Autor Wątek:  Pierwsza trasa początki  (Przeczytany 45275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« dnia: 12 Sierpnia 2006, 11:39:43 »
http://hyperupload.com/download/02a1b25b95/jakish.scn.html
Przedstawiam państwu moje wypociny nad początkiem trasy. Odpalać z old exe badz jezeli pojdzie na nowym to tez mozna.
Bardzo prosiłbym o tutotriale do 3dsmaxa ze screenami opisane krok po kroku. Szybciej będzie szło tworzenie tras nie tylko dla mnie ale i dla tych co zaczeli. Na etapie rozwuju trasy bardzo bym prosił o wskazówki:
1) tworzenie boxów, perony, kladki dla podróznych pomiedzy peronami przejazdy itp.
2) wstawianie mostów, wiaduktów
3) robienie spadków toru i wzniesień
4) przekopy, nasypy
Będę wdzięczny

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Sierpnia 2006, 13:47:46 »
a moglbys podac wpis jakiegos loka na tor? bo mi np w trybie ghostview sie symek wywala..
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Sierpnia 2006, 13:48:49 »
Osobiście do tworzenia mojej traski korzystam z jeta i notatnika, więc za wiele Ci nie podpowiem. Perony dobrze jest tworzyć jako road z odpowiednią wyskością i pionowymi bokami, masz to dokładnie opisane w tym temacie:

http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=3235

Powodzenia przy tworzeniu trasy!

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Sierpnia 2006, 14:31:35 »
pogrzebałem w twojej trasie Żuk i postawiłem tam EU07 tak żeby stała no stacja jest okazała więc myśle że projekt się rozwinie.
a oto link do poprawionej (żeby odpalała) traski


www.icpnet.pl/~piotrmanuszak/MaSzyna

Offline wujekmaslak

  • Wiadomości: 54
  • Wujek Samo Dobro
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Sierpnia 2006, 16:03:03 »
Moje spostrzeżenie - takie tematy jak ten powinno się umieszczać (jeżeli jest jakikolwiek sens umieszczać kawałek toru) w dziale "Na warsztacie".  
Co do trasy to ciężko coś powiedzieć o kawałku torowiska i jednym domku ale początki są zawsze najtrudniejsze.
Powodzenia w pracy.
//żeby nie było że zmieniam zdanie ja tylko poprawiłem literówki a wyskoczyło jako zmieniony w całości
Żeby Polska w siłę rosła trzeba wodza a nie osła

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Sierpnia 2006, 16:30:40 »
Jak dla mnie to troche za duzo koziolkow...

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Sierpnia 2006, 19:59:00 »
KUrde dzisiaj pociagnalem okolo 10 km szlaku a tu dupa tory nie polaczone przez flexa (zapomniałem) ;/

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Sierpnia 2006, 20:06:37 »
Cytat: "Żuk"
KUrde dzisiaj pociagnalem okolo 10 km szlaku a tu dupa tory nie polaczone przez flexa (zapomniałem) ;/


Skąd wziąłeś pomysł na układ torowy stacji?
I jak już postanowiłeś relacjonować postęp prac, to zapodawaj screeny.
Mnie osobiście podobały się informacje podawane przez Bohuna.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Sierpnia 2006, 22:23:15 »
Układ torowy sam wymyśliłem i mam duzo poysłow na nastepne tylko cos mi sie zawealilo w 3ds max. Jak jestem na oknie TOP i przesuwam obraz myszka to podczas przeciagania pojawiaja mi sie zamiast lini (tor) pokazuja mi sie prostokaty. Nie wiem co jest nie tak.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Sierpnia 2006, 23:20:47 »
Paweł oto parę rzeczy na początek dopóki nie zrobię tutoriala z 3d maxa:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3235.0.html perony masz opisane jak robić!
http://rapidshare.de/files/24014126/scripts.zip.html






opis jak robic teren tak po krótce!

Resztę ci wkrótce wytłumaczę na GG, tymczasem pozdrawiam!

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Sierpnia 2006, 12:02:12 »
PERONY w moim wykonaniu :

Offline Butchy_83

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Sierpnia 2006, 12:13:12 »
no perony wyszły bardzo ładnie, wg mnie oczywiscie;) tylko screen strasznie jakiś taki ukośny, aż mnie szyja zabolała od patrzenia;)

pozdrawiam i mam nadzieje ze cos fajnego wyjdzie z tych poczatków:)
'Ruszyła MaSzyna po szynach..'


Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Sierpnia 2006, 16:02:54 »
Perony się ciekawie prezętują ale pora chyba na nowe tekstury musze wziąść się za robote :D

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Sierpnia 2006, 16:04:34 »
czy da sie jakos zrobic aby kamare przy lataniu po scenerii była prosto. Bo tak jak widac na img z peronami jest przekrzywiona w lewa strone

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Sierpnia 2006, 16:13:13 »
powiem tak ja to pierwszy raz na oczy widze nigdy mi się nie zdażyło jak pisałem trase w notatniku czy też w Jet żeby kamera była tak krzywo.
A takie pytanko czy używaż camera (dane) endcamera ??

Bo tam są dane bodajże trzy ostatnie zera ale nie jestem pewien

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Sierpnia 2006, 16:28:07 »
Dziś w nocy kolejna dawka screenów z postepów mojej nauki tworzenia tras i zarazem powstawania trasy "Żukowo - BohunowoIC".
I juz mam kolejnego pomysła kurde. Jeżeli ktoś chce aby pojawiła się nazwa stacji(przystanku w trasie typu np. Patrykosowo, Czomochów, Youboyowo :)  i macie jakies pomysly na uklady torowe wysyłajcie.
______________________________________________________
Czy może mi ktoś wystawić cały model obrotnicy bo jak wstawiam to mam sam pomost brakuje kręgu po którym ten pomost miałby sie poruszać. Jeżeli są to dwa odzielne modele na pomost i krąg to bardzobym prosił o podanie nazwy inca od kręgu.
____________________________________________________







Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Sierpnia 2006, 20:15:29 »
Tak Paweł ma świetne pomysły i widze że elegancko mu to idzie. Wysyłajcie jakieś stacyjki, układy torowe domnie lub do Żuka bedziemy klejić scenerie Mega odlotową jakiej jeszcze nie było w Maszynie. Tylko pliki *.max wchodzą w gre, poniżej screeny z mojego odcinka ''elektrycznego'' z odnogami dla spalinówek i szlaku robionego przez Żuka.

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Sierpnia 2006, 20:49:00 »
To skoro wy tworzycie trase "multishort" to chyba lepiej bym nie zczynal swojej. Co do stacji...prawie jak z Calkowa. Tylko trawa, drzewa, troche domostw...(tekst poprawiony przez "bykom stop" ale w Anglii, przepraszam za ewentualne "byki")

Dodano po 3 minutach:

 screeny...hmmmmm lepsza 1 tekstura trawy na trasie niz wiele.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Sierpnia 2006, 23:37:15 »
BohunIC: staraj się wstawiać odciągi 0,5m wyżej będą ładnie wyglądać bo teraz jakby złamane są - śruba rzymska idzie w dół a przewód niemal prosto. Odciągi są wyżej troche.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Sierpnia 2006, 09:05:23 »
Queuedowa prosze mi nie robic tylko ;], a ogolnie to sluze pomoca jakas
ale to nie wczesniej jak za hmmm.... tydzien-dwa  poniewaz sie zasypalem troszke.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Sierpnia 2006, 11:38:25 »
Oho... to widzę że nam się szykuje następny Quark. Mam najdzieje że będzie chociaż dłuższa. :]

Cthulhu

  • Gość
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Sierpnia 2006, 08:04:17 »
Cytat: "bohunIC"
Paweł oto pare rzeczy na początek dopuki nie zrobie tutoriala z 3d maxa:
[...]
Reszte ci wkrótce wytłumacze na GG, tymczasem pozdrawiam!


Niezły tutorial :)

a tak w ogóle to dzin dybry, właśnie zaczynam zabawę z tworzeniem tras i tworzeniem w ogóle czegokolwiek do MaSzyny.
Od razu mam kilka pytań:
1. czy powstał może jakiś tutorial, ale naprawdę łopatologiczny - to co jest na oficjalnej stronie jest - jak dla mnie trochę mętne...

2. co z wąskotorówkami? Jak zdefiniować tor i zwrotnice?

3. czy ktokolwiek próbował "wyprodukować" na potrzeby MaSzyny jakiś parowóz???

pozdrawiam
Cthulhu

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Sierpnia 2006, 09:15:44 »
2. Poszukaj wartości 1.435 przy menu od kładzenia toru i zamień na ile Ci się podoba.

3. Jest parowóz, ale nie da się go prowadzić... :(

Powodzenia w tworzeniu tras.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Sierpnia 2006, 09:26:52 »
Cytat: "Cthulhu"
Cytat: "bohunIC"
Paweł oto pare rzeczy na początek dopuki nie zrobie tutoriala z 3d maxa:
[...]
Reszte ci wkrótce wytłumacze na GG, tymczasem pozdrawiam!


Niezły tutorial :)

a tak w ogóle to dzin dybry, właśnie zaczynam zabawę z tworzeniem tras i tworzeniem w ogóle czegokolwiek do MaSzyny.
Od razu mam kilka pytań:
1. czy powstał może jakiś tutorial, ale naprawdę łopatologiczny - to co jest na oficjalnej stronie jest - jak dla mnie trochę mętne...


A jaki bys chciał tutorial? prościej juz sie go nie da zrobić trzeba tez troche ruszyc głową, wiem że to nie łatwe ale w końcu tworzenie trasy wymaga troche pracy szarych komórek! Ja nauczyłem sie modelowania, eventów i całej reszty z tutoriala z forum, jak ja mogłem to ty też możesz! Pozdrawiam i życze powodzenia,zawsze służe pomocą.

Cthulhu

  • Gość
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Sierpnia 2006, 12:49:44 »
Cytat: "bohunIC

[...]

A jaki bys chciał tutorial? prościej juz sie go nie da zrobić trzeba tez troche ruszyc głową, wiem że to nie łatwe ale w końcu tworzenie trasy wymaga troche pracy szarych komórek! Ja nauczyłem sie modelowania, eventów i całej reszty z tutoriala z forum, jak ja mogłem to ty też możesz! Pozdrawiam i życze powodzenia,zawsze służe pomocą.


No to przepadłeś :] jak już się zgłosiłeś, że służysz pomocą to się pewnie ode mnie nie opędzisz...

a bardziej poważnie:

Chcę zrobić scenerię "z natury" (dokładnie to Średzką Kolej Dojazdową),
zgromadziłem narzędzia: gMax, jet, sam symulator - dwa archiwa z oficjalnej strony.
Jet nie ruszył pomimo wrzucenia wszystkich potrzebnych (z)jav ;)

C:\Documents and Settings\user\Pulpit\jet-1.0beta1>java org.jet.Jet
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: javax/vecmath/Tuple3d

        at org.jet.tracks.TrackPalette.createListener(Unknown Source)
        at org.jet.tracks.TrackPalette.<init>(Unknown Source)
        at org.jet.PaletteFrame.<init>(Unknown Source)
        at org.jet.Jet.createToolbarFrame(Unknown Source)
        at org.jet.Jet.createDesktopPane(Unknown Source)
        at org.jet.Jet.<init>(Unknown Source)
        at org.jet.Jet.main(Unknown Source)


zacząłem czytać tutoriale na stronie począwszy od scenerii - odwołano mnie do tutoriala dot. modeli - nie wszystko tam jest dla mnie czarną magią - daaaawno temu bawiłem się dość poważnie w 3DStudio jescze pod DOSem.
Pierwsze zacięcie: do czego służą pliki .chk?
Drugie zacięcie: gdzie są skrypty do konwersji na format .t3d?
dział edycji tekstur na razie sobie odpuściłem - łany zbóż jarych będę poprawiał jak już będzie je gdzie "zasiać" :)
Wracam do tutoriala scenerii, a tam odwołanie do pliku scenery.doc, które generuje mi 3 magiczne cyfry: 404 :(
Zacięcie trzecie: co to są pliki .inc pasywne i aktywne? - już doczytałem :)
*Od czego zacząć - na dzień dobry mam rozpakować skrypty, których nie mam i poczytać sobie scenery.doc

uff... na razie wystarczy biadolenia. Proszę tylko o jakiś namiar na w/w braki, lub udowodnienie mi, że muszę czem prędzej zmienić okulary na mocniejsze.

pozdrawiam
Cth.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Sierpnia 2006, 13:41:01 »
Cytat: "Cthulhu"
Pierwsze zacięcie: do czego służą pliki .chk?
Do określania charakterystyki danego pojazdu
Cytuj
Drugie zacięcie: gdzie są skrypty do konwersji na format .t3d?
W dziale download http://www.eu07.pl/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=10
Cytuj

Wracam do tutoriala scenerii, a tam odwołanie do pliku scenery.doc, które generuje mi 3 magiczne cyfry: 404
http://www.eu07.pl/misc/doc/Scenery.doc
Cytuj

Zacięcie trzecie: co to są pliki .inc pasywne i aktywne? - już doczytałem :)
pasywne - tylko są, np budynki, mosty; aktywne - działają (muszą mieć nazwę), np. przejazdy
Cytuj

*Od czego zacząć - na dzień dobry mam rozpakować skrypty, których nie mam i poczytać sobie scenery.doc
No tak by było najlepiej :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Cthulhu

  • Gość
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Sierpnia 2006, 15:32:37 »
Cytat: "youBy"
Cytat: "Cthulhu"

[...]
*Od czego zacząć - na dzień dobry mam rozpakować skrypty, których nie mam i poczytać sobie scenery.doc
No tak by było najlepiej :)


A więc jednak okulary, choć tylko w jednym przypadku... ;-)

serdeczne dzięki za pomoc! Biorę się do roboty.

Cth.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Sierpnia 2006, 19:39:30 »
Garść screenów:

W sceneri zastosowałem wode z kanałem alpha i zrezygnowałem z beznadziejnego 'plane' lasu na rzecz prawdziwych oczywiście w przenośni drzew bo te labirynty textur lasu obok szyby przypominały mi gierki z lat 80, efekt mozna podziwiac na 3 pierwszych screenach. Zrobiłem szlak około 40km z trakcją kilka stacyjek w tym jedna podobna do stacji Kępno zreszta widać tam białe textury eaos'ów zrobiłem odnogi dla spalinówek co by Żuk sie nie nudził. Jak sie youBy nie obrazi to moge wstawić też kawałek LHS'u około 30km. To tyle ludziki, wiecej zobaczycie dopiero we wrześniu. POZDRO

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Sierpnia 2006, 13:05:36 »
bedzie dobrze tworzenie tras wcale nie jest takie trudne. Pozdrawiam

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pierwsza trasa początki
« Odpowiedź #29 dnia: 22 Sierpnia 2006, 16:48:58 »
Cytat: "bohunIC"

 zrezygnowałem z beznadziejnego 'plane' lasu na rzecz prawdziwych oczywiście w przenośni

Swiete slowa, kazdy sie przyzwyczail stawiac plane z textura lasu a przeciez drzewka wygladaja duzo lepiej a fpsow za duzo nie zzeraja.
/ \  / \  / \