Autor Wątek:  Pomysł na światła  (Przeczytany 8224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Termixmini

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pomysł na światła
« dnia: 24 Września 2005, 14:27:57 »
Witam, wpadłem na pomysł jak można zrobić światła do Maszyny. Otóż w GTA VC za światła służy odpowiednia teksturka, która rozjaśnia pole na które pada. Więc czy dałoby się przy pomocy takiej teksturki zrobić światła do Maszyny?

Termixmini

P.S
Czy gdy wyjdzie Nebula to udostępnicie kod źródłowy Maszyny?

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Pomysł na światła
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Września 2005, 16:05:33 »
Witam.

Ja już kiedyś @ Speedowi o takim czymś mówiłem, ale on stwierdził, że tak się nie da. Tłumaczył to tak obrazowo, że (jeśli dobrze zrozumiałem) jasność określa taki jakby współczynnik od 0.0 do 1.0 i więcej niż 1.0 nie może już być.

Ale... może się mylę.

Może ktoś więc ma jakiś pomysł?

Pozdrowienia.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Pomysł na światła
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Września 2005, 16:45:51 »
Tak, ma pomysł. Jak coś jest ciemniejsze niż światło, to przybiera jasność światła. A jeżeli jest jaśniejsze, to zostaje tak jak było.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Pomysł na światła
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Września 2005, 16:48:26 »
Cytat: "Termixmini"

Czy gdy wyjdzie Nebula to udostępnicie kod źródłowy Maszyny?


O ile mi wiadomo kod źródłowy nie będzie udostępniany, prace nad starym symkiem będą definitywnie zamknięte.

Offline Termixmini

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pomysł na światła
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Września 2005, 18:28:54 »
Skoro nieudostępnicie kodu źródłowego to trudno. Chociaż jeśli wyjdzie nowa wersja symka i będziecie pracowac nad dodatkami do nowej wersji to czemu niemoglibyście udostępnić kodu starego symka?

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pomysł na światła
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Września 2005, 18:57:58 »
Witam!!!
Bo powstanie jeden wielki zamęt i bałagan, a forum zaśmieci się postami w stylu "Co zrobić aby latać samolotem w maszynie?".
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Pomysł na światła
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Września 2005, 19:19:59 »
Cytat: "wasyl"
Bo powstanie jeden wielki zamęt i bałagan, a forum zaśmieci się postami w stylu "Co zrobić aby latać samolotem w maszynie?".
Eeej, eeej, spokojnie, po co się tak denerwować? Może omówimy to przy bezalkoholowym? ;-)

Kolega @ Termixmini zadał pytanie - dostał i odpowiedź. Po co się od razu złościsz?

Jak ktoś będzie chciał w symku latać samolotem, to sobie i tak zrobi modele, scenerie, sygnalizację itp. ;-)

Kod źródłowy jednak powinien być dostępny - ale o tym już nie będę dyskutował. Wszak sam jego właściciel-autor już się wypowiedział. I chyba nawet (choć wcale nie po jego wypowiedziach) teraz rozumiem dokładnie mroczne motywy jego postępowania...

Jednego tylko jestem pewny: jeśli on myśli, że zatrzymując tylko dla siebie źródła starego symka, zachęci tym do pracy nad nebulą więcej ludzi - to sporo się myli.

Tymczasem, trzymajmy się głównego tematu wątku: taki pomysł na światła w symku byłby nawet dobry, ale wymagałby chyba dużych zmian w plikach scenerii oraz modeli, ale także i tekstur? Czy też wcale nie?

Pozdrowienia dla wszystkich.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Pomysł na światła
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Września 2005, 19:42:30 »
Ok.. Co do świateł... Na pewno nie będzie zaimplementowana w Maszynie następujących powodów:

a) kod symka może i poradziłby sobie ze światłami, jednak nie wiem, jaki wpływ na to będzie miało FPS
b) Wszystko zależy od ilości źródeł światła.. Wiadomo, że im jest ich więcej, tym grafa dostaje "po tyłku" licząc punkciki i cienie.. To znów odbija się na wydajności
c) może i dałoby się umieścić te światła, jednak nie wiem, czy ma to sens, skoro będą one napewno zaimplementowane w Nebuli
d) kod "swiateł i ich obsługi" wprowadziłby chyba więcej "problemów" o których pisał @ jaras

Cytat: "jaras"
taki pomysł na światła w symku byłby nawet dobry, ale wymagałby chyba dużych zmian w plikach scenerii oraz modeli, ale także i tekstur? Czy też wcale nie?

Wydaje mi się, że nie, ale na pewno modyfikacja exeka i dodanie procedur odpowiedzialnych za światła...

A co do kodu źródłowego: jeśli autorzy będą chcieli go udostępnić -> na pewno by udostępnili..[/quote]

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Pomysł na światła
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Września 2005, 20:04:59 »
Tomciu, Ty coś ostatnio masz chyba problemy z czytaniem. ;-)

Tutaj nie jest mowa o zmianach w kodzie symka, tylko o teksturach rozjaśniających. I tylko problem jest taki: CO musiałoby podlagać tym modyfikacjom i ILE ich by było.

Czy też wystarczyłoby ściemnić oświetlenie w scenerii? Czy może trzeba byłoby ściemnić oświetlenie i rozjaśniać tekstury? A może w modelach pozmieniać parametry Ambient, Diffuse i Specular?

Ja tego nie wiem, więc niczego nie twierdzę, tylko pytam. :-)

Pozdrowienia.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline Termixmini

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pomysł na światła
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Września 2005, 21:10:05 »
Pod tym adresem: http://www.gdynia.mm.pl/~budnix/symulatorbusa.html jest Symulator Autobusu wykorzystujący światła wg mojego pomysłu. Jest też kod źródłowy więc można wykorzystać element(y) kodu tego symulatora autobusu w Maszynie.

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Pomysł na światła
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Września 2005, 14:15:38 »
Witam.

Cytat: "Termixmini"
(...) Jest też kod źródłowy więc można wykorzystać element(y) kodu tego symulatora autobusu w Maszynie.
Jak już było to wałkowane wiele razy, nie będzie już żadnych zmian w kodzie symka - tak przynajmniej twierdzą autorzy.

A tymczasem, na moje zapytanie nikt nie zna odpowiedzi?

Przesyłam pozdrowienia.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Pomysł na światła
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Lipca 2006, 10:01:22 »
tam nie bedzie ;) hmmm Jezeli ktos jest maszynowym fundamentalnym extremista, tak do konca jej lub siebie bedzie trwac wtym, i nikt mu ine zabroni modyfikowania, ulepszen, etc

pozdro 424

Offline Termixmini

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pomysł na światła
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Lipca 2006, 21:20:52 »
Szczerze mówiąc to sprawa mojego pomysłu na światła była mozliwa tylko osobom które zajmowały się symulatorem nie chciało się tego zrobić bo jak widać są już dostępne światła do niektorych lokomotyw na podstawie tej metody.