Autor Wątek:  EN57-1767  (Przeczytany 3391 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
EN57-1767
« dnia: 07 Maja 2023, 20:39:39 »
Hej, ostatnio jakoś postanowiłem przy użyciu starych zdjęć zrobić takie malowanie do symulatora. Chyba jeszcze takowe nie pojawiło się w Maszynie. Jestem ciekaw waszego zdania na temat tej tekstury, warto kontynuować i może bardziej ja dopracować czy jednak nie ma to sensu? Przyjmuję wszelką krytykę.
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1673
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1075
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maja 2023, 21:37:33 »
Najlepiej wrzuć do testu dodatku, tylko zapoznaj się z wytycznymi żebyś wiedział jak należy złożyć paczkę z teksturą, tam betatesterzy i deweloperzy ocenia twoja pracę, pomogą i wskażą błędy.

Offline Celuś

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 356
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Maja 2023, 13:41:32 »
Ale zanim, to popraw łączenia, bo już po tym screenie widać jak pasek wariuje na przejściu z czoła do boku.

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Maja 2023, 13:56:24 »
Między innymi do wyrównania by były kolory na wozie, a do naprawy jest rynna pod dachem i okna (bo w tym momencie wydają się być niechlujnie wycięte - przynajmniej te czołowe). Oprócz tego to można by było dografitować farby na szybach i ramach okien. Niemniej widzę spory potencjał, zarówno tekstury na wydanie jak i użytkownika na dewelopera.
Проходи, не задерживайся.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Maja 2023, 14:50:36 »
Zastanawia mnie czy jakość tekstury nie sprawiała by problemu.. Niektóre oznaczenia pojazdu także są praktycznie nieczytelne
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1249
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Maja 2023, 14:52:20 »
W malowaniach historycznych (=robionych ze zdjęć słabszej jakości) zazwyczaj nie jest to problem.
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Maja 2023, 14:56:41 »
Może dobrym rozwiązaniem by było przemielenie tekstur przez upscalery AI i namalowanie nowych oznaczeń?
Проходи, не задерживайся.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Maja 2023, 15:05:08 »
Tekstura jest już raz przemielona przez taki upscaler i w sumie jakość jest faktycznie lepsza jednak mniejsze napisy zostały zmienione z białe kwadraciki, wiec raczej napewno będzie trzeba zrobić oznaczenia na nowo.
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Maja 2023, 17:07:08 »
Wszelkie napisy, małe loga, emblematy, ikonki (zwał jak zwał) AI będzie miało problem i to jest rzecz którą trzeba ręcznie zrobić.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Maja 2023, 18:31:04 »
Zastanawia mnie w sumie w jaki sposób najlepiej te oznaczenia zrobić. Skopiować z innej tekstury czy może od zera napisać.. Ale niewiadomo jaką to czcionką pisane. Orientuję sie ktoś w tym i wie jak zrobić to najłatwiej?
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Maja 2023, 18:34:31 »
Проходи, не задерживайся.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Maja 2023, 19:33:55 »
W razie czego to jest jeszcze inna czcionka (pkp.rar) ma stylizowane litery "P" i "K". https://eu07.pl/forum/index.php/topic,10206.msg152166.html#msg152166
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Maja 2023, 15:36:13 »
Spróbowałem takie jedno oznaczenie zrobić od nowa i powstało to co w załączniku. Napiszcie co o tym myślicie. Najwyżej coś więcej pokombinuje.
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Maja 2023, 15:45:54 »
Widać ślady mazania pod napisem z bagażem ręcznym w postaci białej plamy. Też uważaj na wymiary tych napisów, bo w EN57 przez to, że bok na układzie (teksturze) nie ma zachowanych proporcji, trzeba je skalować, żeby miały prawidłowy kształt. W tym przypadku najlepiej dopasować nowy napis na podstawie starego, ewentualnie innej tekstury, a dopiero potem go zamazać.
Проходи, не задерживайся.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Maja 2023, 16:01:34 »
Myślę ze teraz wyszedł najlepiej. Wyskalowałem go na podstawie innej tekstury, wiec teraz zostaje zrobić inne oznaczenia w taki sam sposób.
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Maja 2023, 16:02:43 »
Jest elegancko, usuń tylko te jasne plamy które są pod napisem.
Проходи, не задерживайся.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Maja 2023, 16:11:02 »
Zrobione. Zauważyłem też że liczba "2" na tej czcionce rożni się trochę od tej oryginalnie na pojeździe. Tak powinno być czy do tych numerów jest jakaś inna?
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Maja 2023, 16:30:58 »
Jak przeglądam zdjęcia to faktycznie, ta dwójka powinna być "dłuższa" ale nie wydaje mi się, że to będzie faux-pas jeżeli umieścisz tą "krótszą". Jest też opcja żeby ręcznie wydłużyć tą dwójkę, ale nie jestem wtedy pewny efektu.
Проходи, не задерживайся.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Maja 2023, 18:05:59 »
Na dzisiaj wygląda to tak. Wymieniłem wszystkie oznaczenia na członie Ra. Mam także problem z usunięciem tych białych oblamówek przy reflektorach na członie Ra. Próbowałem zmieniać modele w textures.txt ale nic nie daje.
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Maja 2023, 18:16:19 »
Obwódki reflektorów są w tym miejscu na układzie do ukrycia alfą. Oznaczenia jak dla mnie wyglądają ładnie. Z tego co widzę to do naprawienia jest łączenie przy drzwiach służbowych, tam nie może być widoczne przejście. Przy rynnie nad przedziałem służbowym też widać ostre przejście.
Проходи, не задерживайся.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Maja 2023, 18:30:36 »
Łączenia i obramówki okien na pewno są do poprawy. Próbowałem usunąć w taki sposób te obwódki i niestety zmieniły one tylko kolor na czarny (załącznik 1). Myślę ze może to być wina tego że tekstura jest robiona w .tga, ale co ja się tam znam..
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Maja 2023, 18:36:45 »
Tekstury ogólnie robi się w .tga, nie jest to więc problem; nie wiem do końca co może być powodem takiego zachowania obwódek.
Проходи, не задерживайся.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Maja 2023, 15:45:57 »
Obramówki udało mi się ogarnąć. Zastanawiam się nad tym co by jeszcze można poprawić oprócz  łączenia i okien.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2023, 15:56:04 wysłana przez dinsx7 »
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Online RafaPolska424

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 638
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1836
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Maja 2023, 16:04:40 »
W tym momencie trudno też doradzić. Zrób wszystko co masz do ogarnięcia przy tej teksturze i wrzuć na test dodatków.
Проходи, не задерживайся.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 422
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: EN57-1767
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Maja 2023, 22:31:38 »
Gotowiec starej dwojki z moich zdjec 120a, do wykorzystania w teksturach, licencja WTFPLv2. :)