Autor Wątek:  Stan scenerii realistycznych na 2023-02  (Przeczytany 6238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2023, 17:21:49 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Felix

  • Wiadomości: 42
  • Projekt Tarnowskie Gory - L131/137/143/144 i 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lutego 2023, 17:00:43 »
Jako autor pkt od 2 do 5 powiem ze nadal wprowadzane są poprawki pkt 8 jest w trakcie prac. Już od jakiegoś czasu myślałem nad ogłoszeniem tego nad czym pracuje tutaj ale ciągle to przekładałem, wiec może i dobrze ze kolega to ogłosił za mnie. Na pewno przydałaby się osoba która by ogarnęła teren w 3d i to najlepiej z podziałem na komórki - pisałem o tym na PW z Jan21 ale po ostatniej sytuacji chyba nic z tego. Wtedy można by zacząć dekorowanie pierwszych fragmentów. No i oczywiście przydałaby się osoby które porobiły by zdjęcia na  modele (mam sam tylko kilka jako podgląd bardziej  i do tego mieszkam zagranica ) i lub same modele,tym bardziej ze modernizacja L131 postępuje. Sceneria jest pokaźną i dobrze by było z pomocą ja choćby częściowo skończyć.

EDIT - kiedyś chyba to już wrzucałem https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=29831.0;attach=133005;image
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2023, 17:05:40 wysłana przez Felix »

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lutego 2023, 18:43:00 »
Mam ułozone tory i semafory od ZWK do KWK Halemba przez Makoszowy oraz Hajduki. W miare wypoiomowane przy pomocy profilow z PLKi. Tyle ze niestety w 3dsmax. Dlatego chętnie bym się przesiadł  na twoją wersję. Tyle tylko że nie predzej jak za dwa lata. Teraz robie intensywnie nad ZWK - Bydgoszcz. A nie chce tego rzucac, bo za dużo już czasu na ten odcinek poświeciłem.
Łukasz Jachimek

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-03
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Marca 2023, 14:05:47 »
Generator blokad liniowych działa dostatecznie. Tworzy jednak nazwę blokady używając nazw semaforów, co trzeba następnie poprawiać. Ale jest w stanie dopilnować, żeby eventy zliczające pojazdy były kompletne. Wstawiają się na torze z semaforem wjazdowym oraz sąsiednim, a ewentualnie można by znaleźć lepsze miejsce pomiędzy W5 a wjazdowym, jeśli odcinków jest więcej.

Generator skryptów sterujących również działa dostatecznie, nie miesza kierunków, nie gubi przebiegów, wykrywa i pomija jazdę slalomem. Nie dodaje kilku rzeczy, które by się jeszcze przydały (zamykanie semaforów, określanie sygnału na semaforze, obsługa przelotu, zamykanie przejazdów). Niemniej można już dosyć szybko obsługę przebiegów zrobić.

Wygenerowałem skrypty sterujące od Nakła Śląskiego do Chorzowa Batory (z wyjątkiem posterunku odgałęźnego, których generator nie obsługuje). Przy okazji dodałem brakujące rozjazdy i semafory oraz uporządkowałem nazewnictwo. Da się przejechać torem 2 od Tarnowskich Gór do Katowic z użyciem skryptów sterujących (paczka lk131-230322.7z). Na torze 1 nadal są braki w sieci trakcyjnej. Gdy uruchomię więcej pociągów z Katowic, to będę miał motywację, żeby jeździły obydwoma torami... Mam już jakieś przygotowane rozkłady EZT z 2011, może od nich zacznę.

Mam ułozone tory i semafory od ZWK do KWK Halemba przez Makoszowy oraz Hajduki.
Jak coś, to odcinek Gliwice – Hajduki mogę dokleić mniej albo bardziej prowizorycznie (bo go brakuje). Tzn. spasowałbym na tyle, żeby dało się przejechać, natomiast do ustalenia jest zakres dopasowania do map. Podobnie odcinek Herby Nowe — ZWK mogę przystosować do ruchu. W szczególności, gdyby jakieś gotowe rozkłady były...

Tyle ze niestety w 3dsmax.
Czyli najprawdopodobniej współrzędne są zaokrąglone do 10cm.


2023-03-28
Nie wiem, czy ktoś jeszcze podzieli mój zachwyt, ale wczoraj udało mi się przejechać od Katowic przez Gliwice i Lubliniec do Kluczborka (paczka gliwice-230327.7z). Po drodze są jeszcze odcinki z brakiem sieci trakcyjnej, są też duże braki w sygnalizacji. Poza tym niwelety są wstawione prowizorycznie i muszą być jeszcze weryfikowane oraz korygowane w zakresie kotwienia kilometrażu oraz wysokości torów.
______________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociągu                 | IR38121             ]
[________________________________________|_____________________]
[                                        | Kraków_Główny       ]
[ Relacja pociągu                        |     Szczecin_Główny ]
[________________________________________|_____________________]
[       |     | Katowice                          2  7.57 |    ]
[       |     |                              ?    2  8.00 |    ]
[       |     |-----------------------------------2-------|----]
[       |     | Zabrze                            2  8.24 |    ]
[       |     |                              ?    2  8.25 |    ]
[       |     |-----------------------------------2-------|----]
[       |     | Gliwice                           2  8.35 |    ]
[       |     |                              ?    2  8.39 |    ]
[       |_____|-----------------------------------2-------|----]
[       | 100 | Lubliniec                         2  9.47 |    ]
[       |     |                              ?    2  9.48 |    ]
[       |     |-----------------------------------2-------|----]
[       |     | Olesno_Śląskie                    2 10.13 |    ]
[       |     |                              ?    2 10.14 |    ]
[       |     |-----------------------------------2-------|----]
[       |     | Kluczbork                         2 10.32 |    ]
[       |     |                              ?    2 10.32 |    ]
[       |     |-----------------------------------2-------|----]

Przeczytałem też sobie wątki z 2007 roku, o tym, jak straszne są głowice w Gliwicach, o Katowicach i Tarnowskich Górach nie wspominając! ;D
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2023, 12:04:46 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline damianml

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Marca 2023, 19:04:59 »
Cześć! Testując na najnowszej paczce scenariusz nie spawnuje mi składu... Wina nowej wersji czy czegoś mi brakuje? W załączniku log i plik errors.


Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Marca 2023, 19:18:29 »
Tak na szybko patrząc, to nie masz wszystkich plików, np. Katowic:
Failed to open file "scenery/lk1/kat_i2005.scm"
Bad include: can't open file "lk1/kat_i2005.scm"
Failed to open file "scenery/lk1/kat_teren.scm"
Bad include: can't open file "lk1/kat_teren.scm"

Pliki Katowic są w paczce linia61-f2301.7z, którą trzeba wypakować wcześniej, być może wcześniej również linia61-f2208.7z. Tu jest skrypt instalacyjny dla podstawowych plików:
https://rainsted.com/warsztat/linia61.r_i
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline M79r

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Marca 2023, 21:37:11 »
Ja mam jeszcze coś takiego. I jeszcze jedna rzecz, próbuje odwzorować budynek dworca w Katowicach. Jest to sprzed przebudowy z kielichami. Budynek ma 144 m dł. 18 szer. i 12 m wysokości. Jak oryginalny, jednak nie jest ukończony oraz w pliku OBJ (który nie wiem jak później przekonwertować na maszynowe pliki) Nie wiem kiedy ukończe (prace stoją) Zdaje sobie sprawę z niedoskonałości etc. I czy w ogóle nada sie do Maszyny ? Obecnie nie jest dedykowany do jakiegokolwiek symulatora czy gry, ale z myślą o Maszynie. A nóż coś z tego będzie.
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2023, 23:03:32 wysłana przez M79r »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Kwietnia 2023, 13:33:23 »
Ja mam jeszcze coś takiego. (IR38172)
Z którego to jest roku? Aby dojechać do Opola, trzeba dołączyć inny zestaw komórek (FOS, OZI, SUB, OPO) oraz zmienić przebieg w Lublińcu (Lbc_It1_n>Pwk1 zamiast Lbc_It1_n>Kch1), plus dokleić obsługę stacji do Opola.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline M79r

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Kwietnia 2023, 18:54:28 »
To nie IR. A dwa nie przypominam sobie relacji Zagórz - Świnoujście, jakimkolwiek wariantem. Relacja fikcyjna z sympatii do tych dwóch miejscowości.

Offline damianml

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Kwietnia 2023, 21:02:00 »
Cześć, ponownie ja,

Jeszcze takie drobne pytanie czy jest może jakaś paczka "Całościowa" używanych przez ciebie obiektów? Bo brakuje mi paru tekstur terenu, plików z katalogu "Tra" etcetera... I o ile sceneria się już załadowała (Mamy progress) Tak po prostu jest pusta bo nie ma tam terenu, nie wspomnę o braku peronów np.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Kwietnia 2023, 22:38:05 »
Nie ma paczki "całościowej". Każda z części składowych: Linia 61 (Częstochowa Stradom – Herby – Lubliniec), Linia 61+144 (Lubliniec – Ozimek), Linia 181 (Herby Nowe – Kępno), Częstochowa Osobowa, Kaliska (Zduńska Wola – Częstochowa Osobowa), Opole, Tarnowskie Góry (Katowice – Lubliniec/Herby – Kluczbork – Kępno), Linia 139 (Katowice – Żywiec – Słowacja) — była tworzona przez innego autora, według innych standardów, przez co może wymagać innego zakresu poprawek. Póki co priorytetem dla mnie było połączenie tego razem i uzyskanie przejezdności, co się udało zrobić pod koniec ubiegłego roku (2022). Aktualnie jestem na etapie przygotowania rozkładów i uruchomienia ruchu pociągów, co pozwoli z grubsza sprawdzić poprawność sygnalizacji i wyeliminować błędy krytyczne (uniemożliwiające jazdę).

Nie przyglądałem się brakom tekstur. Paczki ze słupami nie udało mi się zlokalizować, zresztą po uruchomieniu ruchu planuję zająć się reorganizacją mocowań, może przy okazji ją znajdę. W Katowicach perony są bez tekstury, bo albo tekstura per7asfalt wypadła z paczki, albo jej nigdy nie było. Teren w wielu miejscach wymaga co najmniej wstawienia poprzeczek na niweletach, co jeszcze nie zostało zrobione. Jeśli coś możesz zrobić, to zastanów się, jakie zmiany mogłyby dać możliwie najlepszy efekt w najkrótszym czasie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-04
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:48:05 »
Na koniec kwietnia 2023:
  • Zmiany w plikach zebrałem w paczce linia61-230427.7z, która jest nakładką na wcześniejsze, począwszy od linia61-f2208.7z. Nie istnieje jedna wspólna paczka całościowa zmian, ponieważ nadal testuję na 21.04, a w paczce linia61-230225.7z jest aktualizacja składów do 22.11, które z kolei nie są zgodne z 21.04. Doprowadzanie do zamieszania ze składami to jest coś, czego nie potrafię pojąć. Niestety, ze względu na zmiany struktury plików musiałem zmienić zawartość plików SCN (zwykle staram się tego unikać, dlatego nadal zachowana jest struktura plików pomiędzy Stradomiem a Kochanowicami).
  • Poprawiona jest infrastruktura pomiędzy Katowicami a Kluczborkiem, wstępnie przygotowana jest przejezdność do Kępna. Testowałem i poprawiałem głównie odcinek Lubliniec – Kluczbork, gdzie przygotowałem skrypty sterujące stacjami. Zmieniły się również pliki Lublińca, co było związane z wymianą przyległych blokad liniowych na LK143 — ze względu na posterunki odstępowe blokady są zrobione na izolacji, podobnie jak SBL. W misji "linia61_towarowy3" zrobiony jest przejazd osobowego Lubliniec – Kluczbork – Lubliniec i jedynie Kluczbork nie jest obsługiwany skryptem sterującym (z powodu skomplikowania stacji i nieprzeprowadzenia analizy pod kątem jej obsługi skryptem).
  • Ulepszony jest generator skryptów sterujących stacjami. Nadal wymaga ręcznych poprawek, np. w zakresie przebiegów przelotowych trzeba ustawić kod przebiegu wyjazdowego (a mógłby się określać sam). Do dodania jest również zamykanie semaforów poprzez zajęcie izolacji. Mogłoby się również wykonywać automatyczne grupowanie rozjazdów. Niemniej w podstawowym zakresie generator skryptów sterujących działa już przyzwoicie — na tyle, że nie będzie problemem przygotowanie podstawowych skryptów dla kolejnych stacji.
  • Ulepszony jest generator rozkładów z danych programu Timegraph. Działa podmiana nazw posterunków (ujednolicenie nazewnictwa), działa dodawanie informacji o szlaku, dane zapisywane do pliku rozkładu mają w miarę poprawny format. Wstępnie przygotowałem wyliczanie prędkości rozkładowej na podstawie kilometrażu stacji oraz czasu przejazdu. Czasem ostatnia linia ramki rozkładu się potrafi zepsuć.
  • W edytorze zostały zlokalizowane niespójności w obsłudze ścian lasu. Pozwoli to wznowić prace nad przygotowaniem terenu do uruchomionych torów. W ramach testów zostały skorygowane lasy w okolicy Kluczborka.

Chciałem na koniec kwietnia złożyć paczkę całościową, jednak nie byłem w stanie przetestować poprawności wszystkich misji, więc ostatnia paczka jest nadal bazą do testów i po wykryciu błędów mogą się pojawić kolejne paczki z poprawkami. Nie udało się póki co uruchomić misji na trasie Katowice – Kalety – Kluczbork, trzeba by jeszcze sprawdzić kompletność rozjazdów i dodać kilka skryptów sterujących stacjami. Trzeba też przygotować kilkanaście składów towarowych. Za to w związku z dojazdem do Kępna wzrósł teraz priorytet powieszenia sieci trakcyjnej na górnych torach w Kępnie.

Nie mam obecnie jednoznacznego kierunku dalszych prac. Do dopracowania w edytorze RSF jest kwestia łączenia torów na krawędziach komórek, bo czasem potrafi się to zachowywać nieprzewidywalnie. W dalszej perspektywie jest dopracowanie regulacji sieci trakcyjnej oraz optymalizacja danych wysokości terenu oraz konwersja tras z Open Rails. Zapewne będzie ulepszany ruch pociągów pomiędzy Katowicami a Kępnem.