Autor Wątek:  Podmienienie dźwięku syreny.  (Przeczytany 637 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hash1raaaa

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Podmienienie dźwięku syreny.
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 20:01:32 »
Cześc.
Mam nagraną RP1 stonki i chciałbym zamienić dźwięk który znajduje się w symulatorze na ten co nagrałem tylko nie wiem gdzie taki plik się znajduje i jaki typ pliku to jest.

Pozdrawiam
hash1raaaa

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Podmienienie dźwięku syreny.
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2024, 22:18:12 »
Dźwięk syreny składa się z 3 plików, początka, środka i końca. Dźwięki idą do sounds. Pliki mmd lub mmd.inc z definicją syreny znajdziesz w folderze stonki w katalogu dynamic/pkp. Wymagania dotyczące formatów plików dźwiękowych są na maszynowej Wiki.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Podmienienie dźwięku syreny.
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2024, 22:44:48 »
Dźwięki możesz edytować w programie Audacity. Przydaje się możliwość wyeksportowania wybranego przez siebie fragmentu dźwięku oraz możliwość odtworzenia wybranego fragmentu w pętli, dzięki czemu możesz uniknąć ewentualnych artefaktów przy zapętlaniu, np. pyknięć.

Zalecenia odnośnie dźwięków znajdziesz tutaj: https://wiki.eu07.pl/index.php/Standardy_tworzenia_dodatk%C3%B3w#D.C5.BAwi.C4.99ki przy czym ważny jest ten drugi punkt, aby dobrze ustawić format i próbkowanie. W przeciwnym razie symulator może mieć problemy z wczytaniem takiego dźwięku.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2024, 22:46:31 wysłana przez jakubg1 »