Autor Wątek:  Rogatki automatyczne i Top  (Przeczytany 1127 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Rogatki automatyczne i Top
« dnia: 21 Lutego 2025, 21:03:56 »
Witam. Ostatnio dużo zdarzeń na przejazdach a w mojej okolicy był nawet śmiertelny wypadek i nasunęły mi się dwa pytania.
1. Czy możliwa jest usterka polegająca na tym, że rogatki się nie zamknęły a na Topach będą białe światła informujące maszynistę, że są zamknięte?
2. Jeśli rogatki zamkną się prawidłowo i na Top będzie białe światło to czy podniesienie ręcznie szlabanu do góry spowoduje wyświetlenie pomarańczowych świateł na Top?

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 681
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 544
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lutego 2025, 21:19:54 »
Pytanko niezwiązane bezpośrednio z pytaniami, czy chodzi o wypadek z udziałem EN63H na odcinku linii 402?
Siódmy rok na forum, dziesiąty z MaSzyną. Pierwsza PC: 08.13.
Róż, błękit, biel, błękit, róż.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lutego 2025, 22:02:17 »
1. Na 99% nie ma takiej możliwości.
2. Dokładnie tak się stanie, kwestia jedynie czy wydarzy się to jeszcze zanim pociąg minie tarczę czy już później.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 664
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 323
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lutego 2025, 22:02:26 »
Witam. Ostatnio dużo zdarzeń na przejazdach a w mojej okolicy był nawet śmiertelny wypadek i nasunęły mi się dwa pytania.
1. Czy możliwa jest usterka polegająca na tym, że rogatki się nie zamknęły a na Topach będą białe światła informujące maszynistę, że są zamknięte?
2. Jeśli rogatki zamkną się prawidłowo i na Top będzie białe światło to czy podniesienie ręcznie szlabanu do góry spowoduje wyświetlenie pomarańczowych świateł na Top?
TOP sygnalizuje maszyniście sprawność rogatki z chwilą jej załączenia. A załączenie rogatki w początkowym okresie to tylko miganie świateł czerwonych dla kierowców. Dopiero po 10 sek. zaczynają się opuszczać rogatki. Przez te 10 sekund maszynista może już minąć TOP i jeżeli drąg trafi na przeszkodę to niestety, maszynista zmiany sygnalizacji na TOP (na niesprawną) może już nie zauważyć. Kolejne załączenie uszkodzonego przejazdu spowoduje, że TOP będzie wyświetlać od razu światło pomarańczowe.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2025, 22:05:37 wysłana przez mareczek »

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lutego 2025, 22:20:35 »
Może ale nie musi, zdarzyło mi się kilka razy jeszcze dostrzec zmianę sygnału na tarczy.

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lutego 2025, 22:39:35 »
Pytanko niezwiązane bezpośrednio z pytaniami, czy chodzi o wypadek z udziałem EN63H na odcinku linii 402?
W sumie tak. Ale widziałem też filmik na którym mieli dość czasu, żeby zaczepić do auta stojącego na przejeździe linę i ściągnąć je za pomocą innego samochodu. Wydaje mi się że gdyby podnieśli szlabany to przynajmniej pociąg mógłby zwolnić widząc na Top awarię na przejeździe.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2281
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Lutego 2025, 10:13:55 »
Czyli najlepszym wyjściem byłoby odsunięcie czujników SSP tak, żeby przed minięciem TOP przejazd był już zamknięty.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Lutego 2025, 10:42:59 »
Nic Ci to nie da, bo jak ktoś wjedzie w już zamknięty przejazd to też już się tego nie zobaczy. Top ma sygnalizować maszyniście czy urządzenia na przejeździe są sprawne, a nie czy jakiś inteligentny inaczej kierowca wjechał w rogatkę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2281
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lutego 2025, 11:55:06 »
Mi chodziło o pierwszą fazę, czy przejazd się zamknął, czy nie zatrzymał się drąg na samochodzie który znalazł się i zatrzymał na przejeździe, co jest chyba stosunkowo najczęstsze. Na zasłabnięcia/awarie hamulców/jadących na czołgistę, to tylko zadziałają rosyjskie przejazdy, albo antyterrorystyczne zabezpieczenia deptaków.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lutego 2025, 14:57:04 »
Tak jak pisałem, system jest zaprojektowany i działa na kolei nie tylko naszej jako sygnalizacja czy automatyka działa i jest sprawna. Nie jest to system wykrywania kierowców z prawem jazdy z chipsów.

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 184
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Lutego 2025, 17:34:32 »
Jeśli ktoś nie zauważa pociągu na przejeździe, to jak pokonuje jakiekolwiek skrzyżowanie?
Miejsce pracy: FH14 500

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Lutego 2025, 18:02:38 »
Nie zgodzę się z takim poglądem, że jak ktoś nie zauważa pociągu, rogatek to nie powinien jeździć, że system jest nie po to itd. Nie unikniemy takich sytuacji, one były są i będą. Stanowią również zagrożenie dla pociągu, pasażerów, maszynistów i innych postronnych osób a nie tylko dla kierowcy który wjechał na przejazd. I jeśli ręczne podniesienie rogatek mogłoby zasygnalizować maszyniście, że coś niedobrego się dzieje na przejeździe i dać mu możliwość zareagowania przez zmniejszenie prędkości lub zatrzymanie to powinno to być stosowane w praktyce. Skoro mamy Topy to faktycznie przesumięcie czujników dalej od nich mogłoby diametralnie przyczynić się do zmniejszenia liczby takich zdarzeń.

Offline robert357

  • Wiadomości: 243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Rogatki automatyczne i Top
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Lutego 2025, 19:27:06 »
To przesuwanie czy dodawanie kolejnych czujników to mi przypomniało żart z Futuramy o kadłubach statków.




Mnie zastanawia zaś, czy przez ETCSa mógł być wprowadzony taki system, że przy próbie podniesienia, wyłamania czy niedomknięcia rogatek wdrażane by było albo hamowanie nagłe, albo automatyczne ograniczenie do 20km/h między TOPem a przejazdem (o ile jest już taka możliwość i któryś z krajów już ma taki system lub podobny).
<3