Autor Wątek:  problem z trasą quarkmce na nowym exe  (Przeczytany 12106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MTVXL4

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« dnia: 29 Stycznia 2006, 18:49:50 »
Na trasie quarkmce z nowym exe w misjsi z EU07-424, po przyjeździe SU45 odczepia się, ale po dostaniu sygnału manewrowego nie chce odjechać do szopy. Na "starym" exe w wersji 160704-unoff jest wszystko OK. Wiem, że na nowym exe są problemy z prowadzeniem loków przez AI. Ale może istnieje gdzieś poprawiona wersja trasy quarmce działająca poprawnie pod nowym exe. Może ktoś rozwiązał już ten problem?  [/b]

Offline zbych

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2006, 19:12:17 »
Witam..
Z tą misją zawsze były problemy nawet w starym Exe.?Moja rada wyprobowana w moim symku 160704 unoff... musisz stanąc lokiem na wysokosci zegara wiszacego na peronie???
Nie wiem czemu ale stawanie dalej lub blizej nie chce wyzwalać eventow uruchamiających  Su.?
U mnie tylko wtedy  SU.. zjezdza do szopy...!
Pozdrawiam...
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...
Do Miłego..ZBYCH.

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2006, 19:44:27 »
Musisz wjechać na tor gdzie jest zdarzenie sem_info (czyli przypięcie semafora do toru). Tem tor jest, właśnie tak jak powiedział kolega - na wysokości zegara na peronie.

Offline MTVXL4

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Stycznia 2006, 11:13:14 »
Dzięki za rady. Niestety problem tkwi chyba w czymś innym.  Na  symku 160704 unoff SU zjezdza do szopy (stosując się do wszysch zaleceń), ale już na tym samym symku, ale z nowym eu07.exe (tym wymaganym min. przez linię 546) odczepia się od wagonów, zapala prawy reflektor, ale nie może ruszyć (wygląda to tak jakby mimo wszystko wagony dalej nie były odczepione). Może to kwestia wpisu do scenerii tego składu z SU pod nowym exe?

Dodano po 14 godzinach 27 minutach:

 Może problem z SU45 w quarmce spowodowany jest zmianami w nowym exe ? Tym, że AI podobno czeka na pełne odhamowanie składu i dopiero wtedy rusza? Czy ktoś testował tą misję na nowym exe ?

Offline zbych

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Stycznia 2006, 18:19:13 »
Jeszcze raz po testach w nowym exe. moge jednoznacznie stwierdzic ze stajac na wysokości zegara, SU bez problemów zjezdza do szopy.. w innym miejscu dalej od zegara??? stoi jak przyspawana do torów?
Nie piszesz czy probowaleś u siebie ten sposob i czy sa jakieś zmiany?
U mnie w nawym exe AI duzo lepiej niż w starym prowadzi loki..!szczegolnie elektryczne!
Przykładem jest misja SDR.18 gdzie w starym exe w symku 160704unoff. w ogóle nie działa w nowym zas wszystko jest OK!!!
To samo w innych scn. np.SC.1 misja zET-22ktorego musi minac EP-08!
U mnie nowe EXE nie stwarza zadnych problemów..
Pozdrawiam...
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...
Do Miłego..ZBYCH.

Offline MTVXL4

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Stycznia 2006, 07:25:42 »
zbych napisał:
Cytuj
Jeszcze raz po testach w nowym exe. moge jednoznacznie stwierdzic ze stajac na wysokości zegara, SU bez problemów zjezdza do szopy.. w innym miejscu dalej od zegara??? stoi jak przyspawana do torów?
Nie piszesz czy probowaleś u siebie ten sposob i czy sa jakieś zmiany? ...

Tak, próbowałem u siebie ten sposób z zegarem kilka razy na nowym i na starym exe zawsze w symku 160704unoff. Na starym exe SU zawsze zjezdza do szopy, a na nowym odczepia się od wagonów ale nie może ruszyć...
Sprawdzę jeszcze inne misje, ale jak do tej pory nie zauważyłem błędów z nowym exe.
Jeszcze raz dzięki za próby pomocy

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Czerwca 2006, 19:30:30 »
Kurde mam ten sam problem :(

Tylko raz udalo mi sie tak zatrzymać, ze suczka zjechala do szopy ( po czym wyskoczyl komunikat SU45-190 at NULL TRACK ).


any ideas ?

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Czerwca 2006, 20:44:50 »
Cytat: "defiler"
(...)any ideas ?


Podjeżdżasz siódemką pod kozioł oporowy? Tak jest chyba najlepiej.

A null trackiem się nie przejmuj.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Czerwca 2006, 21:03:27 »
Ja się swego czasu też męczyłem i wyszło mi, że trzeba bardzo powoli jechać EU, nawet się zatrzymać przed rozgałęzieniem prowadzącym na perony (zatrzymywałem się i czekałem na szlaku "głównym"). Jak będzie widać SU, że wjeżdża na peron, to szybko do przodu i zatrzymać się za semaforem (w zasadzie to obojętnie gdzie, aby tylko za semaforem). Wtedy za każdym razem u mnie było ok. Event, który steruje odczepieniem SU wcale nie znajduje się na wyskości zegara.
Dodam jeszcze, że jak się za późno wjedzie za semafor, to jest tam event warunkowy i SU nie odczepi, tylko pojedzie w siną dal wraz z wagonami.

Pozdrawiam
Mariusz

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Czerwca 2006, 21:21:43 »
- Podjechanie na koniec zeberka ( pod sam koziol oporowy ) nic kompletnie nie daje, podobnie jak zatrzymanie sie na wysokosci zegara.

- Jezeli zas chodzi o NULL TRACK to niesety, ale po takim komunikacie symek sie wysypuje gdy zblizam sie do szopy ( jest to nieuniknione, poniewaz i tak trzeba tam przejechac siódemką ze składem )

Zrobilem cos takiego:

zamiast suczki wrzucilem gagara i zmienilem:

//zjazd su45 do szopy
event tor_6_szopa multiple 90.0 odczepiaj_mem duza_zwrot_zeberko+ duza10+ duza18- duza12-  zwrMD02- zwrMD03+ duza6end_Ms2 Wielki_Kac_Tm7_Ms2 condition memcompare Shunt 0 0 endevent

na:

//zjazd su45 do szopy
event tor_6_szopa multiple 70.0 odczepiaj_mem duza_zwrot_zeberko+ duza10+ duza18- duza12-  zwrMD02- zwrMD03+ duza6end_Ms2 Wielki_Kac_Tm7_Ms2 condition memcompare Shunt 0 0 endevent

dzieki temu garar nie wjezdza na "NULL TRACK".
Teraz wszystko dziala jak nalezy. Nie wiem jednak co jest z suczka, dlaczego nie chce zjechac do szopy... Czasem zjedzie, ale w wiekszosci przypadków stoi jak wryta po odczepieniu skladu.
Problemu w ogole nie ma z gagarem.

A teraz cos z innej beczki - jest jeszcze podobna sytuacja na trasie Krewetkowo ( ET22 ). Po dojechaniu do semafora wskazujacego S1 moge czekac w nieskonczonosc, a po wcisnieciu F4 i sprawdzeniu szlaku, okazuje sie ze sklad prowadzony przez ET21 stoi jak wryty i nie chce ruszyc - ET21 ma oba patyki podniesione i non-stop ma wlaczana sprezarke. Bawiliscie sie moze z tym ?

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Czerwca 2006, 22:05:05 »
Ja się bawiłem. Podjechałem tam z niską prędkością i zobaczyłem ten skład. O dziwo, właśnie wtedy ruszył. Zaczął pchac móją lokomotywę, ale na szczęście zdązyłem się podczepić do niego. I tak pchał mnie z bardzo mała prędkoscią, bo chyba hamował a ja próbowałem jechać? I co dziwne, zamiast pojechać prosto wróciłem na stację startową, a na dodatek uderzyłem w skład prowadzony SM42! Zostałem dociśnięty do niego przez ET21 i tak się skończyło holowanie.. Ruszyć już nie dałem rady :/ .
Pozdrawiam serdecznie!

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Czerwca 2006, 14:53:50 »
No dobrze :) ale jak rozwiązać ten problem ?

Dodano po 15 godzinach 7 minutach:

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Czerwca 2006, 02:37:45 »
defiler odnośnie quarka i EU, tak mnie zairytowałeś tym, że po nocy siedze i próbuje:)
Z tego co stwierdziłem to wystarczy SU zmienić na ST i nie trzeba zmieniać w evencie z 90 na 70 (to chyba czas, po którym event będzie wyzwalany). Ciekawe to wszystko. Dla SU też jest ok, ale trzeba jechać tak jak ja pisałem, natomiast zmiana na ST powoduje, że obojętnie jak się jedzie EU będzie ok. Dziwne to wszystko, ale prawdziwe. Gratuluje, że rozwiązałeś ten problem, ale to chyba przypadek co?:), a przypadek rządzi światem.


Pozdrawiam
Mariusz

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Czerwca 2006, 03:07:45 »
Cytat: "Mariusz1970"
defiler odnośnie quarka i EU, tak mnie zairytowałeś tym, że po nocy siedze i próbuje:)


Hehe, jak widzisz, ja takze zarywam nocke ( juz zreszta nie pierwsza :P ) walczac z tymi bledami :)

Cytat: "Mariusz1970"
Z tego co stwierdziłem to wystarczy SU zmienić na ST i nie trzeba zmieniać w evencie z 90 na 70 (to chyba czas, po którym event będzie wyzwalany).


U mnie gagar wpadal na null track po wjechaniu do szopy, dopiero jak zmienilem 90 na 70 to juz jest ok...  a uwierz mi, odpalalem ta "misje" naprawde mnustwo razy.

Cytat: "Mariusz1970"
Ciekawe to wszystko. Dla SU też jest ok, ale trzeba jechać tak jak ja pisałem, natomiast zmiana na ST powoduje, że obojętnie jak się jedzie EU będzie ok. Dziwne to wszystko, ale prawdziwe.


Dzis juz nie mam sily, jutro wyprobuje Twoja metode z suczka.

Cytat: "Mariusz1970"
Gratuluje, że rozwiązałeś ten problem


Dziekuje :)

Cytat: "Mariusz1970"
ale to chyba przypadek co?:), a przypadek rządzi światem.


Z tym przypadkiem to tak nie do konca prawda ;P poniewaz postanowilem sobie zgrac cala MaSzyne na CD, a przed tym chce aby wszystko bylo na cacy i tak od 2 tygodni probuje wyeliminowac takie czy inne niedociagniecia... suczka nie chciala zjezdzac do szopy, wiec od razu wpadlem na pomysl, ze wyprobuje to samo z gagarem i jakos podzialalo :)
Ten problem to jeszcze nic, zobacz sobie "misje" z ET22 na quarku... mnie juz cholera bierze... jak jade 30-40km/h do Dejaw to wszystko jest ok do momentu jak mam juz wyjezdzac z Es'ami, caly czas S1, ponadto TM ktora mijalem aby podczepic sie pod Es'y caly czas wyswietla MS2 i rozjazdy sa ustawione caly czas tak jak w czasie gdy zjezdzalem sie podczepic.
Jak jade 40-60 czy 70 km/h, to na wjazdowym do Dejaw dostaje S5 zamiast S13, jade prosto (!) a na wyjazdowym zamiast MS2 mam S2...
Wkurza mnie to juz hehe :)

pozdrawiam

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Czerwca 2006, 16:01:36 »
Widzisz, ja chciałem dojść do tego (misja z EU) w sposób "naukowy". Odpaliłem STV, przyglądałem się torom i przypisanym im eventom, następnie analizowałem każdy event mogący mieć wpływ na to, poczytałem troche o nowym exe, że mogą być problemy z kolejkowaniem eventów, dlatego pomyślałem sobie, że musi być jakaś zależność czasowo-przestrzenna i zaczłem kombinować w ten deseń i jeździłem tą EU tak, aby w końcu SU odjechała. To mi się udało, odpalałem jeszcze dla sprawdzenia parenaście razy, aby się przekonać czy za każdym razem będzie ok i było, ale nie zadowolała mnie ta metoda i nie miałem pomysłu co robić dalej. Nie wpadłbym na pomysł, aby zmienić SU na ST. Jako, że trochę czasu nad tym spędziłem pomysł Twój bardzo mi się podoba. Nigdy nie przypuszczałbym, że to może mieć wpływ.


Pozdrawiam
Mariusz

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Czerwca 2006, 16:12:28 »
Jedyna nieprzyjemna rzecz w tym wszystkim, to oczekiwanie na zaladowanie sie symulatora, co trwa bardzo dlugo.

Zabieram sie za testowanie Twojej metody z suczka, poprobuje pare razy i napisze, jak to wyglada u mnie.

Mozna by jeszcze sie pobawic z ET22 w dejawach ( chodzi o wyjazd z ktorym sa problemy ). Napisz co Ty na to ;)

W ostatecznosci mozna by wypuscic paczke idealna hehe ;))
No dobra prawie idealna, bo jak juz pisales, wszystkiego byc nie moze :(

pozdro

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Czerwca 2006, 16:59:44 »
Cytuj
Mozna by jeszcze sie pobawic z ET22 w dejawach ( chodzi o wyjazd z ktorym sa problemy ). Napisz co Ty na to ;)


Sorki, ale mnie się już nie chce, podejrzewam, że będzie to czasochłonne a i efekt raczej mizerny. Widziałeś sam co mi wyszło z EU (takie kombinacje alpejskie i nie wiadomo czy do końca dobre), choć bardzo się starałem. Czasami trudno jest mi zastosować pomysły tak z "głupia frant", a to widać,  że jest to skuteczne czasami. Trochę się namęczyłem nad paczką, reszta należy do Ciebie :), a że zdolny jesteś to coś wymyślisz :)

Pozdrawiam
Mariusz

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Czerwca 2006, 17:30:21 »
Rozumiem Cie doskonale, sam juz momentami wymiekam, bo czasu faktycznie potrzeba od groma na takie zabawy.

Probowalem Twoj sposob i.... suczka wariuje :)

podjezdza, odczepia sklad i nagle zaczyna jezdzic do przodu i do tyłu, zaczyna wypychac wagony ze stacji (!).

Pokombinuje jeszcze z tym troche, podobnie jak z ET22. A noz cos sie uda ;)

Co do paczki to mam pewien pomysl. Twoja jest OK, wystarczy tylko popoprawiac pare rzeczy ( ET41 ), wrzucic najnowsza Linie 546 i jeszcze powrzucac tabor ( ale to juz w gestii uzytkownikow ktorzy beda ta paczka zainteresowani, poniewaz zajmuje to duzo miejsca ( po moich przerobkach, Twoja paczka liczy 512MB ).

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Czerwca 2006, 17:43:26 »
Jak już chcesz ją udoskonalać, to zrób jeszcze odpalanie tras z zapisem loga. Następnie po odpaleniu się trasy wyłącz symka. Przeanalizuj log.txt pod kątem failed ładowania tekstur. Niektórych brakuje, lub należy wgrać je w inne miejsce. Ja to niedawno zrobiłem, nawet napisałem sobie program do automatyzacji tego procesu. Działał na takiej zasadzie:
a)miałem swoją paczkę
b)paczkę Mati_An
c)co tylko można było z download
i najpierw wyszukiwał w logu te brakujące tekstury, przeszukiwał pliki z a,b,c i jak znalazł to kopiował w odpowiednie miejsce w mojej paczce, aby było ok.
Zwróć uwagę np. na nasyp w linii 546 (tam gdzie jest zły stan torów-jest biały) lub gdzie niegdzie brakowało tabliczek. Co mogłem to sobie w ten sposób uzupełniłem.
Dla jasności, tę paczkę którą posiadasz ona jeszcze nie była poddana temu procesowi.

Pozdrawiam
Mariusz


PS a z SU tak się spodziewałem, że metoda raczej niepewna, chociaż u mnie tak nie wariuje, tylko sobie legalnie jedzie.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Czerwca 2006, 18:03:21 »
Odnosnie suczki, juz wyczułem ten moment gdzie sie dokladnie zatrzymac przed rozgalezieniem i jest ok, z tym ze nie widze sensu w czyms takim za bardzo, juz lepiej niech ten gagar bedzie, wtedy misja z siódemką bedzie bardziej komfortowa. Sprobuje jeszcze ze stonka ( z tex. SU42 zeby bylo milej dla oka ;) ) zamiast gagara.

Czy moglbys mi udostepnic narzedzie o ktorym mowisz ? na pewno zaoszczedziloby mi to kupe czasu i nerwow.

pozdro

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Czerwca 2006, 18:16:54 »
Cytat: "defiler"
Odnosnie suczki, juz wyczułem ten moment gdzie sie dokladnie zatrzymac przed rozgalezieniem i jest ok, z tym ze nie widze sensu w czyms takim za bardzo, juz lepiej niech ten gagar bedzie, wtedy misja z siódemką bedzie bardziej komfortowa. Sprobuje jeszcze ze stonka ( z tex. SU42 zeby bylo milej dla oka ;) ) zamiast gagara.

Czy moglbys mi udostepnic narzedzie o ktorym mowisz ? na pewno zaoszczedziloby mi to kupe czasu i nerwow.

pozdro


To jest powód dla którego dałem pomysł możliwości wybierania exeka  poprzez menu start. Nie bardzo widzę gagara ciągnącego skład osobowy, ten lok swoim wyglądem nie pasuje do bdnu lub adnu. co innego towary.
No ale to moje zdanie, chociaż majestatyczny gagar mógłby się pojawić jako lok do prowadzenia.

Przerobienie trasy Quark nie wydaje mi się potrzebne.( proszę poczytać w wątku o stv)

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Czerwca 2006, 18:49:43 »
z tymi exekami to ciezko widze...

Dodano po 1 minutach:

 Swoja droga wole gagara ktory zrobi wszystko jak nalezy, niz suczke ktora sie kaszani i kombinowanie z exekami ktore znacznie sie od siebie roznia - paczka ma tylko 2 w/w bledy ( quark ET22 i krewetkowo ET22 ) 3 blad eliminuje gagar.

Chociaz sprobowac zawsze mozna :)

Zawsze mozesz zamiast pulmanow wrzucic bipe i wtedy gagar bedzie bardziej pasowal ;)

pozdro

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Czerwca 2006, 19:36:52 »
Dla tych, których wkurza gagar ciągnący wagony osobowe stworzyłem hybryde z gagara i su.
http://hyperupload.com/download/024f60a634/sp45spec.rar.html

Należy wypakować w katalogu dynamic, zostanie utoworzony folder SP45spec, w którym znajduje się ta hybryda. W scenerii quarka należy zmienić katalog z SP45 na SP45spec.
Doszedłem do wniosku metodą doświadczalną, że wystarczy chk gagara, aby było ok. Nie chciało już mi się dochodzić co dokładnie w chk trzeba zmienić więc włożyłem cały z gagara. Ponadto w pliku mmd dodałem trąbkę, gdyż nie było żadnej, a w tej scenerii po odczepieniu składu autor dodał wyzwolenie tego sygnału.

Pozdrawiam
Mariusz

awmar

  • Gość
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Czerwca 2006, 22:39:14 »
Szęśliwi Ci którym się ta trasa na nowym exe uruchamia.
Mnie niestety nie chce ona się załadować mimo że log kończy się
"player train init OK".
Tak mnie przyszło na myśl że to może być wina tekstur używanych przy ładowaniu traski i sprawdziłem loga pod kątem czy występują tam jakieś "failedy" i ku mojemu zdziwieniu były tam pewne zawiłości w ścieżkach do plików używanych w tej trasce. Starałem się poprawić to co mi tam nie pasowało a właściwie to symkowi, ale nic to nie dało.  Jescze jedno mam pytanko.
Jeśli w pliku ze scenerią jest wpis do ładowania teksturki np. typu
Rail_screw_used1 4 Toil 0.2 0.5 1.1
i nie ma w tym przpadku za rodzajem stosowanej tekstury rozszerzenia
*.tga, *.texczy też innego to symek sam potrafi "dodać" tam coś od siebie np.: *.bmp ?

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Czerwca 2006, 22:42:51 »
Dla *.BMP nie musisz wpisywac rozszerzenia.
Dla *.TGA i *.TEX musisz.

pozdro

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Czerwca 2006, 16:37:55 »
awmar czep się raczej wpisów składów dla tej scenerii i dla nowego exe, trzeba coś nie coś pozmieniać i przypuszczam, że to jest przyczyna. Do tego co trzeba zmienić, to na forum jest napisane.


Pozdrawiam
Mariusz

Dodano po 16 godzinach 19 minutach:

 Quark i misja z ET22 problem rozwiązany. To nie ma raczej związku z nowym exe. Problem można podzielić na dwa podproblemy:
1) Wjazd do kopalni – aby wjazd się powiódł trzeba zachować duży odstęp pomiędzy składem ET, a składem osobowym SU. Event wyzwalający drogę do kopalni to:

//MC: Dejawy:wjazd na boczny tor 3 z WK
event Wielki_Kac-Dejawy3 multiple 10.0 Dejawy_zwr02 Dejawy_Kopalnia_A_S13 Dejawy_zwr02- Dejawy_zwr03+ Dejawy_zwr04+ Dejawy_zwr12- condition trackfree endevent

a tor go wyzwalający to : none334, a znajduje się on za kopalnią (za zakrętem). Po nim jedzie skład osobowy SU i wtedy dopiero jest możliwy wjazd składu ET do kopalni. Z punktu widzenia praktycznego, gdzieś w okolicach kopalni trzeba się minąć ze składem ET41, to wtedy mniej więcej SU już to miejsce przejechała

2)Wyjazd z kopalni po doczepieniu składu. Ja miałem cały czas S1. Ewent., który steruje wyjazdem to :

//MC: Dejawy:wyjazd z toru 7 do WK
event Dejawy7-WielkiKac multiple 94.0 Wielki_Kac_5 Dejawy_Kopalnia_H_S10 Dejawy_Kopalnia_Tm6_Ms1
Dejawy_zwr07+ Dejawy_zwr06- Dejawy_zwr04- Dejawy_zwr03+ Dejawy_zwr02+ Dejawy_zwr01+ condition trackoccupied endevent

Event ten jest dwu warunkowy:
a)tor Wielki_Kac_5 musi być zajęty przez skład. Na tym torze stoi gagar z bruttem, ale podczas manewrów ET, on odjeżdża z wielkiego kaca, więc i tor Wielki_Kac_5 się uwalnia i event nie może być wyzwolony
b)musimy ET 22 wjechać na prostą drogę prowadzącą do składu, do którego trzeba się doczepić

Zmieniłem ten ewent. na:
//MC: Dejawy:wyjazd z toru 7 do WK
event Dejawy7-WielkiKac multiple 94.0 Wielki_Kac_5 Dejawy_Kopalnia_H_S10 Dejawy_Kopalnia_Tm6_Ms1
Dejawy_zwr07+ Dejawy_zwr06- Dejawy_zwr04- Dejawy_zwr03+ Dejawy_zwr02+ Dejawy_zwr01+ condition trackfree endevent

Efekt jest teraz taki, że warunk a) jest spełniony, gdy  Wielki_Kac_5 jest wolny, czyli odjedzie gagar z Wielkiego Kaca.

Teraz jest ok., tylko przy manewrach zbieżność jest taka, że jak wjeżdżamy ET, aby spełnić warunek  b), to w tym momencie gagar odjeżdża, więc nie należy się spieszyć z jazdą prowadzącą do składu, do którego należy się doczepić.

Można spróbować zmienić ewent. na:
//MC: Dejawy:wyjazd z toru 7 do WK
event Dejawy7-WielkiKac multiple 94.0 Dejawy_Kopalnia_H_S10 Dejawy_Kopalnia_Tm6_Ms1
Dejawy_zwr07+ Dejawy_zwr06- Dejawy_zwr04- Dejawy_zwr03+ Dejawy_zwr02+ Dejawy_zwr01+ endevent

wtedy pozbywa się warunku a)

lub ostateczności podłączyć pod klawisz Shift + 5 i dopisać ewent.:

event KeyCtrl05 multiple 10.0 Dejawy_Kopalnia_H_S10 Dejawy_Kopalnia_Tm6_Ms1
Dejawy_zwr07+ Dejawy_zwr06- Dejawy_zwr04- Dejawy_zwr03+ Dejawy_zwr02+ Dejawy_zwr01+ condition trackfree endevent

Po dziesięciu sekundach od momentu naciśnięcia klawisza.

Zmiany robiłem na Quark_mce.

Pozdrawiam
Mariusz

Dodano po 1 godzinach 24 minutach:

 Właśnie jeszcze raz spróbowałem i zmiana eventu na:
//MC: Dejawy:wyjazd z toru 7 do WK
event Dejawy7-WielkiKac multiple 94.0 Wielki_Kac_5 Dejawy_Kopalnia_H_S10 Dejawy_Kopalnia_Tm6_Ms1
Dejawy_zwr07+ Dejawy_zwr06- Dejawy_zwr04- Dejawy_zwr03+ Dejawy_zwr02+ Dejawy_zwr01+ condition trackfree endevent

powoduje, że jest ok. i można manewry ET22 wykonywać szybko, wolno, jak się chce, zawsze będzie ok.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
problem z trasą quarkmce na nowym exe
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Czerwca 2006, 00:26:10 »
Ok dzieki Mariusz, zabieram sie za sprawdzenie :)