Autor Wątek:  Manewry robione przez AI  (Przeczytany 3209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Manewry robione przez AI
« dnia: 12 Lutego 2006, 20:49:56 »
Mam konkretne pytanie: w jaki sposób zbudować scenerię, aby AI robił manewry? Nie chodzi mi o nic skomplikowanego. Po prostu chciałbym, aby w scenerię nastąpiły takie zdarzenia:
1. Lokomotywa AI wjeżdza na stację (to potrafię).
2. Lokomotywa AI zmienia czoło jazdy.
3. Po sygnale na tarczy manewrowej/semaforze jedzie do wskaźnika W5 (jest to granica przetaczania).
4. Lokomotywa AI zmienia czoło jazdy.
5. Lokomotywa AI jedzie z powrotem, ale już na inny tor.
Mam już opanowane poszczególne eventy, ale właśnie mam problem z tymi odpowiedzialnymi za:
* przechodzenie AI ze stanu pociągowego na stan manewrowy
* zmiana czoła jazdy przez AI
* przypisanie wskaźnika W5 do toru, tak aby reagował na niego AI.
Dla ułatwienia dałem pod spodem wpis przypadkowego toru:

node -1 0 BIzo_1 track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
  -7381.278 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -7481.278 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Piotpal

guest1206

  • Gość
Re: Manewry robione przez AI
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego 2006, 16:29:44 »
Obawiam się, że AI nie potrafi zmieniać czoła, ani jechać do tyłu. Więc Twoje wysiłki na niewiele się zdadzą :(

Offline pkp.

  • Wiadomości: 144
  • ECCO RAIL Maszynista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Manewry robione przez AI
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego 2006, 17:53:45 »
Czoła chyba nie zmieni ale do tyłu pojedzie.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Manewry robione przez AI
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lutego 2006, 18:15:40 »
No właśnie chodzi mi o jazdę o tyłu. Mógłby ktoś podać zapis takiego eventa?
Piotpal

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Manewry robione przez AI
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lutego 2006, 20:12:18 »
-//-

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: Manewry robione przez AI
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lutego 2006, 20:12:22 »
Cytat: "Paweł-1987"
Obawiam się, że AI nie potrafi zmieniać czoła, ani jechać do tyłu. Więc Twoje wysiłki na niewiele się zdadzą :(

Dlaczego walicie scieme? Odpalcie sobie quarka, wstawcie za byka siodemke i patrzcie jak w kopalni ladnie zmieni czolo, poleci dookola, wroci do skladu z drugiej strony ale niestety nie podepnie sie juz, chociaz to pewnie tez gdyby sie ktos uparl moglby zrobic ;]

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Manewry robione przez AI
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Lutego 2006, 23:05:47 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "Paweł-1987"
Obawiam się, że AI nie potrafi zmieniać czoła, ani jechać do tyłu. Więc Twoje wysiłki na niewiele się zdadzą :(

Dlaczego walicie scieme? Odpalcie sobie quarka, wstawcie za byka siodemke i patrzcie jak w kopalni ladnie zmieni czolo, poleci dookola, wroci do skladu z drugiej strony ale niestety nie podepnie sie juz, chociaz to pewnie tez gdyby sie ktos uparl moglby zrobic ;]


tylko ktoś kto na nowo robabrze symka i zrobi takie coś żeby działało bo na to nie ma komend ani eventów.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa