W odniesieniu do oznaczeń fabrycznych, to spotkałem jeszcze TЭM2N i ТЭМ2У. Temat Tamar jest bardzo szeroki i czasami zagmatwany. Pierwszą w PL była maszyna oznaczona TEM2-001, która miała nr fabryczny 6740/1974 i trafiła do ówczesnego PMP PW Katowice. Kolejne maszyny z nr bocznym od 002 miały taki sam nr fabr., czyli także od 002 wzwyż. Bodaj w 1983 do polskiego przemysłu zaczęły trafiać pojazdy oznaczone fabrycznie ТЭМ2У, czyli TEM2 z "kanciastą" budą (pierwsza była TEM2-208). Na PKP pierwszą "kanciastą" była SM48-088. Ogólnie przemysłowych TEM2 było 310 szt., ale trafiały się także duble, czyli maszyny, które miały trafić na PKP: 088" (ex SM48-088), 261" (ex SM48-091), 277" (ex SM48-095), czy 278" (ex SM48-092). Niezależnie od tego, na PKP pracowały "właściwe" SM48-088, 091, 092 i 095...
W odniesieniu do maszyn SM48 (130 szt.), to pierwsza z nich trafiła na PKP w 1976 z oznaczeniem SM48-001 i nr fabr. 001. Kolejne pojazdy miały takie same nr boczne jak i fabryczne. Oczywiście w trakcie napraw niektóre przemysłowe TEM2 dostawały oznaczenie SM48, ale wynikało to z niewiedzy osób odpowiedzialnych za to. W drugą stronę nie było pomyłek. Ciekawostką na polskich torach była TЭM2-5455 z Ukrainy, która od 2008 jeździła po całej sieci PKP. Nie ma już tej maszyny, bo przebudowano ją w 2019 na 15D-105.