Autor Wątek:  MaSzyna 1 - Reaktywacja  (Przeczytany 36384 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Speed

  • Wiadomości: 36
  • CONTROL - Everybody wants to have it.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« dnia: 01 Kwietnia 2006, 14:42:51 »
Wprawdzie powyżej, a nie jak normalnie poniżej, ale odpowiadam na dwa pierwsze postawione pytania ( patrz jeden post dalej )

1. TAK, OCZYWIŚCIE TO JEST :

PRIMA APRILIS

Nie mówcie, że to łyknęliście jak młode rekiny...

2. Jesli juz chodzi o reszte, to dziala znosnie choc na 0,2 do 0,5 ( w porywach do 2 ) FPS

Skoro tak tutaj wszyscy się chwalą, że tak ładnie robią SPT, mimo iż akurat post pojawił się dzisiaj i nie wiem czy to przypadkiem nie Prima Aprilis, to ja też mogę się lekko pochwalić. W końcu od tego jest dział "Na Warsztacie", zeby pisać o tym co się robi.
Może zacznę od tego, że zapewnie niektórym się nie podoba zbytnio fakt, iż nadal siedzę "uparcie" ( jak to niektórzy mawiają ) w MaSzynie, a nie bardzo się kwapię do SPT, ale moim zdaniem MaSzyna 1 nie jest dokończona i nie bardzo można tak od razu porzucić ten projekt.
Siedzę cały czas w MaSzynie i kończę różne rzeczy, co wiele osób niejednokrotnie twierdziło że się nie da.
Otóż oczywiście biorąc pod uwagę możliwości grafiki zaimplementowanej w MaSzynie ( w końcu to tylko OpenGL ) wszystkiego co sie tylko żywnie podoba sie nie ma w całości, ale duża partia się da.
Na przykład oświetlenie, które może jest ograniczone ale wystarcza na kabine wewnatrz, zegary i trójkąt na czole loka. Reszta rzeczy taka jak podświetlenie lampek to wystarczająco ładnie wygląda na teksturach.
Kolejna rzecz to przełączniki w kabinie. Jak sie uprzeć ( a ostatnio sie uparłem ;] ) to moża zaimplementować wszystko, i to nawet z przypisaniem wzglednym do fizyki ( względne tylko dlatego ze nie ma co sie rozdrabniac na to czy zadziala ten czy tamtem przekaznik skoro i tak efekt bedzie ten sam - np zapalenie lampy, czy swiatla w kabinie ).
Pewnie w tym momencie Bart mnie zgani ze kombinuje z jego lokami, ale ja tylko zrobiłem ruchome wycieraczki i jak dobrze pojdzie to beda lusterka ( Leszek-K by sie ucieszyl ;) )
Poprawiona jest detekcja tego co jest przed i za kamera, wiec szybciej renderuje bo nie wszystko musi, a tylko to co rzeczywiscie widac.
Dla wygody testowania wprowadziłem pojawiajace sie w scenerii opisy nazw zwrotnic, semaforow i torów ( jak ktos widzial jak to wygląda w MSTS to wie co mam na mysli ).
Zrobiłem do MaSzyny konsolkę, otwiera sie podobnie jak w Quake'u, zjeżdza z góry i można wpisywać komendy. W tej chwili pare komend jest juz zaimplementowane, m.in. switch ( przestawianie zwrotnic ) exec event ( uruchamianie eventow ) signal ( zmiana sygnałow na semkach ) i quit ( tego komentowac nie potrzeba :) ). Jezyk skryptowy jest w trakcie pisania.
Probuje zrobić dymki do spalinek, ale narazie jakos nie wychodzi, moze sie usmiechne do @youby'ego bo podobno cos tam ma z tymi dymami :] ale chmurki sie udalo zrobic :)
Co do przyjemności w MaSzynie to robie nastawnie jako oddzielny modul i mozliwosc polaczenia przez siec, narazie mozna tylko polaczyc i sobie pogadac ale juz zastanawiam sie jak zrobic zeby przesylalo komunikaty o polozeniu loka i przez to zeby byl jako taki multiplayer.

No to narazie wszystko z najważniejszych rzeczy :] jak cos jeszcze sobie przypomne to dam znac.

Pzdr SPEED
Speed is lethal... so be always fast enough to survive.

Grudy-Karolino:
- Sceneria: [█████__] 75%
- Nastawnia Grudy: [█████_] 85%
Modele: [██████_] 95%

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwietnia 2006, 15:00:09 »
1. Czy to jest żart?
2. Jeżeli to jest prawda to mam takie pytanie: jak się ma sprawa z FPS-ami? Przyrównajmy np. do nowego .exe. Jest (będzie) więcej czy mniej.
-//-

Offline EP07-1057

  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Kwietnia 2006, 15:36:02 »
Cytat: "Speed"

Co do przyjemności w MaSzynie to robie nastawnie jako oddzielny modul i mozliwosc polaczenia przez siec, narazie mozna tylko polaczyc i sobie pogadac ale juz zastanawiam sie jak zrobic zeby przesylalo komunikaty o polozeniu loka i przez to zeby byl jako taki multiplayer.

To brzmi ładnie i mi sie podoba pomysl.Gra przez sieć? czemu nie Super!!! jestem za:)
K:83261 Odjazd M:Pan będzie łaskawy spojrzeć na semafor K:Osobówka zasłania pytałem czy wolny pan nie odpowiedział, M:Pan nie pytał tylko gadał odjazd! K: Ja nie wiem co to się dzisiaj z tym radiem u wszystkich dzieje...

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Kwietnia 2006, 15:40:44 »
Aha. Jeszcze się zapomniałem spytać czy udało się coś zrobić z rzucaniem kabiny na dużych współrzędnych?
-//-

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Kwietnia 2006, 15:57:38 »
Napisz jeszcze tak jak mi napisałeś ile FPS siada przy włączeniu trójkata świateł. :)

Wiem Speed że siedzisz uparcie przy starej maszynie, tak jak stare pierdy siedzą na wysokich stołkach na kolei - przez co likwidowane są kolejne połączenia (od dziś ile poszło? 300?)
Dużo zostało niedorobione - musicie zrobić jeszcze kupe modeli - żeby w każdym dało się szybe opuszczać i machać tymi przełącznikami. Szkoda czasu. A no i dorobić te wycieraczki i lusterka bo żaden model ich nie ma (a te co je mają są do SPT) :).

Kończenie maszyny w waszym wydaniu zajmie jakieś 10 lat... powiedz Speed od kiedy zaczełeś dłubać w maszynie?
Róbcie co chcecie nikt nie będzie przeszkadzał - napętnowane będzie tylko złodziejstwo (np. modeli).
Pozdro Wam NKTowcy, albo... syzyfowcy... :)
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Kwietnia 2006, 18:17:51 »
Cytuj

Kończenie maszyny w waszym wydaniu zajmie jakieś 10 lat...

Tak SPTowcy... narazie nam zrobienie np. dymu zajeło ile czasu, a ile wam zrobienie całej tej nebuli/SPT... jaka jest tu proporcja... ? To po co ta wojna? Nie można żyć w pokoju? Kiedy zakopiecie topór wojenny?

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Kwietnia 2006, 18:27:16 »
Mam takie pytanie do Prezesa NKT :) Po co robicie tekstury  LINK do nowych EU07 Barta, skoro są to modele nieoficjalne ( nie ma zgody na publikacje) i przeznaczone do SPT?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Kwietnia 2006, 18:40:41 »
Heh, no i już zmiana tematu. Widzisz: mogliśmy dać ten topic do jakiegoś ukrytego działu i nie było by sprawy. Zauważ że nie rozprowadzamy modelu. Odpowiedzialność karna nic nie ma do rzeczy jeżeli napisze na dole "Wszystko jest robione w celach edukacyjnych" i żaden prawnik mnie nie skaże za jakieś "piractwo". Chyba, że autorzy tekstur (stare modele) nie wyrażą zgody na przerobienie ich na nowe mapowanie, to wtedy muszę usunąć... (czekam aż (może...) zacznie ktoś ich (autorów) przekabacać na to, co napisałem wyżej.
Pozdrawiam, życzę miłej pracy nad SPT.

P.S.: Może prezesem nie jestem, ale to jest moje zdanie...

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Kwietnia 2006, 19:50:24 »
Modele nie sa i nigdy nie będą przez nas upubliczniane w żaden sposób. Teksture robi osoba owszem pod nowe modele barta podobnie jak kolega (niezwiązany z nami) EU05, który na swoim FTP ma ich kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt ogólnie dostepnych. Na naszych ftp-ach ani w żadnym linku na stronie nie znajdują się odnośniki do plików T3D modeli @Barta. Pozatym jak wiadomo modele eu07 @barta wyciekły do szerszej liczby osób o czym wiadomo od dawna. A teksturki robimy dla samych siebie, no bo po co je dawać publice? skoro "nikt" z nich nie skorzysta. A jak ktoś o teksturke poprosi lub ściagnie bo posiada modele @Barta to cóż to nie przestepstwo. Teksturki nie są własnością autora modelu, te zrobione przez nas.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Kwietnia 2006, 20:05:35 »
Cytat: "EP08_015"
(...)Teksture robi osoba owszem pod nowe modele barta podobnie jak kolega (niezwiązany z nami) EU05, który na swoim FTP ma ich kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt ogólnie dostepnych. (...)


Tyle tylko, że EU05 robi je w porozumieniu z Bartem od daaaawna (zanim wytworzyły się podziały na NKT i inne). A te Wasze obrazki, przynajmniej wg mnie, mają być przysłowiową kiełbasą, która ma zwabić jak największą liczbę ludzi.

Cytat: "EP08_015"
A teksturki robimy dla samych siebie, no bo po co je dawać publice? skoro "nikt" z nich nie skorzysta.


To po co są udostępnione "publice"?

Cytat: "EP08_015"
Na naszych ftp-ach ani w żadnym linku na stronie nie znajdują się odnośniki do plików T3D modeli @Barta.


Przynajmniej oficjalnie.

Zaznaczam, że nie opowiadam się za żadną "frakcją", tylko trochę wkurza mnie sprzeczanie się kto jest lepszy i wykorzystywanie, jakby nie było, cudzego dorobku (częściowo - mówię o siódemkach) do zwerbowania ludzi do swojego "obozu". Mało tego, podpisujecie to wszystko "Avatary firmowe". Jakie one firmowe?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Kwietnia 2006, 20:15:08 »
Oj andy andy... jak zwykle lubisz się przyczepić :)

Ok odpisze Ci tak:

Otóż wolę 4 osoby, które coś zrobią konkretnie niż 40 sepów, którzy poprostu wolą brać niż dawać. My to nie żaden obóz. My to mała i skromna grupka ludzi, której stary symek lezy na sercu. Nic więcej.

A dlaczego ta tekstura została opublikowana? Cóż z jednej strony nikt tu niczego nie złamał i mógł opublikować. Z drugiej strony no cóż skoro modeli Barta nie ma oficjalnie, to też nie powinno być żadnych oficjalnie umieszczonych dodatków do jego modeli. To był błąd kolegi, już skorygowany.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Kwietnia 2006, 20:23:04 »
Cytat: "EP08_015"
Oj andy andy... jak zwykle lubisz się przyczepić :)


Nie czepiam się, piszę co myślę. Po prostu.

Cytat: "EP08_015"
Ok odpisze Ci tak:
Otóż wolę 4 osoby, które coś zrobią konkretnie niż 40 sepów, którzy poprostu wolą brać niż dawać.


Nie wiem co to ma do mojej wypowiedzi, ale dobra, przyjąłem do wiadomości.

Cytat: "EP08_015"
A dlaczego ta tekstura została opublikowana? Cóż z jednej strony nikt tu niczego nie złamał i mógł opublikować. Z drugiej strony no cóż skoro modeli Barta nie ma oficjalnie, to też nie powinno być żadnych oficjalnie umieszczonych dodatków do jego modeli. To był błąd kolegi, już skorygowany.


Teksturę możesz udostępniać i tego nie neguję. Zaraz ktoś może mi wytknąć jak to było przy teksturach wagonów pasażerskich, kiedy to pisałem, że nie udostępniając modeli nie robicie nikomu krzywdy udostępniająć tekstury na nowe mapowanie wagonów. Sytuacja podobna? Tylko pozornie. Modele Kakisha były ogólnie dostępne - wystarczyło ściągnąć jedną ze scenerii gdzie te modele były udostępnione przez autora i już miało się na dysku wagony 1xx. Z siódemkami Barta sprawa jest nieco odmienna - nie ma ich do ściągnięcia ani jako modeli samych w sobie ani jako dodatków do żadnej ze scenerii. Dlatego dziwi udostępniane dodatków do czegoś co nie jest dostępne ani oficjalnie ani nawet póloficjalnie jak to było z wagonami.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Kwietnia 2006, 20:56:16 »
Cytat: "|andy|"
Mało tego, podpisujecie to wszystko "Avatary firmowe". Jakie one firmowe?
Pierwotnie jedynym avatarem firmowym był mój pierwszy avatar z ST44-3001. Jednak ponieważ kolega @EP08_015 też zaczął go używać, to się zacząłem gubić w postach (patrzyłem na avatar :). Wtedy też wspomniana wcześniej osoba poprosiła mnie o zrobienie avatara z EP08. Następnie podchwyciliśmy pomysł i członkom naszej grupy (z paroma wyjątkami) wykonałem obrazek o podobnej formie. Firmowość polega na tym, że jest ustalony schemat z napisem i tego się trzymam. Jak ktoś chce to równie dobrze mógłbym wykonać taki obrazek ze zdjęcia, rysunku czy czegokolwiek innego. Ale że najłatwiej jest zrobić screena i podmienić tło, to robię w taki sposób.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Kwietnia 2006, 20:58:56 »
Cytuj
Z siódemkami Barta sprawa jest nieco odmienna - nie ma ich do ściągnięcia ani jako modeli samych w sobie ani jako dodatków do żadnej ze scenerii. Dlatego dziwi udostępniane dodatków do czegoś co nie jest dostępne ani oficjalnie ani nawet póloficjalnie jak to było z wagonami.


Andy. Nie zapomnij ze te modele były w grupie DEVS. A więc miało je dośc spora liczba osób. A teraz maja je prawie wszyscy z uwagi na... wiadomo co.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Kwietnia 2006, 21:47:55 »
Cytat: "EP08_015"
Andy. Nie zapomnij ze te modele były w grupie DEVS. A więc miało je dośc spora liczba osób. A teraz maja je prawie wszyscy z uwagi na... wiadomo co.


Ile osób było w Devsach?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Kwietnia 2006, 22:03:50 »
Andy - obecnie 30 osób. Niewiem ilu bylo wczesniej, w chwili publikacji modeli w grupie DEVS. Napewno był @Mateu i pewnie pare innych osob tez. Ale tego do końca pewien nie jestem. Pozatym Andy... po co prowadzić tu typową troll dyskusje? Do niczego nie dojdziemy i mysle czas zakonczyc ten watek, który z pewnościa byl nie raz omawiany (dla przypomnienia - sprawa wycieków). Myslę że mozna spokojnie wrócić do wątku głównego, napisanego przez @Speeda.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Kwietnia 2006, 22:08:56 »
Cytat: "EP08_015"
Andy - obecnie 30 osób. Niewiem ilu bylo wczesniej, w chwili publikacji modeli w grupie DEVS. Napewno był @Mateu i pewnie pare innych osob tez. Ale tego do końca pewien nie jestem.


Było niewiele. Większość z nich dostała wcześniej modele od Barta. A teraz pytanie bonus: z czym jest związana większość osób z Devs? I nie pisz mi, że tekstury na nowe mapowanie zrobiłeś ludziom z Devs, aż tak naiwny nie jestem żeby w to uwierzyć.

youBy: napisałeś "Firmowość polega na tym, że jest ustalony schemat z napisem i tego się trzymam.". Mało trochę jeśli chodzi o obrazki z modelami Barta czy kogoś innego spoza NKT.
A zresztą, róbcie co chcecie, ja powiedziałem co mi na wątrobie leżało.

andrev1989

  • Gość
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Kwietnia 2006, 22:19:27 »
Cytuj
ruchome wycieraczki i jak dobrze pojdzie to beda lusterka


Bardzo dobry pomysł, ale wycieraczki się zabardzo nie przydadzą, gdyż w MaSzynie 1, chyba nie ma deszczu, a nie wiem, czy można zrobić oczywiście nie wiem dokładnie, gdyż nie jestem zaawansowany. Ale jak dla mnie pomysł całkiem trafiony.

Cytuj
mozliwosc polaczenia przez siec
Bardzo doby pomysł, tylko czy da się takie coś zrobić?? Fajnie by się jeździło z innymi (online`owymi) mechanikami.

Pozdrawiam

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Kwietnia 2006, 22:28:23 »
Cytat: "|andy|"
A te Wasze obrazki, przynajmniej wg mnie, mają być przysłowiową kiełbasą, która ma zwabić jak największą liczbę ludzi.

Cytat: "Bart"
Wiem Speed że siedzisz uparcie przy starej maszynie, tak jak stare pierdy(...)

Mój nadwątlony ostatnio humor został niewątpliwie poprawiony tymi błyszczącymi kwiatami elokwencji. Bardzo chętnie przypisałby ten post w poczet charakteru dzisiejszego dnia. Co do avatarów NKT to bardzo mi sie podobają i nie mam nic przeciwko szerzeniu szeroko pojętej estetyki na łamach tego forum.
Niewątpliwie prawdą jest że wiele da się jeszcze wycisnąć z MaSzyny. Potrzeba jedynie chęci, zdolnych rąk i ludzi z świeżymi pomysłami. Dlatego moim skromnym zdaniem dobrze się stało iż zawiązało się coś takiego jak NKT. Osobiście nie widzę powodu by miało to służyć jakimś podziałom. Wszyscy chyba mamy w sobie tę odrobinę dojrzałości by nie tworzyć sztucznych podziałów i nie obrzucać się błotem pod byle pretekstem. Inaczej mówiąc... wszystko co służy rozwojowi projektu jak dobre - a projekt ten obejmuje w takim samym stopniu MaSzyne jak i SPT.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Kwietnia 2006, 22:37:29 »
Cytat: "Akvin"
Mój nadwątlony ostatnio humor został niewątpliwie poprawiony tymi błyszczącymi kwiatami elokwencji. (...)


Cieszę się, że poprawiłem Ci humor, przypisuj co chcesz i gdzie chcesz. Oczywiście z podaniem autorów.

Co do postu. Jak pewnie zauważyłeś większośc ludzi na forum (nie ukrywam - w tym ja, choć czasu brakuje i momentami zaniedbuję "bycie sępem") czeka aż ktoś coś zrobi aby to ściągnąć, więc nie licz na to, że wszyscy rzucą się nagle do pierwotnej wersji maszyny "bo da się z niej wycisnąć" - to było mówione wiele razy. A dlaczego się nie rzucą? Niektórzy nie potrafią programowac, modelować i tak dalej innym się nie chce i istenieje jeszcze wiele innych czynników. Inna sprawa czy warto coś wyciskać z tubki o pojemności 50 ml, skoro część ludzi tworzy tubkę o pojemności 75 ml, z której będzie można wycisnąć więcej i, jak obiecują autorzy, łatwiej? Część ludzi jest zawieszona między jednym a drugim projektem i czeka co z tego wszystkiego wyjdzie. A podziały były, są i będą.

PS. Ktoś kiedyś powiedział, że "w jedności siła". Może coś w tym jest?

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Kwietnia 2006, 23:06:56 »
Cytat: "|andy|"
A dlaczego się nie rzucą? Niektórzy nie potrafią programowac, modelować i tak dalej innym się nie chce i istenieje jeszcze wiele innych czynników.
i
Cytat: "|andy|"
Część ludzi jest zawieszona między jednym a drugim projektem i czeka co z tego wszystkiego wyjdzie.

więc niech ta garstka "zawieszonych" tworzy to co teraz jeżeli sprawia im to radość.
Cytat: "|andy|"
Inna sprawa czy warto coś wyciskać z tubki o pojemności 50 ml, skoro część ludzi tworzy tubkę o pojemności 75 ml

Tak zgadzam się... tylko SPT jest konstukcją "rozwojową".
Cytat: "|andy|"
z której będzie można wycisnąć więcej

Niestety chyba z czasem dochadzą oni (twórcy)do wniosku że lepiej jak ta tubka jest dość szczelnie zakręcona - jak coś już z niej wyjdzie to trudno to potem wcisnąć spowrotem.
Cytat: "|andy|"
i, jak obiecują autorzy, łatwiej

uniżony sługa uwierzy... jak zobaczy ;)
Cytat: "|andy|"
A podziały były, są i będą

Tak... niestety... ale to co pozostaje poza tym stwierdzeniem przypisze sobie jako niepoprawnemu idealiście.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Kwietnia 2006, 23:07:07 »
Sęk w tym że jak się patrzy na reanimowanie trupa to odechciewa się wszystkiego - łącznie z siedzeniem nad SPT (i to nie tylko moje zdanie - jako kogoś od SPT).

NKT to leniwy team   - przychodzą na to co gotowe, a sami niewiele zrobią. To najbardziej wkurza. Wykorzystali moją nazwę Nebula Killers Team (łącznie ze skrótem - niby przemianowanym), modele i tekstury w avatarach (z SPT) i teraz gnębią kod po Marcinie_EU i McZapkie. Dodają jakieś dosłownie pierdoły (przełączniki i dymki) i są uważani za niemal bogów, bo zwykli userzy zapomnieli że 4 lata kodzenia włożył w projekt ktoś inny - no ale przecież teraz dymek leci... i dodatkową lampkę można zapalić.

NKT nie ma nic przeciwko SPT to oczywiste, ba nawet z chęcią przejdą na SPT, no ale... własnie ale... pod warunkiem że i tam będzie już 90% gotowe. Przyjdą zbierać honory za dodatkowe przełączniki do zapalania lampek, czy nazwy nad semaforami, a przez większość userów znów zaczną być traktowani jak bogowie bo wszyscy zapomną że przez ich próżność i umiłowanie trupa, SPT wyszło o 4 lata później... - gdyż tyle czasu zajeło im "wykańczanie" starej ukochanej maszyny. A może jednak... poprostu czekali aż ktoś za nich zdecydowaną większość zrobi?
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Kwietnia 2006, 23:11:39 »
A może po prostu zbanować wszystkich "niewiernych". Problem wtedy sam by się rozwiązał :) Takie moje skromne zdanie. Bo np avatar NKT z modelem Barta to już przesada.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Kwietnia 2006, 23:17:31 »
Cytat: "Mateu"
A może po prostu zbanować wszystkich "niewiernych". Problem wtedy sam by się rozwiązał :) Takie moje skromne zdanie. Bo np avatar NKT z modelem Barta to już przesada.

Tu niech sie już Bart wypowie czy mu to przeszkadza. Idąc tym tropem mógłbym zapytać czy masz zgodę PaFaWagu/Cegielskiego by wykorzystać wnętrze loka w avatarze ;)
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #24 dnia: 01 Kwietnia 2006, 23:19:15 »
Cytat: "Mateu"
A może po prostu zbanować wszystkich "niewiernych". Problem wtedy sam by się rozwiązał :)


Nie przesadzasz?

Dobranoc.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #25 dnia: 01 Kwietnia 2006, 23:30:48 »
Cytat: "Akvin"
Cytat: "Mateu"
A może po prostu zbanować wszystkich "niewiernych". Problem wtedy sam by się rozwiązał :) Takie moje skromne zdanie. Bo np avatar NKT z modelem Barta to już przesada.

Tu niech sie już Bart wypowie czy mu to przeszkadza. Idąc tym tropem mógłbym zapytać czy masz zgodę PaFaWagu/Cegielskiego by wykorzystać wnętrze loka w avatarze ;)

Przeciez to bylo ironiczne :) A co do PaFaWagu, to zgody nie mam ;]

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #26 dnia: 01 Kwietnia 2006, 23:35:50 »
Cytat: "Mateu"
Przeciez to bylo ironiczne :) A co do PaFaWagu, to zgody nie mam ;]

Ok :) Tak myślałem... Mam nadzieję że po 24:00 wszyscy wrócimy do poważnej, merytorycznej dyskusji.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Kwietnia 2006, 00:05:53 »
Cytat: "Bart"
Sęk w tym że jak się patrzy na reanimowanie trupa to odechciewa się wszystkiego - łącznie z siedzeniem nad SPT (i to nie tylko moje zdanie - jako kogoś od SPT).

NKT to leniwy team   - przychodzą na to co gotowe, a sami niewiele zrobią. To najbardziej wkurza. Wykorzystali moją nazwę Nebula Killers Team (łącznie ze skrótem - niby przemianowanym), modele i tekstury w avatarach (z SPT) i teraz gnębią kod po Marcinie_EU i McZapkie. Dodają jakieś dosłownie pierdoły (przełączniki i dymki) i są uważani za niemal bogów, bo zwykli userzy zapomnieli że 4 lata kodzenia włożył w projekt ktoś inny - no ale przecież teraz dymek leci... i dodatkową lampkę można zapalić.

NKT nie ma nic przeciwko SPT to oczywiste, ba nawet z chęcią przejdą na SPT, no ale... własnie ale... pod warunkiem że i tam będzie już 90% gotowe. Przyjdą zbierać honory za dodatkowe przełączniki do zapalania lampek, czy nazwy nad semaforami, a przez większość userów znów zacznął być traktowani jak bogowie bo wszyscy zapomną że przez ich próżność i umiłowanie trupa, SPT wyszło o 4 lata później... - gdyż tyle czasu zajeło im "wykańczanie" starej ukochanej maszyny. A może jednak... poprostu czekali aż ktoś za nich zdecydowaną większość zrobi?


Ciekaw jestem ile z obecnych userów pamieta pierwsza wersje maszyny z przed kilku lat, gdzie jechało sie po prostym torze, byl wiadukt i krzyrzowało sie z lokiem, a jedynym ruchomymi elementami byly wskazówki amperomierza i haslera ???

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Kwietnia 2006, 01:02:15 »
Ja pamiętam. Czyżbym był aż tak stary? Kiedyś Maszynę tworzyli nie tylko hobbyści ale i fachowcy z branży. Teraz robią to ludzie którzy na żywo nigdy pociągu nie widzieli.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
MaSzyna 1 - Reaktywacja
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Kwietnia 2006, 10:02:15 »
Cytat: "hejnal"
Ja pamiętam. Czyżbym był aż tak stary? Kiedyś Maszynę tworzyli nie tylko hobbyści ale i fachowcy z branży. Teraz robią to ludzie którzy na żywo nigdy pociągu nie widzieli.


Ja też pamiętam i pamiętam jak to rajcowało, ila się maiło nadzieji że jeszcze coś wyjdzie (wtedy dosep do neta miałem z kawiarenki wiec zdobycie tego cieszyło jak cos sie pojawilo)

Mam pytanie czy ktos zna dobrze lub bardzodobrze zasade działania prądnicy pradu stałego (chodzi o charkterystyki)

W ksiazkach o lokach zawsze podeją charkterystyka (U od I)dla maksymalnego wzbudzenia wiec czy jesli jest mniejsze wzbudzenie na 4 pozycja SM42 to charakterystyka ma ten sam kształt lub bardzo podobny? Jeśli tak to mam sposub na bardzo łatwe odwzorowanie pracy spalinowek z nap el.
Pozdrawiam ryszard