Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że importowanie torów z OSM ma niewielki sens, chyba że ktoś lubi poprawiać krzywe tory (np. ja), a przy tym chce mieć szybko jakiś kawałek do przejechania. Przynajmniej kilka lat temu dokładność OSM w zakresie torów była słaba. Co jest i tak lepsze niż UMP, które z założenia ma niedokładność współrzędnych rzędu 1m. Natomiast z OSM jest sens importowania wszystkich innych rzeczy, np. dróg, ogrodzeń, linii energetycznych. Przy czym należałoby dopracować kwestie tworzenia dróg w MaSzynie, w szczególności skrzyżowań. Dane z OSM były parę lat temu importowane do świata w Outerra i automatycznie przetwarzane w drogi — wyglądało to średnio.
Kiedyś znalazłem jakiś program generujący model 3D z danych OSM. Niestety, chyba strona z tym programem zniknęła, ale może jest gdzieś indziej albo powstały inne programy tego typu. W załączeniu fragment Wielunia, który udało mi się wygenerować.
Przy tworzeniu scenerii z OSM trzeba uwzględnić kilka rzeczy, np. przeliczenie WGS84 na układ prostokątny płaski i wybór środka scenerii w tym układzie. Trzeba też uwzględnić wysokość terenu.