Autor Wątek:  Zapisywanie stanu scenerii  (Przeczytany 2378 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaSzynek

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zapisywanie stanu scenerii
« dnia: 27 Marca 2023, 18:58:27 »
Jako że przejechanie wielu scenerii w MaSzynie trwa nawet kilka godzin, a zapewne nie każdy ma czas przejechać taką scenerię za jednym razem, odczuwam brak w symulatorze funkcji zapisu. Gdyby taką funkcję wprowadzono, mogłoby to umilić wielu graczom rozgrywkę. Czy byłaby jakaś szansa na wprowadzenie zapisywania scenerii i czy jest to w ogóle technicznie wykonalne?

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Zapisywanie stanu scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Marca 2023, 14:38:28 »
Uprzedzając odpowiedzi: "to jest symulator, siedź 6h i ciesz się, że to nie Le Mans 24!":
Jest to oczywiście technicznie wykonalne, lecz trudne. W tym momencie brakuje rąk do pracy. Oczywiście maszyna ma otwarty kod, więc możesz próbować ty.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Zapisywanie stanu scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Marca 2023, 23:24:15 »
To nie jest trudne, w 2014 roku miałem koncepcję zapisywania stanu symulacji i zacząłem przygotowywać obiekty pod tym kątem. Pamiętam, że się zastanawiałem nad tym, że dzięki temu będzie można udostępniać scenerie testowe w postaci pliku z zapamiętanym stanem. Tylko chyba mi ta koncepcja kolidowała z koncepcją dynamicznego wczytywania fragmentów scenerii (w miarę przemieszczania się trasą), które by należało przygotować najpierw (wraz z przełączaniem na kolejne fragmenty). Poza tym była kwestia, w jakim formacie zapisywać obiekty — bo gdyby zrobić wczytywanie scenerii z RSF, to wielu rzeczy nie trzeba by zapisywać, jeśli tylko byłoby wiadome, z jakiego pliku zostały wczytane. Rozważałem też kwestię przechowywania stanu symulacji w osobnym programie, który byłby w stanie jednocześnie udostępniać ten stan innym użytkownikom, co dało by możliwość jazdy w multiplayerze. Tak więc, zastanawiając się nad zapisaniem stanu symulacji, trzeba wziąć pod uwagę, czy chodzi wyłącznie o wczytanie wcześniej zapisanego pliku, czy może przydatna by była funkcjonalność o znacznie szerszej użyteczności (szybsze wczytywanie, otwarte trasy, multiplayer).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni