Autor Wątek:  Manewrowo3 - próba ukończenia  (Przeczytany 972 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 01:19:19 »
Próbowałem przejechać manewrowo3 dzisiaj. Wszystko szło w zasadzie dobrze do momentu wyciągania połowy towara do odrzutu. Gdy tylko wjechałem lokomotywą za wykolejnicę koło nastawni dostałem polecenie zatrzymania się i wykonania odrzutu mimo, że ostatnie ciągnięte wagony nie wyjechały jeszcze nawet ze stacji. Pamiętam sprzed lat, że na pewno tak nie było. Zacząłem analizować plik z eventami i z torami. Jeśli dobrze rozumiem to co w nich jest to polecenie zatrzymania a potem odrzutu dostaniemy gdy tor zat32 będzie wolny. Ale przecież nie jest ponieważ nasz skład po nim jedzie. Ale podejrzana jest jedna rzecz. Kilka wagonów za lokomotywą znajdują się puste platformy, które są długie natomiast tor zat32 jest krótki i wydaje mi się, że mieści się on między wózkami platformy. Pytanie czy w takiej sytuacji symulator uzna ten tor za wolny mimo, że wisi nad nim platforma z kołami na sąsiednich odcinkach?
Kontynuowałem wyciąganie składu i cały czas było powtarzane polecenie zatrzymania się dopóki jechałem. Niestety nie wiedziałem, że teraz ten tor wyciągowy jest taki krótki i doszło do wykolejenia na końcu :( Także jak czas pozwoli to podmienię platformy na jakieś krótsze wagony i spróbuję jeszcze raz.
Kolejna dziwna rzecz to Gagar, który stoi w szopie na tym samym torze co my. W czasie gdy zbieram cysterny z gazem i węglarkę z bocznicy on wyjeżdża do stacji na tor przy peronie ale po jakimś czasie wraca do szopy wtedy gdy przyjeżdża na stację ten pierwszy długi towar. Wygląda tak, że on zjeżdża do szopy zamiast lokomotywy od towara. Stoi ona potem, aż do przyjazdu osobówki i sytuacja się powtarza.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudnia 2023, 03:29:01 »
Nie wiem, jak to działa teraz, ale kiedyś ja to robiłem tak, że jedna z osi pojazdu jest ważniejsza i powoduje ona wpisanie pojazdu do odcinka toru (również wyzwolenie eventów oraz zajęcie odcinka izolowanego). Zwykle ważniejszą osią jest pierwsza w kierunku jazdy, natomiast przełączenie ważniejszej osi następuje tylko wtedy, gdy obie znajdują się na tym samym odcinku toru. W planach miałem osobne liczenie każdej osi (z niezależnymi poślizgiem i hamowaniem), ale na czas porządkowania mechanizmów symulacji ograniczyłem to do dwóch osi, z intencją, że w odpowiednim czasie to przywrócę. W każdym razie działało to tak, że pojazd jest na tym odcinku toru, gdzie jest jego ważniejsza oś. I teraz, jeśli odcinek toru był odpowiednio krótki, to stawał się wolny pod przejeżdżającym składem. Długość odcinka toru może wynikać z różnych przyczyn, więc nie da się wymusić długości minimalnej. Wniosek jest taki, że tory do detekcji taboru powinny mieć co najmniej długość równą najdłuższemu wagonowi. Wedle dostępnych mi danych tor "zat32" ma około 6.5m (jest pomiędzy rozjazdami), więc jest całkiem możliwe, że zostanie zwolniony pod przejeżdżającym składem. Należałoby raczej zrobić izolację rozjazdu "Suw_10" wraz z odcinkiem toru "gfowy" i badać jego zwolnienie. Problemu tego nie było w pierwotnej scenerii (przed dopasowaniem do ortofotomapy), bo miał on wtedy długość prawie 39 metrów.

Tor wyciągowy ma obecnie około 450 metrów, licząc od wykolejnicy do kozła. W pierwotnej wersji miał około 625 metrów. Kolejne około 60 metrów jest między wykolejnicą a torem "zat32".

Sprawdzę jeszcze raz, bo może ktoś coś jednak poprawił i nie ma już aż takiej tragedii, że wszystkie lokomotywy lunatykują i nie wiadomo dlaczego... Jeśli jednak będzie działało, to sprawdzę i spróbuję to przerobić na badanie izolacji. Natomiast na ile pamiętam, to był problem chyba z gagarem wjeżdżającym na zajęty tor, bo potem dostawał Ms2 od tyłu i nie był skłonny się odwrócić...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6084
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2063
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudnia 2023, 10:25:28 »
Co masz na myśli pisząc "lunatykuje"? W zależności od prędkości początkowej uruchamia się w trybie manewrowym lub pociągowym.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Grudnia 2023, 11:33:04 »
Chyba na 23.04 albo czymś wcześniejszym zepsuty był start symulacji w debugmode. Przykładowo, nie byłem w stanie przetestować misji na Linii 61, bo EZT wjeżdżający zwykle do Lublińca na Ms2 na karzełkowym X zaczął jechać w przeciwną stronę. Ręczna zmiana kierunku jazdy skutkowała tym, że się z kolei nie zatrzymywał przy peronie, albo coś równie dziwnego się działo chwilę później. W końcu, po jakimś czasie ktoś chyba mi zwrócił uwagę, żeby startować symulację bez debugmode i ewentualnie potem włączać ręcznie. Być może Manewrowo 3 odpalałem w debugmode i pociągi, zamiast robić to, co zwykle robiły, zaczęły się zachowywać inaczej. Być może nie sprawdzałem uruchomienia bez debugmode.

Moją koncepcją na debugmode było to, że włączenie tego trybu przy uruchomieniu symulacji ma uruchomić pojazd użytkownika w trybie AI. Używałem tego do testowania scenerii (głównie Quarka, potem Manewrowo 3 i Linii 61), gdzie potrzebowałem doczekać do odpowiedniego etapu w zakresie sterowania ruchem lub reakcji na sygnały. Wczytanie scenerii zajmowało trochę czasu i samoczynne załączanie wybranego pociągu chroniło mnie przed sytuacją, że reszta ruszyła, a wybrany pociąg został w miejscu startu — gdy ja w tym czasie robiłem coś innego. Potem ktoś zmienił działanie debugmode i automatyczne testowanie scenerii przestało być możliwe (a przynajmniej nie doczytałem, jak to włączyć w inny sposób). W każdym razie, gdy ostatnio uruchamiałem Manewrowo 3, to wszystko stało i w niczym nie przypominało sytuacji, którą mógłbym jakoś pamiętać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1509
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1138
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Grudnia 2023, 12:37:44 »
Można dodać ustawienie "automatycznie uruchamiaj AI w pojeździe prowadzącym" do exe. Odpalenie symulacji jako ghostview nie działa?
10 lat na forum MaSzyny!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6084
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2063
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Grudnia 2023, 12:41:47 »
Jeżeli chodzi tylko o to, żeby nie przegapić startu symulacji, to można zaznaczyć w starterze opcję "pauza na starcie". Jeżeli chodzi o AI na starcie dla wszystkich, to można uruchomić się w jakiejś nieistotnej dekoracji.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Grudnia 2023, 13:06:54 »
Nie próbowałem jako ghostview. Natomiast są przynajmniej 2 scenariusze, gdzie pojazd użytkownika jest uśpiony ("linia61_osobowy1" i "linia61_towarowy2") i uruchomienie w innym składzie nie prowadzi do ich wybudzenia (a kiedyś się wybudzały jako AI). Opcję "pauzy na starcie" też chyba sam robiłem i ma to taką wadę, że po wczytaniu mogło by sobie już jechać, a zdarzało mi się, że sobie przypominałem po godzinie, że odpaliłem scenerię i zamiast się symulować, to czekało. ;)

Odpaliłem Manewrowo3 na 23.07. Pierwsza rzecz: po włączeniu AI trzeba ustawić kierunek, żeby się podał wyjazd z lokomotywowni. Kiedyś AI było w stanie samo wyjechać. Druga rzecz, po wjechaniu na tor 3 nie podaje się Ms2 dopóki nie zmieni się kierunku jazdy i nie podjedzie pod semafor — kiedyś to również się samo robiło. Trzecia rzecz, lokomotywa wyjeżdża pod cysterny... głowę bym dał, że to się samo podczepiało, zanim wróciło. Potem jedzie towarowy, a gdy już przejedzie, to jest komunikat, że wjazd będzie po towarowym... powinno być odwrotnie. Ze stacji wyjeżdża też lokomotywa luzem w trybie pociągowym — wygląda to tak, jakby nie zabrała wagonów. No i wagony na jednym z torów wystają poza semafor wyjazdowy — chyba tak nie było wcześniej.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6084
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2063
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Grudnia 2023, 15:06:53 »
Ogólnie odnoszę wrażenie, że scenariusz jest do napisania od zera, bo lokomotywa jadąca pod ziemią nadająca rytm, to trochę nie te czasy. Jednak najpierw trzeba się zastanowić jak naprawić rozjazdy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online robert357

  • Wiadomości: 157
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 181
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Grudnia 2023, 15:32:43 »
Ja natrafiłem na taki problem, że podczas wpychania Eaosów na tor 20 (druga połowa towara z Ełka) to zaczynają się manewry innej lokomotywy które przestawiają rozjazdy po których jedziemy kończąc tym sposobem zabawę.

Dodatkowo od już nie wiem jak dawna jest moment gdzie miga noc (włącza się noc tak na sekundę kilka razy) jakoś przed albo po wjeździe "Wigry".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Grudnia 2023, 15:54:49 »
Ja bym proponował zacząć od ustalenia jakiegoś roku i wzięcia w miarę rzeczywistych rozkładów. Sprawdzałem 2003 i dużo pociągów tam nie było (załącznik), zwłaszcza niewiele jeździło między 6: a 9:, trzeba by przeszukać wcześniejsze lata. Skany rozkładów na bazakolejowa.pl. Jeśli nie da się wziąć rzeczywistych, to trzeba naciągnąć rzeczywiste rozkłady do godzin przyjętych w scenerii.

Z opisu scenerii:
6:45 Suwałki - Warszawa     P
6:55 Suwałki - Las Suwalski L
7:00 Suwałki - Mockava      T
7:16 Białystok - Suwałki    T
7:36 Białystok - Suwałki    O
8:16 Kraków/B.B. - Suwałki  P
9:05 KWK My-ce - Suwałki    T
9:15 Ełk Tow. - Suwałki     T

Można lokomotywę jeżdżącą w kółko rozpisać na eventy czasowe, ale trzeba by przeanalizować, jakie są skutki tego rozwiązania, żeby czegoś nie zgubić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Stycznia 2024, 09:18:02 »
Walki ciąg dalszy. Na bocznicy zakładów meblowych (ostatnie zadanie) aby podjechać z drugiej strony wagonów trzeba przejechać przez tor none293. Najechanie na niego powoduje wykolejenie z błędem w logu o końcu toru. Ustawienie na nim lokomotywy jako trainset również od razu po uruchomieniu symulacji powoduje wykolejenie również z błędem o końcu toru. Patrząc na wpis tego toru w scm wygląda normalnie. Nie widać, żeby były dziury na jego końcach. Nie wiem co może być z nim nie tak.

"Ja natrafiłem na taki problem, że podczas wpychania Eaosów na tor 20 (druga połowa towara z Ełka) to zaczynają się manewry innej lokomotywy które przestawiają rozjazdy po których jedziemy kończąc tym sposobem zabawę."
W tym zadaniu ostatnia ręczna zwrotnica przy placu ładunkowym jest ustawiona na tor 22. Trzeba ją przestawić ręcznie na tor 20 wtedy wszystko idzie dobrze. Wjazd na tor 22 powoduje uruchomienie manewrów lokomotyw z szopy. Wiem bo sam popełniłem ten błąd. Na tor 22 prawidłowo wjeżdżamy po powrocie z fabryki mebli dopiero na końcu misji.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Stycznia 2024, 13:40:51 »
Tor none293 ma ustawiony brak szyn czy też wykolejanie na luźnej szynie (129 przed "flat").
node -1 0 none293 track normal 70.786 1.43 0.5 25 18 129 flat vis
rail_screw_unused1 4.55 1435mm/tpd-455-2 0.35 0.783 0.525
-811.911 0.2 1081.325 0
0 0 0
0 0 0
-782.699 0.2 1145.812 0
0
velocity 20
endtrack

Było to już tak w paczce z 2009:
node -1 0 none293 track normal 10.0 1.43 0.5 5 18 129 flat vis
 Rail_screw_uNused1 4 none 0.2 0.5 1.1
-798.465 0.2 -1018.27  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-808.441 0.2 -1018.97  0.0  //point 2
0
velocity 0
endtrack

Tylko że różnica jest taka, że w 2009 te tory były na koźle, a teraz są w innym miejscu. No cóż, głowica jest do poprawki. Dobrze, że ktoś to przetestował po 9 latach. ;) Czyli póki co to 129 trzeba zmienić na 0, a przy okazji dodać kolejnych kilka odcinków dla większej zgodności z rzeczywistością. Chociaż, wcześniej tor przy magazynie kończył się kozłem, a po moim naciąganiu na mapy jest tam dodatkowy rozjazd, więc być może to uszkodzenie toru jest zrobione specjalnie, żeby mimo wszystko zachować zgodność z pierwotnym scenariuszem... tego już sobie nie przypomnę.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2024, 13:59:30 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Przemekm

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Stycznia 2024, 14:13:43 »
Dzięki. Może w końcu uda się ukończyć misję. Na chwilę obecną wygląda, że misja jest przejezdna jeśli się nie popełni nigdzie błędu.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Stycznia 2024, 14:36:29 »
Pierwotny układ bocznicy przy zakładach meblowych był taki, że tor przy magazynie kończył się kozłem, a obok był układ torów umożliwiający objechanie składu. Szczegółów działania misji nie pamiętam, przerabiałem to w taką stronę, żeby misję przejeżdżało AI, aby przetestować potrzeby AI w zakresie reakcji na sygnały i ewentualnie wspomóc użytkowników komunikatami, jakie AI otrzymuje. Wydaje mi się, że trzeba było wagony przy magazynie przestawić na któryś z sąsiednich torów, a następnie je objechać, aby wrócić na stację wagonami do przodu. Cytat z opisu:
Cytuj
12. Z postojowego P2 dostajemy odjazd na bocznice zakładów meblowych. [Z bocznicy tradycyjnie wracamy na stację wagonami do przodu. Wagony odstawiamy na tor 22.]

Patrząc na obecny układ torów w scenerii, to nie wstawiłem krzyżowego na środkowym torze. Być może trzeba by dodać ten krzyżowy, a przy magazynie postawić jakąś zawalidrogę, która by była odpowiednikiem pierwotnego kozła (np. "przyspawany" wagon, zepsutą lokomotywę czy hałdę piasku).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni