze jeszcze dodajmy komendy dotyczace składów w pliku scn:

trainset <Nazwa Składu> <Nazwa toru> <Odległosc od poczatku toru> <predkosc poczatkowa>

np:
trainset none Konczyny_1b2 10.0 0.0

Pociag o nazwie none, 10m od poczatku toru Konczyny_1b2.
Predkosc poczatkawa dajemy zawsze 0.

Nastepne linijki dotycza sie skladu:

node -1 0 <nazwa pojazdu> dynamic <sciezka> <tekstura> <plik mmd> 0.0 headdriver/nobody <rodzaj sprzegu>  0 enddynamic

np:
node -1 0 SN61-183 dynamic PKP\SN61 SN61-183 sn61 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

Pojazd o nazwie SN61-183, w katalogu PKP/SN61, tekstura SN61-183 (domyslnie bmp, jezeli tekstura jest w formacie tga to by bylo SN61-183.tga), plik sm61.mmd, headdriver - bo ten pojazd bedziemy prowadzic, 3 - sprzeg z nastepnym wagonem. W ostatnim wagonie rodzaj sprzegu dajemy jako 0. Miedzy dwoma lokomotywami w trakcji ukrotnionej dajemy 7.

node -1 0 SM42-175 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42Dwrak szopa-tor5 2.0 nobody 0 0 enddynamic

Pojazd o nazwie SM42-175 z katalogu PKP/SM42, tekstura sm42-174.bmp, plik sm42Dwrak.mmd - zeby oszczedzic pamiec, jak bedzie stal gdzies na bocznicy, rodzaj sprzegu 0, bo stoi sama.

node -1 0 505120-00255-3 dynamic PKP\Bd  none 111a 0.0 nobody 0 0 enddynamic

Tutaj wagon 2 klasy. Numery moga sie jak na razie powtarzac. Zamiast tekstury - none. nobody bo wagonem nie kierujemy ;)

Na koncu skladu zawsze dajemy:
endtrainset

Przyklady innych wagonow i lokomotyw mozemy zawsze skopiowac z roznych plikow scn. Nazwe toru mozemy znalesc za pomoca programu Szopa Track Viewer.
Wszystkio dotyczace skladow umieszczamy pod koniec scenerii, po definicji terenu itp. Dokladniej wsyzstko musi sie znalesc za linia: FirstInit

Teraz wracajac jeszcze do pola: Nazwa Pojazdu. Jezeli chcemy sterowac ktoras lokomotywa musimy uruchomic symulator komenda:
eu07.exe -s sceneria.scn -v lokomotywa_ktora_sterujemy,

np:

eu07.exe -s testowo2.scn -v SN61-183

Jezeli popatrzymy do plikow *.bat zobaczymy ze na ich koncu jest wlasnie to samo.

Jeszcze mala uwaga: jesli nie chcemy jakiegos wagonu, to zamiast kasowac cala linijke mozemy dac przed nia: // To co sie znajduje za nia, zostanie pominiete.
Reaktywacja ?

Offline Macianty

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa SN61
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Listopada 2003, 15:48:49 »
dzięki. Dziala, jade se et22 z 30 wagonami tylko swiecą mi sie lampki, ale to chyba przez to ze nie ma trakcji...


PS Jak zrobić żebym jechał ja, do mnie był podłączony np Helmut i dopiero do niego wagony??

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Trasa SN61
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Listopada 2003, 17:06:13 »
Cytat: "Macianty"
dzięki. Dziala, jade se et22 z 30 wagonami tylko swiecą mi sie lampki, ale to chyba przez to ze nie ma trakcji...

Jakie lampki?! :]
Cytat: "Macianty"
PS Jak zrobić żebym jechał ja, do mnie był podłączony np Helmut i dopiero do niego wagony??

A tak:
node -1 0 ET22-443 dynamic PKP\et22 et22-443 203e 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
 node -1 0 Helmut dynamic PKP\et22 et22-443 203e 0.0 nobody 3 0 enddynamic
*a tutaj linijki od weglarek*

W pliku eu07.ini wpisujemy zamiast standardowego pojazdu ET22-443 i zamiast standardowej scenerii ta ktora edytowales.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Macianty

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa SN61
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Listopada 2003, 21:23:54 »
coś to nie działa

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa SN61
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Listopada 2003, 09:56:55 »
Nie moze dzialac bo dwa pojazdy obsadzone przez mechanikow
nie moga miec tych samych nazw (konflikt w logach).
Trzeba zmienic numer inwentarzowy drugiej ET22.
Albo dac nobody zamiast headdriver i oczywiscie sprzeg 7 zamiast 3
(aczkowliek to sjie nijak ma do rzeczywistosci bo ET22 sterowania
ukrotnionego w zasadzie nie mialy :)

MC

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Trasa SN61
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Listopada 2003, 14:51:32 »
Cytat: "McZapkie"
Nie moze dzialac bo dwa pojazdy obsadzone przez mechanikow
nie moga miec tych samych nazw (konflikt w logach).
Trzeba zmienic numer inwentarzowy drugiej ET22.
Albo dac nobody zamiast headdriver i oczywiscie sprzeg 7 zamiast 3
(aczkowliek to sjie nijak ma do rzeczywistosci bo ET22 sterowania
ukrotnionego w zasadzie nie mialy :)

MC


Ale przeciez jest w pierszym pojezdzie ET22-443, a drugim Helmut i nobody. A ET22 sterowanie wielokrotnego nie maja, wiec sa sprzegi 3. Ale moze ja czegos nie rozumiem :)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasa SN61
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Listopada 2003, 15:10:48 »
Masz racje, popatrzylem na tekstury a nie nazwy.
Ale jak nie dasz nikogo w drugiej lokomotywie
a sterowania ukrotnionego nie bedzie to bedzie ona
jechala jak wagon, to chyba logiczne :)
Natomiast jak dasz headdriver to bedzie tam siedzial AI
ale niekoniecznie bedzie jechal tak jak ty chcesz.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Trasa SN61
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Listopada 2003, 16:57:44 »
Cytat: "Macianty"
dzięki. Dziala, jade se et22 z 30 wagonami tylko swiecą mi sie lampki, ale to chyba przez to ze nie ma trakcji...


A te lampki (Przekaznik roznicowy obwodow pomocniczych i ogrzewanie pociagu) to chyba bug :)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Trasa SN61
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Listopada 2003, 16:58:42 »
Cytat: "McZapkie"
Masz racje, popatrzylem na tekstury a nie nazwy.
Ale jak nie dasz nikogo w drugiej lokomotywie
a sterowania ukrotnionego nie bedzie to bedzie ona
jechala jak wagon, to chyba logiczne :)
Natomiast jak dasz headdriver to bedzie tam siedzial AI
ale niekoniecznie bedzie jechal tak jak ty chcesz.


Ale kol. Macianty'emu chyba o to chodzilo. :)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Trasa SN61
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Listopada 2003, 23:54:28 »
Nie da sie tego powiedzieć po Polsku? Bo ja nic z tego nie kapuje. Powinien być jakiś prostszy sposób dla ludzi którzy się na komputerach nie znają.

Frędzel

  • Gość
Trasy
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Czerwca 2004, 21:06:16 »
Jak zainstalowac SU42-504 zamiast SN61???

Oli

  • Gość
Trasa SN61
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Czerwca 2004, 23:33:37 »
Cytat: "Macianty"
dzięki. Dziala, jade se et22 z 30 wagonami tylko swiecą mi sie lampki, ale to chyba przez to ze nie ma trakcji...


W nowej wersji bez trakcji sobie nie pojezdzisz :>
Testowo=SN61