Autor Wątek:  Lokomotywa EP05  (Przeczytany 99669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #120 dnia: 03 Lipca 2006, 23:51:12 »
Pojeździłem sobie ostatnio EP05 i muszę przyznać  że lok jest całkiem nieźle zrobiony widać sporo włożonej pracy, mam tylko jedno zastrzeżenie - od kiedy to na EP05 montowany jest PSR ?  Przy rozruchu można spokojnie dać nastawnik na ostatnią pozycję i obserwować jego pracę. To że na czechu jest wał kułakowy to nie znaczy że PSR też posiada. Myślę że jest to dość  duży mankament tego modelu.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

ammpp

  • Gość
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #121 dnia: 04 Lipca 2006, 00:56:50 »
Witam

Mam 2 pytania:

1. Czy w EP05 jest bocznik taki sam jak np. w EU07 ?
W symulatorze niby działa, ale nie rusza się żadna wajcha, a przynajmniej nic takiego nie zauważyłem.

2. Jak to jest z hamowaniem w EP05 ?
Wiem że prędkość 160 km/h to dość dużo, ale...  przy kranie ustawionym na pozycję awaryjną prawie w ogóle nie hamuje, podczas gdy EP09 na takiej pozycji prawie w miejscu staje. Nawet z wagonami.

Pozdrawiam

Adam

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #122 dnia: 04 Lipca 2006, 01:16:32 »
Cytat: "Kozi"
No to Czesiek mnie zaskoczył. Na pewnej trasie o nazwie XXXXXX. Jadąc ze składem 11 wagonów utargał 193km/h. EP09 z tym samym składem udarła tylko 184km/h.

Może przesadziłem z tą fizyką ;) W rzeczywistości byłoby to możliwe (bardzo teoretycznie)?
Cytat: "Loui"
Pojeździłem sobie ostatnio EP05 i muszę przyznać że lok jest całkiem nieźle zrobiony widać sporo włożonej pracy, mam tylko jedno zastrzeżenie - od kiedy to na EP05 montowany jest PSR ? Przy rozruchu można spokojnie dać nastawnik na ostatnią pozycję i obserwować jego pracę. To że na czechu jest wał kułakowy to nie znaczy że PSR też posiada. Myślę że jest to dość duży mankament tego modelu.

Bo niestety takie są tylko możliwości exe i to wszystko jest udawane. Wypowiedzcie się czy lepiej jakby PSR wyrzucić czy nie, bo różne były propozycje. Wtedy zmieniłoby się to wraz z wydaniem modelu bez sterowania wielokrotnego.
A teraz odpowiedzi dla ammpp:
1. W EP05 jest bocznik w kole nastawnika, ale na obecnym exe się tego nie dało zrobić i stąd nic się nie rusza przy bocznikowaniu.
2. EP09 ma dodatkowo hamulec elektrodynamiczny (chyba nie pomyliłem nazwy ;) ), stąd, myślę, jej lepsze hamowanie. Poza tym wszelkie parametry hamulców w fizyce EP05 dałem z EP08 (byćmoże są za słabe, ale nie wiem czy tu moze być jakaś wielka różnica).
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #123 dnia: 04 Lipca 2006, 06:46:47 »
Witam
 
 Zdecydowanie PSR wyrzucic (wałek nastawnika, podąża za kołem nastawnika z pewnym opóżnieniem i w jedną i w drugą strone ale nie jest to PSR) Różnica w hamulcu pomiędzy EP08 a EP05 jest znaczna. Lokomotywa EP05 własnie ze względu na hamulec nie ma ograniczenia prędkości do jazdy
luzem (160km/h) podczas gdy pozostałe mają (110km/h)

Pozdrawiam

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #124 dnia: 04 Lipca 2006, 12:37:19 »
Oczywiście EP05 nie posiada PSR. Ale IMHO przy obecnych mozliwosciach exe jest to najlepsze rozwiazanie dla zasymulowania blokady nastawnika przy okreslonym pradzie.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #125 dnia: 04 Lipca 2006, 12:53:40 »
Witam

 Blokady nastawnika tez nie miala i nie ma, ma normalne przekazniki nadmiarowe

Pozdrawiam

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #126 dnia: 04 Lipca 2006, 13:28:08 »
Cytat: "maly"
Blokady nastawnika tez nie miala i nie ma, ma normalne przekazniki nadmiarowe

Musialo mnie zmylic podobienstwo do ET40. W takim razie ciekawe dlaczego autor staral sie takie cos zaimplementowac ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #127 dnia: 04 Lipca 2006, 13:36:32 »
Czesc

 Tak ET40 posiada blokade nastawnika. Byly problemy z przerobionym modelem na EP40 ktora to stacjonowala swojego czasu na Olszynce Gr.
(kiepski -dlugi rozruch do predkosci max własnie ze wzgledu na tą blokade)

Pozdrawiam

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #128 dnia: 04 Lipca 2006, 16:18:44 »
Blokada była bo niektórzy twierdzili, że ona jest i przekonywali, że tak ma właśnie być. Ja bynajmniej specjalistą od EP05 nie jestem więc opieram się na wskazówkach z forum. Zatem w kolejnej wersji PSR zniknie. Napiszcie jeszcze dokładniej co trzeba zrobić z tymi hamulcami to też się pomyśli. Jeżeli jeszcze coś rażąco odbiega od rzeczywistości to też pisać... może uda się wyeliminować błąd.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #129 dnia: 04 Lipca 2006, 17:25:33 »
Co do kwestii hamulców zacytuje pana M.Świtalskiego i A.Zielińskiego  "Lokomotywa elektryczna EU05" wyd.1 - 1964

Dustopniowe działanie hamulca lokomotywy EU05 polega na tym, że przy większych szybkościach jazdy, a mianowicie powyżej 60 km/h, podczas hamowania do cylindrów hamulcowych wprowadzane jest powietrze o wysokim ciśnieniu 6,8 atm. Podczas wytracania szybkości przez lokomotywę wskutek działania hamulców następuje samoczynne zmniejszenie tego ciśnienia do wielkości normalnej, tzn. 3,8 atm. następuje to przy szybkości 50 km/h.
 Wysokie ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych powoduje, że przez cały czas hamowania przy szybkościach jazdy wyższych od 50 km/h siła dociskająca wstawki do obręczy kół jest wyższa o 63,5% od tej, która występuje przy niższych prędkościach.
  Istnieje możliwośc wyłączenia drugiego stopnia hamowania wyłącznikiem na pulpicie.

Ps. Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji służe danymi z ww. książki.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #130 dnia: 04 Lipca 2006, 18:19:01 »
Cytat: "Loui"
Co do kwestii hamulców zacytuje pana M.Świtalskiego i A.Zielińskiego  "Lokomotywa elektryczna EU05" wyd.1 - 1964

Dustopniowe działanie hamulca lokomotywy EU05 polega na tym, że przy większych szybkościach jazdy, a mianowicie powyżej 60 km/h, podczas hamowania do cylindrów hamulcowych wprowadzane jest powietrze o wysokim ciśnieniu 6,8 atm. Podczas wytracania szybkości przez lokomotywę wskutek działania hamulców następuje samoczynne zmniejszenie tego ciśnienia do wielkości normalnej, tzn. 3,8 atm. następuje to przy szybkości 50 km/h.
 Wysokie ciśnienie powietrza w cylindrach hamulcowych powoduje, że przez cały czas hamowania przy szybkościach jazdy wyższych od 50 km/h siła dociskająca wstawki do obręczy kół jest wyższa o 63,5% od tej, która występuje przy niższych prędkościach.
  Istnieje możliwośc wyłączenia drugiego stopnia hamowania wyłącznikiem na pulpicie.

Ps. Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji służe danymi z ww. książki.

Więc nawet co do hamulcy obecne exe nia pasuje do EP05 :/
Cóż... postaram się je jakoś wzmocnić w chk, aby można spokojnie wyhamować, bo obecnie sprawia to kłopoty. A przy 50 km/h zawsze będzie sobie można ręcznie zmniejszyć to ciśnienie ;)
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #131 dnia: 04 Lipca 2006, 23:17:04 »
Oryginalny pulpit EU05 - trochę różni się od obecnego :

Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #132 dnia: 04 Lipca 2006, 23:33:22 »
Dwustopniowe hamowanie jest uwzglednione w exe i dziala prawidlowo (vide inny watek, nie pamietam, ktory).

P.S
Pulpit po modernizacji (IMHO udanej), ale jeszcze nie przystosowany do sterowania wielokrotnego:
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #133 dnia: 04 Lipca 2006, 23:40:46 »
Cytat: "ET22_RULZ"
Dwustopniowe hamowanie jest uwzglednione w exe i dziala prawidlowo (vide inny watek, nie pamietam, ktory).

P.S
Pulpit po modernizacji (IMHO udanej):

To świetnie, postaram się to "uruchomić".
Co do prezentowanego pulpitu to jest już prawie gotowy i niedługo ta wersja wraz z poprawkami chk pojawi się na forum.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #134 dnia: 05 Lipca 2006, 00:21:30 »
Kilka ciekawostek dotyczących "mojego" pulpitu - te widoczne dodatkowe mierniki to:

a.termometr silników trakcyjnych
b.termometr oporników rozruchowych
c.prędkościomierz elektryczny Alimco

Co do prędkościomierzy to w kabinie A były dwa - zarówno standardowy Hasler jak i Alimco, a w kabinie B był tylko Alimco.
 A co do tej kontrowersyjnej kwestii blokady w nastawniku to ona występowała oryginalnie ale została usunięta także obecnie nie występuje.
 Tak przy okazji tego tematu to przyszła mi dość chyba ciekawa kwestia - czy w przypadku lokomotyw dość bądź co bądź wiekowych które przez niemały okres eksploatacji przeszły trochę zmian dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #135 dnia: 05 Lipca 2006, 00:38:26 »
Cytat: "Loui"

[ciach]
...dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.

A nie lepiej zrobic tak i tak? ;)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #136 dnia: 05 Lipca 2006, 00:41:46 »
Cytat: "Loui"
Kilka ciekawostek dotyczących "mojego" pulpitu - te widoczne dodatkowe mierniki to:

a.termometr silników trakcyjnych
b.termometr oporników rozruchowych
c.prędkościomierz elektryczny Alimco

Co do prędkościomierzy to w kabinie A były dwa - zarówno standardowy Hasler jak i Alimco, a w kabinie B był tylko Alimco.
 A co do tej kontrowersyjnej kwestii blokady w nastawniku to ona występowała oryginalnie ale została usunięta także obecnie nie występuje.
 Tak przy okazji tego tematu to przyszła mi dość chyba ciekawa kwestia - czy w przypadku lokomotyw dość bądź co bądź wiekowych które przez niemały okres eksploatacji przeszły trochę zmian dążyć przy tworzeniu modelu do stanu oryginalnego czy może odzwierciedlać stan obecny - dotyczy to praktycznie każdej serii pojazdów które były w jakiś sposób modernizowane.

No tak, to teraz się zastanawiam czy EU05 posiadały już taki zmodernizowany pulpit czy nastąpiło to dopiero po przebudowie na EP05? Ten pierwotny jest chyba identyczny (lub prawie) jak w 141.
Natomiast problem hamulców będzie rozwiązany.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #137 dnia: 05 Lipca 2006, 06:56:00 »
Witam

 Orginalny pulpit był w przbudowanych z EU05 na EP05 lokomotywach.
Z orginalnym, lub prawie orginalnym pulitem (drobne zmiany np:dodano przycisk od SHP)lokomotywki te jezdziły jeszcze na początku lat 80.
W tych latach podczas naprawy głównej kolejnych egzemplarzy EP05
rozpoczęto modernizacje pulpitów i częściowo kabin.

Pozdrawiam

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #138 dnia: 05 Lipca 2006, 10:01:46 »
Więc do EU05 trzeba będzie wykonać kabinę taką jaka jest na zdjęciu w książce. Tylko skąd wziąć na teksturę te termometry i Almico.
Druga sprawa. Jeżeli tam nie ma przetwornicy to zapewne nie ma też tego dźwięku, który teraz sobie "szumi" w tle w kabinie? A jeśli go nie ma to co jest słyszalne (oczywiście oprócz silników, wentylatorów i sprężarki). Czy tą prądnicę słychać? Jeśli tak to jak to mniej więcej brzmi (tak opisowo ;) )?
I jak ktoś ma jakieś inne zdjęcia tej oryginalnej kabiny to niech daje!
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #139 dnia: 05 Lipca 2006, 10:39:25 »
Aktualnie pod x jest podpiety dzwiek wentylatorow, czyli jest dobrze.

P.S.
Jezeli ktos chce sie upierac, ze EP05 nie posiada przetwornicy to niech otworzy sobie ksiazke o EP05 na 19. stronie, gdzie jest napisane: "5 - oporniki stabilizujace przetwornic i sprezarek".
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Rahman

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #140 dnia: 05 Lipca 2006, 12:10:12 »
Mam pewne pytanie dotyczące fizyki EP05: Otóż czy "piątka" w symku nie jest trochę za szybka? Do jazdy 160 km/h wystarczyła mi pierwsza pozycja bezoporowa i max. bocznik. Na ostatniej pozycji nastawnika lok bez problemu przekracza 160 km/h. Czy tak powinno być?
Pozdro z Krakowa =)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #141 dnia: 05 Lipca 2006, 12:49:38 »
Cytat: "Rahman"
Mam pewne pytanie dotyczące fizyki EP05: Otóż czy "piątka" w symku nie jest trochę za szybka? Do jazdy 160 km/h wystarczyła mi pierwsza pozycja bezoporowa i max. bocznik. Na ostatniej pozycji nastawnika lok bez problemu przekracza 160 km/h. Czy tak powinno być?


Jechałeś luzem czy ze składem?
Każdy pojazd ma zapas mocy potrzebny do rozpędzenia z pełnym obciążeniem. Jeżeli jechałeś luzem to naturalne jest że prędkości uzyskiwane są większe. Prędkość 160km/h to nie koniecznie jest prędkość maksymalna, możliwa do uzyskania dla loka. Jest to prędkość konstrukcyjna lub eksploatacyjna, a to nie to samo co można wycisnąć z loka.
Po za tym trzeba przestrzegać prędkości według wskazań konstruktora niezależnie od możliwości sprzętu. O ograniczeniach na trasie nie wspomnę.
Wszystkie loki w symku potrafią więcej: ET22 i EP09 ponad 200km/h troszkę mniej EU07 i 08. To samo EN57 i ED72.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #142 dnia: 05 Lipca 2006, 14:04:16 »
Witam!
W poprzedniej wersji wszyscy narzekali, że EP05 jest za słaba i słusznie bo była za słaba. Teraz została wzmocniona i trzeba przyznać zachowuje się podobnie do EP09. Jak jest na haku ciężki skład i przynajmniej kilku pasażerów (bo w symku jak się doda pasażera to jakby 5 węglarek doczepił) to nadmiar mocy nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Nie wiem jak to jest z Czechami w rzeczywistości to niech się wypowie ktoś kto miał przyjemność nim jechać.
I powiedzcie mi jeszcze czy głośność wentylatorów jest dobra.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #143 dnia: 05 Lipca 2006, 14:04:39 »
Co do termometrów to radzę pogrzebać na Olszynce u elektryków podobno gdzieś się pałętają.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #144 dnia: 05 Lipca 2006, 14:06:53 »
Cytat: "Loui"
Co do termometrów to radzę pogrzebać na Olszynce u elektryków podobno gdzieś się pałętają.

Tam raczej nigdy się nie znajdę :)
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Rahman

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #145 dnia: 05 Lipca 2006, 20:54:38 »
Cytat: "Krzysiek626"

Jechałeś luzem czy ze składem?
Każdy pojazd ma zapas mocy potrzebny do rozpędzenia z pełnym obciążeniem. Jeżeli jechałeś luzem to naturalne jest że prędkości uzyskiwane są większe. Prędkość 160km/h to nie koniecznie jest prędkość maksymalna, możliwa do uzyskania dla loka. Jest to prędkość konstrukcyjna lub eksploatacyjna, a to nie to samo co można wycisnąć z loka.
Po za tym trzeba przestrzegać prędkości według wskazań konstruktora niezależnie od możliwości sprzętu. O ograniczeniach na trasie nie wspomnę.
Wszystkie loki w symku potrafią więcej: ET22 i EP09 ponad 200km/h troszkę mniej EU07 i 08. To samo EN57 i ED72.

Jechałem ze składem i to dość długim (nie pamiętam ile dokładnie wagonów) na trasie Strzęsowiec - Karpice. Poza tym wydaje mi się jakby w symku "piątka" była nawet szybsza od "dziewiątki". Ale dla pewności przejadę się na tej trasie dziewiątką bo dawno nie jechałem. W każdym razie dzięki za wyjaśnienie jak to z tymi prędkościami :) A tak w ogóle: byk i 200 km/h - to brzmi dumnie :D
Pozdro z Krakowa =)

EU06_

  • Gość
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #146 dnia: 06 Lipca 2006, 06:24:58 »
Witam :)
Kurcze , pasowało by jeszcze zgrać oryginalne dźwięki z czecha i wszystko by było ok , tylko , że to nie jest takie proste.

Posty dotyczące pradnicy są w dziale "Inne"
Andrzej.

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #147 dnia: 14 Lipca 2006, 15:57:25 »
Witam!
Przedstawiam kolejną wersję kabiny EP05. Tym razem to kabina, która nie posiada sterowania wielokrotnego. Do wyboru EP05-01 i EP05-04. Gdyby ktoś chciał przed ściągnięciem paczki zobaczyć jak się to prezentuje to zapraszam:
http://my.opera.com/akvin-profeta/blog/
A poniżej link do paczki:
http://rapidshare.de/files/25827196/EP05v2.rar.html
Uwaga! Ci, którzy nie ściągali poprzedniej wersji muszą to uczynić, bo bez niej obecna paczka nie działa! Gdyby brakowało jakiegoś pliku proszę to zgłaszać. Oczywiście wypakować w głównym folderze MaSzyny.
Poza nową wersją kabiny dokonałem też zmian w fizyce (wyrzuciłem PSR), wzmocniłem hamulce i zmieniłem zasadę działania podświetlenia haslera tak, że można je uruchomić na najpopularniejszym nowym exe, czyli 664 kB.
Wszelkie wpisy do scenerii, dynamic.dat, nowe przełączniki i możliwości opisane są w pliku "info EP05", który należy przeczytać!
Co do kwestii smug jakie dodałem do świateł to gdyby ktoś nie chciał ich to: może poprostu nie załączać świateł (w środku i tak nie widzisz czy się świecą) lub wykasować je w odpowiednim pliku t3d.
Paczka zawierająca całość EP05 ukaże się niebawem w Download na stronie głównej symulatora.
Pozdrawiam i jak zwykle życzę udanej zabawy!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #148 dnia: 17 Lipca 2006, 22:35:39 »
Witam
 
 Czesio nie miał nigdy i nie ma takiego oświetlenia przyżądów (manometry,
woltomierz,amperomierze) Oświetleniem tych przyżądów jest lampka za plecami maszynisty, pod sufitem dająca punktowe światło.

Pozdrawiam

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Lokomotywa EP05
« Odpowiedź #149 dnia: 17 Lipca 2006, 22:44:44 »
Cytat: "maly"
Witam
 
 Czesio nie miał nigdy i nie ma takiego oświetlenia przyżądów (manometry,
woltomierz,amperomierze) Oświetleniem tych przyżądów jest lampka za plecami maszynisty, pod sufitem dająca punktowe światło.

Pozdrawiam

No to musisz sobie wyobrazić, że to jest punktowe światło z tychże lampek, bo symek nie miał nigdy i nie ma takich możliwości by to wykonać w wyżej opisany sposób.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta