Autor Wątek:  Światła  (Przeczytany 17652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« dnia: 10 Listopada 2005, 11:48:54 »
Wątek założony przez youBy. Przy przenoszeniu z działu Test zgubił się pierwszy post za co autora wątku przepraszam.
Oli_EU


tak... a ja sie pochwale że mam... zrobiłem i nie tak prędko powiem jak...   oglądajcie powyższe screeny i slincie sie :>

BTW: zmergowałeś kartke papieru z modelem? :>
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopada 2005, 11:54:59 »
Czy to jest zrobione w ten sposbób, że na Plane nałożyłeś teksturę światła i podczepiłeś to do modelu świateł już będących w Maszynie?

To światło powinno być troszkę bardziej przeźroczyste aby lepiej było widać to co się znajduje pod nim.
-//-

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Listopada 2005, 11:58:07 »
@Bart, czy ty nie wiesz jak to się robi? Pojechałem do legnicy, wziąłem z szopy trzy sprawne reflektory od EN57 i wsadziłem do modelu :P. A tak na poważnie, czy zrobiłeś to do tej wersji, czy przyszłej-odległej?
Ale chyba mi tak źle nie wyszło i chyba fajnie się bedzie jeździć na trasach w nocy. Do czego zrobić teraz światełka?

Cytat: "PEKAP"

Czy to jest zrobione w ten sposbób, że na Plane nałożyłeś teksturę światła i podczepiłeś to do modelu świateł już będących w Maszynie?

To światło powinno być troszkę bardziej przeźroczyste aby lepiej było widać to co się znajduje pod nim.
Dokładnie, tylko że robiłem to ręcznie w pliku t3d. tekstura ma aż... 146 bajtów, a każda plama to 3 poly (czyli 9 na zapaloną stronę)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopada 2005, 12:08:04 »
ja nic takiego nie zrobiłem. nie zrozumiałeś. poprostu dokończyłem Twojego posta. :-)

Ps. do tej wersji nic już od dawna nie robię i nie zamierzam.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopada 2005, 12:15:33 »
trzeba było od razu tak napisać, że to dokończenie mojego posta. Zamierzam w najbliższym czasie to opublikować, przynajmniej plik max dla twórców i wpisy do plików t3d dla zwykłych użytkowników. A tak poza tym, to ja to dopiero dzisiaj zrobiłem
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Światła
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Listopada 2005, 13:53:41 »
niezłe, ale ma pytanka:

1. Czy te screeny pokazują swiatla (normalne), czy drogowe (dlugie)?
2. Czy mozna zaimplementować obsługę tych świateł ("mijania"/"długie") w modelach i czy z tym jest wiele kłopotu?
3. Mi się wydaje, że troszkę "za jasne" jest to światło.

Nie znam się na robieniu modeli więc jesli z jakimś pytaniem wypaliłem nie tak, proszę o poprawkę..

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Listopada 2005, 17:21:40 »
Ja nie wiem jakie są światła w lokomotywach, a to coś, co zrobiłem, to tylko teksturka z kanałem, która jest tylko troszkę ponad szynami. Najlepiej to widać, przy wjeździe na perony. A wiem, ze te światła nie są idealne, bo ja to robiłem na chybił-trafił

Dodano po 3 godzinach 3 minutach:

 Poprawiłem teksturkę. Czy wygląda to lepiej?





Dodano po 15 minutach:

 tutaj jest paczka zawierając plik max i teksturę świateł:
http://rapidshare.de/files/7441768/light.zip.html
w paczce jest jedna plama, którą należy powielić i poprzypisywać do kolejnych reflektorów pojazdu. Smugi powinny być na różnej wysokości (oś Z), żeby ładnie się nakładały
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Światła
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Listopada 2005, 19:06:17 »
Tomek nie bardzo wiem jakie to swiatła. Na moje ani długie ani krótkie. Pozatym:

1.  czy autor uwzględnił pole świecenia w przypadku awarii lub poprostu nie włączenia jednego z reflektorów?

2. jak wygląda sprawa z oswietlaniem powierzchni pionowych? tzn np jak zbliżamy się do wagonu przy podjeżdżaniu do składu.

Pozatym czy mozna od razu wstawić pod jednego z uniwersal keya przyciemnienie i rozjasnienie świateł? no i czy dla wszystkich naraz czy dla każdego reflektora osobno?

Jako przyciemnione to prawie nic nie oświetlają. Może góra na pare metrów i nic pozatym. A jako długie to tak na moje na jakieś 200m powinny świecić. Pozatym Górny reflektor oświetlac powinien siec. Prawy powinien lekko w prawo oświetlać pobocze i wskaźniki. Lewy natomiast powinien być prosto no może delikatnie w lewo oświetlając lewy tor.

Tak zaobserwowałem na niejednym pojeździe jadąc z mechanikiem w porze nocnej.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Listopada 2005, 19:19:11 »
Te światła to tylko smuga leżąca na ziem, tuż nad główkami szyn. Nie daje ona nic, poza wyglądem. Nie jest to realistyczne, ale na razie musi wystarczyć. Poczekajmy na Nebulę :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Listopada 2005, 19:53:10 »
Gdy próbuję otworzyć plik light.max w 3dsmaxie to pokazują mi się następujące błędy:

http://members.lycos.co.uk/michalpkp/public_html/bl1.jpg
a potem:
http://members.lycos.co.uk/michalpkp/public_html/bl2.jpg

i koniec.
-//-

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Listopada 2005, 19:56:49 »
zapomniałem podać, że plik zrobiłem w 3ds 7
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Światła
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Listopada 2005, 23:22:16 »
W EN dziala w obu kabinach dobrze. Ale co z innymi lokami? W kazdym innym swiatla te swieca pionowo w gore. Co z tym zrobic? Skad wiedziec jak to ustawic? W macierzy nie udalo mi sie pozmieniac tak by bylo jak w en-ie.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Listopada 2005, 00:32:45 »
Cytat: "Nebula Killer"
Tomek nie bardzo wiem jakie to swiatła. Na moje ani długie ani krótkie. Pozatym:

1.  czy autor uwzględnił pole świecenia w przypadku awarii lub poprostu nie włączenia jednego z reflektorów?

2. jak wygląda sprawa z oswietlaniem powierzchni pionowych? tzn np jak zbliżamy się do wagonu przy podjeżdżaniu do składu.

Pozatym czy mozna od razu wstawić pod jednego z uniwersal keya przyciemnienie i rozjasnienie świateł? no i czy dla wszystkich naraz czy dla każdego reflektora osobno?

Jako przyciemnione to prawie nic nie oświetlają. Może góra na pare metrów i nic pozatym. A jako długie to tak na moje na jakieś 200m powinny świecić. Pozatym Górny reflektor oświetlac powinien siec. Prawy powinien lekko w prawo oświetlać pobocze i wskaźniki. Lewy natomiast powinien być prosto no może delikatnie w lewo oświetlając lewy tor.

Tak zaobserwowałem na niejednym pojeździe jadąc z mechanikiem w porze nocnej.


Epek! Ty to masz wymagania :). Żeby nie być gorszym to ja coś dorzuce:
1. a  co z dynamicznymi cieniami?
2. a refleksy na modelach też będą no i nasieci też?
3. czy mechanik może dostać też latarke?

Przepraszam. udzieliło mi się od Marcina_EU. :)
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Listopada 2005, 08:29:57 »
Bardzo fajne, gratuluję pomysłu ;)

A czy dało by się zrobić tak, że tor przed objektem dynamic z włączonymi światłami robi się z "tunnel" na "flat", a do tego wszystkiego jeszcze teksturka?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Listopada 2005, 09:49:47 »
Cytat: "eu43"
Bardzo fajne, gratuluję pomysłu ;)

A czy dało by się zrobić tak, że tor przed objektem dynamic z włączonymi światłami robi się z "tunnel" na "flat", a do tego wszystkiego jeszcze teksturka?

to wtedy kawałki będą miały po 100m, chyba że nagle wszyscy twórcy scenerii by robili tory po 5m i mniej(bezsens)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Światła
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Listopada 2005, 12:47:55 »
Bart daruj sobie te okreslenia względem mnie oki? Co za duzo to nie zdrowo. Forum to nie IRC czy GG.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Światła
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Listopada 2005, 14:55:04 »
Witam
Cytat: "EP08_015"
(...)
Jako przyciemnione to prawie nic nie oświetlają. Może góra na pare metrów i nic pozatym. A jako długie to tak na moje na jakieś 200m powinny świecić. Pozatym Górny reflektor oświetlac powinien siec. Prawy powinien lekko w prawo oświetlać pobocze i wskaźniki. Lewy natomiast powinien być prosto no może delikatnie w lewo oświetlając lewy tor.(...).


Może jestem najmniej kompetetną osobą co do tematu oswietlenia w pojazdach trakcyjnych, ale w/g mnie oświetlenie powinno być w podobny sposób stosowane jak w pojazdach samochodowych (pomijam sprawę reflektoru górnego), czyli:
Ref. lewy oświetla przód i prawe pobocze
Ref. prawy oświetla tylko przód (w ten sposób nie będzie zjawiska oślepiana pojazdu z przeciwka)
ps. nigdy na oczy niewidziałem żarówki reflekorowej np. od en57 więc nie znam tego rozwiązania, mogę sobie tylko wyobrażić że jest podobna w burowie do żarówki sam. R2.
Interesant.

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Światła
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Listopada 2005, 15:36:04 »
no jak na poczatek to nawet bardoz ladne

co do oswietlenia na pkp zarowki sa to zwykel zarowki 100W takie jak macie w domu z zyrandolach itd napiecie 110V i zamiast gwintu bagnet

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Listopada 2005, 15:36:48 »
@Bart, ponieważ we mnie nie wierzyłeś, to pokażę Ci, że nie zachowam tego dla siebie i najbliżych kolegów.

Aby pojeździć lokomotywą EU/EP07 produkcji HCP z telewizorkami (303E-m), np. EU/EP07-424 należy ściągnąć PACZKĘ i rozpakować ją do katalogu EU07.

screeny


!UWAGA!
Paczka zawiera przerobiony plik dołączony do paczki z downloadu. Nie zapomnij zrobić kopię bezpieczeństwa!
To nie są realistyczne światła, a jedynie smugi. Nie oświetlają one obiektów widocznych obok torów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Światła
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Listopada 2005, 17:49:58 »
Heh widać że z testu zrobił się dodatek
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

lipa1991

  • Gość
Światła
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Grudnia 2005, 17:24:06 »
Mi te światła nie działają! Jak inicjuje pojazd to wywala mi błąd ten 303E-M!

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Światła
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Grudnia 2005, 17:40:04 »
Cytat: "lipa1991"
Mi te światła nie działają! Jak inicjuje pojazd to wywala mi błąd ten 303E-M!


Jaki błąd? Może nie masz pliku 303e-m.chk i .mmd? Bo .t3d domyślam się, że masz.

lipa1991

  • Gość
Światła
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Grudnia 2005, 17:54:56 »
Nie widze tych plików.Wywala mi player train init failed! Na koniec ładowania.
W dynamic/pkp/dynamic.dat mam wpisane tak
303E-M
EU07
1
wiec wszytko jest tak jak należy, a od wszystkiego zrobiłem kopie tego dynamic.dat
I jeszcze jedno. O to moje ostatnie linijki log:

Cannot load dynamic object eu07-046 from
pkp\eu07\303e-m Error=-8@0
Loading - text model: dynamic\pkp\x\xtow.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\x\#9wpodw.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/#podwozie-prowadnik.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/#podwozie-resor.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/#hamulec-klocek.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/kolopeln.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\x\#por.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/#sprzeg.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/zderzaki.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\x\mieszkalny1zamkn.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\x\mieszkalny2.bmp
OK
Ground init OK
Player train init: eu07-046
Player train init failed!

Głównie chyba chodzi o tą pirwszą od góry. W katalogu eu07 mam lok eu07-046 i 303e-m

A jeśli nie mam tych .chk i .mmd to możesz mi je wysłać na maila lub dać do nich link?

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Światła
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Grudnia 2005, 18:02:12 »
Cytat: "lipa1991"

A jeśli nie mam tych .chk i .mmd to możesz mi je wysłać na maila lub dać do nich link?


Oto one: http://members.lycos.co.uk/andyeu2/lipa/

Jeszcze coś: siódemka 046 to 4e, więc powinieneś ją nakładać na model 4e a nie 303e, inaczej popieprzy Ci się tekstura.

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Grudnia 2005, 19:29:40 »
ZTCW EU07-046 ma reflektory z halogenami jak w EP07-424, więc na modelu 4E wyglądałaby słabo, dlatego autor zdecydował się przerobić ją na 303E..
Pozdrawiam serdecznie!

Offline |andy|

  • Wiadomości: 960
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Światła
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Grudnia 2005, 19:50:43 »
Cytat: "TruckeR"
ZTCW EU07-046 ma reflektory z halogenami jak w EP07-424, więc na modelu 4E wyglądałaby słabo, dlatego autor zdecydował się przerobić ją na 303E..


Próbowałeś nałożyć teksturę 4e na 303e? Widziałeś jaki potworek wychodzi? Czy zez cz nie zez 4e nakładamy na 4e ze względu na inne mapowanie.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Światła
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Grudnia 2005, 12:37:22 »
Witam.

Chciałbym pogratulowac koledze YouBy za świetny pomysł zrobienia tych światel. Uważam ze wykonał świetną robote!!!

Włączyłem symka na trasie bochnia z takimi ustawieniami światła:
atmo 0.5 0.6 0.7 0 1200 0.5 0.6 0.7 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200 0.1 0.12 0.11 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight//ok swiatlo

to jakby pora bardzo wcześnie poranna... i przy tym ustawiniu sprawdzilem te swiatla.... normalnie... pełna rewelacja. zdarzylo mi sie jechac kilka razy w nocy w kabinie siódemki. Mam takią skromną sugestie do youBy czy mógłby tylko wydłóżyc te teksturki swiatel bo one swieca w pozycji jakby były przyciemnione... pozatym jak rozmawialem z maszynistą to światla na "długich" świecą do ok. 300m.
Pozatym jak spróbujecie pojechac na powyższym ustawieniu atmosfery, to zauważycie ze nic w kabinie nie widac(jedynie kontrolki) i trzeba jechac na czuja... czy ktos moze zrobil oswietlenie kabiny lub cos w tym stylu?

Serdecznie pozdrawiam
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline lukaszqx

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Grudnia 2005, 10:10:02 »
Witam (po długiej przerwie :) )

Moglibyście wyjaśnić co i jak z tymi światłami ?
w dynamica.dat zmieniam na 303e-m ale bez skudku, przeniosłam do katalogow wszystkie pliki (*.tga *.chk *.mmd) ale niezawsze w starterze wyświetla lokomotywy, a jak uruchamiam normalnie to niewidac swiatel :)
Pozdrowiam

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Światła
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Grudnia 2005, 11:17:56 »
no cóż, trzeba wziąć ściągnąć paczkę i wypakować do katalogu EU07. i nic nie trzeba kombinować z plikiem dynamic.dat
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline lukaszqx

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Światła
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Grudnia 2005, 13:25:50 »
Wgrałem wszystko, calą paczke, ale bez skutku :/
Pozdrowiam