Gdy robiłem łamanie pantografów, to warunkiem było, aby drut znajdował się 20cm poniżej pantografu, ale w zakresie jego szerokości (ale kilka metrów poniżej to już się nie liczyło — pierwotnie pantograf potrafił przeskakiwać np. na sieć toru pod wiaduktem). Przy czym nie mogło to powstać w ten sposób, że drut się obniża od góry, tylko musiał "wejść z boku". Ewentualnie różnica w wysokości zawieszenia drutu (brak ciągłości) mogła umieścić następne przęsło pod pantografem. W zasadzie tylko ewidentne błędy w zawieszeniu sieci mogły doprowadzić do złamania, typu drut odsuwający się na 2 metry od osi pojazdu (zwykle sieć trakcyjną wiesza się ±30cm od osi, na łukach ±40cm). Pantograf ma jakieś ±70cm, więc tyle była tolerancja błędnego zawieszenia. Również uwzględnione były nabieżniki, aby pantograf obniżał się, jeśli niższy drut dochodzi z boku. Niestety, niedoszacowałem skali błędów na sceneriach, a realizacja funkcji edytora do naprawienia błędów nie poszła tak sprawnie, jak się spodziewałem.
Po wyjechaniu poza sieć trakcyjną pantograf nie powinien się łamać, jedynie się podnosił na maksymalną wysokość. Wjechanie pod sieć z tak podniesionym pantografem powodowało jego łamanie, ponieważ sieć na ogół nie była zawieszona tak wysoko — musiałaby być zawieszona na około 8 metrach ponad torem. Czy coś się zmieniło w tym zakresie, to nie wiem, bo nie śledziłem zmian w ostatnich 9 latach, a jeśli coś nie działa, to jedynie czekam na kolejną paczkę.