Aktualna definicja pliku opisującego tekstury na potrzeby edycji składów i losowania tekstur. Proszę się zapoznać z opisem i przykładami, aby móc samodzielnie opisać swoje tekstury. Niestety opisu tekstur nie da się wykonać automatycznie. Większość tekstur można już opisać on-line, korzystając z bazy danych na serwerze internetowym.
Opis tekstur jest w pliku tekstowym, z liniami zakończonymi CR+LF. Każda linia ma odrębne znaczenie. Nie ma linii komentarza. Wszelkie nazwy tekstur i modeli pisane są wyłącznie wielkimi literami, ale nie dotyczy to typu pojazdu, nazwy obrazka mini oraz komentarza. Plik ma nazwę
textures.txt i jest umieszczony w katalogu z modelami i charakterystykami. Kolejność linii nie ma znaczenia (plik jest automatycznie sortowany). Pliki te są odczytywane przez program przy sprawdzaniu posiadanego taboru.
Pierwsza linia powinna zawierać informację o typie pojazdu oraz ogólne obrazki mini (w przykładach jako
MINI). Typ pojazdu jest używany do podziału pojazdów na grupy. Nazwa obrazka mini powinna być zapisana wielkimi literami dla lokomotyw (wyjątkiem jest np.
EN57-ra), a literami odpowiedniej wielkości dla wagonów, np.
Adu. Postać wpisu jest następująca:
!=X,MINI
gdzie
X jest jedną literą (małą dla pojazdów z napędem, wielką dla wagonów) i ma następujące znaczenia:
- e - lokomotywa elektryczna,
- s - lokomotywa spalinowa,
- p - parowóz,
- z - elektryczny zespół trakcyjny,
- a - szynobus (w tym motorowe wagony osobowe),
- d - drezyna (ręczna lub motorowa, raczej coś małego),
- t - tramwaj,
- o - samochód osobowy,
- b - autobus (w tym samochody do przewozu większej ilości osób),
- c - samochód ciężarowy,
- A..Z - wagony poszczególnych typów (wielkie litery).
Opis tekstury składa się z nazwy pliku (
PLIK.EXT), znaku równości, nazwy modelu (
MODEL*) na który pasuje tekstura, nazwy pliku mini z katalogu
textures\mini (
MINI*) i ewentualnie nazwy pliku mini dla danej tekstury (
MINIPLUS*). (Ten ostatni obrazek może być wspólny dla kilku tekstur, jeśli przy rozdzielczości obrazka mini różnice są niedostrzegalne, np. nieco inny odcień zielonego.) Aby wykluczyć pliki, które teksturami dla modelu nie są po znaku równości stawiamy minus. Przykłady:
PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS
PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS//komentarz
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...//komentarz
SUFIT.BMP=-//tekstura sufitu nie jest nakładana na model
Czyli, dla każdej tekstury podajemy nazwę modelu oraz ogólny i indywidualny obrazek mini. Ten drugi można pominąć. Jeśli jedna tekstura może pasować do kilu modeli, wymieniamy je w tej samej linii, oddzielając znakiem
=.
MODEL* oznacza raczej plik
.chk, niż
.t3d, niemniej nie ma rozróżnienia na
*WRAK i
*DUMB.
Dodatkowo w pliku można zawrzeć zasady łączenia modeli w ukrotnieniu. Linia zaczyna się od gwiazdki z nazwą modelu (
*MODEL1), nastęnie jest kod połączenia (
N) i nazwa dołączanego modelu (
MODEL2) oraz parametry (
PARAM) podłączenia. Parametr
ACTIVE sygnalizuje, że tak połączony skład może być prowadzony. Parametr
AUTO oznacza, że program ma wykonać samodzielnie to połączenie (można wtedy podać tylko jeden model). Omówienie szczegółowe na przykładach poniżej, tutaj ogólna zasada:
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM=N,MODEL3,PARAM,PARAM
Przykłady!=A,Adu
#1KLASA.TGA=112A,Adu
#1KLASA1.TGA=112A,Adu
!=X,Siec-a,Siec-b,Siec-c
NONE=A,Siec-a=B,Siec-b=C,Siec-c
!=B,Bhp-a,Bhp-cd,Bhp-b
BHP-19028.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-19648.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-3.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BIPA-40681.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
!=e,ET22
201E-W-203.TGA=201E-W,ET22,ET22-Gliw//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201E-W-218.TGA=201E-W,ET22,ET22-Pozn//ZT w Ostrowie Wlkp, żółte czoło po ZNTK Poznań
201E-299.TGA=201E,ET22,ET22-Pozn//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNTK Poznań
201E-615.TGA=201E,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, żółte czoło po ZNLE Gliwice
201E-ZEZ-678.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-RN-1059.TGA=201E-RN,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-R-1060.TGA=201E-R,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łodzi, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-ZEZ-1146.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice
!=z,EN57-ra,EN57-s,EN57-rb,EN71-ra,EN71-s,EN71-rb
*6BA=23C,6BS,ACTIVE=23C,6BB
*6BS=23C,6BB,ACTIVE,AUTO
EN57-1132R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1132S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1684R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1684S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1708R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1708S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-732R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-800R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-800S.BMP=6BS,EN57-s
EN71-02R.BMP=6BA,EN71-ra=6BB,EN71-rb
EN71-02SA.BMP=6BS,EN71-s
EN71-02SB.BMP=6BS,EN71-s
Łączenie
23C oznacza
connected 23. Po wstawieniu 6BA będziemy mieli do wyboru 6BS albo 6BB. Po wybraniu 6BS, automatycznie zostanie dodane 6BB. EN71 zbuduje się błędnie, ale musiałoby używać innych modeli, żeby to zrobić w prosty sposób.
!=e,EU06,EU07,ET41-A,ET41-B
*203E-A=7,203E-B,ACTIVE,AUTO
*303E=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-N=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-M=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*4E=7,4E,ACTIVE
ET41-148.BMP=203E-A,ET41-A,ET41-148-A=203E-B,ET41-B,ET41-148-B
EU07-424.BMP=303E,EU07,EU07-424
EU07-536.BMP=303E,EU07,EU07-536
EU07-485.BMP=303E,EU07,EU07-485
EU06-02.BMP=4E,EU06,EU06-02
EU07-007.BMP=4E,EU06,EU07-007
303E-N-483.TGA=303E-N,EU07,EU07-483
303E-M-532.TGA=303E-M,EU07,EU07-483
Łączenie
7 jak we wpisie
node...dynamic. Loki modeli 303E i 303E-N mogą być ukratniane wzajemnie. Z kolei 4E tylko z 4E. Wstawienie 203E-A spowoduje automatyczne dodanie członu 203E-B.
Ponadto plik
textures.txt może zawierać wpisy dotyczące następstwa modeli (sposobu przydziału jednolitych tekstur dla pojazdów wieloczłonowych). Wpisy takie zaczynają się od dwóch gwiazdek i nazwy modelu, którego tekstura jest uzależniona od tektury na poprzednim członie. Więcej informacji o następstwie modeli jest w
wątku 6252.
Zmiana 2008-02-01: linijka z wykrzyknikiem może zawierać więcej niż jeden obrazek mini - określają one możliwości wyboru pojazdu z danego katalogu podczas edycji składów. Dostępne w wersji 1.0.43.
Zmiana 2008-05-20: zmieniona definicja przy braku tekstur do wyboru (wagony pociągu sieciowego). Działa od wersji 1.0.59.
Zmiana 2008-06-24: dostosowanie opisu do aktualnego i przyszłego stanu, w związku z planowaną rezygnacją z używania pliku
DYNAMIC.DAT do zmiany nazw.
- EN71 oddzielone od EN57 poprzez inną nazwę obrazka mini (wersja 1.0.61),
- istotna jest wielkość liter w nazwach obrazków mini (wersje przyszłe).