Autor Wątek:  Ksywka EN57  (Przeczytany 10496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daras

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
    • http://www.kaldar.photoblog.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« dnia: 30 Kwietnia 2006, 20:52:01 »
Ciekawi mnie dlaczego EN57 jest potocznie zwana "kiblem". Czy ktoś może wie? Szukałem i wyjaśnienia nie znalazłem... ;)
Daras

Offline Tomek6996

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Kwietnia 2006, 21:52:57 »
Przejedz sie jakims dawno nie remontowanym to sie dowiesz.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Ksywka EN57
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Kwietnia 2006, 23:33:21 »
z tego co mi wiadomo EN57 to traki kibel poprostu;) Hałasuje, trzęsie, problem z ogrzewaniem, no ale przciez w nim nei smierdzi! Ktoś mi móił ostatnio ze jechał EN57 i akurat gdy przejerzdzał przez rozjazdy był w WC to go na scinne rzuciło, hhehehe... A gdy jedziesz z predością 80km/h to noramlnie się nei da rozmawiać. Ja osobiście lubie kiblka, moze dlatego ze najwiecej czasu spedziałem w kabinie na trasie, ale dawno to było... Ehh niech te wakacje juz sie zaczną;)

PS: Znam jeszce inne przezwiska tego składu, znalzłem na jakieś stronie:
Jednostka, Żółtek, Kibel, Tramwaj, Gąsienica, Tyku-tyku...

Pozdrawiam
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201El, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, E6ACT, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Ksywka EN57
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Maja 2006, 08:28:59 »
Poniewaz jako jedyny pociąg w roku produkcji mial kibel na składzie więc od tego jest ta nazwa. :]
Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Maja 2006, 13:41:39 »
Witam!!!
Najlepszą nazwą EN57 jest "tyku-tyku" ;). Nazwa oczywiście pochodzi od charakterystycznego odgłosu wydawanego przez sprężarki montowane dawniej w jednostkach.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Ksywka EN57
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Maja 2006, 19:49:05 »
Cytat: "wasyl"
Witam!!!
Najlepszą nazwą EN57 jest "tyku-tyku" ;). Nazwa oczywiście pochodzi od charakterystycznego odgłosu wydawanego przez sprężarki montowane dawniej w jednostkach.

Oby mi nigdy nie zabrakło tego dźwięku... dla mnie ponadczasowy.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Ksywka EN57
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Maja 2006, 21:48:48 »
To czy halasuje i rzuca zalezy w duzej mierze od wozkow. Jesli z nimi jest wszystko OK to w kiblu jest wzglednie cicho :)

andrev1989

  • Gość
Ksywka EN57
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Maja 2006, 22:14:44 »
Cytat: "Mateu"
To czy halasuje i rzuca zalezy w duzej mierze od wozkow. Jesli z nimi jest wszystko OK to w kiblu jest wzglednie cicho :)


Zależy też gdzie siedzimy, jeżeli blisko sprężarki to co odhamowanie to: "tyku-tyku", jeżeli blisko sprzęgu (gumy);) to jest dźwięk skrzypienia, jeżeli w przediale silnikowym to słychć przyspiesznie:), jeżeli blisko WC to śmierdzi, i gdzie tu siedzieć w takim "kiblu"?

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Ksywka EN57
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Maja 2006, 22:25:35 »
en57 rulez jest fajna klima w nim lubie en57 . żółtek dla mnie hihi, choc wole eu07
Formuła 1 Wymiata.

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Maja 2006, 22:41:51 »
Cytat: "andrev1989"

Zależy też gdzie siedzimy, jeżeli blisko sprężarki to co odhamowanie to: "tyku-tyku", jeżeli blisko sprzęgu (gumy);) to jest dźwięk skrzypienia, jeżeli w przediale silnikowym to słychć przyspiesznie:), jeżeli blisko WC to śmierdzi, i gdzie tu siedzieć w takim "kiblu"?

Bo pewnie przed chwila z niego wyszedles, a siedziec to najlepiej na siedzeniu a nie blisko sprzegu albo blisko sprezarki, od tego sa siedzenia :]
/ \  / \  / \

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Ksywka EN57
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Maja 2006, 22:42:13 »
Cytat: "piotrln"
en57 rulez jest fajna klima w nim lubie en57 . żółtek dla mnie hihi, choc wole eu07

Jest na forum jakiś tłumacz? Pytam poważnie.

Co do kibli to w codziennej eksploatacji wolałby żeby trochę mniej hałasowały, bo jak się trzeba uczyć na kolosa to te wrażenia akustyczne nie sprzyjają :)
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Ksywka EN57
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Maja 2006, 23:03:40 »
Skoro już się taka luźna dyskusja o kibelku wywiązała, to mam jedno pytanie:

Orientuje się ktoś może gdzie obecnie montowane są brzęczyki sygnału odjazdu? Bo nie widać ich i głośność jest dość kulturalna. Pamiętam, że jakoś na początku lat '90 bywały one montowane w każdym korytarzu (podwieszane na suficie lub nad drzwiami do przedziału) - wrażenia akustyczne były wówczas powalające... jakieś 90-100dB jak nic - i prawie w każdym miejscu wagonu tak samo - no a jazda pod czymś takim na korytarzu to był wogóle niezły hardcore...

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Ksywka EN57
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Maja 2006, 01:57:22 »
Witam

Brzeczyk jest pod oslona mechanizmu drzwi. Pod ta gdzie masz "wajche" awaryjnego otwierania. Gdzies pod ta oslona. Niestety nie napisze Ci dokladnie (czy z lewej czy z prawej) bo nie pamietam.

Pozdrawiam
Tomcio
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline Daras

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
    • http://www.kaldar.photoblog.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Maja 2006, 12:09:31 »
Gdzieś koło 2 tygodni temu jechałem sobie kiblem z Aleksandrowa do Torunia Gł. i nad drzwiami zobaczyłem taki napis:



Jakiś palant oderwał literkę "w" i przez to tabliczka nabrała nowego znaczenia... ;)
Daras

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Maja 2006, 12:12:41 »
A jak ja kiedyś jechałem to były pozdrapywane litery i wyszło: Po sygnale odjazdu wy___danie    __broni___.
-//-

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Ksywka EN57
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Maja 2006, 12:27:09 »
no w en57 fajnie sie jedzie choc hałas jest troche za duzo ale klima najwazniejsze ze jest , nie chciałbym by znikły z polskich torów ale ich koniec sie zbliza nieuchronnie <nowekible> szkoda . pozdrawiam
Formuła 1 Wymiata.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Maja 2006, 13:26:11 »
Witam!!!
Stare kible to i jeszcze nas wszystkich przezyją ;).
A co do napisów w kiblach to spotkałem się najczęściej z textem (niestety to przejwaw wandalizmu) w stylu: "Zbieranie grzybów podczas jazdy pociągiem surowo wzbronione!".
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Ksywka EN57
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Maja 2006, 13:46:15 »
oby jezdziły jeszcze dluuuuuuuuuuuuuuuugo i te eu07 tez ale czy beda czas pokaze
Formuła 1 Wymiata.

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Ksywka EN57
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Maja 2006, 12:36:52 »
Aha a ja mam pytanko. Czy to teraz bedzie sie nazywac dalej kibelkiem?

Prosze znawcow o wypowiedź :)
Moderacja - Fotke na ImageShack to nie łaska wysłać? Następnym razem dostaniesz ostrzeżenie.
Oli_EU

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

andrev1989

  • Gość
Ksywka EN57
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Maja 2006, 14:44:15 »
Cytat: "Poscikk"
Aha a ja mam pytanko. Czy to teraz bedzie sie nazywac dalej kibelkiem?

Prosze znawcow o wypowiedź :)


Moim zdaniem tak, dla mnie wszystkie EZT to kible.

hunter

  • Gość
Ksywka EN57
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Maja 2006, 14:51:55 »
Cytat: "andrev1989"
Moim zdaniem tak, dla mnie wszystkie EZT to kible.


Dla mnie EN57 to kibel przez charakterystyczne graffiti, odchodzącą farbę, oraz te niebiesko-żółte kolory :)

Cytat: "Poscikk"
Aha a ja mam pytanko. Czy to teraz bedzie sie nazywac dalej kibelkiem?

Prosze znawcow o wypowiedź :)


No, no.... Ładne cacko :) I ta przepiękna farba, w której tak fajnie się odbija krajobraz (tak jak w EU07-359). Tego akurat bym nie nazwał "kiblem", tylko pojazdem szynobusowopodobnym :)

Pozdrawiam.

andrev1989

  • Gość
Ksywka EN57
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Maja 2006, 15:00:15 »
Skoro już podjęto się modernizacji za europejskie pieniądze, to czy dostosowano je do europejskich standardów? Chodzi mi teraz o to, czy przerobiono WC==>prawdziwe kible miały odprowadzanie ścieków na tory, czy w tych nowszych, jest to jakoś inaczej rozwiązane?;)

Offline Bujo

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ksywka EN57
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Maja 2006, 19:48:48 »
Mam nadzieje ze jezeli skopiowali rozwiązanie problemu scieków z szynobusów PESY to udoskonalili ten system. Jezdząc codziennie EN81 często zdarza sie ze WC jest zamkniete z powodu awarii, z tego co mówił konduktor to winny jest jakiś bezpiecznik.