Autor Wątek:  Blender - pomoc dla żółtodzioba.  (Przeczytany 1405 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 164
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Blender - pomoc dla żółtodzioba.
« dnia: 24 Listopada 2020, 21:27:28 »
Cześć, od jakiegoś czasu sobie coś tam próbuję z programem Blender i poznaję go. Stworzyłem kilka modeli, lecz były one nieodpowiednie do standardów maszyny. Wczoraj udało mi się wymodelować pojemnik PCK na ubrania. Po pierwsze, chciałbym się dowiedzieć, czy model się wg nada. ( czyt. załącznik ) Szukam również pomocy kogoś, kto używa tego programu i zna go bardzo dobrze. Potrzebuję pomocy w teksturowaniu (zdjęcia swoje owego pojemnika posiadam ), bardziej wytłumaczenia i nakierowania, gdyż sam chcę do tego dojść. Chciałbym również wiedzieć, jakie pliki będą potrzebne aby móc go puścić na test. Niestety albo stety jest to moje 3 podejście do modelowania 3D i poszło mi najlepiej. Jest to dość przyjemne i chciałbym to kontynuować a wiem, że każda pomoc dla projektu maszyny się przyda. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady i wskazówki.
Miłego wieczorku. :)

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1510
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1145
Odp: Blender - pomoc dla żółtodzioba.
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Listopada 2020, 21:31:41 »
Przede wszystkim zmierz wszystkie najważniejsze wymiary obiektu który chcesz modelować - w tym wypadku szerokość, długość i wysokość kontenera. Polecam mierzyć, żeby nie było że model jest za wysoki, za szeroki, itp.

To tak na przyszłość, a póki co wyszło ci świetnie jak na dopiero trzeci model.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 164
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Blender - pomoc dla żółtodzioba.
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Listopada 2020, 21:33:38 »
Dane na temat wymiarów czerpałem z strony CPK, więc są dokładne a model jest mocno zbliżony. ( jedynie jakieś malutkie różnice mogą występować przez mój brak umiejętności w modelowaniu )

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 672
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 439
Odp: Blender - pomoc dla żółtodzioba.
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Listopada 2020, 21:47:36 »
Ile ma model trójkątów? (Pokazuje na dolnym prawym rogu).
Poradników teksturowania, układów UV jest pełno na YT. Podpowiem tylko, że w editmode zaznaczasz wszystko (A), klikasz Unwrap (U) i masz opcję. Polecam samemu się pobawić, posprawdzać. Pamiętaj, że układ UV ma mieć jak najmniej zniekształceń.

Dodatkowo model nie ma wygładzania. @Stele mi nagrywał w sierpniu poradnik (niestety bez dźwięku), ale może coś się uda z tego Tobie wyciągnąć. https://youtu.be/CNvibSkFhg4.

Żeby model trafił na scenę Testu Dodatków musi spełniać standardy. Sprawdź jakieś 2-3 wydane statyczne modele i porównaj. Z rzeczy które są widoczne - kubeł nie siedzi w punkcie 0,0,0 (jest poniżej jego) no i nie ma wygładzania. Na koniec trzeba też scalić wszelkie submodele w jeden. (Ctrl+ J)

« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2020, 21:48:49 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Blender - pomoc dla żółtodzioba.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Listopada 2020, 22:32:17 »
Model, tekstura i inc, zgodnie z wytycznymi: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,15307.0.html
A co mogłeś zrobić źle, to ciężko ocenić po screenie. Skończ, wyeksportuj do gry. Pewnie sam wyłapiesz większość niedoróbek. :)
Mój kanał youtube