Autor Wątek:  Tworzenie własnej misji  (Przeczytany 459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PAFAWAGGO

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Tworzenie własnej misji
« dnia: 10 Listopada 2024, 20:13:38 »
Witam,chciałbym sobie stworzyć własną misje np na l61+144 wiem że trzeba zrobić plik scn i scm,lecz mam pytanie jak dodać lokalizację jednostki która chcemy prowadzić? W sensie jak dodać w pliku scn jednostkę która stoi na jakim torze chcemy bądź na jakiejś stacji oraz w miejscu,proszę od odpowiedź🙏!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Tworzenie własnej misji
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopada 2024, 21:15:55 »
Pojazdy wstawiasz za pomocą wpisów trainset. Dodatkowo jeszcze musisz napisać zdarzenia sterujące ruchem. Samo wstawienie dodatkowego pociągu nic Tobie nie da.
Polecam się zapoznać z instrukcją event generatora oraz dodatkowo:
https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_event
https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_node
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1605
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1285
Odp: Tworzenie własnej misji
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Listopada 2024, 00:41:51 »
Wybierz sobie scenariusz, na którym chcesz bazować. W folderze scenery/ znajdziesz plik z rozszerzeniem .scn, np. l61+l144_osobowy.scn. Jest to główny plik scenerii.
Zrób sobie jego kopię i otwórz w notatniku. W środku masz dużo wpisów, ale sam plik jest podzielony na dwie części. Rozdziela je linijka FirstInit. I teraz tak:
Powyżej masz głównie wpisy include, które odwołują się do innych plików. Większość zostawiasz, ale masz na górze include linia61/l61+l144_osobowy.scm end. Aby przejść do jego pliku, wchodzisz do folderu linia61.

Pamiętaj, by nie edytować plików już zawartych w paczce. Jak chcesz coś edytować, robisz kopię takiego pliku i odwoływać się do kopii. W przeciwnym wypadku zepsujesz już istniejące scenariusze.
Przykład: Masz plik scenery/l61+l144_osobowy.scn a w nim linijkę include linia61/l61+l144_osobowy.scm end, która odwołuje się do pliku scenery/linia61/l61+l144_osobowy.scm. Ponieważ chcesz edytować oba pliki, musisz zrobić poniższe kroki:
1. Kopiujesz plik scenery/l61+l144_osobowy.scn i nadajesz mu nazwę np. scenery/l61+l144_mojscenariusz.scn.
2. Kopiujesz plik scenery/linia61/l61+l144_osobowy.scm i nadajesz mu nazwę np. scenery/linia61/l61+l144_mojscenariusz.scm.
3. Wchodzisz do pliku scenery/l61+l144_mojscenariusz.scn (to ten pierwszy, który skopiowałeś) i zmieniasz linijkę include linia61/l61+l144_osobowy.scm end na include linia61/l61+l144_mojscenariusz.scm end (to ten drugi plik, który skopiowałeś).
Skopiowaliśmy dwa pliki i zaktualizowaliśmy w ten sposób połączenia między plikami (include to taki sygnał "połącz pliki"). Mam nadzieję, że znasz podstawy systemu operacyjnego i wiesz, co znaczą te ukośniki. I że podałem właśnie pełne ścieżki od głównego katalogu symulatora, aby było - mam nadzieję - prościej.
Dalej musisz edytować plik scenery/linia61/l61+l144_mojscenariusz.scm i napisać oskryptowanie tego scenariusza. Ponieważ sceneria ta została oskryptowana przez @Ra, jest tam wiele mechanizmów, które są bardzo skomplikowane, ale ich usunięcie zepsuje scenerię, więc będziesz musiał poprosić go o pomoc. Na razie nie będzie to jednak istotne, więc zostaw ten plik jak jest. Wrócimy do tego. A póki co przejdźmy dalej.

Z czym natomiast jestem w stanie pomóc, to ze wstawieniem składu na scenerię.
Wskazówka numer 2: Za każdym razem, kiedy grzebałeś w sceneriach i chcesz którąś odpalić, w Starterze musisz kliknąć prawym przyciskiem na listę scenariuszy i wybrać opcję Przeładuj scenerie. Dzięki temu zaoszczędzisz sobie problemów i zastanawiania się, "czemu nie działa".
Jak już przeładujesz scenerie, zobaczysz, że na liście pojawił się Twój scenariusz. Kliknij go. Wszystko będzie wyglądało dokładnie tak samo, jak w scenariuszu, który właśnie skopiowałeś, bo nic jeszcze nie zmieniłeś. Zestaw sobie w Starterze skład, który chcesz, aby był w Twoim scenariuszu. Odpal symulator. W międzyczasie, kliknij prawym przyciskiem na Twój skład na liście i wybierz Skopiuj skład do schowka.
Kiedy symulator się załaduje, włącz tryb debugmode (Shift+Ctrl+F12) i poleć do miejsca, w którym chcesz, aby Twój skład startował. Kiedy już to miejsce znajduje się na ekranie, naciśnij Alt i najedź kursorem na miejsce, w którym ma pojawić się Twój pociąg. Powinien pojawić się prostokąt z kodem, np. Pld_C. Zapamiętaj go.
Teraz wróć do pliku scenery/l61+l144_mojscenariusz.scn. Poniżej tego FirstInit o którym pisałem, mamy dyrektywy trainset. Skasuj je wszystkie, aby usunąć wszystkie składy na scenerii. Następnie wklej tam skład, który skopiowałeś. Masz teraz w pliku jedną dyrektywę trainset. Pierwsza linijka wygląda tak:
trainset linia61\MROJ21250 lbc_skoda 0.0 0.1
Podzielmy to sobie na części:
trainset - to jest trainset. Skład, który ma się pojawić na scenerii.
linia61\MROJ21250 - To jest plik, w którym znajduje się rozkład jazdy. Na razie wpisz rozklad - spowoduje to, że skład będzie startował bez rozkładu jazdy. Rozkład jazdy zrobimy później.
lbc_skoda - To jest tor, na którym startuje skład. Zastąp to kodem, który zobaczyłeś, najeżdżając kursorem na tor w symulatorze. Gdy już to zrobisz, możesz zamknąć symulator.
0.0 0.1 - Tego nie zmieniamy. Jeżeli są tam inne liczby, zastąp to tymi, które są podane tutaj.
Zapisz plik, przeładuj scenerie i wybierz swój scenariusz. Na liście powinieneś zobaczyć tylko jeden skład. To jest Twój pociąg do prowadzenia. Uruchom symulator i zweryfikuj, czy jest obrócony w dobrą stronę. Jeżeli nie, to trafiłeś na ułomność symulatora - nie można wstawić pociągu w drugą stronę na konkretnym torze. W tym celu musisz niestety wejść znowu w tryb debug mode i znaleźć inny kawałek toru (trochę z przodu lub trochę z tyłu, inny niż ten, który znalazłeś do tej pory), wpisać jego nazwę w pliku scenariusza, zapisać, przeładować scenerie i jeszcze raz uruchomić symulator.

Jak dojdziesz do tego miejsca to daj znać, będziemy kontynuować ;) Oczywiście jeśli masz jakieś pytania, śmiało, zadaj je tutaj a my odpowiemy :)
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2024, 00:46:37 wysłana przez jakubg1 »

Offline PAFAWAGGO

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tworzenie własnej misji
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Listopada 2024, 16:45:45 »
@jakubg1 na wstępie sorry że nie odpisywałem ale nie siedziałem na forum przez ostatnie dni, kurcze nie spodziewałem się tak profesjonalnego i zarazem prostego tłumaczenia!teraz już wiem na czym mam bazować,jasne będę pisał kiedy zacznę dalej coś robić i kiedy zrobię te pliki z składami w danym miejscu.Dzięki wielkie za wytłumaczenie,ponieważ umożliwi mi to stworzenie fajnych projektów ciekawych misji z fajnymi składami stylizowanymi na różne daty i roczniki.

Offline PAFAWAGGO

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tworzenie własnej misji
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Listopada 2024, 15:40:57 »
Dziś miałem trochę czasu,więc nieco się tym pobawiłem,i wstawiałem sobie kilka danych składów w miejsca które chciałem według powyższych instrukcji które tu otrzymałem,i naprawdę fajnie to działa,myślę że rozumiem ten etap i można by przejść do następnych etapów takich jak np.rozkłady jazdy,bo zależy mi aby pociągi miały rozkłady ponieważ bazuje na realnych połączeniach np.Częstochowa; Lubliniec;ozimek.
Jest tylko jedna rzecz "kosmetyczna" która nie zabrdzo rozumiem jak zrobić poprawnie, mianowicie opis misji tak aby nie zawierał w starterze przekształceń znaków specjalnych typu np.Ł;ą;ś itp. wtedy ciężko jest rozczytać opis misji bo zamiast tych liter specjalnych wskakują jakieś dziwne znaki, widziałem na innych sceneriach że normlanie te znaki występują na innych orgianlnych opisach misji. Zawieram w załączniku jak to wygląda u mnie a jak w innych misjach.

Online spot57

  • Wiadomości: 124
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Tworzenie własnej misji
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Listopada 2024, 17:10:10 »
Kwestia kodowania znaków. MaSzyna obsługuje ANSI, notatnik i notepad++ domyślnie używają UTF-8.
Fascynuje mnie trasopisarstwo, ale czasu jak zawsze brak...