Wybrane funkcje jakie przydadzą Ci się do pracy z teksturami (tj. których warto się nauczyć):
- Plik -> Nowy (rozmiar obszaru roboczego, rozdzielczość DPI, wymiary)
- Edycja:
-- Kopiuj, wklej, kopiuj scalone, wypełnij, obrysuj,
-- Przekształć - praktycznie wszystkie opcje
-- Preferencje - zmiana i konfiguracja ustawień programu
- Obraz :
-- Tryb - ilość bitów na kanał (przy kanale Alpha, tj. przeźroczystość),
-- Dopasowania - praktycznie wszystkie opcje
-- Rozmiary - operacje na rozmiarach (skalowanie), praca z obszarem roboczym
-- Kadrowanie
- Warstwa:
-- operacje na warstwach - zasady działania, funkcje; na sam początek wystarczy zrozumieć jak działają warstwy i jak zmieniać ich tryby mieszania / % krycia i przeźroczystości
- Zaznaczenie:
-- Zakres kolorów
-- Zmień -> praktycznie wszystko, najczęściej przydaje się wtapianie
-- Przekształć zaznaczenie
- Filtry - cała gamma modyfikacji obrazu:
-- Korekta obiektywu
-- Rozmycie
-- Szum
-- Wyostrzanie
-- Zniekształcenie
Na początek tyle wystarczy. Jak będziesz się dobrze posługiwać tymi narzędziami to dasz radę praktycznie z każdą teksturą. Pamiętaj, że nie nauczysz się tego w tydzień - powodzenia! :)