Autor Wątek:  Początek prac nad scenerią "Bochnia"  (Przeczytany 7676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KKMINT

  • Gość
Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 16 Listopada 2021, 21:11:11 »
Dobry wieczór,

chciałem ogłosić, iż jutro moja drużyna rozpoczyna pracę nad scenerią Bochnia. De facto sceneria jest do pobrania na forum, ale jej wygląd jest tragiczny, a i kompletnie nie odwzorowywuje to mojej stacyjki. Ogólnie będziemy tworzyli cały odcinek l.k. 91 Kraków Główny- Tarnów (być może kiedyś będziemy przedłużali scenerię do Medyki, wtedy powstanie cała linia- a nie tylko jej część, a moim marzeniem, które raczej nie zostanie zrealizowanie jest przedłużenie scenerii ostatecznie do Węglińca, aby odwzorować całą magistralę E30.) Jednak jak już napisałem, na razie zaczynam od krótkiego odcinka Kraków Główny- Tarnów, lecz moim głównym obiektem zainteresowania będzie stacja Bochnia? Dlaczego? Otóż, rozpoczynając 7 rok życia w tym mieście (wcześniej mieszkałem na wsi) moim ulubionym miejscem jest stacja PKP- nie, nie dlatego, że jestem Miłośnikiem Kolei, choć gdyby nie to, na pewno by mnie to tak nie interesowało. Otóż, na stacji często stoją składy z blachą; nie tyle stoją, co kończą bieg. Potem natomiast bieg rozpoczynają próżniaki. Są w Bochni bowiem dwie huty stali: Stalprodukt S.A. oraz Rystal. Ta pierwsza jest zdecydowanie ciekawsza, jednak do obu prowadzą tory. Prędkości na nich są małe, na Rystal 10 km/h, na Stalprodukt 25 km/h, potem na terenie zakładu Rystalu 5 km/h, a na terenie Stalproduktu 15 km/h. Jeżdżą tam bardzo ciekawe lokomotywy, niestety większości nie ma w MaSzynie, jednak i tak można coś zrobić. Nie będę się nad tym więcej rozpisywał, jutro jak już wspominałem zaczynamy i mam nadzieję, że za kilka tygodni będę mógł wrzucić pierwsze screeny- zaczynamy od Krakowa Głównego, i przez nowo budowany przystanek Grzegórzki, Zabłocie, Płaszów, Prokocim, Bieżanów, Złocień, Kokotów, Węgrzce Wielkie, Podłęże, Staniątki, Szarów, Kłaj, Stanisławice, Cikowice do Bochni. Tam się zatrzymam na długo, jednak nie będzie to koniec. Planuję zrobić też blaszankę BTK Karpiel w Brzesku, wytwórnię podkładów w Bogumiłowicach oraz zakład Azotów w Mościcach i Tarnów Filię. Chętne osoby bardzo serdecznie zapraszamy do współpracy! Kontakt w wiadomości prywatnej. :)

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Listopada 2021, 21:30:15 »
Dwa pytania z mojej strony, zamierzacie to robić zgodnie ze sztuką czyli tory kładzione według map satelitarnych, profil pionowy ustalany według danych wysokościowych 1x1m, teren importowany również z tych danych, czy na Bolka oko, jako tako i wszystko płasko? Drugie pytanie, czy macie świadomość jak wielkim wyzwaniem jest Kraków? Wątpię, że macie jakieś większe doświadczenie przy tworzeniu tras więc może warto było by najpierw zrobić jakiś prostrzy odcinek, a nie porywać się od razu na coś czego nawet ja bym nie chciał się prędko tykać. Chyba że robicie to na płasko, na oko i bez dedykowanych modeli to nie było tematu. Nie zniechęcam, ale przemyślicie to sobie dokładniej. Do skończenia jest np. LK64 i LK1.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Listopada 2021, 21:35:17 »
Pożyjemy, zobaczymy zbędne posty wydzielam. Proszę nie pisać postów nic nie wnoszących do tematu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 491
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 271
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Listopada 2021, 23:27:22 »
Lata temu ktoś już chwalił się ułozonymi torami z tego odcinka o którym piszesz. Moze warto go poszukać.
Łukasz Jachimek

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 165
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Listopada 2021, 13:13:21 »
Chciałbym to zobaczyć, poruszam się pociągami po całym krakowskim węźle, odcinek przez Płaszów i Zabłocie jest bardzo skomplikowany jeżeli chodzi o układ torowy, obiekty inżynieryjne i ogólnie teren no ale kibicuję i czekam na jakieś efekty.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Listopada 2021, 13:21:45 »
Chętne osoby bardzo serdecznie zapraszamy do współpracy! Kontakt w wiadomości prywatnej. :)
Podpowiem, że będzie więcej chętnych do pomocy, jak pokażecie, że coś potraficie i coś zrobicie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Listopada 2021, 14:26:37 »
układanie torów to chyba najtrudniejsza robota...
Nie, to nie jest najtrudniejsze. Teraz jest dostępny za darmo na Geoportalu numeryczny model terenu 1x1m, ale i tak trzeba brać poprawkę, że dane nie są z "wczoraj", tylko różne odcinki trasy mogły być skanowane w różnych latach. Do tego trzeba skorygować teren w miejscu wiaduktów, rzek itp. A najwięcej roboty to jest chyba zrobić modele które są potrzebne do odwzorowania scenerii.
« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2021, 14:34:02 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Listopada 2021, 17:12:31 »
Najwięcej, najbardziej zniechęcającej roboty jest przy drogach. Chociaż jak się wkręcisz to idzie szybko. Na drugim miejscu jest teren - najdłużej ciągnąca się robota. Trzeba pobrać dane NMT, okroić o niepotrzebne miejsca, obrobić wstępnie, wszyć tory i drogi, obrobić miejsca kontaktu z mostami, wiaduktami, potem obrobić ostatecznie żeby ważyły mniej niż 5MB/km2 i na koniec przesiedzieć parę dni na poprawkach. Nie wspominając o jakimkolwiek dodatkowym malowaniu. Tory to jest sama przyjemność, gdybym był odpowiedzialny tylko za nie, to całą Polskę mógł bym układać :) Na koniec zostaje również czasochłonne robienie dedykowanych modeli, niestety na to nie ma rady. Trzeba siedzieć i trzeba robić.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline null

  • Wiadomości: 20
  • takie no 0
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Listopada 2021, 19:06:19 »
Tak tylko dodam że nawet podkłady satelitarne na Główny nic ci nie dadzą, większość stacji jest ukryta pod budynkiem dworca bo tam potrzeba pomiarów, aby uzyskać pomiary trzeba wkładu własnego (tutaj najlepiej iść na stacje w kilka osób ponieważ stacja jest ogromna). Także potrzeba modeli i doświadczenia w temacie budowania scenerii. Jak już czytam, że członkowie zespołu, którzy mają duże doświadczenie w robieniu scenerii nie podjęli by się Krakowa to się za głowę łapię. Też dodam, układ torowy stacji jest makabrycznie pogmatwany (według mnie, byłem w Krakowie w tym roku i trochę zobaczyłem tego dworca i okolic). Jeśli chcecie robić to w kilka osób to polecam się spytać kogoś kto ma duże doświadczenie w robieniu scenerii. Mimo to, powodzenia.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Listopada 2021, 15:30:24 »
Fajnie tylko 2005 to czas sprzed remontu linii 91. Po remoncie zmieniły się położenia peronów i układ torowy Bochni a przede wszystkim Tarnowa (reorganizacja peronów i torów postojowych).
Nie zniechęcam ale sugeruje poczekać do końca remontów i zrobić L91 na najnowszym układzie torowym całej linii.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Listopada 2021, 21:55:50 »
Ja bym był za zrobieniem wersji z przed remontu na początek, póki jeszcze są jakieś materiały. Bo aktualna trasa po modernizacji nigdzie nie zginie, a stare filmy czy zdjęcia mają niestety taką tendencje..
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopada 2021, 11:10:41 »
Proponuję zrobienie Krakowa Głównego sprzed modernizacji , kiedy jeszcze nie był przykryty. Możesz się posiłkować trasą która wyszła pod MSTS / Open Rail , jednak na ile prawdziwy tam jest układ torowy tego nie powiem , no i najważniejsze, tamta trasa była ciągnięta w drugą stronę. Czyli Płaszowa nie ma. Za to modele dworca Głównego jak i peronów są,  wystarczyłoby je skonwertować. O ile autor oczywiście wyrazi taką zgodę.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopada 2021, 11:48:09 »
Ale co ma wspólnego przykrycie czy też nie na KG do układu torowego?
Krzywizne łuku dostosujesz do miejsca w którym zaczyna i kończy się zadaszenie.
Wszystkie możliwe rozjazdy są widoczne jak również semafory. Gorzej powtarzacze ale to można wziąć z filmików.
Jak na mój gust zacznij od jakiegoś najprostszego odcinka tej linii i z nabraniem doświadczenia dobudowuj kolejne stacje.
Pamiętaj, że tworzenie realnej linii wymaga DOKŁADNEGO odwzorowania profilu linii, a tego od tak się nie zrobi, trzeba poświęcić trochę czasu. Dwa, odchodzimy od tworzenia scenerii "płaskich jak stół".
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2021, 11:52:50 wysłana przez ST44-003 »

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Listopada 2021, 11:59:17 »
Cytuj
Pamiętaj, że tworzenie realnej linii wymaga DOKŁADNEGO odwzorowania profilu linii
A każde pójście na łatwiznę w tym miejscu powoduje masę problemów w późniejszym stadium prac, nawet przy robieniu peronów..

Położenie torów na stacji przykrytej dachem to mały problem, zawsze można wrócić do zdjęć z ~2003 kiedy to tego dachu tam pewnie nie było, a w układzie torowym dużo zmienić się nie mogło. Ciężko to jest z taką Warszawą Centralną :P
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Grudnia 2021, 16:04:30 »
Zastanawiam sie czy nie moznaby jej odswiezyc troche , w koncu doszlo sporo nowych obiektow , roslinnosci itp. Edytor jest biedny ale jest...

EDIT: Na szybko sprawdzilem scenerie  - trzeba podmienic w starterze wszystkie sklady , otoczenie praktycznie od nowa trzeba robic, brakuje mnostwo obiektow (różowe pola). No i nie zapominajmy że Bochnia przeszla modernizacje ,wiec od nowa dworzec i uklad torowy trzeba robić.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2021, 16:44:34 wysłana przez bve2 »

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Grudnia 2021, 16:29:42 »
#stopratowaniustarychtrupow

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Grudnia 2021, 16:35:45 »
Zastanawiam sie czy nie moznaby jej odswiezyc troche , w koncu doszlo sporo nowych obiektow , roslinnosci itp. Edytor jest biedny ale jest...
Kiedyś była fajna. Ale 2 stacje połączone szlakiem to trochę mało. Tym bardziej, że jest raczej jak 053, bądź linia 61 przed naginaniem do mapy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 572
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 90
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Grudnia 2021, 17:25:05 »
Prędzej optowałbym za wskrzeszeniem linii 546. Była bardziej rozbudowana.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Grudnia 2021, 17:44:53 »
A ja bym optował za skończeniem czczych dywagacji, które nie wnoszą nic i wzięciem się za robotę.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 506
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Grudnia 2021, 17:56:51 »
Dokładnie, zamiast odświeżać starocie może lepiej pomoc w robieniu czegoś nowego... np L61 😁

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Lutego 2022, 10:51:17 »
Znalazłem na płytce CD z 2005 roku.

https://eu07.pl/userfiles/697/bochnia_v.1.0.zip
https://eu07.pl/userfiles/697/bochnia_update_13022005.zip

Zainstalowałem i próbowałem ruszyć lokomotywą ale niestety nie udało się. Dlaczego ?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Lutego 2022, 10:52:19 »
Nie wiemy, nie załączyłeś niczego, ale pewnie dlatego, że sceneria jest z 2005r i jest kompletnie niedostosowana.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD