Autor Wątek:  Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii  (Przeczytany 24194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 14:32:43 »
Witajcie,
po kilkuletniej przerwie związanej z brakiem czasu, udało mi się wygospodarować trochę czasu na "zabawę". To przywracam Devsa w takim razie :) @MaciejM Postanowiłem zająć się scenerią z moich lat młodzieńczych do której czuję duży sentyment - Krzyżowa. Jest o tyle fajna, że posiada wielorodny teren, nie jest płaska, więc można ją fajnie zagospodarować.

Póki co zająłem się samym wjazdem do Krzyżowej oraz miastem. Chcę aby było czuć aglomeracyjny klimat, dlatego w drugim i trzecim planie znajdują się wysokie wieżowce oraz PRLowskie blokowiska.
Trochę czasu zajęło mi też stworzenie potrzebnych includów (w nodebank istnieją, jednak w folderach ich brak)

Podpowiedzcie co można zmienić, co można ulepszyć.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2020, 23:00:12 wysłana przez MaciejM »

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 620
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 488
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Listopada 2020, 15:40:14 »
Na wstępie: @Rozi - cieszę się z Twojego powrotu, choć, nie jestem "z waszej ery". :D Doceniam wkład i pracę. Ale co ja bym zmienił? Na pewno pozbył się nrd-owców/akademików pamiętających wasyla i zamienił je na inne. Nie podoba mi się trochę ułożenie różnych pomieszczeń po lewej (screen krzyzowa_2). Wiem, że to symek kolejowy, ale ja akurat zwracam uwagę na szczegóły tj. ustawienie i użycie obiektów.
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2020, 15:52:40 wysłana przez koszowy »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Listopada 2020, 15:47:55 »
Akurat te wysokie bloki pasowaly do mojego otoczenia, póki co w paczce nie widziałem takich wieżowców poza dwoma-trzema jeszcze mojego autorstwa, ale to za mało. Póki co zostawię, ale postaram się w mieście znaleźć takie bloki i zrobi się nową teksturę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2162
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Listopada 2020, 17:13:09 »
nrd-owców/akademików pamiętających wasyla
Z daleka nie potrzeba nie wiadomo jakich fajerwerków. :D Raz, ze ekrany z dołu, dwa w czasie jazdy nie powinno przeszkadzać. :D
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1710
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1159
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Listopada 2020, 17:14:12 »
Mi się podoba, fajnie że kolejna sceneria z "pustynnych" jest odświeżana, oby tylko doszło do końca wszystko ładnie, to i może scenariusze ktoś napisze nowe.

Offline MP5

  • Wiadomości: 75
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Listopada 2020, 17:22:11 »
Blokowiska fajnie wyglądają. Czy będzie zmieniane coś w układzie torów? Kilka bocznic i jakieś zakłady przemysłowe by zrobiły klimat...

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Listopada 2020, 20:14:59 »
Brakuje trawy przy torach.
Miejsce pracy: FH14 500

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Listopada 2020, 23:18:26 »
Czy będzie zmieniane coś w układzie torów? Kilka bocznic i jakieś zakłady przemysłowe by zrobiły klimat...

Ja tylko otoczeniem się zajmuję.

Brakuje trawy przy torach.

Trawa jest, nawet dużo, tylko taka tekstura jest zmywająca się z podłożem.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Listopada 2020, 21:15:27 »
Ale co ja bym zmienił? Na pewno pozbył się nrd-owców/akademików pamiętających wasyla i zamienił je na inne. Nie podoba mi się trochę ułożenie różnych pomieszczeń po lewej (screen krzyzowa_2). Wiem, że to symek kolejowy, ale ja akurat zwracam uwagę na szczegóły tj. ustawienie i użycie obiektów.

Przyjacielu uwagę wziąłem sobie głęboko do serca i zacząłem produkcję wysokich jakościowo (tekstury) budynków. Poniżej przedstawiam kilka z tych które powstały w ostatnich dwóch godzinach.

EDIT2. Nowe budynki zastąpiły te "z czasów Wasyla". Idę na miasto popstrykać zdjęcia kamienic i pojadę na wioskę zrobić zdjęcia domów jednorodzinnych, bo teraz jest bieda.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2020, 11:42:17 wysłana przez Rozi »

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 620
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 488
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Listopada 2020, 18:01:03 »
Wybacz, że czepiam się drobnych szczegółów, których np. zwyczajny mechanik siódemki nie powinien widzieć. Po za tym doceniam za nowe obiekty. Gdybyś na przyszłość potrzebował czegoś z kategorii np. bloki gierkowskie to mogę coś dofocić.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2020, 18:07:15 wysłana przez koszowy »

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Listopada 2020, 22:52:19 »
Budynki zazwyczaj stoją przy jakichś drogach, a te wszystkie stoją na gołej trawie...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Listopada 2020, 00:52:19 »
Budynki zazwyczaj stoją przy jakichś drogach, a te wszystkie stoją na gołej trawie...

Droga jest od tyłu. Ale masz rację, lepiej żeby nic nie stało...

Pomijając to, nie wiem czy nie przesadziłem z nowoczesnością. Ze starych ruder do domu w stylu nowoczesnej stodoły :D Tego jeszcze nie było.

EDIT. Tekstury są minimalistyczne i w 2 minuty można zmienić dowolną teksturę i powstanie prawie nowy budynek.
« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2020, 01:12:26 wysłana przez Rozi »

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Listopada 2020, 20:13:17 »
To nie był przytyk, ale podpowiedź...

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1422
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3708
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Listopada 2020, 20:37:08 »
Tym domkom bardzo pomogłoby wypalenie AO (można w Blenderze, albo w Maxie w wersji ≤2017) i przemnożenie przez teksturę. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Listopada 2020, 21:39:45 »
I pociapanie delikatnie decalami zacieków. Byle odpaintowić.
Mój kanał youtube

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Listopada 2020, 02:08:40 »
Praca wre, zrobione kolejne kilka kilometrów trasy. W oddali dawane są jakieś widoczki (ostatni screen), żeby nie było za pusto.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Listopada 2020, 05:17:39 »
O ile teren do terenu zabudowanego można mieć sporo uwag, tak obszary niezamieszkane robią super wrażenie.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Listopada 2020, 14:55:52 »
Powoli się uczę stawiać te domki w najwyższym standardzie, mam nadzieję, że ta wioseczka jest już profesjonalnie zrobiona. Oczywiście z wszelkimi ogrodzeniami i detalami.

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 620
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 488
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Listopada 2020, 15:01:23 »
Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo fajnie. :)

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Listopada 2020, 10:43:10 »
W Chełminowie w 2020 roku w końcu zostały zmodernizowane za prawie 2.5 mln złotych perony ale i mieszkańcy dostali nowe miejsce pracy. Na pierwszym zdjęciu widać, że między polami mogą się również dla urozmaicenia trafić nieużytki rolne z samosiejkami.
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2020, 10:44:36 wysłana przez Rozi »

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Listopada 2020, 11:16:56 »
Ładnie to wygląda. Jak ogólnie nie jestem zwolennikiem "odgrzewania" starych tras, które często odstają realizmem, tak na twoją pracę patrzę z przyjemnością. Obawiam się tylko, czy tak dużo trawy odległej od torów nie zmuli za bardzo MaSzyny, nawet na mocniejszych komputerach.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Listopada 2020, 11:22:23 »
Silnik maszyny wycina trawę chyba 300m dalej, więc nie jest odczuwalny spadek wydajności. Poza tym, te trawy wbrew pozorom nie są bardzo gęsto usiane.

Offline Kalikowsky

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 117
  • Citizen.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 61
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Listopada 2020, 11:54:29 »
Tez nie uważam, żeby to było „gęsto” zasiane. Przy obecnym działaniu szamyny,powinno chodzić płynnie. Nabiera to kształtów i naprawdę fajnie zobaczyć drugie życie krzyżowej. A nóż powstaną nowe scenariusze!
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2020, 12:01:22 wysłana przez Kalikowsky »

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Listopada 2020, 12:04:36 »
A czy nie lepsze czasem by było użycie tych wielkopowierzchniowych modeli trawy niskiej? Bo sianie pojedynczych krzaczków zajmuje więcej czasu, i czasem ustawienie ich jest trochę nienaturalne. Proponuje użycie tych modeli trawy wielkopowierzchniowych i w niektórych miejscach dodanie kępek innych rodzajów traw i krzaków.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Listopada 2020, 12:39:36 »
Trawy na kępkach są wypalane w teren, więc powinny być bardziej wydajne przy takiej samej ilości geometrii. Ale na płaskiej mapie jak najbardziej można użyć płatów.
Mój kanał youtube

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Listopada 2020, 12:47:49 »
A czy nie lepsze czasem by było użycie tych wielkopowierzchniowych modeli trawy niskiej? Bo sianie pojedynczych krzaczków zajmuje więcej czasu, i czasem ustawienie ich jest trochę nienaturalne. Proponuje użycie tych modeli trawy wielkopowierzchniowych i w niektórych miejscach dodanie kępek innych rodzajów traw i krzaków.

Te wielkie połacie traw wielkopowierzchniowych nie podobają mi się, są zbyt gęsto usiane. Dlatego zrobiłem swoje modele jak na załączonym obrazku. Na dole od prawej, 3szt. trawy, 5x5m, 20x20m, 30x30m. Dzięki temu jak widać w górnej części screena, między torami, drogą polną a lasem, mogę z łatwością wpasować sobie któryś z tych modeli.
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2020, 12:50:21 wysłana przez Rozi »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 571
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Listopada 2020, 21:46:39 »
Dobra Panie, nie dywaguj tu tylko jedź z tematem póki wena jest :D Potem tylko @Transkei zrobi scenariusze i będzie miodzio.
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2020, 21:47:40 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Listopada 2020, 23:08:24 »
Właśnie robię, póki siły są :) Gdyby jeszcze trafił się jakiś teksturowiec, co by mu się chciało zdjęcia budynków prostować! Robota by poszła raz dwa. Jak by nie było, mamy na scenariuszu 2 x EU07, a teksur pewnie z 50, a budynków na scenerii jest 1000 a tekstur dobrej jakości max 10.
W czasie "odpoczynku" robię kamienice (oczywiście będzie je można łączyć segmentami, czytaj narożnik + środek). Różne wysokości w zależności od ilości pięter urealnią symulację.
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2020, 23:20:55 wysłana przez Rozi »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2162
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Listopada 2020, 08:47:53 »
Mały błąd się wkradł. :/
mamy na scenariuszu 2 x EU07, a teksur pewnie z 50
Mała korekta :) 4E:101, 303E:116 i jeszcze 11 budyni (w tym w obecnym schemacie PKP IC.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline bumer

  • Wiadomości: 448
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« Odpowiedź #29 dnia: 22 Listopada 2020, 10:22:52 »
Zapoznanie szlaku na Krzyżowej mi już przepadło ładne kilka lat wstecz. Po screenach widzę niesamowity postęp i cieszę się, że ta stara sceneria otrzymuje drugie życie. Z tego co pamiętam to dużo misji było zbyt krótkich w stosunku do długości scenerii. Trzymam kciuki !

Żeby tak jeszcze powróciła Linia546, która na czasy świetności była fajną scenerią. Dziś można powiedzieć, że to zapomniana sceneria ale po takiej modernizacji jak Krzyżowa też była by bardzo obiecująca. Miłej niedzieli wszystkim życzę !
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8