Autor Wątek:  Działanie magnetycznego hamulca szynowego  (Przeczytany 2495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 13 Listopada 2023, 12:37:31 »
Czy w symulacji hamulec w nastawie R+Mg faktycznie "działa"? W podglądzie statusu wagonu podczas hamowania pełnego (obniżając ciśnienie w PG do 0,35 MPa) i podczas hamowania nagłego siła hamowania w wagonie na nastawie R oraz R+Mg jest taka sama. Sprawdzałem oczywiście w czasie jazdy >120 km/h.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Listopada 2023, 13:34:09 »
Siła hamulca magnetycznego dodaje się do oporów ruchu, a nie siły hamowania, ponieważ nie korzysta z przyczepności kół.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Listopada 2023, 16:33:08 »
Jak to wygląda kiedy w składzie znajdują się razem wagony na nastawie RMG i jedynie R? Czy wtedy hamulce magnetyczne są wyłączone? Chodzi mi o to, że jeśli pojedyncze wagony hamują skuteczniej, to  czy jest możliwe by doszło do rozerwania składu? Słyszałem, że w wagonach 170A magnetyczny jest wyłączany. Wmodernizacjach wagonów standardu Y na 174A i 111A-30 z tego co wiem wózki 25AN nie posiadają hamulców magnetycznych. Oczywiście, kiedy cały skład jest zestawiony z wagonów: X, Z2, Z1, to nie ma pytania.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Listopada 2023, 23:01:16 »
Obecnie stosuje się najwyższą możliwą nastawę w wagonach pasażerskich, różnice w sile hamowania nie powodują naprężeń mogących zerwać pociąg.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2023, 17:00:46 wysłana przez matek123 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1318
Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Listopada 2023, 17:50:39 »
Od Niemca / Austriaka potrafią przyjechać pociągi z wagonami o nastawach P-P-RMg-RMg-RMg-RMg :) Natomiast należy pamiętać że przy normalnej jeździe siła hamowania R oraz R+Mg jest taka sama, hamulec magnetyczny włącza się tylko w sytuacji hamowania nagłego.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!