Autor Wątek:  Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]  (Przeczytany 18671 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online HeroPie312

  • Wiadomości: 184
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 204
Odp: Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]
« Odpowiedź #60 dnia: 26 Grudnia 2024, 22:47:17 »
A więc dzień dobry, witam w mojej kuchni (teście scenerii Tomaszewo).

Słowem wstępu: Przejechałem scenerię na obu scenariuszach, ich nie będę komentować bo są przejezdne i mają tylko i wyłącznie pokazać scenerię.

Będę opisywać poniżej każdą stację/posterunek i szlak, wymieniając jego wady i zalety aby było to przejrzyste i klarowne, na samym końcu dodam coś od siebie. Screeny znajdują się pod tym linkiem, są ponumerowane: https://imgur.com/a/CKprbgz

KALETNIK:

minusy:
- brakuje budynku dworca
- bloki są powtarzalne.. jest tyle ładnych modeli, zamieniłbym je na inne aby było większe urozmaicenie [screen 01]
- załatać pustki na wjeździe do stacji od strony granicy mapy bo wygląda to dość słabo, dodać tam też jakieś bloki albo opuszczone budynki przemysłowe np [screen 02]
- usunąć W4 przed semaforami jednokomorowymi i dodać tam stałą tarczę zaporową (która przypomina wskaźnik) [screen 03]
- połatać dziury na wyjeździe po prawej stronie z Kaletnika w stronę podg. Młynów (po lewej są jakieś drzewka w tle, tu też by się przydały) [screen 04]

plusy:
- stacja jest fajnie rozbudowana
- wjazd z granicy mapy przemyślany jak na Bałtyku np.

Młynów:

minusy:
- pod wiaduktem z obu stron jest pustka i brzydko to wygląda [screen 05]
- brakuje trochę życia na tych ulicach obok peronów, są po prostu puste, jedyne co je ratuje to auta i domy obok [screen 06]
- otoczenie w stronę Tomaszewa okropnie się powtarza (aleja drzew) [screen 07]
- moim zdaniem brakuje oznaczenia posterunku na froncie tak jak PLK ma w modzie (jest tylko mały napis z boku) [screen 08]

plusy:
- wskaźnik W3 na wyjeździe do Emilianowa
- stacja ma bardzo dobry klimat i jest dobrze zbudowana

Emilianowo:

minusy:
- bardzo słabe i puste otoczenie na stacji i szlakach przyległych, proponowałbym na stacji rozbudowę jakiś zakładów np [screen 09 i 10]

plusy:
- bardzo klimatyczny po Grodzisk, po prostu oddaje

TOMASZEWO:

minusy:
- można skład drewna wymienić, chyba są w paczce nowe tekstury sterty drewna (o ile mnie pamięć nie myli) [screen 11]
- rozbudować ten wyład bo się marnuje przestrzeń a można tu piękne rzeczy uczynić [screen 12]
- można by zmienić budynek nastawni bo się powtarza na krótkiej odległości oraz można by dodać jakąś nastawnię wykonawczą albo i 2, nie każda zmodernizowana stacja ma zmodernizowane również urządzenia, tu można uznać, że zostały mechaniczne np [screen 13]
- na po Tomaszów Zalew trochę pusto obok Lidla [screen 14]

plusy:
- również bardzo dobry klimacik stacji
- dobrze przemyślany układ stacyjny

Czerepy:

minusy:
- poprawić otoczenie na szlakach (szczególnie przy jeziorze) bo jest 2/10 [screen 15]
- brakuje mi na wyjeździe ze scenerii bardziej rozbudowanej grupy torów dla składów AI [screen 16]
- można by wymienić wiadukt na szlaku do Komnic [screen 17]

plusy:
- dobre miejsce na umieszczenie posterunku podg
- również dobry vibe po Tomaszewo Wschodnie

Komnice:

minusy:
- również wymienić budynek nastawni, powtarza się [screen 18]
- również wymienić budynek dworca bo też się powtarza [screen 19]
- można by trochę poruszyć życie na stacji, szczególnie wokół dworca bo są pustki a prosi się tam o jakiś pomnik np [screen 20]
- również otoczenie na szlakach jest dość powtarzalne i nudne [screen 21]
- ten remont mostu za po Brody mam nadzieję, że nie jest na stałe przypisany do scenerii a jedynie wariantem do scenariuszy bo fajna odskocznia ale nie na każdy scenariusz imo [screen 22]

plusy:
- stacja również ma super vibe i czuć klimacik
- bardzo dobry układ stacji pod zabawę scenariuszami

Witnica:

minusy:
- otoczenie na stacji słabe po mimo dużego potencjału [screen 23]
- na po Witnica miasto można by zrobić tylko 1 przejście podziemne aby urozmaicić ten przystanek [screen 24]
- do Sadkowic na wjeździe te stare tory boczne powinny być całkowicie zarośnięte, obecnie są łyse [screen 25]
- również otoczenie na szlakach kuleje
- brakuje przejść między peronami na po Sadkowice [screen 26]

plusy:
- porządna stacja towarowa na szlaku bardzo się przyda

Grabina:

minusy:
- brakuje budynków nastawni i dworca kolejowego
- również brakuje życia w tej mieścinie, nic się nie dzieje [screen 27]
- otoczenie do poprawy na stacji i szlakach

plusy:
- dobry vibe małej zmodernizowanej stacyjki

Lipka:

minusy:
- trawa w drodze w km 225.600 [screen 28]
- ta grupa torów mogłaby być bardziej zarośnięta i zdezelowana [screen 29]
- brakuje mi jakiś starych tarcz kształtowych zaporowych i manewrowych
- na po Rypinek Miasto bardzo mi brakuje tunelu drzew i zmniejszonej przyczepności [screen 30]
- otoczenie do poprawy na szlakach i posterunkach
- brakuje nastawni na podg Rypinek Brzesk

plusy:
- dobry vibe takiego starego posterunku bocznicowego

RYPINEK:

minusy:
- biała tabliczka na stacji Rypinek km 267.150 km [screen 31]
- rozbudowałbym wszystkie bocznice w Rypinku oraz poprawił całe otoczenie na stacji i szlakach a także dodał stacji życie wokół peronów [screen 32 i 33]
- brakuje mi ciut więcej nastawni jak to kiedyś panowało na kolei (nawet opuszczonych starych budynków, byleby był po tym ślad)

plusy:
- najlepszy vibe stacji gdzie kolej się trochę zatrzymała
- dużo bocznic do zabawy

Kaczyce:

minusy:
- poprawić otoczenie stacji bo kuleje
- za dużo imo tych wejść/zejść z peronu na po Byczyna

plusy:
- również super vibe stacji

Orzechowo Miasto:

minusy:
- otoczenie do poprawy na stacji i szlakach
- pokusiłbym się zmienić ten peron na trochę starszy a na bokach zostawić semafory kształtowe jak za czasów bieda modernizacji [screen 35]

plusy:
- kolejna stacja co ma super vibe

Orzechowo:

minusy:
-semafor wjazdowy C bym również zmienił na zapuszczony semafor kształtowy unieważniony [screen 36]
- imo za dużo trawy na tej grupie odstawczej [screen 37]
- i tu standardowo również otoczenie do poprawy
- po nowa zimnica mógłby znajdować się w głębokim lesie, wiatraki na wzgórzu dają taki urok a las bo ty doprawił, wystarczy w sumie usunąć tylko budynki wokół [screen 38]

plusy:
- i kolejna stacja z super vibe

Borkowice:

minusy:
- ten tor mógłby być bardziej zapuszczony i zarośnięty [screen 39]
- całe otoczenie do poprawy
- domki na podg Korty to atak klonów, wymieniłbym je dla urozmaicenia [screen 40]
- za podg Korty dodałbym nową stację (gdzie obecna granica stacji) aby mogły tam jeździć składy aglomeracyjne coś jakby SKM, pisałem o tym wcześniej [screen 41]
- na po Leosin Zawodzie buguje się tekstura po prawej [screen 42]

plusy:
- również dobry vibe z tej stacji czuć

LEOSIN:

minusy:
- dodać życia stacji szczególnie przy dworcu [screen 43]
- poprawić otoczenie na stacji i szlakach, szczególnie dodać dużo więcej wysokich bloków i wieżowców jak na duże miasto przystało
- dodać grupę postojową dalekobieżną/regio coś jak GP np [screen 44]

plusy:
- duża stacja, duże możliwości, bardzo fajnie przemyślana

Boguszyce:

minusy:
- poprawić otoczenie na szlaku i stacji
- zmniejszyć prędkość szlakową coś pomiędzy 60-80 aby linia była tzw "drewnianą koleją'
- troszkę wykrzywić tory i dać stukot
- można by się pokusić o semaforki kształtowe
- zmienić budynek wieży ciśnień na ten nowszy, który by odpowiadał jako odrestaurowany zabytek

plusy:
- cudowna stacyjka, vibe nieziemski

Coś od siebie:

Po pierwsze to wielkie brawa dla Macieja, że odwalił kawał dobrej roboty ale miejmy nadzieję, że nie spocznie na laurach i dokończy to dzieło.
Sceneria niby fikcyjna i płaska ale tego nie czuć imo. Porównać do wrzosów tego nie porównam, tamten projekt był absolutnym miszmaszem wszystkiego i nie wiadomo o co tam chodzi. Tu jest zupełnie inaczej, widać że autor miał jasną myśl i oddał ją w pełni.

Na dzień dzisiejszy to tak:
- scenariusze jak i sama sceneria są przejezdne (tyle wystarczy) - test udany

Co trzeba poprawić:
- otoczenie na CAŁEJ scenerii wymaga poprawy, szczególnie szlaki i stacje
- mi osobiście brakuje lasów, sceneria idzie samymi polami albo pustynią..
- brakuje pojedynczych traw blisko torów
- doceniam smaczki jak np. scenę z Fanatyka Wędkarstwa (kto wie gdzie to pozdro) ale brakuje więcej scenek na stacjach, opisywałem to właśnie jako brak życia na stacjach
- wszędzie W4 jest to samo.. stara lampa... tu była modernizacja, więc powinien być to normalny wskaźnik W4, tabliczka (w zamyśle odblaskowa)
- brakuje wskaźników W32 w peronach (nie mówię o każdym ale by się przydały na niektórych)
- każdy peron na po wygląda tak samo.. jak na wrzosach heh, wystarczy zmienić wiaty, śmietniki, ławki, lampy i już będzie coś innego co je odróżni
- większość peronów ma przejścia podziemne na początku i końcu.. no sorry ale najczęściej są tylko w 1 miejscu.. przykład gdzie tak powinno być to np. po Rypinek Miasto - zejście na peron z wiaduktu
- drzewa wokół torów również są powtarzalne.. ciągle taki sam korytarz drzew a nie jest to dobra imitacja lasu imo..
- brakuje linii elektrycznych  NN i WN a słupów jest masa
- urozmaicić pojazdy (dojdą nowe skody) a także pozmieniać trochę autobusy
- powywalać trochę starych zakładów bo przy każdym przejeździe się taki znajduje.. przejazd może być też w środku lasu, po środku pola i będzie lepszy vibe
- pozamieniać przejścia podziemne na może jakieś zróżnicowane? też to monotonnie wygląda..
- mam nadzieję, że jak pojawi się sieć trakcyjna to pojawią się tabliczki hektometryczne (jak na Bałtyku np)
- trochę za dużo pól imo.. też trochę bym je ograniczył jako dekorację..
- co do lasów.. brakuje też jakiejś chociaż 1 stacji w środku lasu pośród samych drzew, najlepiej głównie towarowej jak to w zwyczaju
- tak samo szlak do Boguszyc.. pokusiłbym się o starą kolej tak jak pisałem aby jeszcze bardziej oddać vibe tej stacji, która jest zapomniana i dojeżdża tam tylko kilka pociągów osobowych a sezonowo jakiś 1-2 dalekobieżne
- na niektórych po brakuje mi wiat.. przydałby się chociaż kilka po z wiatami

Słowem zakończenia ja wiem, że to nie koncert życzeń ale jak czytałem wyżej to ludziom też trochę brakuje takiego vibe pomieszanego w czasach biednych modernizacji, gdzie modernizowano szlak na 160, zabudowano 4SS a stacje z drewnianymi podkładami i anglikami na 100 km/h a tory dodatkowe to najlepiej na 20 km/h... takie czasy były gdzie modernizowano tylko minimum i to tu trochę jest ale imo  za mało..
Mam nadzieję, że chociaż kilka takich zmian wejdzie i sceneria będzie po mimo swojej fikcyjności dość klimatyczna jak na standardy maszyny bo osobiście jedyny klimat gdzie czuję coś ciekawego to Całkowo i Galicja (ale tego nie da się porównać heh)
Gratulację i życzę wytrwałości w tym projekcie, trzymam kciuki i czekam na kolejną wersję testów już z siecią trakcyjną i poprawkami!


Screeny proszę wrzucić na upload forum, albo jako załączniki.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2024, 10:52:03 wysłana przez matek123 »

Offline MP5

  • Wiadomości: 76
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]
« Odpowiedź #61 dnia: 27 Grudnia 2024, 22:04:30 »
Ok, na razie przejechane raz w każdą stronę.
Pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy - sceneria jest taka...mroczna. Tak ją odbieram, jak jakieś przemysłowe dawne zagłębie. Budynki przy torach w miastach - one są właśnie takie, szare mroczne smutne.  Do tego np. pustki w Młynowie. I ciemne podłoże w wielu miejscach (trawa nawet by lepiej wyglądała)

W Wielichowie - może wywalić te zakłady z jednej strony - przemysł po jednej stronie torów, po drugiej osiedle mieszkalne. I jakaś, nawet już nie używana bocznica do strefy przemysłowej?
Do Witnicy Miasto - gęsty las, bardzo gęsty byłby fajny. W Kamiennej Woli - trawa, dużo trawy zamiast tych popiołów. Chrusty - mała miejscowość a dużo przemysłu. Może mniej zakładów ale klimat małej, upadłej miejscowości (jeden zakład ale nieczynny, ok niech będzie ta szarość tutaj.
Sadkowice - zakład czynny, bocznica za to nieczynna. A może jednak powinna być czynna? Tylko te ponure budynki zamienić na nowsze, żywsze. Rypinek - bardzo fajny klimat ale więcej bloków, widać duży zakład = dużo siły roboczej. Karczyce/ Karczyce Fabryczne - zostawiłbym jedną fabrykę. Orzechowo - fajnie, ale duża bocznica a zakład wygląda jak wymarły. Borkowice - więcej lasu.
Stacja postojowa - zgadzam się fajnie by to wyglądało, podobnie jak gdyby Boguszyce były kształtowe, było by super.

Offline Webdriver.

  • Wiadomości: 2
  • Jestem piratem drogowym - palę gume, wciskam gaz.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]
« Odpowiedź #62 dnia: 28 Grudnia 2024, 22:52:33 »
Po przetestowaniu stwierdzam, że mamy scenariusz z ogromnym potencjałem. Ogólnie miło jest oglądać "nowe oblicza MaSzyny", których wcześniej się nie znało.
Ale co do poprawek (wg mnie)
- braki przy wyjeździe z Kaletnika (widać puste pola i kraniec mapy)
- nierealny (wg mnie) rozkład zabudowy (domki wokół, lub wzdłuż torów; "wyspy" zabudowy np. Osiny kamienice w lesie; elewatory na osiedlu w Kaletniku)
- powielanie nazw z innych scenerii (Orzechowo, Emilianowo), co jest częste w symku.

W podsumowaniu dodam, że sceneria ma zupełnie nowy klimat, którego w grze jeszcze nie było. Doceniam też "bonus" jakim jest trasa na Boguszyce.

Offline Pan_Pomidor

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]
« Odpowiedź #63 dnia: 29 Grudnia 2024, 00:35:21 »
Sceneria z ogromnym potencjałem. Jeździ się przyjemnie, nawet pomimo braku sieci.
Pan pomidor wlazł na tyczkę, I przedrzeźnia dyżurnego przez radio.

Offline katom

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]
« Odpowiedź #64 dnia: 24 Stycznia 2025, 18:25:32 »
Po opadnięciu pierwszego kurzu śmignąłem na KMie. Scenariusz tak samo świetny jak dla IC Mazurek.
Po drodze rzuciły mi się w oczy nie oteksturowane wózeczki torowe w Komnicach [screen 1] i przed peronami Kaletnik Śródmieścia.
Żaglówka przepływająca pod mostem za Witnicą wnika w most [screen 2]. Zgłaszam dla formalności, ale rozwiązaniem jest obniżenie masztu w modelu lub rzeki w terenie. Patrząc na to jaka jest szansa, że łódka przepłynie w trakcie naszego przejazdu, można zostawić jak jest.
Wszystkiego próbuje i na tym się kończy.
Choć ciężko kładzie się perony po łuku np. w Chabówce...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2265
Odp: Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]
« Odpowiedź #65 dnia: 24 Stycznia 2025, 19:08:49 »
W kolejnej wersji maszyny powinno być już ok z wózkami. Możesz pobrać je z repo i sprawdzić.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Kogut

  • Wiadomości: 268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 195
Odp: Sceneria Tomaszewo - otwarte testy [aktualizacja w 1 poście]
« Odpowiedź #66 dnia: 24 Stycznia 2025, 19:17:37 »
Misja z pociągiem 41220-na podg Rypinek Brzesk brak podanego sygnału zezwalającego. Do tego momentu symulacja przebiegła poprawnie. Log: https://eu07.pl/userfiles/27520/log.txt.