Autor Wątek:  Losowe (?) zwisy pod WinXP  (Przeczytany 6984 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« dnia: 24 Października 2006, 15:55:19 »
Witam wszystkich! Parę dni temu 'zainstalowałem' sobie MaSzynę. Ciekawy program, i całkiem fajnie by się grało, gdyby nie jeden problem: na moim notebooku (pod Winzgrozą XP SP2) MaSzyna odpala ładnie, ale podczas pracy losowo (?) się zawiesza.
Objawia się to tym, że podczas symulacji w losowym momencie (zwykle podczas jazdy, ale sypnął mi się parę razy podczas postoju) w oknie głównym obraz zostaje 'zamrożony', program przestaje odpowiadać na mysz (eee... touchpad) i klawiaturę, dźwięk nie wyłącza się tylko cały czas jest taki sam, a po kilkudziesięciu sekundach po prostu sam się wyłącza bez jakichkolwiek komunikatów. (ale przy fullscreenie zwis totalny!)
Dzieje się tak przy każdej możliwej kombinacji ustawień opcji grafiki w windowsie, opcji w EU07.ini, i w każdej wersji symka do której się dobrałem (czyli wersja ze strony głównej z i bez 'patcha', obie poprzednie ale z EU07.exe z działu devs, oraz pakiet całościowy pobrany z http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/). Nic nie daje ustawianie kompatybilności we właściwościach exe ani inne kombinacje.

Moje podejrzenia skierowane są na:
 - sterowniki od karty graficznej, a konkretnie obsługa OpenGL (1.2) (i to w najnowszych sterownikach!)
 - chipset grafiki zintegrowanej (czyżby jego twórcy nie przewidzieli obsługi gier? to tak jakby stworzyć np. samochód, który nie służy do jazdy)
 - system operacyjny (wątpliwe - świeża instalka), chociaż i tak nie mogę nic z tym zrobić - oprócz XP nic nie działa na tym notebooku, nawet Linux nie chce słyszeć o tym chipsecie grafiki
 - jakiś czynnik losowy (faza księżyca? ciśnienie atmosferyczne?)
 - niedopracowany EU07.exe (4 różne exeki z tą samą wadą?)

Próbowałem szukać podobnych problemów na forum, ale z zepsutą
szukajką to żadna frajda...

I jeszcze jedno: jestem pewien że ktoś prędzej czy później o to spyta, więc od razu mówię: według logów, nie wywala się na żadnym konkretnym evencie, nawet jeśli odpalam scenerię bez eventów to też się w końcu wysypuje.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Października 2006, 17:05:31 »
Ponieważ program wyciska siódme poty z grafiki i procesora jedyną możliwą opcją wydaje się być temperatura wyżej wymienionych elementów. Możesz mieć też uszkodzoną pamięć ram. co wcale nie musi się objawić na innym programie. Nie napisałeś nic o danych technicznych laptopa więc to tylko zgadywanie.
Najnowsze sterowniki to wcale nie zawsze najlepsza opcja.
Laptopy to niestety nie do gier są. Słonia maluchem nie podwieziesz trzeba mieć przynajmniej stara- odnośnie do przykładu z autem.

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Października 2006, 18:31:55 »
Laptop jest dość nowy (kupiony jako nówka jakieś 2-4 miechy temu). Jest to Amilo Pro v2030 produkcji Fujitsu-Siemens, więc nie ma potrzeby się tu rozpisywać.

O temperaturze myślałem, i nawet zrobiłem taki przekręt że ustawiłem tymczasowo chłodzenie na maksimum (1 wiatrak), ale efekt dalej ten sam. Nawet przy od-hibernowaniu na zimnym kompie (z rana) potrafi się sypnąc po kilkudziesięciu sekundach,  a inne programy i gry pożerające bardzo dużo mocy obliczeniowej działają bez problemów, więc to raczej nie jest kwestia temperatury.

Pamięć też nie jest uszkodzona - po pracy MemTesta przez całą noc nie znaleziono żadnych błędów.

A co do grania na laptopach - nie mam za bardzo innego wyjścia; komputerów stacjonarnych bardzo nie lubię ze względu na brak miejsca w pokoju, duży pobór mocy (tzn. przegrzewanie już gorącego pokoju), niewygodną pozycję pracy (problemy z plecami, a jak - patrz punkt o krześle), brak dobrego (czyt. solidnego i wygodnego, a co za tym idzie bardzo drogiego) krzesła, poziom hałasu, itp. - a laptop mi odpowiada, zwłaszcza że potrzebuje go m. in. w szkole.

A co do najnowszych sterowników - tu też dużego wyboru nie ma: dedykowane sterowniki od producenta ze strony (najnowsze), z płyty którą dostałem ze sprzętem (też dość nowe), oraz ogólne sterowniki chipsetów grafiki tych serii (ze strony, ale do kitu) - wszystkie testowałem i na wszystkich się sypie.


Próbowałem też mieszać przy opcjach redukcji akceleracji grafiki (rozwiązywanie problemów), ale stopnie redukcji, które dają jakiś obraz z symka nic nie pomagają, a większa redukcja powoduje zniknięcie obrazu (!) - tzn. jest tylko białe okno.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Października 2006, 21:20:20 »
zobacz to:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2906&sid=ce2a15a5658468942e028e44b3cbe64d

I należy mieć świadomość iż MaSzyna nie jest jakaś super uniwersalna. Pondato im nowszy sprzęt tym kompatybilność mniejsza. Chcesz nie mieć problemów kup kompa pod MaSzynę lub zrezygnuj z niej.
Jeszcze jedno przychodzi mi do głowy, a mianowicie w eu07.ini
jezeli masz wyłączoną funcję zapisywanie informacji o działaniu programu to ją włącz, a jeżeli masz włączoną to ją wyłącz. Czasami takie zwalnianie lub przyspieszanie pomaga.


Powiedział co wiedział - nie :)

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Października 2006, 21:35:13 »
Widziałem ten temat już wcześniej - aż kłuje w oczy, nawet bez użycia szukajki... i nic raczej tu nie wnosi - u mnie grafikę [zintegrowaną] zapewnia VIA, linux nie chce o niej słyszeć, a pod winzgroze są tylko te wersje które wymieniłem w moim poprzednim poście, i wszystkie sprawdzone [i nie działają!].

I nie, kompa pod daną aplikację kupował nie będę :P takim maniakiem/bogaczem to nie jestem... ( zresztą jakbym miał kupę kasy to nie kupowałbym takiego nowego 'trupa' tylko jakis 'lepszy' laptop który ma m in. porty LPT, S-Video, IRdę, i obsługuje Win98, a nie tylko XP/2k -_- )

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Października 2006, 21:42:35 »
Twój cyrk, Twoje małpy :), a że link, który podałem kłuje aż w oczy to prawda, ale jak poczytasz forum, to zobaszysz, że nie jest to takie oczywiste, tym bardziej, iż ja nie wiem co czytałeś, a co nie

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Października 2006, 21:08:13 »
No i osiągnąłem pewien postęp: zawiesza się tylko na niektórych (tzn. prawie wszystkich) sceneriach.
Właściwie to jedyną działającą scenerią jest Manewrowo 2 (grałem ze 25 minut i zero problemów; na innych trasach ledwo wytrzymuje kilka minut), i możliwe że Manewrowo 1 też działa (w sumie to wiele się nie różnią, więc czemu nie?).
Praktycznie każda inna trasa prędzej czy później się wiesza - w obecnej wersji której używam (z http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/) np. w scenerii Strzęsowiec-Karpice (SDR18.scn) przy jeździe EP09 wiesza się po przejechaniu kilku... k-nastu metrów (nie da się nawet wyjechać za semafor), zawsze.
Czyżby któreś z wagonów wywalały symka? Bo w Manewrowie 2 poza lokami jest chyba tylko jeden typ wagonów (eaosy?), i wszystko działa.

PS: Próbował ktoś kiedyś z nudów ustawić na szynach nietypowe 'pojazdy', np. sokistę, konia, furmankę, jelcza, itp.? Większość się natychmiast wykoleja (chyba że się pozmienia .chki), a np. sokista [wykolejony] działa jak Supermen - zatrzymuje rozpędzony skład w parę centymetrów :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Października 2006, 21:30:02 »
Jeśli myślisz że to wagony, to zaremuj je w scenerii. Pojazd którego nie chcemy w scenerii remujemy dwoma ukośnikami //
Można wywalić pis ale potem kłopot przy stawianiu taboru z powrotem.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Października 2006, 15:00:19 »
Cytat: "Krzysiek626"
Można wywalić pis
Mały Brat czuwa! :)

Cytuj
PS: Próbował ktoś kiedyś z nudów ustawić na szynach nietypowe 'pojazdy', np. sokistę, konia, furmankę, jelcza, itp.? Większość się natychmiast wykoleja (chyba że się pozmienia .chki), a np. sokista [wykolejony] działa jak Supermen - zatrzymuje rozpędzony skład w parę centymetrów :)
Nom, fajnie to wygląda. Możnaby nawet zrobić mając odpowiednią teksturę pijaczków na torach :D
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Października 2006, 17:32:39 »
A ja mam odrobinę inny problem. Też mam WinXP, tylko czasami dzieje sie tak, że skład po prostu zatrzymuje się w miejscu. Dziś przyuważyłem o co kaman nieco bliżej. Otóż skład jedzie (nie ważne z jaka prędkością, dozwoloną czy też nie), a w miedzy czasie jeden z wagonów "odczepia" się i jedzie przez skład przenikając przez kolejne wagony kiedy dojdzie do lokomotywy, no to po prostu wszystko staje dęba. Oczywiście wszystkie wagony sie rozłączają, a kiedy któryś z nich udeży w loka, wtedy ten wystrzeiwuje z zawrotna prędkością i gra się wykłada. Co to ma być?
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Listopada 2006, 12:33:08 »
I w końcu nie udało mi sięniezbicie ustalić co wywala symka. Usunięcie wszystkich składów i wagonów z różnych scenerii (np. zwrotnicowo) nie rozwiązywało problemu. Zaczynam podejrzewać eventy lub semafory (???), ponieważ:
1. W Jelitkowie (gdzie nie ma żadnego semafora) da się (jadąc EU06) przejechać trasę do końca, ale
2. Nie da się w Jelitkowie przemanewrować na końcu trasy na drugi koniec składu (też EU06), bo jak tylko odczepię skład przy peronie i zatrzymam się za zwrotnicą to się wiesza (i pojawia się w oknie 'konsoli' jakiś event),
3. W Zwrotnicowie, jadąc składem towarowym spod fabryki, prawie zawsze wiesza się w okolicy semafora wyjazdowego, no chyba że zabawi się w pirata szynowego i przejedzie przez niego z wielką prędkością, to wtedy wiesza się chwilę później.



Cytat: "BLAcKboY"
czasami dzieje sie tak, że skład po prostu zatrzymuje się w miejscu

A czy przypadkiem nie jedziesz 'na chama' przez zwrotnicę od 'niewłaściwej' strony, tzn. gdy nie jest ustawiona na kierunek, z którego jedziesz? Bo wtedy symek niezłe harce odprawia, z zatrzymywaniem składu w miejscu lub jazdą ukośnie po 2 torowiskach jednocześnie (!) włącznie!

Cytat: "BLAcKboY"
Otóż skład jedzie [...] a w miedzy czasie jeden z wagonów "odczepia" się i jedzie przez skład przenikając przez kolejne wagony kiedy dojdzie do lokomotywy, no to po prostu wszystko staje dęba. Oczywiście wszystkie wagony sie rozłączają, a kiedy któryś z nich udeży w loka, wtedy ten wystrzeiwuje z zawrotna prędkością i gra się wykłada.

Ale którą masz wersję kolego? Bo niektóre są (dużo) bardziej niestabilne od innych. I czy nie dłubałeś nic przy plikach symka? Bo u mnie się tak działo jak np. próbowałem dłubiąc w plikach .SCN postawić osobno skład i osobno lokomotywę (tak żeby pchać odłączone wagony) na jednym torze - nawet jeśli odległości początkowe były dobrze dobrane, to skład zachowywał się w sposób nie nadający się do powtórzenia, tj. wagony losowo się rozłączały, skład (bez loka) sam ruszał (!) przy zerowym nachyleniu, większośc wagonów była 'widmami' przez które można było przejechać na wylot, itd. - i chwilę potem wszystko padało.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Listopada 2006, 14:15:10 »
Mysle ze Twoj sprzet jest za slaby i nie przeznaczony do gier. Bo jezeli w wiekszosci przypadkow wiesza Ci sie w okolicach semafora wowczas odpalaja sie eventy i Twoj kieszonkowy sprzet nie daje rady.

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Listopada 2006, 18:48:56 »
Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

Najgorsze jest to że w tym wieszaniu się nie ma żadnej logiki :S

Cytuj
Bo jezeli w wiekszosci przypadkow wiesza Ci sie w okolicach semafora wowczas odpalaja sie eventy [...]
No tak, ale dość często wiesza się na środku trasy gdzie nie odpalają żadne eventy...


A teraz z innej beczki: wykrywanie wykolejeń jest chyba trochę nie tego...
Jazda bokiem - nowa teoria praw fizyki (uwaga, duży obrazek - prawie 0.5MB)
(na screenie jest akurat w debugmode, ale w trybie 'normalnym' też tak się da zrobić bez wykolejenia taboru. Żeby tego było mało, da się tak nawet jechać z napędem. No cóż.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Listopada 2006, 19:08:53 »
O, ten model jest skopany, bo wózki się nie obracają.

A co do wykrywania wykolejeń, cóż. Symek był pisany by jakoś symulować rzeczywistość, więc z założenia nie jest idiotoodporny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Listopada 2006, 19:09:19 »
No to będziesz musiał uwierzyć
Eventy uruchamiane są w różnych miejscach i jest ich tysiące w czasie jazdy na kilkukilometrowym odcinku trasy. Niektóre się nakładają na siebie trwają w dłuższym czasie i pożerają moc komputera. Poczytaj log.txt w katalogu EU07 i policz sobie ilość wykonanych poleceń

Ponieważ wyciągasz niewłaściwe wnioski to pokażę coś takiego:



Symulator dobrze wie kiedy się ma wykrzaczyć. Nie ma co narzekać..... chociaż spróbuj, zrób lepszy.

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Listopada 2006, 21:20:50 »
Cytat: "youBy"
O, ten model jest skopany, bo wózki się nie obracają.

Nie tylko ten, inne też tak mają, przynajmniej w mojej wersji (tzn. EPxx, EUxx, ETxx... stonki nie sprawdzałem pod tym kątem). Ale w rzeczywistości wózki podczas normalnej pracy obracają się tylko o kilka stopni, a w symulatorze i tak nie byłoby tego wtedy widać, więc jest to raczej trywialny problem.

Co do loka na zdjęciu: no dobra, ale on chyba nie pojechałby nawet milimetra dalej pod własnym napędem w takim stanie, a u mnie w symku lok na dwóch rozbiegających się torach przejechał kilka km (dopóki sam go nie zatrzymałem), przy >100km/h, w miejscu gdzie tory były kilkaset metrów od siebie (!), i skierowany był dokładnie prostopadle do kierunku jazdy.
PS: Ktokolwiek tego dokonał (na zdjęciu) musiał być niezwykle 'uzdolniony' ;)

Cytat: "Krzysiek626"
No to będziesz musiał uwierzyć
Eventy uruchamiane są w różnych miejscach i jest ich tysiące w czasie jazdy na kilkukilometrowym odcinku trasy. Niektóre się nakładają na siebie trwają w dłuższym czasie i pożerają moc komputera. Poczytaj log.txt w katalogu EU07 i policz sobie ilość wykonanych poleceń

I tu właśnie jest pies pogrzebany - jak gram, to okna ustawiam tak żeby widzieć dół konsoli poniżej głównego okna symulacji, i czasami jest tak że w konsoli nie wyskakuje żaden event a i tak się wiesza (czyżby wywalał się tak szybko żeby nawet do konsoli/loga nie wpisać eventa?). Niektórymi trasami da się przejechać raz np. 10km, raz np. 100m zanim się zwiesi, więc sprawa jest (w większości, tzn. poza np. słynnym semaforem wyjazdowym w Zwrotnicowie) zupełnie losowa. Wiesza się czasami nawet w Bizonowie, gdzie nie ma żadnych eventów.


I żeby było śmieszniej, to z nieznanych mi przyczyn przy ładowaniu niektórych tras wywala mi błędy o nieistniejących eventach, chociaż przy niczym nie dłubałem, i np. w Krewetkowie w misji z ET22 na samym początku jakiś szalony AI-maszynista jedzie prosto na mnie SMką na pełnym gazie bo mu się zwrotnica nie przestawia, itd.
Swoją drogą, to czy AI nie powinno hamować w takich sytuacjach? Bo np. tym przypadku skubaniec pcha mnie z dużą prędkością nawet na max. hamulcach.
Realizm AI też jest kiepski, np. lok sterowany przez AI potrafi pchać skład 20 pełnych węglarek+mój lok pod górkę na max. hamulcach ponad 60km/h...


I żebym nie był gołosłowny z tą jazdą na torach oddalonych o kilometry, oto dowód:

Jak widać jest zasilanie, napęd działa, lok jedzie w powietrzu i w dodatku prostopadle (tego akurat NIE widać), i nie jest wykolejony (!)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Listopada 2006, 22:01:57 »
Ten screen mówi wszystko o Twoim komputerze. Z 5 kladkami to nie da się jeździć i program może mieć zwiechy. Wystarczy event z opuźnionym działniem np 60s i twój komp ma z głowy. Otwarte okno konsoli też nie poprawia sytuacji bo jego wyświetlanie zabiera następne % mocy kompa.
Model jak powstawał to wózki dostał takie jakie miał mieć. Więc nie jest skopany bo obracanie wózków zostało wprowadzone później. Dotyczy to też pochylania składu na łuku i dziesiątki innych pierdół. Np końcówki na wagonach. Projekt jest rozwojowy i na początku nie było nawet podnoszenia pantografów. I co Ty na to? Wybrzydzanie i wydziwianie nic nie pomoże. Przejrzyj na forum poszczególne tematy, poruszasz problemy wielokrotnie omawiane i nikt już nic nowego nie powie na tan temat. Musisz mieć też cierpliwość na naukę obchodzenia się z symulatorem.
Jesteś też niekonsekwentny, jeżeli zrobiona jest paczka i jest pod tym linkiem http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/ a Ty piszesz że ją ściągnąłeś to:
W niej nie ma żadnych błędów  typu brakujący event, czy coś nie działa.
Potem piszesz o Bizonowie, a w niej Bizonowa nie ma. Więc coś sam popsułeś. Po instalacji dalszych plików i tras niestety nie ma już gwarancji że coś nie padnie.
Moja rada: Chcesz jeździć? niestety trzeba zmienić upodobania i postawić PCeta inaczej musisz się pogodzić że symulatory, nie tylko ten, to wymagające programy.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Listopada 2006, 22:41:13 »
Mam wrażenie, iż  nie do końca wiesz co to jest event w Maszynie i jakie są ich rodzaje.

AI to zbiór funkcji zaszytych w exe + eventy w danej scenerii. AI można łatwo popsuć poprzez nieodpowiednie eventy. Tak więc autor trasy jest w dużym stopniu odpowiedzialny za AI. Zdaje się, że exe 664 kB ma zaimpelmentowaną funcję kolizji, czego sam doświadczyłem, jak z naprzeciwka po tym samym torze jechał pociąg, to exe nie spowodował bum, tylko wyhamował (co prawda nienaturalnie ) oby dwa składy.
Żeby przekonać Cię co do samej fizyki, poczytaj na stonie głównej dokumentację. Według mnie i nie tylko McZapie to mistrzu. Ja innego symulatora nie miałem zainstalowanego, ale od wielu osób, które znają się na rzeczy, twierdzą iż MASzyna ma najlepszą fizykę. Brakuje jej grafiki.

Co do braku logiki wysypywania się symka- logika jest, tylko Ty jej jeszcze nie odkryłeś. Duży chłop, a nie wie, że program komputerowy to tylko zbiór sekwencyjnych czynności wykownywanych przez komputer, a zapisanych w programie (pomijam tutaj generowanie liczb pseudolosowych). Tak więc, jeżeli chcesz zgłębić logikę, to musiałbyś mieć debuger i znać program i wtedy odkryłbyś tę logikę, która teraz wygląda na fazy księżyca, bo wszystko ma swoje uzasadnienie. Żeby program się wysypał lub nie, muszą nastąpić jakieś okoliczności z tym związane. Okoliczności mogą być proste, mniej proste, złożone, skomplikowane, bardzo skomplikowane. Wybieraj sobie po kolei te możliwości i zacznij dopasowywać.
...
...
....
Uffffff i tak po wielu latach i tysiącach godzin spędzonych na dochodzeniu co jest przyczną w końcu doszedłem do wniosku: chcę mieć MaSzynę, trzeba zmienić kompa.

W ogóle wyrzuć MaSzynę z kompa lub kompa i przestań pisać te swoje posty, bo raczej nikogo nie intersują, gdyż inni nie mają takich problemów jak Ty. Na skuteczną pomoc nie masz co liczyć, poza tym iż koledzy sugerują, abyś zmienił kompa. Nie chcesz Twoja sprawa i się męcz.

Aaaa jeszcze jedno, czy czytałeś porady Mutopompkowe?, gdzieś na forum pisał o optymalizacji grafiki. Tylko mnie nie opierdziel, że to się rzuca aż kłuje w oczy i już czytałeś.

bh

  • Gość
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Listopada 2006, 16:07:19 »
Cytuj
Z 5 kladkami to nie da się jeździć
Chyba jednak się da, przynajmniej ja potrafię - poza tym u kogo jest dużo więcej niż 5-6fps na stacjach, szczególnie na większych sceneriach?

Cytuj
Otwarte okno konsoli też nie poprawia sytuacji bo jego wyświetlanie zabiera następne % mocy kompa.
Wyłączenie logowania i ukrycie konsoli poprawia pracę niezauważalnie, a tak to przynajmniej wiem czego się spodziewać...

Cytuj
Więc nie jest skopany (...)
Akurat na wózki, pochylanie składu, itp. nie narzekam. Tym mógłbym się przejmować dopiero wtedy gdyby nie było większych problemów (zwisy).

Cytuj
W niej nie ma żadnych błędów typu brakujący event, czy coś nie działa.
Ale jednak się wiesza nawet świeżo wypakowana.

Cytuj
Potem piszesz o Bizonowie, a w niej Bizonowa nie ma. Więc coś sam popsułeś.
Raczej 'zainstalowałem'. Na dysku mam kilka katalogów z różnymi wersjami symka: oficjalna -patch, oficjalna +patch, wersja z w/w linka, + te same ale z doinstalowanymi różnymi dodatkami, itd.


Cytuj
(...) koledzy sugerują, abyś zmienił kompa
Zmienić to ja mogę np. system operacyjny. W ostateczności. (tak naprawdę to już nie, bo na tym sprzęcie działa tylko XP). A już na pewno nie jestem tak bogaty żeby kupować innego kompa. Bo laptop nie oferuje dużych możliwości upgrade'u. A stacjonarkę mam, ale jest dla mnie bezużyteczna z różnych (bardzo dobrych) powodów, pomimo że jest nawet w pewnych względach lepsza (procek, ram, nie grafika ani monitor) od mojego laptopa.

Cytuj
Aaaa jeszcze jedno, czy czytałeś porady Mutopompkowe?, gdzieś na forum pisał o optymalizacji grafiki.
Tak, czytałem (te o zmianie 'node -1 (...)' na 'node (liczba) (...)'). Nawet zastosowałem w praktyce. U mnie wyraźnej poprawy nie było. Wieszać też się nie przestało. A jeśli chodzi o optymalizację sterowników/opcji grafiki, to u mnie opcje karty graficznej ograniczają się tylko do zmiany głębi kolorów i rozdzielczości. A sterowniki występują w 1 (słownie: jednej) wersji, więc up/downgrade'ować się ich nie da.

Cytuj
(...) inni nie mają takich problemów jak Ty
Jakoś nie wierzę żeby z tych może >10000 ludzi którzy mieli/mają MaSzynę żaden z nich nie miał podobnego problemu...

Cytuj
W ogóle wyrzuć MaSzynę z kompa lub kompa
(???)


I żeby nie było że coś skopałem: przed chwilą na próbę ponownie rozpakowałem paczkę w w/w linka. Odpalam notoryczną trasę Krewetkowo (ET22) i co? To właśnie:
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
Event2 "zw111_0" does not exist
Event1 "aa22_1" does not exist
Event2 "z9_1" does not exist
Event1 "zw111_1" does not exist
Event2 "sza12a_sem_lighs2" does not exist
Event2 "sza12a_sem_ligh12" does not exist
Event1 "z3_1" does not exist
Event2 "z3_1" does not exist
Event1 "z8_1" does not exist
InitTracks OK
InitEvents
Event "-1294.47_v40" cannot find track"-1294.47"
Event "-1294.47_vmax" cannot find track"-1294.47"
Event "-1294.47_1" cannot find track"-1294.47"
Event "-1294.47_0" cannot find track"-1294.47"
Event "-1151.94_v40" cannot find track"-1151.94"
Event "-1151.94_vmax" cannot find track"-1151.94"
Event "-1151.94_1" cannot find track"-1151.94"
Event "-1151.94_0" cannot find track"-1151.94"
Event "278.586_v40" cannot find track"278.586"
Event "278.586_vmax" cannot find track"278.586"
Event "278.586_1" cannot find track"278.586"
Event "278.586_0" cannot find track"278.586"
Event "-1298.43_v40" cannot find track"-1298.43"
Event "-1298.43_vmax" cannot find track"-1298.43"
Event "-1298.43_1" cannot find track"-1298.43"
Event "-1298.43_0" cannot find track"-1298.43"
Event "449.475_v40" cannot find track"449.475"
Event "449.475_vmax" cannot find track"449.475"
Event "449.475_1" cannot find track"449.475"
Event "449.475_0" cannot find track"449.475"
Event "-1293.74_v40" cannot find track"-1293.74"
Event "-1293.74_vmax" cannot find track"-1293.74"
Event "-1293.74_1" cannot find track"-1293.74"
Event "-1293.74_0" cannot find track"-1293.74"
Event "-1297.88_v40" cannot find track"-1297.88"
Event "-1297.88_vmax" cannot find track"-1297.88"
Event "-1297.88_1" cannot find track"-1297.88"
Event "-1297.88_0" cannot find track"-1297.88"
InitEvents OK

Na świeżym rozpakowaniu (nic nie było dłubane)! Dokładnie tak samo było wcześniej.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Listopada 2006, 16:58:24 »
Oto kawałek loga z Krewetowa ET22. Nie mam więcej  pytań. Według mnie masz źle wypakowaną paczkę. Z Ciebie taki majster, jak ze mnie ksiądz. Co do wiary, iż nie wierzysz...., Twój problem. Przejrzyj forum i przekonaj się.


Loading - texture: textures\grassdarkgreen1.tga
OK
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK


Pisząc:
Cytuj
W ogóle wyrzuć MaSzynę z kompa lub kompa

Miałem na myśli dokładnie to co napisałem, po przemyśleniach na jakie problemy natrafiasz. Czyli z polskiego na nasze: zrezygnuj z MaSzyny lub z komputera.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Listopada 2006, 12:59:58 »
Co to wogóle za skomplikowane znaki tajemne? Nie dotykam sie plików gry, poza zmianą składów. Nic poza tym. Przykładowo jadę po trasie 546. Odcinek bez żadnych rozjazdów. Ograniczenie do 40. Jade 35. I pociag staje. Ale to zdarza sie równiez na prostych odcinkach. Prędkość na szlaku 100, ja jade 80 i bęc.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Listopada 2006, 15:15:02 »
Cytat: "BLAcKboY"
Co to wogóle za skomplikowane znaki tajemne? Nie dotykam sie plików gry, poza zmianą składów. Nic poza tym. Przykładowo jadę po trasie 546. Odcinek bez żadnych rozjazdów. Ograniczenie do 40. Jade 35. I pociag staje. Ale to zdarza sie równiez na prostych odcinkach. Prędkość na szlaku 100, ja jade 80 i bęc.


Masz typowe objawy walenia w mur. Napisz konfigurację komputera, jaki procek karta graficzna i sterowniki. Tylko dokładnie.
W każdym razie na ten moment ja stawiam na kartę graficzną - możesz mieć nieodpowiednie sterowniki.
Najlepiej poszukaj wątku na temat walenia w mur. Tam zostało to opisane.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Losowe (?) zwisy pod WinXP
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Listopada 2006, 18:18:56 »
Cytat: "Krzysiek626"
Masz typowe objawy walenia w mur. Napisz konfigurację komputera, jaki procek karta graficzna i sterowniki. Tylko dokładnie.
W każdym razie na ten moment ja stawiam na kartę graficzną - możesz mieć nieodpowiednie sterowniki.
Najlepiej poszukaj wątku na temat walenia w mur. Tam zostało to opisane.


Przychylam się do tej wypowiedzi. Miałem swego czasu te same objawy - po zmianie sterowników wszystko jest OK. Jednak zmieniając sterowniki musisz niestety "trafić" w te odpowiednie. W każdym bądź razie zacznij od sterowników.