Autor Wątek:  Stworzenie własnego nieba do exe yB  (Przeczytany 3162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

andrev1989

  • Gość
Stworzenie własnego nieba do exe yB
« dnia: 27 Lutego 2007, 20:51:36 »
Exe świetne, ale nie po to piszę, bo chyba wszyscy je doceniają w podobny do mojego sposób;)

Mianowicie, zrobiłem sobie swój plik nieba. Miałem taką samą rozdzielczość jak inny plik, który podmieniłem (niebo zimowe) rozszerzenie też mam to same, a niebo się nie ładuje, tzn. ładuje się tylko błękitna jego część na horyzoncie. Nie wiem co jest nie tak, czy jest wogóle możliwość zrobienia swojego nieba w taki sposób jak ja, tzn. podmienienia pliku ze zdjęciem nieba na swój?

Niebo wygląda tak:


Pomożecie?
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 23:24:34 wysłana przez Akvin »

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Stworzenie własnego nieba do exe yB
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lutego 2007, 21:26:48 »
Cytat: andrev1989
Mianowicie, zrobiłem sobie swój plik nieba. (...) Pomożecie?

A powiedz mi jakiego wpisu dales do scn na niebo?

Pamietaj o tym ze robiac texturke nieba, musisz tez zrobic osobno dla niego model. W tym celu udaj sie do folderu "models" i masz tam np. plik o nazwie: skj_day1.t3d Wiec go skopjuj i zmien nazwe na np  moje_piekne_niebo.t3d (pod taka nazwa dajesz wpis na to niebo do pliku sceneri). Pózniej otwierasz ten plik t3d i masz cos takiego:


//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: Sky
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0.0 0.0 0.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: OzoneSky_day1
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.3 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.3 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.3 0.0
           0.0 0.0 -50.0 1.0
NumVerts: 1020
. . .


Reszta nas nie interesuje. Wpis OzoneSky_day1 zmieniamy na nazwe texturki swojego nieba. Poczym plik zapisujemy.

teraz otwieramy plik scenerii i tak jak było juz opisywane, pod definicja Atmo , Light  dajemy wpis na swoje niebo o nazwie pliku t3d. czyli jak w tym przypadku:

sky moje_piekne_niebo.t3d endsky

Prosze pamietac o tym aby textura nieba była :
1. z lewej strony (na rys:1) identyczna z prawa strona (na rys:2) gdyz w symku ona sie zawijaja i łączy w tym mijescu.

2. Linia czerwona zaznaczylem w jakim punkcie musi byc horyzont.



dziekuje.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 23:23:52 wysłana przez Akvin »
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201El, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, E6ACT, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da