Witam.
Szukam dokumentu, w którym jest określone, jakie sygnały wyświetlają się na wieloodstępowej blokadzie samoczynnej TRZYSTAWNEJ i CZTEROSTAWNEJ. Gdzie, konkretnie w którym miejscu jest napisane, że taka blokada ma takie i takie sygnały, a inna ma takie i takie. O co chodzi?
PKP PLK wprowadziła niedawno nowe oznaczenia blokad w wewnętrznych rozkładach jazdy:
S = trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa na szlaku jednotorowym lub jednokierunkowa na szlaku dwutorowym dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym
SS =trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa naszlaku dwu lub więcej torowym, przystosowana dla jazdy pociągupo torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego
SP =trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym i jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdypociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, naszlaku dwu lub więcej torowym
PS = jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa dla jazdypociągu w kierunku zasadniczym i trzystawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, na szlaku dwu lub więcej torowym
4S = czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa na szlaku jednotorowym lub jednokierunkowa na szlaku dwutorowym dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym
4SS = czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa na szlaku dwu lub więcej torowym, przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego
4SP = czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym i jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, na szlaku dwu lub więcej torowym
P4S = jednoodstępowa (półsamoczynna) blokada liniowa dla jazdy pociągu w kierunku zasadniczym i czterostawna wieloodstępowa (samoczynna) blokada liniowa przystosowana dla jazdy pociągu po torze w kierunku u przeciwnym do zasadniczego, na szlaku dwu lub więcej torowym
Niestety, jak to w PLK, zdarzył się błąd przy konstrukcji rozkładów jazdy, i mamy sytuacje taką, iż w niektórych miejscach, jak np. Puszczykówko, gdzie na gruncie urządzenia sterowania ruchem kolejowym przystosowane są do prowadzenia ruchu na zasadach blokady czterostawnej, miejsca te mają w wewnętrznym rozkładzie jazdy błędne oznaczenie SS.
Mamy więc sytuację, gdzie na gruncie semafor nadaje sygnał S3 migające zielone, którego teoretycznie na trzystawnej blokadzie nie ma, więc jest to sygnał wątpliwy i zgodnie z instrukcjami maszynista powinien zachować się tak, jakby semafor wskazywał sygnał stój. Natomiast PLK uważa, że zachowanie takie jest nieprawidłowe, bo urządzenia SRK działają prawidłowo a nigdzie nie ma napisane, że na blokadzie trzystawnej nie może być sygnału S3 (teoretycznie może być tylko w przypadku, gdy semafor wjazdowy nada sygnał prędkościowy do 100 km/h, wtedy ostatni semafor blokady trzystawnej z wskaźnikiem W18 może nadać sygnał S3).
W związku z powyższym, może ktoś tutaj na forum jest lepiej doinformowany, proszę o podpowiedź, gdzie poszukać dokumentu, w którym jest napisane, jaki sygnały jaka blokada posiada, i jak zachować się w wyżej wymienionym przypadku.