Dawno temu opisałem propozycję standardu do weryfikacji faz LoD. Z ankiety wyszło, że najbardziej dostępną rozdzielczością pionową monitów było wtedy bodajże 768 pikseli, zaproponowałem jej użycie z wyłączonymi ulepszeniami graficznymi (tzn. dla autorów do ustawiania odległości przełączania). Przy takiej rozdzielczości pionowej fazy LoD miały nie być zauważalne, a korekty związane z opcjami graficznymi (np. multisampling) miały być wprowadzane już po wczytaniu. Podczas przeróbek kodu w 2015 czy 2016 roku zostało to kompletnie rozwalone, np. przez dwukrotne wykonanie korekty na multisampling, co kompletnie zaburzyło jej sens (wydłużając znacznie widoczność szczegółowego modelu). Czy zostało to naprawione i jakoś ustandaryzowane później, to nie wiem, bo przestałem śledzić zmiany w kodzie, a na forum dyskusji na ten temat nie kojarzę. Ze swej strony mogę powiedzieć, że skoro nikomu nie przeszkadza ani lewitująca podsypka, ani zbyt krótkie podkłady, ani brak krzyżownic, ani brak siodełek podiglicowych, ani brak podrozjazdnic, to nie widzę powodu, żebym miał zwracać uwagę na znikające elementy taboru. Przy testowaniu scenerii wyskakują nagle krzaczki, słupy sieci trakcyjnej też koszmarne przejścia mają... taki stan utrzymuje się odkąd pamiętam. Chociaż słupy to chyba sam poprawiałem, ale to było w czasach, gdy odpalałem MaSzynę w okienku 384×240, żeby po wysunięciu się poza kabinę mieć więcej niż 1 FPS (przy maxtexturesize 64).