Autor Wątek:  Licznik kilometrow  (Przeczytany 2147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Licznik kilometrow
« dnia: 09 Października 2023, 00:51:37 »
Od jakiego parametru i gdzie zaszytego zalezy zliczanie oraz zapisywanie w katalogu "kilometry" sumarycznego przebiegu danego typu pojazdu? Dziala to w Impulsach oraz Elfach, natomiast w innych wspolczesniakach z elektronicznymi wyswietlaczami juz nie. Np w Dragonie na panelu widac calosciowy przebieg ale w katalogu z ta lokomotywa nie tworzy sie podkartalog "kilometry", i za kazdym odpaleniem loka  przebieg sie resetuje. Szukalem w dokumentacji na naszej wiki ale nie potrafie nic konkretnego znalezc. Niby w opisie MMD jest parametr "distcounter" opisany jako licznik kilometrow ale przegrzebalem zawartosc MMD elfow oraz Impulsow i tam go nie znlazlem wiec wnioskuje ze za ta funcje odpowiada cos innego. Czyzby jakas zaleznosc wpisana w exe?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1529
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1187
Odp: Licznik kilometrow
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Października 2023, 03:08:30 »
Parametr "distcounter" w plikach MMD odpowiada za analogowy licznik kilometrów. Liczniki kilometrów na ekranach są częścią skryptów ekranów i nie jestem pewien, które zapisują kilometry do pliku a które nie. Zapisywanie licznika na ekranie można dodać bez konieczności zmiany exe.

Jeżeli chodzi o liczniki analogowe, tutaj nie ma żadnego skryptu ani też żadnego mechanizmu do zapisywania przebiegu. Tu wymagane są już zmiany w exe. Wdrożenie tych zmian pozwoli jednak ujednolicić system zapisu przebiegu i stosować wszędzie ten sam system, również na ekranach.
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2023, 03:10:17 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Licznik kilometrow
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopada 2023, 00:32:34 »
Ok, myslalem, ze sobie jakos to ogarne samodzielnie z poziomu odpowiednich wpisow do MMD badz FIZ ale widze, ze to nie takie proste. Dzieki za wyjasnienie.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2082
Odp: Licznik kilometrow
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Listopada 2023, 09:36:05 »
Ewentualnie spisywać przebieg na koniec służby i w mmd z palca aktualizować przebieg.

Co do rozwiązania systemowego od strony, to widziałbym coś w stylu pliku txt w którym byłaby nazwy tekstur i przebieg w km każdej z niej. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline M79r

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Licznik kilometrow
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Listopada 2023, 12:12:24 »
Nawet tu cofają liczniki... W folderze scripts / kilometry, da sie wyzerować licznik lokomotywy lub zapisać jej stan. Nie wie jak to ma sie potem po odpaleniu ponownym. Bo nie sprawdzałem.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2023, 12:18:23 wysłana przez M79r »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2082
Odp: Licznik kilometrow
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Listopada 2023, 14:33:47 »
To dotyczy tylko liczników na ekranach. Analogowe się resetują co uruchomienie do podanego stanu w mmd.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.