Jak wiemy, każdy pojazd jest na stanie jakiejś lokomotywowni X. Jest to, że tak to ujmę, jego lokomotywownia macierzysta. Relokacja oznacza przeniesienie pojazdu na stan innej lokomotywowni Y, co często jest równoznaczne ze zmianą przewoźnika który będzie ten pojazd od tej chwili eksploatował. Przyczyn relokacji może być wiele, może nią być np wypożyczenie taboru innemu przewoźnikowi (tak jak niegdyś bardzo często można było zobaczyć lokomotywę PKP Cargo w pociągu Przewozów Regionalnych) czy też po prostu sytuacja, gdzie firma kupiła nowe maszyny, i chce umieścić je w swojej "flagowej" lokomotywowni w mieście, w którym bieg rozpoczyna większość pociągów lub te najbardziej dochodowe.
Co do EP09-020 to została ona przeniesiona z Warszawy do Krakowa, lecz nie zmieniła właściciela; dalej będzie jeździć w PKP IC.
Przeniesienie nastąpiło gdyż "ICki" odebrały nowe Newagowskie Griffiny (EU160) i chcą je mieć w Warszawie, gdyż tam początek ma większość najbardziej dochodowych połączeń.