Mianowicie, zrobiłem sobie swój plik nieba. (...) Pomożecie?
A powiedz mi jakiego wpisu dales do scn na niebo?
Pamietaj o tym ze robiac texturke nieba, musisz tez zrobic osobno dla niego model. W tym celu udaj sie do folderu "models" i masz tam np. plik o nazwie:
skj_day1.t3d Wiec go skopjuj i zmien nazwe na np
moje_piekne_niebo.t3d (pod taka nazwa dajesz wpis na to niebo do pliku sceneri). Pózniej otwierasz ten plik t3d i masz cos takiego:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: Sky
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0.0 0.0 0.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: OzoneSky_day1
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.3 0.0 0.0 0.0
0.0 1.3 0.0 0.0
0.0 0.0 1.3 0.0
0.0 0.0 -50.0 1.0
NumVerts: 1020
. . .Reszta nas nie interesuje. Wpis
OzoneSky_day1 zmieniamy na nazwe texturki swojego nieba. Poczym plik zapisujemy.
teraz otwieramy plik scenerii i tak jak było juz opisywane, pod definicja Atmo , Light dajemy wpis na swoje niebo o nazwie pliku t3d. czyli jak w tym przypadku:
sky moje_piekne_niebo.t3d endskyProsze pamietac o tym aby textura nieba była :
1. z lewej strony (na rys:1) identyczna z prawa strona (na rys:2) gdyz w symku ona sie zawijaja i łączy w tym mijescu.
2. Linia czerwona zaznaczylem w jakim punkcie musi byc horyzont.
dziekuje.