Autor Wątek:  Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)  (Przeczytany 1864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 20:30:56 »
Witam. Tym razem przychodzę z problemem odnośnie addona do Blendera. Mianowicie próbuje zaimportować kabinę EN57km w formacie .t3d. Otrzymuje taki błąd (pokazany w załączniku) Wcześniej miałem podobny problem jednak z importem formatu .e3d. Proszę o pomoc!
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2023, 21:07:38 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1155
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 767
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwietnia 2023, 21:07:10 »
Masz pliki w folderze zgodnym ze ścieżką?
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Kwietnia 2023, 21:24:22 »
Wszystko wydaje się okej. Importuje ze ścieżki C:\Users\Jakub\Documents\maszyna\dynamic\pkp\en57km_v1\cab_km_b.t3d. W ścieżce nic nie grzebałem
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Kwietnia 2023, 22:48:57 »
Wygląda, że plik t3d jest z parametrami w wierszach include. Czy masz najnowszy skrypt? Wydawało mi się, że na najnowszych już to działa.

Musisz otworzyć sobie główny model i poszukać tego typu wpisu include, który między t3d a end ma jeszcze coś wpisane, Otwierasz taki plik, i wszystkie (p1) zastępujesz pierwszym parametrem. Jak jest jakiś (p2), to zastępujesz go kolejnym parametrem. Jak skończysz, to usuwasz parametry z linijki include, tak, żeby zostało na końcu ".t3d end".
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Kwietnia 2023, 23:08:25 »
Jedyne co mam w tym pliku to coś takiego. Nie wiem zbytnio co tutaj zmieniać, a nadal nie działa import :/
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Kwietnia 2023, 23:51:37 »
Potwierdzam w obecnej postaci nie da się tego zaimportować. Bananek posiada parametr p1 i podobnie też jest z kabiną akm.
EDIT:
Wystarczy zamienić p1 na 1 zapisać i zaimpotuje wówczas poprawnie. Zatem wygląda na to że póki co na to poprawki jeszcze oficjalnej nie ma, ale fakt była o tym mowa.
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2023, 00:15:45 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Kwietnia 2023, 07:32:14 »
Po zmianie tego wyrzuca kolejny błąd (Pokazany na pierwszym załączniku). Jedyne "p1" jakie znalazłem w obu plikach jest w pliku cab_km.t3d, zmieniłem zawartość tych parametrów (Pokazane na drugim załączniku) a jednak nadal dostaje inny błąd o którym wspomniałem wcześniej. Może ja coś źle robię i wpisuje tam gdzie nie trzeba.. Ścieżka pliku w którym znalazłem te parametry "p1": C:\Users\Jakub\Documents\maszyna\dynamic\pkp\en57km_v1\cab\cab_km.t3d. Proszę o dalszą pomoc.. Ewentualnie napisanie gdzie szukać tych parametrów jeśli robię coś źle..
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2023, 07:34:15 wysłana przez dinsx7 »
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Kwietnia 2023, 08:09:05 »
Prawie dobrze, ale należy usunać p1 wraz z nawiasami i zastąpić 1, to samo trzeba zrobić z kabiną akm. Proszę poniżej masz gotowce. Ja używam do tego zazwyczaj programu Notepad++ polecam.
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2023, 08:20:05 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Kwietnia 2023, 08:21:14 »
Zaimportowało :) Dziękuje za pomoc.
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Kwietnia 2023, 10:31:39 »
Teraz niestety jest problem z eksportem. Gdy przerzuciłem już parę rzeczy z kabiny AKM do ed72 wystąpiło kilka błędów. Niektórych tekstur tak jakby nie wczytało (zrobiły się różowe) (załącznik 1)  i tekstura rsg jest zepsuta (załącznik 2) Jak to naprawić?
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Kwietnia 2023, 11:50:35 »
W drugim przypadku wygląda jakby zepsuły się normalne. Włącz ten tryb widoku w blenderze ci jest widoczna szara bryła i włącz opcje face orienation.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Kwietnia 2023, 11:59:26 »
Tak to wygląda.. Nie wiem co tu zrobić
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:17:35 »
Czyli to co jest na niebiesko, to ok po stronie modelu. Element ze screenu 2 w blenderze wygląda ok?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline dinsx7

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Problem z addonem do Blendera (import pliku .t3d)
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:21:23 »
Tak, w Blenderze jest okej. Dopiero w symulatorze się psuje i niektóre tekstury robią się różowe.

UPDATE: Różowe tekstury już sam ogarnąłem. Teraz problem jest tylko z tym srg.
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2023, 16:54:20 wysłana przez dinsx7 »
Miłośnik kolei/filmmaker z Łukowa.  Moje kolejowe filmy znajdziesz tutaj: https://youtube.com/@dinsx7