na początku kieruję słowa uznania dla wielkiej pracy włożonej w przygotowanie scenerii, widać w niej pasję i zaangażowanie. Gratuluję i dziękuję za dostarczenie niezwykłej przyjemności jazdy po takiej scenerii :) nie mogę się doczekać kiedy będę miał czas przejechać całość, póki co przejechałem ic8310 od Wolicy do Nurzca i nasunęły mi się trzy spostrzeżenia, które jak czytałem nie były dotąd poruszane.
1. śledząc pomocnika F1 przy wyjeździe z Wolicy na sygnał S13a dopuszczalna prędkość zmienia się w okręgu nastawczym z 60 na 40km/h i potem znów 60km/h, ale to jest detal.
2. przy wyjeździe z Wolicy sygnał S9 zmienia się na S2 i tego jako zawodowy "ruchowiec" nie rozumiem. S9 informuje nas o dopuszczalnej prędkości 100km/h w okręgu nastawczym w który wjeżdżamy a zmiana na S2 informuje o podwyższeniu prędkości do maksymalnej /wg SRJ w tym miejscu Vmax=120km/h. Jest to dla mnie nielogiczne, zwłaszcza że z sygnałem S9 tudzież S6 spotkałem się przy jeździe na wprost przez rozjazdy krzyżowe podwójne oraz rozjazdy o promieniu łuku toru zwrotnego R=1200m. Zastanawiam się po prostu co tam się podziało w wolickiej przekaźnikowni :) i będę wdzięczny za odpowiedzi.
3. w Nurzcu mamy wpisane pt a na stacji był podany przelot, jechałem przed czasem i zastanawiam się czy przejeżdżając bez postoju pomocnik F1 to "zaliczy" i sceneria będzie przebiegała bez zakłóceń czy powinienem się zatrzymać przy podanym S2 i czekać na godzinę odjazdu? (pomocnik pokazuje dopuszczalną 0km/h przed czasem)