Hej wszystkim,
Na pewno część osób uzna, że woda sodowa uderzyła mi do głowy, ale mam ciekawy pomysł na trasę do tego pięknego symulatora. Jak możecie się domyślić po tytule, trasa będzie umiejscowiona w Wielkiej Brytanii na trasie West Coast Main Line (WCML). A oto kilka szczegółów:
Czas i miejsce: Wielka Brytania; WCML; lata 80-te (era British Rail po "sektoryzacji");
Długość trasy: 144 mile (231,5 km), a w jej skład wchodzą takie linie jak:
- Część WCML (odcinek Preston-Carlisle), 90 mil (145 km):
Preston - Lancaster - Oxenholme - Pernith - Carlisle;
- Blackpool North Line (Preston-Blackpool North), 17 mil (27 km):
Preston - Kirkham & Wesham - Poulton-le-Flyde - Blackpool North;
- Blackpool South Line (Preston-Blackpool South), 13 mil (ok. 21 km):
Preston - Kirkham & Wesham - Lytham - Ansdell & Fairhaven - St.Annes-on-the-sea - Squires Gate - Blackpool South;
- Ormskirk Line (Preston-Ormskirk), 15 mil (24 km):
Preston - Midge Hall - Croston - Rufford - Burscough Junction - Ormskirk;
- Morecambe Branch (Lancaster-Morecambe), 4 mile (6,5 km):
Lancaster - Bare Lane - Morecambe;
- Trasa Burn Naze ICI - Fleetwood Port, 5 mil (8 km):
Burn Naze ICI - Fleetwood Port;
Tabor:
Parowozy (wycofane w 1968r. obsługa pociągów specjalnych i wycieczkowych):
- LMS Royal Scot;
- LMS Coronation;
- LMS Stanier 5MT "Black Five";
- LMS Stanier 6P "Jubilee";
- LMS Stanier 8F;
- LNER A3 4472 "Flying Scotsman";
- LNER Thompson B1;
Lokomotywy spalinowe:
- BR Class 03 (manewry);
- BR Class 08 "Gronk" (manewry);
- BR Class 20 "Copper" (manewry i obsługa lekkich pociągów towarowych);
- BR Class 31 (lekkie pociągi towarowe);
- BR Class 37 "Tractor" (pociągi towarowe);
- BR Class 40 "Whistler" (pociągi pasażerskie i towarowe);
- BR Class 45 "Peak" (pociągi pasażerskie);
- BR Class 47 (pociągi pasażerskie i towarowe);
Lokomotywy elektryczne:
- BR Class 85 (AM5) (pociągi towarowe);
- BR Class 86 (AM6) (pociągi pasażerskie i towarowe);
- BR Class 87 (połączenia InterCity na trasie Preston-Carlisle);
SZT (spalinowe zespoły trakcyjne):
- BR Class 101;
- BR Class 104;
- BR Class 108;
- BR Class 142 "Pacer";
- BR Class 150 "Sprinter";
EZT (elektryczne zespoły trakcyjne):
- BR Class 310 (połączenie regionalne Preston-Lancaster i vice versa);
Wagony pasażerskie:
- BR Mark 1 (Mk.1);
- BR Mark 2 (Mk.2);
- BR Mark 2F (Mk.2F);
- BR Mark 3 (Mk.3);
Wagony towarowe:
- TCA & TEA Tank Wagons (Cysterny);
- HAA Hopper Wagon (węglarka);
- VDA Van & Vanfit Wagon (wagony kryte);
- OTA Timber Wagon (wagon na drewno);
Systemy bezpieczeństwa (odpowiedniki polskiego Czuwaka i SHP):
- AWS (Automatic Warning System);
- DSD (Driver Safety Device);
- DVD (Driver Vigilance Device);
(jeśli chodzi o ich działanie będę musiał stworzyć ich skrypty ich działania oraz samouczki do obsługi taboru)
Sceneria i krajobrazy:
- Kościół Św. Walburgi w Preston;
- Rzeka Ribble;
- Zamek w Lancaster;
- Shap Summit (najwyższe wzniesienie na trasie Preston-Carlisle);
- Cytadela w Carlisle;
- Wieża w Blackpool (Blackpool Tower);
- Burn Naze ICI (Imperial Chemical Industries) Works;
- Kościól w Ormskirk;
- Dworek w Rufford;
- Promenada w Morecambe;
Jak na tą chwilę jestem na etapie tworzenia modelu lokomotywy Class 47, więc nie wiem ile potrwa jej tworzenie, ale wiem jedno... postawiłem przed sobą nie lada orzech do zgryzienia. Więcej informacji podam wkrótce...