Autor Wątek:  Dopracowanie EW58  (Przeczytany 3398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Antoni550

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Dopracowanie EW58
« dnia: 24 Czerwca 2021, 10:19:22 »
Witam. Postanowiłem podjąć próbę dokończenia EZT EW58. Jak zauważyłem, brakuje:
- detali wnętrza (rurki, naklejki na ścianach itp.)
- dopracowanych ścian (nie zgadza się kolor)
- plastikowych siedzeń, lub dermowych, na których mogą pojawiać się pasażerowie. (plastiki mogą być z EN57)
- dopracowanego dachu (w członie silnikowym b jest dziurawy)
- ostrzejszych, lepszej jakości tekstur.
- działających syren
- lepszych dźwięków rozruchu i drzwi (można wziąć te z EN57. Zgadzają się z dźwiękami z nagrań)

Jest to mój pierwszy projekt. Nie wiem od czego zacząć. W jakich programach powinienem pracować? Jak chodzi o sklejanie tekstur, to poradniki z forum są dla mnie niezrozumiałe.
Jeśli chodzi o wnętrze to przydały by się zdjęcia.
 
Ps. Przypadkiem wrzuciłem do poradników. Proszę moderację
o przeniesienie wątku do działu pomoc w tworzeniu.

Przesunąłem do właściwego działu.
Benek
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2021, 17:32:31 wysłana przez Benek »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca 2021, 11:32:39 »
Problem w tym, że obecny model to krzywa wydmuszka sprzed nastu lat. Absolutnie nie ma sensu go pieścić. Został reanimowany tylko dla wykorzystania nowo opracowanej fizyki. Jak chcesz coś przy nim robić, to niestety trzeba zacząć kompletnie od zera i na tą siatkę nawet nie patrzeć. Mówię, ma kompletnie z czapy wymiary i proporcje.
A od czego zacząć? Od zebrania dokumentacji, rysunków, zdjęć w możliwie dużej ilości. Ocenienia, czy materiał pozwala sensownie oddać pojazd. Nauki edytora grafiki 3d na czymś prostszym od ezt, nauki edytora grafiki rastrowej i/lub nauki programu do malowania w 3d.
Mój kanał youtube

Offline Antoni550

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Czerwca 2021, 11:36:56 »
Jak chodzi o programy 3D, to mam doświadczenie tylko z paintem 3D. Co do materiałów i dokumentacji. Idzie znaleźć na forum? Coś widziałem, ale nie wiem czy się nadaje.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca 2021, 11:49:24 »
Na forum są materiały. Mam cichą nadzieję wziąć się za to po puszczeniu EN57-19xx.
Co do programów to blender albo 3ds max. Dodatkowo gimp do obróbki zdjęć  albo sustance painter do malowania.
Polecam zacząć od czegoś małego, żeby się nauczyć i zobaczyć jak najszybciej finalny efekt. Obawiam sie, że przy 0 doświadczeniu szybko ostatnie zapał.
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2021, 17:33:40 wysłana przez Benek »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline amadeoen57

  • Wiadomości: 46
  • Wybierz Przewozy Regionalne!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Lipca 2021, 18:02:43 »
Jeżeli chodzi o część gratów  kabiny... to posiadam i mogę fotki zapodać. A i dobrze aby ezt działał w symku bo buduję pulpit...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Lipca 2021, 19:52:11 »
Sam w sobie działa i w obecnym stanie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9179
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 705
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipca 2021, 08:37:21 »
Nie bardzo widzę sens dublownia roboty w tym temacie, bo dla sceny trainz jest juz tworzony ten ezt w granicach rozsądku i wedlug dokumentacjii. Projekt zapowiada się obiecująco, więc może jak skończą będzie szansa pozyskania go i przeniesienia do szamyny.
https://www.facebook.com/hashtag/ew58
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2021, 08:39:23 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipca 2021, 08:51:30 »
Pożyjemy, zobaczymy kto to robi i będzie chciał współpracować z nami. :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2169
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 351
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipca 2021, 11:01:48 »
No hamulca Trainz na pewno nie odwzoruje, więc przynajmniej niech fizyka sobie cierpliwie czeka na gotowy model.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lipca 2021, 11:10:55 »
Fizyka byłaby na pewno nasza. Rulz ostatnio sporo działał.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Lurr3x

  • Wiadomości: 8
  • Owner of Trainz&Repaints™
    • Zobacz profil
    • Kontakt T&R
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lipca 2021, 14:12:44 »
Odnośnie modelu EW58 to tworzymy go z oryginalnej dokumentacji do której mam dostęp.
Oczywiście błędy widoczne na renderach zostały już poprawione. Kwestia modelu w MaSzynie jest zależna od tego jak będzie wyglądać współpraca z autorami modeli u Was.
Jeżeli nie uda się nic ustalić na czym zyska też Trainz to zostaną tylko screeny bądź kupno licencji na MaSzynę.
Nie oszukujmy się, ale wymiany gdzie zyskują obie ze stron są chyba najlepsze :)
Jak ktoś chce być na bieżąco z modelami to polecam śledzić stronę FB "Trainz&Repaints".
Prezentuje się w ten sposób:








« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2021, 14:17:07 wysłana przez Lurr3x »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9179
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 705
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lipca 2021, 14:23:00 »
Z tego co mnie wiadomo współpracujemy już z paroma twórcami ze sceny trainz i źle nie ma. Wiadome jak to w życiu bywa bywają jakies nieporozumienia itp, ale raczej jakiś poważniejszych zgrzytów na dłuższą metę nie było. Kwestia dogadania się tego co byście dokładnie chcieli pozyskać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Lipca 2021, 14:39:06 »
Na forum są zdjęcia sieciowca zbudowanego na bazie EW58. Jednak, żeby użyć teksturę w Trainzie, trzeba by było dotrzeć do Tyrystora innymi kanałami niż forum i zapytać się o zgodę na użycie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Lurr3x

  • Wiadomości: 8
  • Owner of Trainz&Repaints™
    • Zobacz profil
    • Kontakt T&R
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Dopracowanie EW58
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lipca 2021, 14:43:48 »
Od tekstur mam Substance Paintera i pełno zdjęć na różne numery