Autor Wątek:  Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.  (Przeczytany 1165 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 16:35:13 »
Witam. Mój simek po wczytaniu i zmianie kabiny czasami przez chwilę zacina. Podczas jazdy w niektórych miejscach i przy pierwszym zoomie też.

Mój spec:
RTX 3080 10GB
i7 12700K po OC
Pamięci 32GB DDR4 3600MHz CL16
ASUS TUF Gaming Z690 D4
Dysk na którym siedzi sim to HDD 2TB 7200RPM

Poniżej wrzucam screeny z ustawień:

https://zapodaj.net/plik-lLLfjVP0fb

W panelu nvidia:

https://zapodaj.net/plik-HhMxFcL7nr



Obrazki proszę dołączyć zgodnie z regulaminem.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2024, 07:04:57 wysłana przez matek123 »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Marca 2024, 17:08:53 »
Wąskim gardłem jest dysk HDD. Doczytywanie czegokolwiek niestety z automatu blokuje główny wątek symulatora i to będzie powodowało ścinki.
Są dwa rozwiązania:
- To co możesz zrobić teraz: Kupić dysk SSD i tam przenieść MaSzynę.
- To co powinno być zrobione: Zaimplementować w EXE ładowanie modeli i tekstur na osobnym wątku.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Marca 2024, 17:36:14 »
Mam dysk SSD M2 PCIe 1TB ale używam go do systemu, mam na nim RDR2 i Hogwarts Legacy. Przeniosłem dziś simka na niego ale nadal ścina. Napiszesz mi jak to zrobić żeby zaimplementować w exeku to ładowanie modeli na osobnym wątku? W kompach jestem średnio zaawansowany więc poradzę sobie ale potrzebuję jakiegoś poradnika ;) Czy może chodzi o linijkę python.threadedupload [yes] (yes/no) w pliku eu07.ini?
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2024, 17:47:06 wysłana przez matek123 »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Marca 2024, 17:41:46 »
Akurat implementacja tego exeku to poziom fizyki kwantowej, nie było to skierowane do Ciebie, musiałbyś wiedzieć co to C++, kompilator, zmienne, klasy itp :)
Jeżeli na dysku SSD dalej ścina, to nie mam pomysłu co dalej. Może ktoś inny podpowie.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Marca 2024, 17:44:42 »
Grubsza programistyka. Wiem czym jest język programistyczny C++. Ale reszta to już raczej nie dla mnie :P Np. jak oglądam filmiki na YT to niektórym chodzi to o niebo lepiej na gorszej maszynie niż moja...
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2024, 17:47:29 wysłana przez matek123 »

Offline sklox

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Marca 2024, 18:31:52 »
Może wyłączenie vSync pomoże.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Marca 2024, 19:51:50 »
Może to Ci pomoże w jakiś sposób: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35513.msg569682.html#msg569682 (zobacz EDIT 3: 07.12.2023).
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Bachus_MK

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Marca 2024, 19:57:15 »
Akurat MaSzyna posiada wg mnie najlepszą optymalizację ze wszystkich kolejowych symulatorów, które dostępne są na rynku, zarówno tych darmowych, jak również płatnych. Jest to oczywiście moje zdanie, wynikające z dotychczasowych obserwacji, nie każdy musi się z nim zgadzać. Jednak uzyskanie zamierzonego efektu wymaga pewnych ustawień, o których swego czasu wspomniał @Turbokibel w tym temacie - https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34401.msg554552.html#msg554552. @Joymaxx, po zastosowaniu ww. ustawień, MaSzyna powinna chodzić na Twojej konfiguracji świetnie, bez jakichkolwiek problemów, tylko (tak jak wyżej już wspomniano) wrzuć symulator na dysk SSD. :)

Pozdrawiam

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Marca 2024, 22:39:21 »
Akurat te wątki już prześledziłem :) Ok w takim razie pobawię się przeniesieniem na SSD, i sprawdzę jeszcze tą zmianę planu zasilania. Faktycznie gdy wyłączę Vsync, wtedy jest lepiej ale niestety obraz niemiłosiernie rwie, nie jest płynny więc wolę zostać przy włączonej opcji. To prawda. Sam jestem zdumiony działaniem tego sima, a przecież jest darmowy ;)

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Marca 2024, 23:40:32 »
No dobra. Jestem po pierwszym dłuższym teście. Grę przeniosłem na SSD, plan wydajności zmieniłem na wysoką, poniżej podrzucam aktualne ustawienia na jakich działałem:

https://zapodaj.net/plik-zUngXC6JqJ

https://zapodaj.net/plik-47cDP3CSA3

Mikro dwie, trzy małe zacinki pojawiają się teraz tylko na początku wczytania scenariusza, przy zrobieniu czwartego z kolei zooma jest już ok i co najważniejsze podczas jazdy mam płynniutko aż miło popatrzeć :) Wcześniej było dużo gorzej.

Z tego całego morału wychodzi że simek mimo dobrej optymalizacji nie będzie działał za dobrze bez tweakowania i to nawet na maszynie z NASA. Otóż od dłuższego czasu śledzę peryferie nowych komputerów i jest z nimi spory problem bo przy grach, simach pisanych na jeden - max cztery rdzenie są jakieś ekscesy właśnie z Vsync i G-Sync. Na naszej Maszynce widzę że po prostu render nie znosi jakichkolwiek spadków kiedy karta i monitor posiadają tą technologię. On i tak najlepiej będzie działał na starszych Pctach i stałym odświeżaniu.  Bez twardej inegrencji w kod pliku wykonywalnego .exe lub w przyszłości zaimplementowania obsługi więcej niż jednego rdzenia nowe maszyny zawsze będą borykać się z zacinkami przez dużą liczbę klatek. A najgorzej jest kiedy FPSy są większe niż monitor potrafi fabrycznie je odświeżyć bo wtedy obraz rozłazi się tak samo mimo włączenia Vsync. Gdyby twórcy popracowali nad wielowątkowością, obsługą większej liczby pamięci RAM i chociażby częściową implementacją renderu zgodnego ze zmienną liczbą klatek i równomiernie odświeżaniem, wtedy można by było stwierdzić że byłby/będzie simem niemalże idealnym... :)


Obrazki proszę dołączyć zgodnie z regulaminem.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2024, 07:05:19 wysłana przez matek123 »