Autor Wątek:  3D MAX studio  (Przeczytany 7265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
3D MAX studio
« dnia: 17 Listopada 2006, 17:02:44 »
Czy jest ktoś chętny opisowo wytłumaczyć obsługę programu od podstaw ? Jak stworzyć trasę , lokomotywy w tym programie . Większość trasopisarzy sprawnie posługuje się programem tworząc wyśmienite loki jak i trasy może jest ktoś , kto opisze podstawy programu . Dzięki z góry

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Re: 3D MAX studio
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Listopada 2006, 17:10:01 »
Cytat: "darek71wrc"
Czy jest ktoś chętny opisowo wytłumaczyć obsługę programu od podstaw ? Jak stworzyć trasę , lokomotywy w tym programie . Większość trasopisarzy sprawnie posługuje się programem tworząc wyśmienite loki jak i trasy może jest ktoś , kto opisze podstawy programu . Dzięki z góry

Książka - instrukcja kosztuje ponad 100zł i jest to dość pokaźny tom. Do tej pory nikt nie pokusił się o napisanie tutoriala na ten temat. Jak dotąd pozostaje koleżeńska doraźna pomoc. Książkę widziałem ostatnio w jednej z sieci hipermarketów. Trudno mi ocenić jej przydatność prz ykonstrukcji tras w Symku.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
3D MAX studio
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Listopada 2006, 17:35:06 »
http://www.eu07.pl/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=2

oraz

http://www.eu07.pl/misc/doc/Scenery.doc

To sobie zobacz jeżeli chodzi o rzeczy związane z Maszyną.
-//-

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
3D MAX studio
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Listopada 2006, 18:14:21 »
Pod wskazanymi linkami jest wiele istotnych informacji. Tego nie kwestionuje. Natomiast myślałem o tutorialu który opisuje punkt po punktcie tworzenie prostej przykładowej scenerii. Taki tutorial oparty na przykładowej scenerii napisanej w notatniku napisał @Jaras.
Chciałbym podkreślić jeszcze raz, chodzi mi o tworzenie scenerii czy prostego modelu na konkretnym przykładzie bo wtedy można racjonalnie obejrzeć i porównać wyniki nauki.

Offline Daro

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
    • http://www.hotrod.oz.pl
  • Otrzymane polubienia: 2
3D MAX studio
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Listopada 2006, 19:57:40 »
Jeżeli tego nie możesz zrozumieć to widocznie nie nadajesz sie na autora tras modelów itp. A pozatym nie wystarczy sama znajomość posługiwania się program trzeba mieć dużo chęci i cierpliwości. Wiem coś na ten temat bo kiedyś sam próbowałem i wychodzę z założenia że jak się chce to można się wszystkiego samemu nauczyć.

To są linki z ktorych zaczerpywałem informacje i powiem ci że tu jest to co wystarczy żeby zrobić prostą scenerie.

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3144

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2732&highlight=trakcja

http://eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2451

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2422&highlight=trawa

http://www.eu07.pl/misc/edscen/index.html

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
3D MAX studio
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Listopada 2006, 20:25:25 »
Cieszę się że ty się nadajesz, wykroczyłeś po za regulamin. Tu nie powinno być inwektyw. Nie będę więc polemizował co który z nas potrfi.

Powiem że nie każdy musi się czuć tak "wielki" jak ty, a może nawet nie chcą. Swoją drogą chyba nie wiesz o co mi chodziło.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
3D MAX studio
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Listopada 2006, 23:37:00 »
Panowie nie polemizujcie kto jest w te klocki dobry a kto nie umie nic . Ja się zaliczam do tych drugich chciałem się tylko choć troszke dowiedzieć o programie , a widze że już zaczynają się kłopoty .... kto jest lepszy , kto gorszy . Widzę że nie potrzebnie poruszyłem temat programu .... szkoda echhhhh .

Offline Tomek6996

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
3D MAX studio
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopada 2006, 09:13:03 »
I tak marnowane sa talenty. Ktos kto ma wizje pieknej trasy, ma czas coby ja zrobic, otwiera nieszczesne maxstudio i mu sie odechciewa. Podane linki owszem w jakis sposob pokazuja JAK TO SIE ROBI ale trzeba sporo czasu poswiecic na przyswojenie sobie tego. A to juz bardzo zniecheca. Cierpliwosc nad trasa bardzo rozni sie od cierpliwosci nad dmaxem.

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
3D MAX studio
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopada 2006, 09:47:35 »
Cytat: "Tomek6996"
I tak marnowane sa talenty. Ktos kto ma wizje pieknej trasy, ma czas coby ja zrobic, otwiera nieszczesne maxstudio i mu sie odechciewa. Podane linki owszem w jakis sposob pokazuja JAK TO SIE ROBI ale trzeba sporo czasu poswiecic na przyswojenie sobie tego. A to juz bardzo zniecheca. Cierpliwosc nad trasa bardzo rozni sie od cierpliwosci nad dmaxem.


Co Ty chcesz od MAXa? Swietny program, czytelny, uporzadkowany dobry interface. Sama przyjemnosc pracy.

Oczywiscie mozna sie nie raz wkurzyc, ale to jak w kazdym programie. Idealem bylby jakis edytor do tras ale moze sie doczekamy kiedys.
/ \  / \  / \

Offline Veritek

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
3D MAX studio
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Listopada 2006, 18:25:24 »
Krzysiek626 ma racje. Przydałby się "uporządkowany" tutorial do pisania tras. Pod linkami które wskazał Daro jest wiele ważnych informacji ale są one "rozproszone" i czasem nie jasne, nie ma tego w jednym miejscu, gdzie nowy tasopisarz mógłby skorzystać bez biegania po wielu linkach.
Próbowałem stworzyć  trase wg. tutorialu który napisał jaras. Stworzyłem podobna mijanke w programie Jet 1.0 beta. Stwietrzdzłem że jak uda mi się choć to, to są dla mnie szanse :). Podpierając się tym co jest w scenery.doc uzupelniłem reszte danych. Niestety  "mijanka" jarasa ruszyła mi  na symku bez problemów jednak moje wypociny się krzaczą. Wyskakuje mi na poczatku Program usage. EU07[-v sceneryfilepath][-v vehiclename] a po załadowaniu symek mowi mi "Player train do not exist".  Co do scenery.doc to bardziej bym go nazwał plikiem informcyjnym niż przewodnikowym. Zauważyłem że część tych danych nie występuje w tym co "wychodzi" z programu Jet. a co jest w plikach scenery powstałych już tras.  
Wiec co innego jest w nich napisane, niż pisano nam że trzeba napisać. Pozatym jeżeli nowy trasopisarz spotka się z problemem, a w odpowiedzi dowie się że skoro sobie nie radzi to się nie nadaje do pisania tras to, nie ma co oczekiwać nowych tras i rozwoju symka (choc są tacy i chwała im za to co potrafią wspomóc). Wydaje mi sie że ludzie są chetni i mają potęcjał tylko brak im wiedzy lub wprawy w pisaniu tras a dochodzenie samemu może bardziej zniechęcić niż samo tworzenie.
Jestem ZA stworzeniem przejżystego i zrozumiałego przewodnika do pisania tras (sam bym to zrobił, ale sam próbuje uporać się z uporzadkowaniem i wykorzystaniem tej wiedzy).
Szlaki:W-wa Praga, Kutno, Ostrów Wlkp; Skierniewice, Zduńska Wola Karsznice,
Autoryzacja: SM(SP)-42, SM-31, EU-06, EU-07, EU-07/303Eb, ET-22/201E, ET-22/El