Autor Wątek:  Ustawiwnie max. pamięci na tekstury  (Przeczytany 10792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« dnia: 02 Marca 2006, 15:37:13 »
Witam !

Mam teoretyczne pytanie co do ustawienia parametru dostępnego dla karty graficznej "Maximum system memory for PCI mode textures". Defaltowo przyjmuje mi wartość 47 MB.
Mam katre 64MB AGP i 384MB RAM. Tak się zastanawiam ile by tu ustawić, aby fps na symku był największy z możliwych. Wiem, że moge  zmieniać i sprawdzać jak się zachowuje, ale chodzi mi o teorię w kontekście symka.
Co sądzicie?

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Marca 2006, 16:09:04 »
A ile możesz ustawić najwięcej?
Ja mam 128Mb czyli tyle ile ma karta i jest to połowa mojego ramu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Marca 2006, 16:37:06 »
Mogę ustawić max.191, ale nie wiem gdzie jest optimum?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Marca 2006, 18:54:36 »
A gdzie podejrzałeś ile jest?
W tym samym miejscu powinna być możliwość ustawienia.
Mam GF FX5700 i tą opcję mam na karcie sterownika Nvidii.
Jest też podobnie brzmiąca opcja w biosie płyty głównej, ale to można podejrzeć dopiero wchodząc do biosu. No może są jeszcze jakieś programy do podglądu biosu z poziomu windows

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Marca 2006, 19:13:26 »
W software od Nvidii jest taka opcja.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Marca 2006, 19:38:43 »
Potestowałem sobie i wniosek jest nijaki.
Defaultowo u mnie 31. Ilość klatek jeżeli się zmienia to nie zauważalnie.
Maksimum mogę ustawić własnie 128.
Testowałem w scn.całkowo
Pytałeś o teorię więc tak:
Teoretycznie duża ilość przydzielonej pamięci powinna zwiększyć prędkość czytania danych, bo odbywa się z ramu (to czytanie i zapis), w innym przypadku czytanie odbywa się z twardego dysku ( z pliku wymiany ) a to niestety trwa wolniej. Wynika z tego że należy mieć jak najwięcej ramu.
W biosie płyt głównych można ustawić wpisanie do pamięci ram danych biosu karty graficznej
co również skraca czas korzystania z tych danych.

Pozdrawiam

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Marca 2006, 20:57:14 »
Dzięki !
Ale chodzi mi, że to jest parametr jak rozumiem rezerwacji ilości RAM do czytania tekstur, ale oprócz wyświetlanie tekstur RAM jest jak wiadomo potrzebny rówież do innych celów i jak to ustawić, aby nie przegiąć w jakąś stronę. Chyba, że ilość RAM do tesktur jest przydzielana dynamicznie niezależnie od podanego parametru (czyli piorytet przydzielania RAM jest nastepujący: inne rzeczy, a później dopiero tekstury)- to mogłoby tłumaczyć, że się nic nie zmieniło w fps.
Ale jak jest naprawde, to nie wiem.

Pozdrawiam
Mariusz

Dodano po 54 minutach:

 Generalnie chodzi mi o to, czy komputer (czyt. RAM) męczy się przy symku bardziej na liczeniu, czy na wyświetlaniu tekstur. Jakie są mniej więcej proporcje, ale to chyba bardzo trudno określić.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Marca 2006, 21:16:00 »
Fizyka muli bardziej niz grafika, chociaz w wypadku ATI ktorych sterowniki w wiekszym stopniu obciazaja CPU bywa roznie.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Marca 2006, 01:43:08 »
Dzięki ShaXbee

I jeszcze jedno pytanko jeżeli można:
Jest sobie trasa z dużą ilością obiektów fps spada z powodów tych właśnie obiektów, czy tzn., że zanim wyświetli się dany obiekt symek wykona "milion pięćset" obliczeń jak go wyświetlić?

Pozdrawiam
Mariusz

Dodano po 4 godzinach 11 minutach:

 Dobra domyślam się, że wykonuje dużo obliczeń, ale czy one są dużo RAMo żerne?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Marca 2006, 10:15:36 »
Są wszystko żerne.
Ram, Zasoby karty graficznej i procesor. Takze twardy dysk.
Dołożenie samego ramu skutkuje do pewnego stopnia. Potem
"wąskie gardło" robi się w procesorze lub karcie graficzneej.

pozdrowienia

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Marca 2006, 10:35:55 »
Dzięki Krzysiek, ale nie nie powiesz, że np.
pozy*sin(alfa)+deltat^0.5 itd...(wymyślam), zajmuje coś na karcie graficznej, tylko RAM i CPU.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Marca 2006, 11:23:27 »
Pytałeś czysto teoretycznie, więc takie są odpowiedzi.
Każdy program komputerowy powoduje liczenie, przesyłanie i magazynowanie danych. Od wydajności każdego podzespołu komputera zależy jego wydajność. Nic nie odbywa się tylko w ram czy w grafie itp.
Ale o tym pewnie wiesz.
Pytałeś więc masz wtym jakiś cel, uznałem że chcesz podnieść wydajność.
Sądząc po ilości chętnych zajęcia się tym wątkiem rozważania teoretyczne mają niewielki sens. Publikując natomiast konfigurację komputera pewnie
otrzymałbyś więcej rad.

ShXbee napisał:
 
Fizyka muli bardziej niz grafika, chociaz w wypadku ATI ktorych sterowniki w wiekszym stopniu obciazaja CPU bywa roznie.

Myślę że to zależy od równowagi między ilością fizyki a ilością tekstur.
Stąd rozbieżna wydajność  Symka w różnych sceneriach.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Marca 2006, 12:35:38 »
Witam !!
Mało odpowiedzi, bo to trudny temat. Trzeba  znać flaki symka i zastanawiać się nad nimi.
Chodzi o to ile RAMu potrzeba na fizyke, a ile na grafikę co by ustwić  parametr "Maximum system memory for PCI mode textures".
Dla przykładu prosty kodzik:

for x=1 to 100000
for y=1 to 100000
next y
next x

będzie mulił, ale nie jest zbyt RAMo żerny.
Obawiam się, że jak dam ten parametr za wysoko, to na fizykę i inne rzeczy będzie za mało lub odwrotnie.
Swoją drogą to ciekawy parametr, skoro prawie nic nie zmienia :)
Dzięki Krzysiek za pomoc.

P.S.
CPU 800MHz
nie piszę o reszcie np. średni czas dostępu do HDD, czy szybkość RAMu.
Resztę istotnych parametrów podałem i nie sądzę, aby ktoś mi odpowiedział jak ustawić "Maximum system memory for PCI mode textures", aby było to optymalne dla symka.
Wiem, że nic nie wiem :)

Pozdrawiam
Mariusz

Dodano po 8 minutach:

 A ten kodzik będzie więcej RAMo żerny, ale szybszy od pierwszego:

(A*B/C+2*E+0.33F*50J)/Q (mógłbym ciągnąć dalej) np. do 20 zmiennych

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Marca 2006, 18:29:10 »
Symek niestety nie chodzi na wszystkich sterownikach Nvidii więc cóż można
powiedzieć, jest niezoptymalizowany. Natomiast wytłumaczenie fenomenu tego parametru to generalnie niska jakość tekstur w symku, a parametr ten wydaje się dotyczyć ustawienia ich jakości. Więcej jakości z tych tekstur się nie wyciśnie więc ustawienie tego parametru mało zmienia.
Tu jeszcze jeden problem bo Symek używa opengla a parametr ten u mnie wybitnie ma wpływ w directX (poprawia jakość tekstur ale nie wydajność)
Wspomnę o najnowszych sterownikach Nvidii które w zakładkach oferują optymalizację sterowników do poszczególnych tytułów gier, co świadczy że temat nie jest prosty. Na stronie nvidii można znaleźć dokumentacje i komentarz do sterowników.

Co do podanych przez Ciebie kodów: Przyznam że nie znam się na tym i nie mogę na ten temat się wypowiadać, trzeba niewątpliwie je optymalizować, tyle wiem. Tu niech się wypowiedzą inni.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Marca 2006, 20:42:32 »
Witam!!

Krzysiek, wczoraj napisałeś:
Cytuj
Potestowałem sobie i wniosek jest nijaki.
Defaultowo u mnie 31. Ilość klatek jeżeli się zmienia to nie zauważalnie.
Maksimum mogę ustawić własnie 128.
Testowałem w scn.całkowo


Nic nie wspomniałeś o jakości teksur
Po czym wnioskujesz, że dotyczy to jakości tesktur?

Dodano po 42 minutach:

 No to przetestowałem i ustawiłem 2MB (na tyle mi pozwalał) i 191 MB (na tyle mi pozwalał) i na symku nie zauważyłem straty na jakości tekstur i fps też się nie zmienił (sprawdzałem na Całkowie).
Przetestowałem również na "Midtown Madness 2" (takie G, gdzie jeździ się samochodem po mieście) i też nie zauważyłem różnicy co do jakości tekstur.

Jaki dla mnie wniosek: że wpisanie tego parametru nie ma wpływu na pracę symka i niepotrzebnie zakładałem ten wątek, bo mogłem dojść do tego sam.  Dla usprawiedliwienia się zakładałem pewnik, że ten parametr ma kolosalny wpływ na pracę symka.

Do Adminów: jak Wam szkoda bajtów na ten wątek można go usunąć (ja się nie pogniewam) czyli róbta co chceta.

Dzięki za udzielone odpowiedzi i kłaniam się nisko.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Marca 2006, 22:51:54 »
Nie wiem czy niepotrzebnie. też nie jestem bez winy i też się nie pogniewam. Pozdrawiam

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Marca 2006, 22:00:10 »
Cytat: "Mariusz1970"
Witam !

Mam teoretyczne pytanie co do ustawienia parametru dostępnego dla karty graficznej "Maximum system memory for PCI mode textures". Defaltowo przyjmuje mi wartość 47 MB.
Mam katre 64MB AGP i 384MB RAM. Tak się zastanawiam ile by tu ustawić, aby fps na symku był największy z możliwych. Wiem, że moge  zmieniać i sprawdzać jak się zachowuje, ale chodzi mi o teorię w kontekście symka.
Co sądzicie?

Pozdrawiam
Mariusz


No to po przeczytaniu wątku dopowiem tylko tyle:
1. Ty masz grafę AGP
2. Ustawienie dotyczy TYLKO I WYŁĄCZNIE przesyłu danych z magistrali PCI (stare grafy) a nie przez AGP.

Także czy ustawisz 2 czy 191 MB to i tak CI różnicy nie da!!! Czemu? Ponieważ wymiana danych z AGP do mostka północnego odbywa się z pominięciem magistrali PCI! Także możesz olać ciekłym moczem te ustawienie. Ale proponowałbym zainteresować się innymi opcjami, np. SYNCHRONIZACJA PIONOWA, ustawienia palety kolorów dla trybu OpenGL, do tego dochodzą jeszcze inne, o wiele "ciekawsze" opcje, które można edytować w rejestrze systemowym (lub w dobrych programach tweakerskich).

U mnie na kompie Athlon 750MHz, 384 RAM (SDRAM), GF2MX 32MB, Abit KT7-RAID w symku przeważnie fps-y wahają się od 5 w zwyż (zależy od trasy). Średnio mam u siebie 20-25. Wszystko zależy od POPRAWNEGO ustawienia sterowników grafy. (stery u mnie to: Omegadrivers w wersji 45.23)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Marca 2006, 22:12:36 »
Dzięki, tylko kurka wodna ja kupwałem karte AGP i dołączony soft. I teraz pytanie, skoro karta jest na AGP, to po co producent daje ten parametr do ustawienia. Co do reszty też się zastanwiałem nad nimi np. co możesz powiedzieć o SYNCHRONIZACJI PIONOWEJ?

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Marca 2006, 22:17:26 »
Cytat: "Mariusz1970"
Dzięki, tylko kurka wodna ja kupwałem karte AGP i dołączony soft. I teraz pytanie, skoro karta jest na AGP, to po co producent daje ten parametr do ustawienia.

Sterowniki i oprogramowanie od producenta i tak bazuje na sofcie NVidii ( w przypadku ich kart). Jak czytamy:
"Sterowniki NVIDIA mają charakter referencyjny i są tworzone tak, by działały prawidłowo na wszystkich kartach producentów niezależnych w standardowym zakresie funkcji."
i
"Zawsze należy instalować najnowsze sterowniki. Inżynierowie NVIDIA nieustannie udoskonalają sterowniki do naszych urządzeń, zwiększając ich wydajność, funkcjonalność i usuwając zauważone nieprawidłowości. Dlatego zawsze należy instalować najnowsze sterowniki - które obsługują dodatkowe funkcje, poprawnie współpracują z najnowszymi produktami i rozwiązują problemy i usterki dostrzeżone w poprzednich wersjach".
Sorry za tą propagandę :)
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Marca 2006, 22:29:14 »
Nie znam się na tym, możesz powiedzieć mi bo mam taką kartę:

NVIDIA Ge Force 4 MX 440 AGPx8, czy tzn., że producent hardware to 1 a softu do drugi?.
A nawet jeśli to jakiś brak synchronizcji bo jest to nie logiczne, gdyż kupuje kartę AGP wraz z oryginalnym softem a tam jest o PCI?
Dziwne to wszystko.

Dodano po 4 minutach:

 To tak jakby kupować disela a dostajesz od producenta np. świece.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Marca 2006, 22:37:41 »
NVIDIA -producent procesora graficznego
Ge Force 4 MX 440 - model procesora
AGPx8 - port

oprócz tego powinna być jeszcze nazwa produczenta całości np. MSI, czy Asus czyli firm które w soich kartach wykożystały procesor Nvidii. Tak jak dopisałem wyżej... oprogramowanie producenta moze zawierać jakieś elementy typowo do danego modelu. Z tym PCI to Ci nie powiem bo za mało się znam. Ale jeżeli Nvidia na swojej stronie zaleca ZAWSZE instalowanie nowych sterowników to muszą one - teoretycznie -być zgodne również z modelami pracującymi na PCI.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Marca 2006, 23:07:21 »
Z tym AGP to wiedziałem że to port.
Chyba się nie rozumiemy, kupuje w sklepie katre, dostaje płyte CD z softem. Instaluje karte i soft. Po wgraniu sterów z płyty mam dostępny ww parametr. Nie ściągałem z netu nowszych.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Marca 2006, 23:55:15 »
O ile wiem karty AGP maja możliwość pracy w trybie  "PCI mode" choć tryb ten jest niezalecany. Wtedy opcja "Maximum system memory for PCI mode textures" staje się użyteczna.
Cytuj
Maximum system memory for PCI mode textures: This setting determines how many MB of system RAM are allocated in addition to the graphics card's Video RAM to help store texture information. However this setting only has an impact on PCI graphics cards, or AGP graphics cards working in PCI mode. For most modern graphics cards which are AGP or even PCI-E, this setting has no impact and should be left at default.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Marca 2006, 00:02:13 »
Może i jest, diabli wiedzą. A jeśli tak to czy Wiecie, że jak po PCI można, to wtedy ten parametr jest do ustawienia, a tak normalnie na AGP nie ma takiego parametru do ustawienia dlaczego?
Czyżby miało coś wspólnego s OpenGL, że ten Open opytmalizuje, ale tylko na AGP?

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Marca 2006, 02:27:42 »
To że w sterach jest taka opcja to nic. Pamiętajcie że jeszcze do niedawna dało się kupić nawet GF4 na PCI i co zabawne że AGP było tylko o kilka procent szybsze.
CO do ustawianie pamięci do karty graficznej to wiem ze jest taka opcja w biosie. Tylko że tam jest konkretnie napisane ze pod AGP [Grapihic Aperture Size] i ZTCW powinno się ustawiać połowe pamięci ram komputera.

Jeśli napisalem nie w temat to sorry :)

Jeśli nie masz karty na PCI to naprawde to olej. Z taką kartą jak masz wydaje mi się że żadna zmiana ustawien nei da Ci odczuwalnego przyspieszenie grafiki w symku. Kup GF4 Ti 4600 :).
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Marca 2006, 03:31:17 »
Dzięki za odpowiedzi, dowiedziałem się z nich, że to dotyczy karty w trybie pracy PCI (chociaż i tak dla mnie jest to dziwne, dlaczego tylko dla tego trybu zrobiono tą opcję). Pokombinuje w BIOSie, ale tak jak przypuszcza Bart efekt będzie raczej nieznaczny. Co do zmiany karty to poczekam jeszcze z 2,3 lata i wtedy kompleksowo zmienie całego kompa, chyba, że Bart wypuści swoją scenerię, to wtedy nazajutrz biegne kupować nowy dobry sprzęt :)

Dodano po 21 minutach:

 Przeczytałem osiągi GF4 Ti 4600 i jestem pod wrażeniem, ale jeszcze większe wrażenie to cena :). Dziękuję na razie postoje.
Dobranoc

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Marca 2006, 13:04:33 »
Cena tej karty na allegro waha się w granicach 200 zł. Miałem GF4 Ti 4200 w wersji Light Edition z 64Mb ram i MaSzyna chodziła mi naprawde lepiej niż na mocniejszym ATI 9550 XT.
Myśle że na GF 4 Ti 4600 z 128 mb ram to juz naprawde by smigała.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Marca 2006, 14:02:29 »
Ok, czytałem jakiś stary benchmark (z kwietnia 2002 a nie dotycztałem) tzn. nie mogłem znaleźć daty, może dlatego, że spać mi się chciało.
Wczoraj na onecie był artykuł o wirusach komputerowych i ktoś napisał:

Wy biedota ze Europe nie macie dobre computers. Tutaj good commputer kostuj 1000 USD. Ja mam wireless computer i nie mam viruses. A wy sie meczysz.
 
~John_Florida, 08.03.2006 09:51

Podejrzewany był Jasiu Śmietana, chyba znacie go :)
Spodobał mi się ten post z "Florydy". Mam nadzieję, że się uśmiejecie :)

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Kwietnia 2006, 00:27:39 »
witam

ad Bart to ustawienie w biosie mówi ile karta graficzna może wykorzystać ramu z płyty na przechowywanie swoich danych jak braknie jej pamięci. Czyli jesli karta ma 64 i ustawimy 64 to karta będzie miała do dyspozycji 128MB czyli wydawac sie powinno im wiecej to lepiej ale aż tak bardzo to nie poprawi wydajności bo pamięć karty pracuje na dużo szybszej magistrali i częstotliwości (np 550MHz) o wewnętrznej (karty) a ta dodatkowa pamięc jest dławiona magistralą płyty (z wyjątkiem kart na PCI-E) i tym że jest współdzielona z proceorem (czyli np magistrala 200MHz efektywnie 400 i nawet jesli karta dostała by co 2 przerwanie na dostęp do pamięci to Będzie to tylko 200MHz efektywnie a napewno nie dostaje co 2 przerwania)

Jedynie ustawienie tego parametru przyspieszy wczytywanie kolejnych tekstur bo będą pobierane z ramu a nie z HDD

Ja mam GF4MX 64MB AGP4, AMD 2000, 512RAM, 128 dla Grafy w biosie i na nowym exe FTP i 1024/768 nie spada poniżej 15 klatek a średnio ok 30[/img]

Dodano po 4 minutach:

 a co do ustawien w biosie to normalnie ustawia się tyle ile ma karta na sobie, tylko bez przegięc jak masz 256 ramu i xp to max ustaw 64 a 128 bo i tak system duzo zap...i i nie bedzie tych 128 dla karty