Witam,
odnośnie problemu z zahamowanymi wagonami.
W zgłoszonej przeze mnie scenerii Quark i pociąg towarowy prowadzony przez ET41-092, po "podniesieniu" lokomotywy oczekuje się na sygnał wyjazdu. Włączyłem Shift+Q. Po otrzymaniu sygnału wyjazdu skład pięknie ruszył. Po czym użyłem Q i przejąłem kontrolę nad pociągiem. Wniosek: AI "odhamowało sobie" wagony z hamulca postojowego.
I problem się rozwiązał.
Jeżeli AI ma taką funkcjonalność to dlaczego nie dać jej mechanikowi, który właśnie wykonał sprzęg lokomotywy ze składem?
Czy można tak zrobić, żeby po sprzęgnięciu lokomotywy ze składem, mechanik mógł podejść do 1 wagonu, zobaczyć, że hamulec postojowy jest włączony i zwolnić go przy tym 1 wagonie dla całego składu?
To rozwiązałoby sytuację, kiedy sam chcę skorzystać z wagonów np. na torach postojowych.
Dodam tylko, że raczej to nie jest obowiązkiem mechanika, żeby przechodził cały skład i odhamował każdy wagon.
Zdaje się, że to robi rewident (
).
Dodatkowo, stan "zaciągnięty hamulec postojowy" powinien być sygnalizowany przez pozycję dźwigni tego hamulca z boku wagonu. Jego odhamowanie powinno zmieniać pozycję tej dźwigni.
Brak sygnalizacji skutkuje tym, że dowiadujemy się o zaciągniętym hamulcu postojowym w wagonach jak nie można ruszyć składem...
Dziękuję raz jeszcze za poświęcony mi czas i życzę udanej jazdy...:)