Autor Wątek:  Kamera z altem  (Przeczytany 1534 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid123

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Kamera z altem
« dnia: 19 Marca 2022, 08:25:49 »
Dzień dobry, w czasie jazdy czasem sobie klikam alt by nie trzeba było w czasie obracania trzymać ppm. Tylko że wtedy mi nie działa scroll (do zmieniania pozycji nastawnika i przybliżania; wiem że wtedy nie da się klikać przycisków na pulpicie). Kiedyś mi to działało ale teraz już nie. Wie ktoś od czego to zależy? Jest jakaś opcja w ustawieniach za to odpowiadająca? (ja nie znalazłem)
Jakiś koleś z Tarnowa

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kamera z altem
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Marca 2022, 12:59:53 »
W trybie kręcenia kamerą wręcz powinno prędzej działać zoomowanie i sterowanie nastawnikiem rolką. Czasami przy zmianie trybów coś się blokuje, ale kilkukrotne wciśnięcie alt pomaga. Nie słyszałem, by ktoś miał taki błąd na stałe. Nie jest to planowe zachowanie w każdym razie.
Mój kanał youtube

Offline YeloPL

  • Wiadomości: 31
  • Kazio to wspaniały kot.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Kamera z altem
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Marca 2022, 21:43:17 »
Miałem kiedyś takowy błąd. Jeśli jeździsz z pomocnikiem (F1, F3) lub z rozkładem (F2) przesuń te okna trochę bliżej środka ekranu. Jeśli wyjeżdżają poza monitor choćby lekko, scroll się blokuje. Przynajmniej u mnie to pomogło.

Offline Dawid123

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kamera z altem
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Marca 2022, 15:35:31 »
Dziękuję, działa.
Jakiś koleś z Tarnowa

Online Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Kamera z altem
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marca 2022, 22:42:36 »
Odnośnie problemu z altem to tu myślę, że można by to zgłosić do @Milek7. Problem prawdopodobnie polega na tym, że główne zfocusowane okno w windowsie nie koniecznie jest zfocusowanym oknem sima dla OpenGLa. Skąd ten wniosek? Stąd, że wystarczy kliknąć z dwa razy na np. szybę w kabinie czy cokolwiek innego i wszystko zaczyna działać.