Autor Wątek:  rozdzielczość  (Przeczytany 7858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 656
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
rozdzielczość
« dnia: 27 Stycznia 2006, 11:47:57 »
jak zmienić rozdzielczość textury et22 i et41 z 512x256 na 1024x256 ??
bo gdy robie to Corelem to po załadowaniu gry loki są całe baiłe.
Mam dobrej jakości zdjęcia na textuy więc szkoda ich pomniejszać do 512 bo się stają niewyraźne
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
rozdzielczość
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Stycznia 2006, 12:24:51 »
ZTCW to MaSzyna nie czyta tekstur o boku 1024.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
rozdzielczość
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Stycznia 2006, 13:05:38 »
czyta.

stare wagony przeciez miały 1024x256. Kolega coś zle zapisuje. Może w jpg? albo w tga? zapisuj w bmp najlepiej.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
rozdzielczość
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Stycznia 2006, 14:25:11 »
Chyba nie macie racji ;P

Tekstura musi być wielokrotnością 8 pikseli. Sprawdź, czy jak powiększysz teksturę do tej rozdzielczuści, to czy wyskokść i szerokość tekstury dzieli się przez najlepiej 16.
Tekstura, tak jak powiedziałem, musi mieć wyskość i szerokość: 8, 16, 32, 64 itd...

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
rozdzielczość
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Stycznia 2006, 14:34:17 »
Cytat: "eu43"
Chyba nie macie racji ;P

Tekstura musi być wielokrotnością 8 pikseli. Sprawdź, czy jak powiększysz teksturę do tej rozdzielczuści, to czy wyskokść i szerokość tekstury dzieli się przez najlepiej 16.
Tekstura, tak jak powiedziałem, musi mieć wyskość i szerokość: 8, 16, 32, 64 itd...


A 24 nie jest wielokrotnością 8? Jest

I nie tekstura, a każdy bok tekstury.

I nie wielokrotnością, a potęgą, nie ośmiu, a dwu.

Może wymienię kilka z nich: 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048.

Wymiary na pewno są dobre.

A co do tekstur, jeśli zapisujesz w .tga, to we wpisie musisz dać rozszerzenie, inaczej symulator nie będzie czytał (np. dla ET22-xxx.tga we wpisie do scenerii w miejscu gdzie dajesz wpis dla tekstury musisz dać ET22-xxx.tga.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 656
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
rozdzielczość
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Stycznia 2006, 15:38:57 »
zpisałem w .tga i poszło, nawet niekoniecznie musi być to żadna wielokrotność bo mam texture 1413x356 :)
czy był by jakis problem gdybym porobił textury wieksze nież 1024 ?? wtedy by naprawde ładnie wyglądały:))
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
rozdzielczość
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Stycznia 2006, 17:37:20 »
z tą nie wielokrotnością to faktycznie - nowe karty graficzne radzą sobie z tym jednak starsze wyswietlą białą plame.
Mimo to niestandardowych rozmiarów tekstura spowalnia i to czasem bardzo. Kiedyś głupią małą teksurkę zapisałem w 63x63 i sie zastanawiałem dlaczego mi tak chaczy przy podjeżdżaniu do nowego loka - FPS spadało do jednocyfrowego ze 100!!
raz tak raz tak...
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 656
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 508
rozdzielczość
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Stycznia 2006, 18:17:45 »
Cytat: "Bart"
Mimo to niestandardowych rozmiarów tekstura spowalnia i to czasem bardzoraz...


czyli nie robić wiekszych textur od 1024 bo spowolni
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU