Autor Wątek:  Renderowanie VBO  (Przeczytany 501 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PAFAWAGGO

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Renderowanie VBO
« dnia: 26 Sierpnia 2024, 13:05:01 »
Witam,czy mógłby ktoś wyjaśnić co to i na czym polega "Renderowanie VBO"? zobaczyłem tą opcję w ustawieniach startera  i zastanawiam się czy jak ją włącze to symulator będzie lepiej chodził pod względem FPS czy obniży wydajność kosztem jakości?
A i pytanko jeszcze jedno jak wpływa na wydajność symulatora opcja "usuwanie nieużywanych tekstur z OpenGL" czy przy dobrych kartach graficznych lepiej mieć ją odznaczoną? Albo czy przy starych zaznaczoną?
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2024, 13:08:29 wysłana przez PAFAWAGGO »

Online robert357

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Renderowanie VBO
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Sierpnia 2024, 15:23:17 »
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.

Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.

Offline PAFAWAGGO

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Renderowanie VBO
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2024, 02:23:28 »
Teoretycznie VBO może polepszyć wydajność. To jest specyficzna opcja, więc najlepiej to ją włączyć i zobaczyć czy zaszły jakieś zmiany.

Co do usuwania nieużywanych tekstur, to najlepiej jej nie włączać, bo jest zepsuta w Maszynie. Na długich trasach po jakimś czasie możemy zaobserwować czarne obiekty, bo funkcja tylko potrafi usuwać tekstury, ale nie załaduje ich z powrotem. Najgorzej jest gdy usunie nam tekstury kabiny, np. jak na długim postoju będziemy sobie oglądać scenerię z kamery zewnętrznej.
Okej dzięki za odpowiedź,mam jeszcze jedno pytanie co do zmniejszania rozmiaru tekstur,nie mam pojęcia dlaczego ale gdy ustawiam najmniejszy rozmiar tekstur (512) to gra dłużej się wczytuje a na większych rozmiarach tekstur mam wrażenie że szybciej się wczytuje pomimo to że pc mam dość słaby;generalnie pytanie moje polega na tym jakie ustawienia wpływają na czas wczytywania scenerii,bądź co zrobić aby czas ładowania danej scenerii był szybki?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Renderowanie VBO
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2024, 07:38:52 »
Ustawienie skalowania tektur ma sens przy małej ilosci pamięci RAM i słabej karcie graficznej. Na chłopski rozum jak tekstury mają być jeszcze skalowanie, to Maszyna będzie się dłużej uruchamiać.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2024, 07:42:25 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.