Autor Wątek:  Czy leci z nami pilot 2  (Przeczytany 7235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1613
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1306
Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

Offline kawup

  • Deweloper
  • Wiadomości: 534
  • Jestem kryptogotkom
    • Zobacz profil
    • pornhub.com
  • Otrzymane polubienia: 901
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:36:33 »
Maszyna na steam to wręcz must have, by przyciągnąć nowych twórców.
on se klepie modele za darmo dla pana od toruw, a jak nie klepie modeluw to kradnie co popadnie
Zbieram na bułke dej pan złocisza

Offline RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 653
  • ISE Siedlce
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1907
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Sierpnia 2023, 19:07:39 »
Odnośnie publicznych testów paczek, to ja bym był też za zniesieniem ograniczenia 30 wiadomości na teście dodatków. Gadanie o pijawkach mnie nie przekonuje, bo to jest miłe, przynajmniej dla mnie, jak ludzie dają pół zainteresowania o to co człowiek robi. Oprócz tego to takie otwarcie testu dodatków by dało więcej testerów - teraz nie ma ich w ogóle, bo limit 30 wiadomości jest jednak spory i nikomu nie chce się pisać tyle po forum, dodatkowo jeżeli jesteśmy w tym momencie historii internetu, w którym fora są raczej na wymarciu. To, że nie ma testerów skutkuje tym, że nie ma ruchu w teście dodatków, a to że nie ma ruchu w teście dodatków skutkuje tym, że niektórzy twórcy mogą się, raz - zdemotywować, przez co symulator stoi w miejscu, bo nie warto jest zrobić nic, dwa - nie rozwijać się w twórczości, bo nie wiedzą na co zwracać uwagę. W tym momencie test dodatków działa w ten sposób, że według mnie na jedno by wyszło jakby go zlikwidować całkowicie i wszystko pchać od razu na repozytorium.
Проходи, не задерживайся.

Offline robert357

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Sierpnia 2023, 20:52:01 »
Też mnie dziwi to, czemu wiele scenerii nie ma w paczce pomimo, że są przejezdne (czyli nie ma wykolejeń oraz działa drut), grywalne oraz nie straszą torami lewitującymi w pustce, zwłaszcza, że jest ta niedokończona L61. Nie rozumiem czemu scenerie przejezdne mimo tego nadal nie są dodane chociażby pod postacią dodatku na stronie głównej do pobrania oddzielnie. Kiedyś pamiętam był przycisk "dodatki" i tam mogłyby się znaleźć scenerie, które mają większe mankamenty (w/w braki w przejezdności oraz duże ubytki w dekoracjach). Scenerie które wymagają jedynie dopieszczenia wizualnego powinny trafiać do paczki całościowej.

Co do regularnych wydań oraz testów publicznych, to na moje są to problemy powiązane ze sobą. Regularne wydawanie paczek pokazałoby, że "coś się dzieje", bo to co się dzieje na testach jest ukryte dla większego grona osób. Wydawanie publicznych paczek testowych sprawiłoby, że byłoby widać "że coś się dzieje". Jak dla mnie regularność wydawania nowych wersji jest mniej znacząca i to co jest ważne, to jej zawartość. Moim zdaniem ważniejsze jest właśnie zdjęcie limitu 30 wiadomości oraz tworzenie w/w publicznych paczek testowych. Jedna tylko uwaga, że pierwsza paczka testowa powinna zostać wydana po uzbieraniu się konkretnej ilości zawartości, a każda kolejna po naprawie większości jak nie wszystkich znalezionych wcześniej błędów.

Jeszcze na koniec taka uszczypliwość co do "wymierania forów" to radzę nie wnioskować tego bazując tylko na Maszynowym forum :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:30:57 »
Cytuj
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
To jednak inny kaliber sprawy, więc mocno średni argument moim zdaniem. Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:41:12 »
Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Fakt faktem ze przeskrobałem i to mocno, ale taka przerwa dala trochę do myślenia szczerze. Za bardzo się poczułem w swojej roli i namieszałem zapominając o reszcie społeczności forum. Mimo wszystko - co mnie nie zabije to mnie wzmocni.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2023, 23:44:12 wysłana przez Hirek »

Offline SpawaczTIG141

  • Wiadomości: 298
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 316
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:43:43 »
Obie w. wym. osoby (Miłosz i Hirek) dopuściły się bardzo ciężkich przewinień. Miłoszowi zostały grzechy odpuszczone, chłopak odpokutował i teraz nie można dla niego niczego zarzucić. Tak samo trzeba dać szansę Hirkowi.

Hirek jest w tym co robi mistrzem i basta. Jak chcecie pchnąć projekt do przodu, to tylko z nim się wam to uda.

Nie zapowiada się, aby przyszła tu druga tak zdolna osoba, więc trzeba się ratować tymi którzy są.

Koniec.

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:46:43 »
Cytuj
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
To jednak inny kaliber sprawy, więc mocno średni argument moim zdaniem. Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
A moim zdaniem nie :)
Oraz malutkie pytanko - czy jako moderator, czyli (mając na uwadze aktualną sytuację administracyjną) przedstawiciel najwyżej postawionej rangi na ten moment, mógłbyś się ustosunkować do reszty przytaczanych propozycji, a nie tylko zawetować powrót Hirka do łask, czyli jedynego aktywnego użytkownika, który biegle umie robić paczki i patche?
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline Sliwa1946

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Sierpnia 2023, 13:45:21 »
Moim zdaniem, dobrze by było jak by przy instalacji MaSzyny była możliwość wyboru scenerii (łącznie z tymi które teraz nie są oficjalne) jakie chcemy zainstalować, ( nie wiem jak by to wyglądało w przypadku ewentualnego Steama) pozwoliło by to trochę odciążyć MaSzynę, (np. Sceneria Galicja) a jak ktoś by jednak później chciał jakąś scenerie to by mógł pobrać osobno z forum lub z Startera, tak jak kiedyś była zakładka "dodatki" w Rainsted.

Offline SpawaczTIG141

  • Wiadomości: 298
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 316
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Sierpnia 2023, 14:35:03 »
Zgadzam się z Panem, panie Sliwa.

W przypadku wersji Steam można by to bardzo łatwo rozwiązać. Scenerie eksperymentalne można by wydać jako DLC np. DLC Całkowo V2, DLC Kaliska i tak dalej.

W przypadku wersji nie-steam można po prostu dodać do instalatora opcję "Zainstaluj scenerie eksperymentalne" a także/lub opcję w starterze "Pokaż scenerie eksperymentalne" przez co użytkownik miałby możliwość wgrania sobię scenerii bez wyszukiwania ich na forum.

Offline robert357

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:16:10 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:30:09 »
Ewentualnie pójść taktyką TSC i wrzucać scenerie jako darmowe DLC :)

Offline robert357

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Sierpnia 2023, 19:22:15 »
Tylko po co? Jedyną korzyść jaką to by przynosiło to brak konieczności pobierania setek GB, ale przy ilości jakie mamy (wliczając w to te niedokończone do pobrania z warsztatu) to jakiejś wielkiej różnicy nie będzie. Jakby scenerie ważyły kilkadziesiąt GB i byłoby ich setki to tak, ale obecnie Maszyna waży ledwie 65GB.

Od wydawania niedokończonych scenerii byłaby strona/forum Maszyny. Inaczej zrobi się dziwny bajzel, zwłaszcza z perspektywy zwykłego użytkownika.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:49:16 »
Tagownie scenerii nieskończonych w starterze czy gdzieś tam, to najmniejszy problem. Scenerie na warsztacie były zaczynane na różnych etapach Maszyny. Być może będzie niekompatybilność scenerii względem najnowszych paczek. Niekompatybilność można podzielić na wiele kryteriów np. krytyczne- te które mogą wpłynąć na przejezdność innych scenerii (np. jakiś ruchowy inc, t3d semków), czy też niekrytyczne np. duplikaty tekstur  (różne struktury katalogów) czy wiele innych rzeczy. Realnie patrząc na obecne moce przerobowe tutejszych aktywnych, to wydaje mi się, że chyba najrozsądniej do PC dodawać przy każdej PC po jednej nieskończonej scenerii, ale w jakiś taki mądry sposób, aby głównie nie  pokaszanić tych mających wpływ na ruch i nawet tych, o których również wspomniałem a następnie tagować. W wątku ze scenerią natomiast dać jakiś log, co tam było nie tak z kompatybilnością, aby autor przy próbie jej wznawiania, miał to na uwadze. Za każdym razem, ogół dostaje PC+1 nieskończoną scenerie i testują. Można oczywiście mieć inny pomysł na ten pat. Pamiętam, jak ja w dawnych czasach składałem paczkę, wtedy jeszcze niebardzo się orientowałem, aby dodawać daną scenerie z odpowiednika na warsztacie, selektywnie i bacząc na powyższe problemy, to testowałem wszystkie scenerie i misje, tej dodanej i pozostałych, bo na tyle sobie sprawy zdawałem, że z tym może być różnie. Z czasem porządkowałem, pisałem narzędzia mi to ułatwiające diagnostykę itp.

Na koniec, tak ogólnie, takie coś dzisiaj dostałem i na tyle spodobało mi się, że zamieszczę to tutaj.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1613
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1306
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Sierpnia 2023, 01:10:48 »
Faktem jest, że jak najbardziej trzeba dostosować scenerie na warsztacie do obecnego stanu repo na tyle, na ile się da, przed wrzuceniem do paczki. Natomiast na przestrzeni lat nie było zbyt dużych roszad jeśli chodzi o przenoszenie plików między folderami itp., więc nie musi być to dużo roboty.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Sierpnia 2023, 01:17:04 »
Możliwe, że masz rację, ale czujność zachowana być powinna :)

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Sierpnia 2023, 10:06:59 »
Nie wiem, za co Hirek został skazany na banicję. W kontekście obecnej sytuacji warto byłoby rozważyć jego powrót, jeśli oczywiście będzie chciał i obieca, że już nie będzie szkodził. Skoro pisze, że zrozumiał swój błąd, to może warto, by go trochę odpracował? :)
Moim (nieistotnym) zdaniem, lepiej, żeby o paczki i rozwój dbał Hirek, który się zna i mu się chce, niż żeby Maszyna w ogóle nie wychodziła.
« Ostatnia zmiana: 07 Sierpnia 2023, 10:10:08 wysłana przez Czarodziej »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Sierpnia 2023, 11:18:54 »
Natomiast na przestrzeni lat nie było zbyt dużych roszad jeśli chodzi o przenoszenie plików między folderami itp., więc nie musi być to dużo roboty.
Parę lat temu dostosowałem scenerię MZD do zmian w późniejszych paczkach. Jest to zrobione w ramach katalogu obiektów, używanego przez Rainsted. W podkatalogu o-eu07 (główny folder katalogu obiektów) jest plik wymiany.txt, zawierający używane wcześniej ścieżki do plików oraz wytyczne dla nowszych paczek. Podział na sekcje jest tylko formalny i nie jest uwzględniany przez algorytmy. Zawartość tego pliku uzyskałem porównując pliki scenerii pomiędzy paczkami i robiąc drobne poprawki (czasem dany typ drzewa był wymieniany na różne w różnych miejscach). Nie ma problemu, żeby dodać do tego obiekty inne niż drzewa, jednak ktoś musiałby tworzyć i nadzorować listę przemieszczonych i podmienionych obiektów. Kiedyś do tego służył system dziennych raportów ze zmian w paczce SVN, ale potem ktoś go entuzjastycznie zepsuł.
[PC2011]
l61_plants/#topola1=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/#topola2=l61_plants/drzewo512a
l61_plants/#topola2=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/drzewo3=l61_plants/drzewo1024v
l61_plants/drzewo4=l61_plants/drzewo1024x
l61_plants/drzewo6=l61_plants/drzewo1024e
l61_plants/drzewo7=l61_plants/drzewo1024s
l61_plants/drzewo8=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/drzewo9=l61_plants/drzewo512m
l61_plants/sosna2=l61_plants/drzewo512j
l61_plants/sosna3=l61_plants/drzewo512h
plants/#brzoza1=l61_plants/drzewo1024i
plants/#buk1=l61_plants/drzewo1024h
plants/#cottonwood1=l61_plants/drzewo1024s
plants/#dab1=l61_plants/drzewo1024c
plants/#drzewo5=l61_plants/drzewo1024d
plants/#drzewo6=l61_plants/drzewo1024b
plants/#drzewo7=l61_plants/drzewo1024f
plants/#drzewo_12=l61_plants/drzewo1024e
plants/#drzewo_2=l61_plants/drzewo1024c
plants/#drzewo_9=l61_plants/drzewo512l
plants/#jabnisk1=l61_plants/drzewo1024r
plants/#jabnisk2=l61_plants/drzewo1024q
plants/#jabnisk3=l61_plants/drzewo1024r
plants/#krzak1=l61_plants/drzewo1024x
plants/#krzak_1=l61_plants/drzewo512d
plants/#krzakleszcz1=plants/krzak1
plants/#las1=drzewa-las2_v2
plants/#lipa1=l61_plants/drzewo1024m
plants/#morwa1=l61_plants/drzewo1024u
plants/#sosenka1=l61_plants/drzewo512f
plants/#sosenka2=l61_plants/drzewo1024n
plants/#sosenka3=l61_plants/drzewo1024o
plants/#sosna1=l61_plants/drzewo512g
plants/#sosna2=l61_plants/drzewo512i
plants/#sosna2=l61_plants/drzewo512j
plants/#sosna3=l61_plants/drzewo512h
plants/#swierk1=l61_plants/drzewo512l
plants/#swierk2=l61_plants/drzewo1024d
plants/#swierk3=l61_plants/drzewo512l
plants/#swierk4=l61_plants/drzewo1024s
plants/#swierk5=l61_plants/drzewo1024d
plants/#swierksrebrny1=l61_plants/drzewo1024l
plants/#topola1=l61_plants/drzewo512r
plants/#topola2=l61_plants/drzewo512a
plants/#topola3=l61_plants/drzewo512r
plants/kasztan1=l61_plants/drzewo1024x
plants/topola1=l61_plants/drzewo512r
plants/tree5=plants/krzak1

Moim zdaniem, dobrze by było jak by przy instalacji MaSzyny była możliwość wyboru scenerii (łącznie z tymi które teraz nie są oficjalne) jakie chcemy zainstalować, ( nie wiem jak by to wyglądało w przypadku ewentualnego Steama) pozwoliło by to trochę odciążyć MaSzynę, (np. Sceneria Galicja) a jak ktoś by jednak później chciał jakąś scenerie to by mógł pobrać osobno z forum lub z Startera, tak jak kiedyś była zakładka "dodatki" w Rainsted.
Była zakładka, bo były dodatki publikowane z poziomu forum. Potem ktoś wymyślił, że nie będzie dodatków na forum, tylko będzie aktualizator. Potem ogłoszono, że aktualizatora nie będzie, bo MaSzyna będzie na Steam. A na koniec się okazało, że MaSzyny na Steam ne będzie, bo nie ma kto zrobić. Więc nie ma MaSzyny na Steam, nie ma aktualizatora i nie ma dodatków na forum...

Na koniec, tak ogólnie, takie coś dzisiaj dostałem i na tyle spodobało mi się, że zamieszczę to tutaj.
;) Próbuję nie być złośliwy, naprawdę się staram...

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Sierpnia 2023, 21:16:42 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".
Na Steam jest zakładka 'Warsztat' skąd pobiera się dodatki do danych gier - dział publikacje/na warsztacie można by przenieść tam. :)

Offline robert357

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 225
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Sierpnia 2023, 22:42:34 »
"Warsztat" na Steam to jest miejsce dla różnych modyfikacji i innych dodatków, nie dla rzeczy w trakcie prac (co może dziwić ze względu na nazwę). Tego oczekują ci "przeciętni" użytkownicy, bo tak działa ten warsztat na Steam w praktycznie każdej grze.

Są gry, które używają Steama tylko do wydania gry, gdzie miejsce do dyskusji, pobierania modów itp. jest poza Steamem na ich własnych stronach. Ba, przeważnie są one zrobione czytelniej niż to co oferuje Steam.

Na moje to wystarczyłoby uporządkować dział "Na warsztacie". Dodać nowe poddziały np. "Scenerie", "Lokomotywy", "Wagony" itp. Główny dział działałby na tej samej zasadzie co obecnie, czyli raport z prac, a w poddziałach by były wrzucane do pobrania takie rzeczy jak niedokończone ale przejezdne scenerie, "tymczasowe zamienniki" jak np. Pt-47 z fizyką SU45 itp.

Struktura Steama nie współgra z tym, jak działa struktura Maszyny. Na Steamie jest produkt, który ma dodatki oficjalne (DLC) oraz modyfikacje robione przez społeczność (Warsztat). Maszyna to produkt robiony przez społeczność. Więc na Steam coś byłoby na Warsztacie, by potem trafiło albo do DLC albo do głównej paczki?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1613
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1306
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Sierpnia 2023, 22:47:40 »
MaSzyna 23.07. No okej, ale żadnych testów nie było! Nie mamy logotypów, nie mamy changelogu. Nikt, nawet ja jako Wydział Repozytorium nie otrzymałem żadnej informacji o zbliżającej się paczce. Cytując siebie z wątku z testami 23.04:

Cytuj
Ręce opadają...

Zamiast przyspieszać wydawanie paczek poprzez zmniejszenie znacznych odstępów czasu między kolejnymi etapami, to przyspieszamy proces od razu puszczając paczkę bez żadnych przygotowań. Cyk pyk jako tako i fajrancik.

To po prostu wygląda mi na jakiś sabotaż.

To po kolei. Po pierwsze, ktoś może zarzucić że przecież chciałem żeby MaSzyna była wydawana co trzy miesiące, to jest. No tak, ale nie od zaraz! Matek wyjaśnił sytuację, że przegapił hotfixa do testu, i jakimś cudem nie trafił do wątku. Ale we wspomnianym wątku już dawno pojawiła się informacja, że repo zostało otwarte, i że teraz już nie ma sensu robić hotfixa, tylko poczekać aż nazbierają się nowości i wtedy szykować na spokojnie kolejnego patcha z publicznymi testami. Uważam, że to właśnie od tego momentu (2024) MaSzyna mogłaby przejść na cykl cotrzymiesięczny. Ale Milek postanawia nagle bez absolutnie żadnej komunikacji z kimkolwiek wydać nową wersję BEZ nowych dodatków, które niedawno były zapowiedziane na oficjalnym profilu MaSzyny na Facebooku, z informacją, że pojawią się one "w kolejnej wersji symulatora".

Trzeba na spokojnie usiąść, poważnie porozmawiać, a nie lecieć na hura. Ta sytuacja tylko potwierdza, że potrzebujemy lepszej komunikacji z administracją, bo takie zagrania tylko psują odbiór symulatora.

Offline SpawaczTIG141

  • Wiadomości: 298
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 316
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Sierpnia 2023, 23:17:47 »
Jednej kwestii zrozumieć nie mogę.
Jeden admin zrezygnował bez ostrzeżenia. Drugi wchodzi se raz na pół roku.
Dlaczego żaden z nich nie chce mianować swojego następcy ?
Jeszcze bym rozumiał, gdyby nie było tu żadnego pretendenta do tej funkcji, ale takowy jest, a nawet jest takowych dwóch !

Jakub jako repozytorzysta stara się jak może aby to ciągnąć. Miłosz Dorsz jako moderator również spisuje się bardzo dobrze.

Chłopaki mają z nas wszystkich chyba największą wiedzę o samym symulatorze. Prawda jest taka, że nikogo bardziej kompetentnego na to stanowisko nie ma.

Mówię to jako zwykły szary użytkownik symulatora. Mam gdzieś nasze kosy z przeszłości, co było to było, trzeba spojrzeć na to co jest teraz.

Jakub ma konkretny plan działania, aby ruszyć ten wóz na przód, ale tego nie zrealizuje bo nie ma władzy. Miłosz Dorsz jest rozsądny i podejmuje jako moderator sprawiedliwe decyzje. Choć ma dużą władzę to jednak coś tu jest nie tak. Moderator powinien być tylko wsparciem dla admina, a nie odwalającym za admina całą robotę.
Jeśli robi to wszystko, co administrator, to powinien mieć rangę administratora.

Czy zgodzicie się ze mną w tej kwestii ? Czy jedyny administrator podejmie w tej sprawie decyzję ?

Jakubie i Miłoszu, macie moje pełne poparcie !

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1613
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1306
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Sierpnia 2023, 00:02:27 »
Po rozmowach z Milkiem na czacie ustaliliśmy, że nowe paczki będą pojawiały się co określony czas, i były snapshotami z repo bez poprawek błędów. Osobiście uważam, że jakiś minimalny czas na testy jest wskazany, ale zawsze można to rozwiązać ewentualnym hotfixem. Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.

Wątku nie zamykam, ale sytuacja się częściowo wyjaśniła. Czekam na efekty.
@matek123 pamiętaj, że wciąż czekamy na Twoje zdanie wobec postawionych w pierwszym poście propozycji.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Czy leci z nami pilot 2
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:20 »