Cześć.
Pytanie do znawców przepisów. Wyobrażmy sobie taką sytuację: jedzie pociąg na szlaku i mamy defekt lokomotywy. Mechanik zamawia podmianę, przyjeżdża druga lokomotywa, lecz nie ma możliwości podczepienia się od czoła pociągu (szlak), więc podpina się do jego końca. Chcemy jechać dalej, ale tu jest problem. Z jaką prędkością jedziemy jeśli:
a) w uszkodzonej lokomotywie (tej od czoła, czyli od właściwego kierunku jazdy) są sprawne hamulce (przyjmijmy, że padł silnik)
b) w uszkodzonej lokomotywie jest awaria hamulców?
Czy w obu przypadkach jedziemy 20 km/h (bo z taką prędkością powinniśmy spychać skład, a skład z luźdzmi to chyba 15 km/h(?) )? Czy te 20 jedziemy tylko w przypadku b), a w przypadku a) jedziemy na radio z Vmax, a mechanik z lokomotywy od czoła hamuje w razie potrzeby?
Może ktoś to wyjaśnić? Z góry dzięki.