Ankieta

Czy implementować PBRy z exe Jana do siebie?

Tak
62 (84.9%)
Nie
11 (15.1%)

Głosów w sumie: 73

Głosowanie skończone: 05 Marca 2025, 19:10:57

Autor Wątek:  siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój  (Przeczytany 18507 razy)

Canicasta i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 406
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 426
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #180 dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2025, 22:56:32 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 221
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 197
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #181 dnia: 15 Kwietnia 2025, 14:50:21 »
U mnie nie działa sterowanie z myszy w kabinie. Nie można przełączyć żadnego przełącznika, nawet kamery nie da rady ruszyć przy włączonym kursorze.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 406
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 426
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #182 dnia: 15 Kwietnia 2025, 15:45:57 »
Cytuj
Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów,
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Online robert357

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #183 dnia: 15 Kwietnia 2025, 16:38:10 »
Pytanie czy przy ostatecznej implementacji opcja wyboru renderowania "pełna" zostanie zastąpiona obecnym, czy wszystkie opcje zostaną przesunięte o jedno niżej (obecny "pełny" stanie się "uproszczonym" gdzie ten stanie się "starym")?
<3

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1671
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1345
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #184 dnia: 15 Kwietnia 2025, 17:21:40 »
Dotychczasowy pełny oraz uproszczony renderer zostaną usunięte, a do wyboru będzie jedynie pełny (nowy) oraz stary.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #185 dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:11:34 »
Na początek rada dla chętnych do testowania. Zróbcie sobie kopie paczki i do niej wrzućcie to nowe exe.

Co tu dużo mówić, oświetlenie, cienie i efekty typu mgła wyglądają super. Polecam pobawić się porą dnia (w debugu) i poprzestawiać sobie ustawienia mgły. Bajka! Tu nawet księżyc rzuca cień, co nie jest oczywistością w innych, płatnych symulatorach. Czy możemy się spodziewać jakiejś rewolucji w zakresie deszczu/ śniegu?

Ps. Na "promocyjnych" screenach z tego exe były pokazywane chociażby bardzo fajne uliczne lampy (bez tych placków światła) a i tory się nie błyszczały. Jest może szansa na udostępnienie tego?

Offline Hirek

  • Wiadomości: 406
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 426
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #186 dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:28:23 »
Dotychczasowy pełny oraz uproszczony renderer zostaną usunięte, a do wyboru będzie jedynie pełny (nowy) oraz stary.
Tego nie powiedziałem. Poprosiłem na razie szczawika żeby dorobił w starterze renderer experimental. Wtedy nvrhi zostanie przeniesione pod experimental a pozostałe wrócą na swoje miejsca. Ogólnie to jak to będzie ze starymi rendererami to jest jeszcze kwestia do przedyskutowania.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Skyskaper

  • Wiadomości: 10
  • Siemanko witam w mojej kuchni
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #187 dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:40:04 »
Stary tryb renderowania głównie przydaje się jak chce się na archaicznym laptopku popykać w maszynę ;)
Skaj skajpa

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1671
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1345
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #188 dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:50:14 »
Ps. Na "promocyjnych" screenach z tego exe były pokazywane chociażby bardzo fajne uliczne lampy (bez tych placków światła) a i tory się nie błyszczały. Jest może szansa na udostępnienie tego?
Jan ma zaktualizowane materiały, chyba nie wrzucał tego jeszcze na repo.

Dotychczasowy pełny oraz uproszczony renderer zostaną usunięte, a do wyboru będzie jedynie pełny (nowy) oraz stary.
Tego nie powiedziałem. Poprosiłem na razie szczawika żeby dorobił w starterze renderer experimental. Wtedy nvrhi zostanie przeniesione pod experimental a pozostałe wrócą na swoje miejsca. Ogólnie to jak to będzie ze starymi rendererami to jest jeszcze kwestia do przedyskutowania.
Faktycznie, wyszło nieporozumienie. Pamiętam że kiedyś było mówione o usunięciu milkowego renderera po dodaniu manulowego.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2025, 18:51:16 wysłana przez jakubg1 »

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1676
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #189 dnia: 15 Kwietnia 2025, 20:49:19 »
Ps. Na "promocyjnych" screenach z tego exe były pokazywane chociażby bardzo fajne uliczne lampy (bez tych placków światła) a i tory się nie błyszczały. Jest może szansa na udostępnienie tego?
Jan ma zaktualizowane materiały, chyba nie wrzucał tego jeszcze na repo.
Repo kaliskiej, folder manulexe, instalować na własną odpowiedzialność, na milek-render znikną placki świetlne pod latarniami i semafory staną się ciemniejsze.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1671
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1345
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #190 dnia: 16 Kwietnia 2025, 02:31:46 »
Tak. Jednym z obecnych problemów jest fakt, że nie jesteśmy w stanie jeszcze zapewnić pełnej kompatybilności między rendererami bez konieczności podmian plików. Coś tam było nawet kombinowane z prefiksami dla submodeli, które nie mają być widoczne na manulrendererze.

Offline Hirek

  • Wiadomości: 406
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 426
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #191 dnia: 16 Kwietnia 2025, 02:37:38 »
po co komu kompatyblinosc wsteczna, trzeba sie rozwijac
bez sensu powiekszanie paczki praktycznie dwukrotnie zeby miec dwa warianty modeli (bo ktos sobie postanowi grac na starszym rendererze). Kropki z lightspotow czy ciemnota w nocy no to sie mowi poprostu trudno.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline Hirek

  • Wiadomości: 406
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 426
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #192 dnia: 17 Kwietnia 2025, 04:51:30 »
DO OSOB KTORYM SIE WYWALA EXE NA D3D12
Ogolnie to jest jedna tekstura ktora wywala exe (nie wiem czemu, poprostu to robi)
textures/tabor/timetable_bg.dds

nalezy plik usunac i wrzucic wariant tga tej tekstury z repo

Zauważyłem że ogólnie potrafią wysypywać tekstury Które Nie mają boku o x2. Rozwiązaniem jest pobranie takiej tekstury w tga z repo I problem znika. Występuje tylko przy DDS.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2025, 07:20:54 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1187
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 810
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #193 dnia: 17 Kwietnia 2025, 07:53:27 »
U mnie na przykład okno od exe pojawia się na sekundę i znika. Log w załączniku.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Hirek

  • Wiadomości: 406
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 426
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #194 dnia: 17 Kwietnia 2025, 10:42:34 »
Odpal exe przez procdump i podrzuc wygenerowany plik dmp. (mozesz uruchomic zalaczonym skryptem gen_dump.bat)

Niżej nowy zestaw plików z procdumpem, skryptem do odpalania automatycznie exe przez procdump, folder dbg z .pdb i .map oraz exe "odmanulowane".

https://eu07.pl/userfiles/24886/nvrhi_r2.zip

Ogólnie rozwiązanie dla kazdego na ten moment komu cos nie dziala - wysylac w zipie log oraz wygenerowany dmp (razem moze warzyc ponad pol gigabajta)
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2025, 10:43:51 wysłana przez Hirek »
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1187
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 810
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #195 dnia: 17 Kwietnia 2025, 12:22:34 »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Hirek

  • Wiadomości: 406
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 426
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #196 dnia: 17 Kwietnia 2025, 14:40:33 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/nvrhi_r3.zip

sprobuj teraz - ogolnie to wyglada w logu tak jakby sie wywalalo juz w momencie kiedy ma pokazac scenerie. Sprobuj na torze doswiadczalnym skode 181 odpalic. Ogolnie rzecz biorac renderer sie inicjalizuje prawidlowo.
exe dłubacz
#makeMaSzynaGreatAgain
moj fork bo tak

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1187
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 810
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #197 dnia: 17 Kwietnia 2025, 14:56:01 »
Teraz działa prawidłowo, w załączniku dodaję log w razie w.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline dreamline

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #198 dnia: 17 Kwietnia 2025, 20:17:06 »
U mnie kompletny brak świateł, to znaczy submodel się zapala, ale poświat brak. https://eu07.pl/userfiles/32274/eu07-x64_2025-04-15_d1d5a948-dirty.exe_250417_201218.7z

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #199 dnia: 18 Kwietnia 2025, 12:14:24 »
Pobrałem i wkleiłem do Maszyny modele i tekstury wstawione przez Jana na repo Kaliskiej. Wywaliłem modele e3d oraz tekstury DDS, na ich miejsce wkleiłem pliki t3d oraz tga, pliki INC nadpisałem. Latarnie uliczne nie generują już placków światła, ale jest problem jak u kolegi Dreamline. Jest bardzo ciemno, widać że latarnie są zapalone ale rzucają bardzo słabe światło. Reflektory pojazdów nic nie dają, ale to jak rozumiem kwestia dostosowania ich pod nowe exe? Dodatkowo pomarudzę na jedną kwestię- widoczność semaforów. W scenariuszu linia107_południe (osobowy 33733) z pozycji startowej nie widać semaforów wyjazdowych z Zagórza. 

Ps. Jest szansa na jakieś rozwiązanie w exe wspomnianego powyżej problemu z teksturami o boku nie będącym potęgą 2? Zastanawiam się, czy ogarniać sobie miejsce (i czas) na pobranie wszystkich tekstur w tga z repo.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 550
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1676
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #200 dnia: 18 Kwietnia 2025, 12:19:14 »
Jeżeli świecą, ale słabo to w pliku renderercfg.yml (albo config.manul dla starszych exekow) trzeba się pobawić wartością freespot_factor czy czymś o zbliżonej nazwie (u mnie jest na 4). Jeżeli niema w ogóle poświat to problem leży gdzieś głębiej.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« Odpowiedź #201 dnia: 18 Kwietnia 2025, 14:55:06 »
Dziękuje, jest lepiej. Ustawienie tej wartości na 4 wiele mi nie dało, na 8 już zaczyna być coś widoczne. Ostatecznie zostałem na wartości 12.