Autor Wątek:  MaSzyna 24.06 problemy.  (Przeczytany 10905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lcddisplay

  • Deweloper
  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Czerwca 2024, 12:18:12 »
Czyli osie się poplątały.
Uśmiechnij się :)

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 494
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #31 dnia: 27 Czerwca 2024, 12:19:49 »
Prawie dobrze animuje się jedynie pan stukający młotkiem w ławkę/słup - zamiast zapętlonej animacji machania ręką przód - tył - przód jest wykonanie ruchu do przodu i odtworzenie animacji od początku.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 572
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 91
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Czerwca 2024, 13:51:31 »
Na scenariuszu wrzosy_tme_332130_caly wykrzacza przy wywołaniu próby radia po zmianie kanału z R1 na R7 w Arkadii.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 494
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Czerwca 2024, 13:55:08 »
Takie dziwne pytanie apropos wywalania podczas losowych momentów. Bo mi na przykład wywaliło symka wczoraj po zmianie pojazdu podczas scenariusza bałtykskm1 (a jakże!); z impulsa na 6dg. Pamiętam, że mi często w poprzednich wersjach wyrzucało symulację do pulpitu tylko podczas zaznaczonego pełnego ekranu. Zbieg okoliczności, czy może serio jest coś na rzeczy? Gdy jeszcze raz wydarzy się taka sytuacja, załączę co trzeba. Na razie chcę by wypowiedzieli się gracze z problemami na wrzosach.
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2024, 13:57:16 wysłana przez koszowy »

Offline KolejowyJacob

  • Wiadomości: 16
  • Miłośnik kolei z Podkarpacia. YT: Kolejowy Jacob.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Czerwca 2024, 18:46:33 »
W E186 używając nowego wysokiego tonu po chwili dźwięk syreny się zniekształca.
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2024, 18:51:39 wysłana przez KolejowyJacob »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Czerwca 2024, 20:21:35 »
Na scenariuszu wrzosy_tme_332130_caly wykrzacza przy wywołaniu próby radia po zmianie kanału z R1 na R7 w Arkadii.
Poprawka do wszystkich Wrzosów.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 494
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Czerwca 2024, 22:36:12 »
Drawinowo: brak tekstury na słupkach; pomiędzy Grodziskiem a Drawinowem. Jeden z modeli (forest/logs) ma zielone artefakty na teksturze - sprawdzane na 053. Na Galicji pojawił się maluch na wstecznym. Co jest tego przyczyną? wyjaśniono.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2024, 00:52:59 wysłana przez koszowy »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Czerwca 2024, 22:59:12 »
Wczoraj pobrałem nową paczkę i na razie działa na dotychczasowych sceneriach ale:
Wrzosy nadal mają problem z niektórymi rezonatorami SHP i lampki uaktywniają się sporo za późno. Przykładowo rezonator przed tarczą na wyjeździe do Nurca. Takich miejsc jest więcej.
Nie ładują się te dwie nowe scenerie. Podczas ładowania modeli zatrzymuje się i stoi bez żadnego błędu.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline lcddisplay

  • Deweloper
  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Czerwca 2024, 23:56:43 »
Jeśli chodzi o animowane ludziki to problem jest taki, że po konwersji na e3d zresetowały się punkty orientacji animacji. Pracuję już nad poprawką.
Uśmiechnij się :)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Czerwca 2024, 09:46:17 »
Mamy pewną niekonsekwencję w starterze przy Elfach (27WE SKM, 27WEb) - na liście EZT są prezentowane tylko pierwsze człony, gdy w przypadku innych EZT są wszystkie człony oddzielnie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Czerwca 2024, 10:31:17 »
Nie odtwarza się buzzer SHP w pojazdach, które mają rozdzielony SHP i czuwak, np. Traxx, E189.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1288
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Czerwca 2024, 12:52:12 »
Mamy pewną niekonsekwencję w starterze przy Elfach (27WE SKM, 27WEb) - na liście EZT są prezentowane tylko pierwsze człony, gdy w przypadku innych EZT są wszystkie człony oddzielnie.
Było.
Sześcioczłonowe pojazdy zabierają bardzo dużo miejsca na liście. Problem ten zostanie rozwiązany dopiero kiedy Starter zostanie zastąpiony starterem wbudowanym w exe.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Czerwca 2024, 13:11:31 »
Dopóki jest jedna tekstura, to ujdzie w tłoku. W późniejszym etapie lepiej chyba podzielić by było na człony, żeby nie rozpychać listy tekstur.
Problem ten zostanie rozwiązany dopiero kiedy Starter zostanie zastąpiony starterem wbudowanym w exe.
Myślę, że w starterze też teoretycznie by się dało problem ogarnąć. Na razie i starter i wbudowany starter działają na tej samej zasadzie. Po prostu na etapie wyborów zespół musiałby być traktowany jako jeden pojazd i dopiero na etapie uruchomienia symulatora musiałby być przepisywany na x członów, które byłoby strawne dla exe.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2024, 13:13:31 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 494
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #43 dnia: 28 Czerwca 2024, 15:29:54 »
No ja uważam, że (na razie) przy 27WE zostało to bardzo ładnie rozwiązane, dopóki nie ma więcej niż jednej tekstury. W przypadku reszty EZT, aktualny układ jest serio trochę pogmatwany i powoduje (przynajmniej mi) bałagan, dlaczego więc nie ma zestawień ezt w całości w magazynie, tylko są podzielone na człony? Może to więc działać w taki sam sposób, jaki został opisany przez matka123.

Offline robert357

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Czerwca 2024, 17:23:01 »
W 27Web przyciski od baterii blokują się, gdy załączymy je z klawiatury (pozostają w pozycji wciśniętej i przestają być klikalne). To samo z przyciskami od oświetlenia przedziałów gdzie dodatkowo także się przyblokują po przełączeniu oświetlenia przyciskiem na pulpicie na prawym ekranie.

Ogólnie to się dzieje we wszystkich Elfach z tą różnicą, że tylko przycisk od załączania baterii się blokuje.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 604
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1151
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Czerwca 2024, 19:04:19 »
Poki nie bedzie kogos na miare tmj do wozo-funkcji w kodzie exe to tak bedzie, na tej samej zasadzie nie wiadomo czemu nie dzialaja lampki sprezarek w en71km. Tymczasem proponuje baterie zalaczac z myszki. (xD)

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1288
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #46 dnia: 28 Czerwca 2024, 19:06:04 »
Myślę, że w starterze też teoretycznie by się dało problem ogarnąć. Na razie i starter i wbudowany starter działają na tej samej zasadzie. Po prostu na etapie wyborów zespół musiałby być traktowany jako jeden pojazd i dopiero na etapie uruchomienia symulatora musiałby być przepisywany na x członów, które byłoby strawne dla exe.
Szczawik już przestał aktualizować swój starter, więc nie liczę na to, że kiedykolwiek zostanie to w nim dodane. A napisanie nowego startera w exe pozwoli wreszcie wrzucić symulator na Steam i rozwiąże jeden z problemów z kompatybilnością z Linuxem.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2024, 19:09:20 wysłana przez jakubg1 »

Offline robert357

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #47 dnia: 29 Czerwca 2024, 00:11:36 »
A propos EN71KM, to tam się świeci lampka od wyłączonych wentylatorów bez załączonej baterii oraz nie animuje się II pozycja nastawnika bez załączonego rozrządu. Przełącznik blokady drzwi także działa odwrotnie (jest załączony na pozycji Wył).
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2024, 00:16:03 wysłana przez robert357 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #48 dnia: 29 Czerwca 2024, 07:29:34 »
Myślę, że w starterze też teoretycznie by się dało problem ogarnąć. Na razie i starter i wbudowany starter działają na tej samej zasadzie. Po prostu na etapie wyborów zespół musiałby być traktowany jako jeden pojazd i dopiero na etapie uruchomienia symulatora musiałby być przepisywany na x członów, które byłoby strawne dla exe.
A napisanie nowego startera w exe pozwoli wreszcie wrzucić symulator na Steam i rozwiąże jeden z problemów z kompatybilnością z Linuxem.
Raczej rozwinięcie istniejącego. Jakąś bazę juz tam Milek zrobił, tylko przydałaby się bardziej przyjazna szata graficzna. EOT
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2024, 07:31:47 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline filipek1337

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #49 dnia: 29 Czerwca 2024, 08:21:33 »
Gdy jadę na wrzosach i klikam ZEW3 to gra się ładuje przez chwile i ją wywala

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #50 dnia: 29 Czerwca 2024, 09:40:24 »
@filipek1337 tu masz poprawkę.
Poprawka do wszystkich Wrzosów.

Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1288
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #51 dnia: 29 Czerwca 2024, 12:22:48 »
Myślę, że w starterze też teoretycznie by się dało problem ogarnąć. Na razie i starter i wbudowany starter działają na tej samej zasadzie. Po prostu na etapie wyborów zespół musiałby być traktowany jako jeden pojazd i dopiero na etapie uruchomienia symulatora musiałby być przepisywany na x członów, które byłoby strawne dla exe.
A napisanie nowego startera w exe pozwoli wreszcie wrzucić symulator na Steam i rozwiąże jeden z problemów z kompatybilnością z Linuxem.
Raczej rozwinięcie istniejącego. Jakąś bazę juz tam Milek zrobił, tylko przydałaby się bardziej przyjazna szata graficzna. EOT
No tak, chociaż i tak jest on jeszcze bardzo prymitywny i brakuje w nim w zasadzie wszystkiego.

Offline MaSzynek

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #52 dnia: 29 Czerwca 2024, 14:59:24 »
Całkowo, scenariusz p-m-t, składy niepodmieniane. Po przyciągnięciu do składu w Macierzewie wagonów zza Tm7, zablokowały się pociągi AI. Niestety przy próbie załączenia pliku log.txt forum się wykrzacza. EDIT: log.txt już jest.
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwca 2024, 22:09:20 wysłana przez MaSzynek »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1741
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #53 dnia: 29 Czerwca 2024, 15:05:39 »
Log jest za duży to spakuj go i użyj uploadu.

Offline KolejowyJacob

  • Wiadomości: 16
  • Miłośnik kolei z Podkarpacia. YT: Kolejowy Jacob.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #54 dnia: 01 Lipca 2024, 13:04:34 »
W lokomotywach ET22 (na screenie egzemplarz nr 1150) patrząc od środka nie ma tekstury zgarniacza.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #55 dnia: 01 Lipca 2024, 14:47:24 »
Od siebie tak tylko dodam że dotyczy to dedyków, dodam że osoba co tam grzebała oprócz zgarniacza zepsuła wygładzanie po całości (autosmootha i weldera też trzeba umieć używać, najlepiej zwalić na model xD).
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2024, 14:52:29 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline robert357

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #56 dnia: 02 Lipca 2024, 23:43:42 »
Podmieniłem na bałtyku_sdm dwa EN57 na jeden 27Web i miałem kilka dziwnych błędów:
- po przejściu w peronach do drugiej kabiny światła nie chciały się załączyć, musiałem wrócić do poprzedniej kabiny, przeklikać je i wtedy się załączyły w drugiej kabinie,
- w drodze powrotnej ni z gruchy i pietruchy podczas jazdy ekrany wyłączyły się tak jakby kabina się zdezaktywowała (prawy ekran miał nawet "brak aktywnej kabiny"), trzeba było wyłączyć baterię i się odpalić na nowo by to naprawić,
- gdy zostawimy załączony tempomat i dezaktywujemy kabinę oraz nawet wyłączymy baterię, to tempomat dalej jest załączony i przez to przyciski na ekranie od prędkości i mocy nie będą działać, wyłączenie i włączenie tempomatu naprawia ekranowe przyciski,
- w drodze powrotnej na przystanku Bałtyk Katedra na ekranie było pokazane, że drzwi tylko w członie 2 się otworzyły z prawej strony pomimo dania zezwolenia tylko na lewe,
- za każdym razem gdy zmieniamy kabinę nie ważne jak zostawimy nastawnik kierunku to trzeba go przeklikać w obie strony, bo inaczej po ustawieniu go "do przodu" pojedziemy do tyłu.
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2024, 12:49:02 wysłana przez robert357 »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1288
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Lipca 2024, 02:46:33 »
Większość z tych błędów to sprawka od dawna zaszytego w kodzie exe błędu związanego z aktywacją kabiny i wyborem kierunku jazdy.

- w drodze powrotnej ni z gruchy i pietruchy podczas jazdy ekrany wyłączyły się tak jakby kabina się zdezaktywowała (prawy ekran miał nawet "brak aktywnej kabiny"), trzeba było wyłączyć baterię i się odpalić na nowo by to naprawić,
PESA :)
(wyjaśnienie: każdy Elf ma w skrypcie losowanie - rzadko zdarza się, że ekrany zgasną i należy wówczas zrobić restart składu.)
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2024, 11:03:00 wysłana przez jakubg1 »

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 180
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 181
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Lipca 2024, 12:39:19 »
To dodajcie do impulsów takie awarie i do EN57Ax i będzie tak jak w realu.

Offline robert357

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: MaSzyna 24.06 problemy.
« Odpowiedź #59 dnia: 03 Lipca 2024, 12:48:13 »
No proszę. Tyle już się najeździłem Elfami i nigdy nie trafiłem na tę awarię :O