Ankieta

Usuwamy bdhinu_v1?

tak!
40 (65.6%)
nie :(
21 (34.4%)

Głosów w sumie: 61

Głosowanie skończone: 16 Maja 2022, 14:09:31

Autor Wątek:  Usunięcie bdhinu_v1  (Przeczytany 4804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1986
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3836
Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:09:32 »
Aktualnie cały model wygląda jak śmietnik sprzed 15 lat i nikt z niego nie korzysta. Więc nie ma sensu go dalej trzymać.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:16:09 »
Obawiam się, że nie będzie takie proste ze usunięciem starego strucla bo zaraz odezwą się głosy jak z wywaleniem "eaos_v1", że "skoro chcecie usuwać, to dajcie lepszy zamiennik. Jestem oczywiście ZA wywaleniem tego szrota z repo, ale w mojej opinii, możnaby zostawić paczuszkę gdzieś na serwerze, żeby osoby które tak kochają stare strucle, mogły sobie pobrać w razie czego.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2022, 14:17:50 wysłana przez RoboBatman »

Offline Celuś

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 356
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:43:00 »
Jak najbardziej za, idzie sie do przodu, nie do tyłu.

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 408
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:33:17 »
Syf z gilem. Ludzie trzy razy już zapomnieli o 11xa_v1 i eaos_v1, nie ma co się rozczulać.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:47:10 »
Wiecej szkody to przynosi trzymając w paczce niż wywalić. Na facebookowych grupach krąży mnówstwo zdjęć - z tym wagonem od kilku lat nie ma żadnego. Odcina się to od reszty, jest niewymiarowe i po prostu brzydkie. I na co to komu?
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:51:28 »
Patrzę na fiza. Jedyna różnica względem 111a, to sprawność przekładni BRE=0.9.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:22:22 »
Jak zrobicie nowy, to możecie wywalić stary. Do wywalania i klejenia siódemek las chętnych, a do robienia czegoś oprócz węglarek garstka chętnych.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2022, 11:23:47 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:35:11 »
Ja także nie widzę podstaw do usunięcia, połowa taboru w maszynie wygląda jak wygląda i powinna zostać usunięta - idąc waszym tokiem myślenia. Będzie nowy model na zastępstwo, wtedy można śmiało wywalić.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1986
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3836
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.


« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2022, 11:49:46 wysłana przez DieselPower »

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:50:34 »
Ewentualnie dodać w textures.txt znacznik jakości, który będzie można sobie zaznaczać/odznaczać w starterze w magazynie. Mam na myśli dodanie takiego checkboxa o treści "Wyświetlaj modele niskiej jakości" czy coś w tym stylu w zakładce magazynu.

Offline YeloPL

  • Wiadomości: 31
  • Kazio to wspaniały kot.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:02:43 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:20:48 »
Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.


Tylko to utrudnienie, bo chyba automat generuje i pakuje całą paczkę. Raczej nie ma i tak tych starszych pojazdów domyślnie w sceneriach. A co do wyjęcia z repo i trzymania poza to jestem absolutnie na nie. Moim zdaniem to zmniejszenie szans na nowy model, bo fizy i mmd się przeterminują (piszę tu o innych co mają realną fizykę, a stary model) bo nie będą hurtowo aktualizowane przy okazji wprowadzania nowych poprawek globalnie.


Czytając wątek widzę pięciu "chętnych". Zdjęcia na taki wagon są, ustalcie między sobą kto co robi, zrobicie nowy model i się skończą problemy.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2022, 12:31:55 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:42:59 »
Krótka piłka jest w tym temacie, pojawia się nowy model i jest zrobiona większośc tex wtedy jest usuwany poprzedni proste.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:44:00 »
No tu łatwiej, bo wystarczy jedna. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Kwietnia 2022, 12:50:25 »
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline DzordZ

  • Betatester
  • Wiadomości: 289
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 408
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:08:17 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
Pora obrać kierunek rozwoju, uchroni to mniej rozeznanych użytkowników od przypadkowego wybrania starocia. Odbijając piłeczkę, cóż szkodzi, żeby użytkownicy świadomie instalowali przeterminowany tabor.

[...]. A co do wyjęcia z repo i trzymania poza to jestem absolutnie na nie. Moim zdaniem to zmniejszenie szans na nowy model, bo fizy i mmd się przeterminują (piszę tu o innych co mają realną fizykę, a stary model) bo nie będą hurtowo aktualizowane przy okazji wprowadzania nowych poprawek globalnie.
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.

Nie uważam, że warunkiem koniecznym wyrzucenia z repo konkretnego assetu jest stworzenie nowego odpowiednika. Jeśli wyrzucasz pięcioletnie ogórki z piwnicy, to nie wstawiasz nowych w ich miejsce, prawda? Tutaj jest podobnie, patrząc na taką EU04 czy bdhinu czuję się, jakbym wchodził na zapomniany strych, w którym oprócz myszy w kątach, na środku borsuk rozbił sobie legowisko i wszystkie te zwierzęta płoszą mnie z ich chawiry.

Jak dla mnie jest to dobry czas na refleksję i świąteczne porządki. Osobiście brzydzi mnie perspektywa zobaczenia zakurzonego starocia na nowej L61, czy całkowie. Szanuję argumenty ludzi, którzy są za pozostawieniem tych rzeczy na repo, natomiast totalnie się z nimi nie zgadzam.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:17:31 »
No owszem, szkoda, że nie ma lepszych modeli. Marzy mi się zrobienie od nowa czegoś na zastępstwo. W pierwszej kolejności będzie EM10 od Xonera, może niektóre elemeny podmienię. Z konwertów jeszcze może 401Da. Natomiast po ostatnich pracach Stacji Muzeum mam chęć zrobić od zera SM40. Moim zdaniem użytkownicy powinni mieć wolność wyboru.

Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.


P patrząc na filmiki i grupy na FB tabor którego na rzeczywistych szlakach nie uświadczy jest pożądany bez względu na jakość.


Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
No jak ktoś się waha czy pobrać maszynę, to raczej sprawdzi więcej źródeł. Na innych zdjęciach (czy tam w proponowanych filmikach) zobaczy nowości, pomyśli że może coś z tytułem filmika jest nie tak. Tam z tego co kojarzę, to były też dodatki nieoficjalne z chomików, więc to czy jest w paczce, czy nie ma, to moim zdaniem nie będzie miało wpływu, czy nie pojawią się jakieś filmiki ze starymi modelami.  Maszyna jest nie komercyjna, więc co do zasady paczka jest tworem dodatkowym wynikającym z twórczości użytkowników w celu ułatwienia instalacji maszyny. Niektórzy chcą usuwać starsze modele jakby od tego jakieś miliony dolarów zysku/strat zależało.

Moim zdaniem najbardziej szkodliwe dla wizerunku to jest wyzywanie od pijaw i gnojenie zwykłych użytkowników, co np pytają się o repo.

jest niewymiarowe [..] I na co to komu?
A teraz pomyśl o siódemkach i ilości tekstur w tym samym schemacie IC. :)
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2022, 13:37:13 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:46:27 »
Cytuj
Natomiast takie podejście kasować wszystkie starocie jak leci (bez nowego modelu na zamiennik) może zniechęcić do tworzenia/wsparcia merytorycznego użytkowników z długim stażem na forum.

Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło już praktycznie wszystkich do robienia czegokolwiek :/
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:50:12 »
Tutejsza atmosfera i podejście niektórych ludzi zniechęciło
Dlatego ostatnio wróciliśmy do polityki zero tolerancji. I nie tolerujemy przejawów braku kultury niezależnie od zasług dla symulatora.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:07:36 »
Ale ja w cale nie mówię o kulturze tylko raczej o "dinozaurach"
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:09:09 »
No ale właśnie, co przeszkadza Tobie taki wagon? Nie ma go domyślnie na sceneriach, więc jak nie chcesz, to go nawet nie oglądasz. Tępo przyrostu nowych modeli nie pokrywa zapotrzebowania na podmianę starych i trzeba się z tym pogodzić, że stopniowo może się uzupełnią. Teraz obserwuję główny trend tworzenia taboru współczesnego, a osób które specjalizują się w "retro" jest dużo mniej.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2022, 14:13:34 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:19:16 »
To jest po prostu bycie betonem, inaczej tego nazwać się nie da. Wystarczy spojrzeć na samą ankietę, że stosunek głosów wynosi mniej więcej 3:1. To chyba jasny sygnał że nikomu niepotrzebny ten śmieć. A jak ktoś by bardzo jakimś cudem go chciał to dizel ma dobry pomysł z odrębną paczką przeżytków.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 515
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1537
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:23:00 »
Przeraża mnie fakt że ktoś takimi lumpami będzie jeździł po trasie którą jak najbardziej chciałem odskoczyć od tego naszego maszynowego lumpiarstwa, oszczędzaniu poly na każdej dupereli czy podejścia rodem z 2005 roku.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:25:44 »
Więc martw się za siebie a nie za kogoś.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:26:44 »
Jakby był niepotrzebny to by było bliżej 100% na tak. Moim zdaniem oddzielna paczka nie wchodzi w grę ze względów technicznych. Kompromisowyn rozwiązaniem byloby poproszenie Szczawika o dodanie opcji ukrywania w magazynie analogicznej do scenerii.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:27:36 »
Po tym co Diesel wypisał, jestem stanowczo na nie. Zrobi się precedens i zaraz skasujecie połowę taboru.