Wprawdzie powyżej, a nie jak normalnie poniżej, ale odpowiadam na dwa pierwsze postawione pytania ( patrz jeden post dalej )
1. TAK, OCZYWIŚCIE TO JEST :
PRIMA APRILIS
Nie mówcie, że to łyknęliście jak młode rekiny...
2. Jesli juz chodzi o reszte, to dziala znosnie choc na 0,2 do 0,5 ( w porywach do 2 ) FPS
Skoro tak tutaj wszyscy się chwalą, że tak ładnie robią SPT, mimo iż akurat post pojawił się dzisiaj i nie wiem czy to przypadkiem nie Prima Aprilis, to ja też mogę się lekko pochwalić. W końcu od tego jest dział "Na Warsztacie", zeby pisać o tym co się robi.
Może zacznę od tego, że zapewnie niektórym się nie podoba zbytnio fakt, iż nadal siedzę "uparcie" ( jak to niektórzy mawiają ) w MaSzynie, a nie bardzo się kwapię do SPT, ale moim zdaniem MaSzyna 1 nie jest dokończona i nie bardzo można tak od razu porzucić ten projekt.
Siedzę cały czas w MaSzynie i kończę różne rzeczy, co wiele osób niejednokrotnie twierdziło że się nie da.
Otóż oczywiście biorąc pod uwagę możliwości grafiki zaimplementowanej w MaSzynie ( w końcu to tylko OpenGL ) wszystkiego co sie tylko żywnie podoba sie nie ma w całości, ale duża partia się da.
Na przykład oświetlenie, które może jest ograniczone ale wystarcza na kabine wewnatrz, zegary i trójkąt na czole loka. Reszta rzeczy taka jak podświetlenie lampek to wystarczająco ładnie wygląda na teksturach.
Kolejna rzecz to przełączniki w kabinie. Jak sie uprzeć ( a ostatnio sie uparłem ;] ) to moża zaimplementować wszystko, i to nawet z przypisaniem wzglednym do fizyki ( względne tylko dlatego ze nie ma co sie rozdrabniac na to czy zadziala ten czy tamtem przekaznik skoro i tak efekt bedzie ten sam - np zapalenie lampy, czy swiatla w kabinie ).
Pewnie w tym momencie Bart mnie zgani ze kombinuje z jego lokami, ale ja tylko zrobiłem ruchome wycieraczki i jak dobrze pojdzie to beda lusterka ( Leszek-K by sie ucieszyl ;) )
Poprawiona jest detekcja tego co jest przed i za kamera, wiec szybciej renderuje bo nie wszystko musi, a tylko to co rzeczywiscie widac.
Dla wygody testowania wprowadziłem pojawiajace sie w scenerii opisy nazw zwrotnic, semaforow i torów ( jak ktos widzial jak to wygląda w MSTS to wie co mam na mysli ).
Zrobiłem do MaSzyny konsolkę, otwiera sie podobnie jak w Quake'u, zjeżdza z góry i można wpisywać komendy. W tej chwili pare komend jest juz zaimplementowane, m.in. switch ( przestawianie zwrotnic ) exec event ( uruchamianie eventow ) signal ( zmiana sygnałow na semkach ) i quit ( tego komentowac nie potrzeba :) ). Jezyk skryptowy jest w trakcie pisania.
Probuje zrobić dymki do spalinek, ale narazie jakos nie wychodzi, moze sie usmiechne do @youby'ego bo podobno cos tam ma z tymi dymami :] ale chmurki sie udalo zrobic :)
Co do przyjemności w MaSzynie to robie nastawnie jako oddzielny modul i mozliwosc polaczenia przez siec, narazie mozna tylko polaczyc i sobie pogadac ale juz zastanawiam sie jak zrobic zeby przesylalo komunikaty o polozeniu loka i przez to zeby byl jako taki multiplayer.
No to narazie wszystko z najważniejszych rzeczy :] jak cos jeszcze sobie przypomne to dam znac.
Pzdr SPEED