Autor Wątek:  konwertowanie pojazdów  (Przeczytany 3749 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Antek1234

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
konwertowanie pojazdów
« dnia: 26 Kwietnia 2021, 14:04:58 »
Dobry
Chciałbym przekonwertować sobie do maszyny pt 47 z MTS ale nie wiem jak to zrobić potrzebuję pomocy

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2021, 14:11:00 »
A masz na to zgodę autora/autorów?

Offline Antek1234

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwietnia 2021, 14:11:45 »
Nwm zrobie to dla siebie

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Kwietnia 2021, 14:14:21 »
A potem dasz koledze, a kolega da drugiemu koledze i tak w kółko, tak jak Vectrony.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Antek1234

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwietnia 2021, 14:18:28 »
Akurat nie



Proszę stosować znaki interpunkcyjne.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2021, 14:59:06 wysłana przez matek123 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Kwietnia 2021, 14:59:57 »
"Dla siebie" oznacza też 0 chwalenia się screenami, bo później jest, że Maszyna kradnie z Trainza/MSTS.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Antek1234

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwietnia 2021, 12:14:31 »
"Dla siebie" oznacza też 0 chwalenia się screenami, bo później jest, że Maszyna kradnie z Trainza/MSTS.
tak


Proszę stosować znaki interpunkcyjne. Nie cytuj poprzedniej wiadomości. Zdanie/równoważnik zdania zaczynaj wielką literą.

Moderacja.

Matek123
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2021, 13:51:17 wysłana przez matek123 »

Offline null

  • Wiadomości: 20
  • takie no 0
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Sierpnia 2021, 21:10:31 »
Trochę odświeżę temat żeby nie tworzyć kolejnego wątku. Ponawiam pytanie Antka1234.
Jak skonwertować wyłącznie na swój użytek tabor z Open Rails/Trainz, nie wiem jak się do tego zabrać dla tego proszę o pomoc.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Sierpnia 2021, 21:28:53 »
W sumie to trzeba znać podstawy działania symulatora i programów 3d, więc nie wiele brakuje, żeby się nauczyć jeszcze modelować. :) Na wszelki wypadek, "na własny użytek" = zero screenów do neta, bo później piszą, że Maszyna kradnie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline null

  • Wiadomości: 20
  • takie no 0
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Sierpnia 2021, 21:39:52 »
Akurat z tym na własny użytek to wiem co i jak żeby nie było źle.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Sierpnia 2021, 21:51:19 »
Nie damy narzędzi konwersyjnych wraz z instrukcją obsługi. Jedne i drugie są autorstwa środowisk msts/trainz i to tam ich musisz szukać.
Ogólny workflow:
1. Skonwertować model z formatu gry X na format transferowy (w typ przypadku obj)
2. Zaimportować model do edytora 3d. Pokroić/poscalać, przemapować jak ma być ładnie. Ustawić nazwy kluczowe i orientację elementów animowanych. Atrybuty materiałów i obiektów, tak by się dobrze wyeksportowało do t3d.
3. Poskładać w strukturę katalogową. Napisać fizykę i konfig multimediów. Wyrenderować miniaturki i zrobić wpisy dla startera.
Wszystkie potrzebne informacje co do punktów 2 i 3 znajdziesz na naszej wiki, rozbite na dane tematy. W przypadku braków dokumentacji, polecam zaimportować siódemkę i podejrzeć jak rozwiązane są dane aspekty, po czym uzupełnić wiki.
Mój kanał youtube

Offline lalek

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Października 2021, 13:30:58 »
Akurat PT47 z msts może zostać przeniesiony do każdego symulatora gdyż autor tego modelu wyraził na to zgodę w licencji. Są dostępne pliki źródłowe z programu g-max.
Natomiast coraz więcej modeli 3D z czasów msts nie trzyma już poziomu i znacznie lepiej byłoby zrobić je zupełnie od nowa. Być może ostatecznie byłoby także szybciej.

Tak w ogóle to takich posądzeń w pewien sposób i tak nie da się uniknąć kiedy ludzie współpracują ze sobą i tworzą rzeczy, które ostatecznie trafiają do kilku gier. 

Offline lalek

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Czerwca 2022, 22:35:53 »
Odkurzam ten temat bo mam do was sprawę:
Do Open Rails powstał model Impulsa, a także został przeniesiony model Elfa, ten sam który jest także w Maszynie i Trainz. Kabiny 3d są robione do tych modeli od zera, moje pytanie dotyczy stworzenia kabin 2d. Chciałbym zrobić screeny każdej z tych kabin z maszyny w 4K i wykorzystać to jako bazę do budowy tych kabin. Czy macie coś przeciwko?

EDIT.
Dla jasnosci w zalaczniku screen o jaki mi sie rozchodzi, takie cos mi jest potrzebne mniej wiecej.

Dzięki za odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2022, 22:51:11 wysłana przez lalek »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Czerwca 2022, 22:50:52 »
Jako autor pierwotnych kabin, nie mam nic przeciwko wykorzystaniu screenów. Modeli 3d nie pozwalam. Do późniejszych wariantów, to musisz Kermita pytać.
Choć jak robić to na płasko, to ze zdjęcia nie byłoby ładniej.
Mój kanał youtube

Offline lalek

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: konwertowanie pojazdów
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Czerwca 2022, 23:19:59 »
Choć jak robić to na płasko, to ze zdjęcia nie byłoby ładniej.
Nie wiem. Nie tworzyłem nigdy kabiny 2D i tych również nie będę tworzył.

W sprawie kabin czy modeli 3d już rozmawialiśmy. Ja pamiętam co mi napisałeś a także dlaczego tak jest i zapewniam Cię, że wszyscy open rails'owi twórcy (podkreślam: twórcy) to rozumieją i szanują.
Do Kermita napiszę PW. Jak będę miał info zwrotne czy w ogóle patent ze screenem zostanie ostatecznie zastosowany to poinformuję was wszystkich i pokaże jaki to screen żeby wszystko było jasne tip top.

Pytanie mogło się być może wydać niektórym z was nawet głupie, ale... to są godziny czyjejś pracy i to pro bono. Jakby zebrać nas wszystkich do kupy z tych gier to jest nas dalej garstka, ja wszystkich z was szanuje i wolę się pytać niż żałować, albo tracić parę na odkręcanie jakiś zawirowań.

Dzięki za odpowiedź, będę informować o postępach w tej sprawie.