Autor Wątek:  Nie wyświetlają się include  (Przeczytany 867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 116
Nie wyświetlają się include
« dnia: 14 Listopada 2020, 12:21:56 »
Witajcie drodzy.

Po długiej przerwie udało się wygospodarować trochę czasu aby podziałać z symulatorem. Poznaję też nowy edytor (duże ułatwienie, ale jednak prawie 10 lat nie byłem w temacie). Chciałem urozmaicić scenerię Krzyżowa i zacząłem dodawać trochę zieleni oraz budynków. Jednakże nie wyświetlają się one po ponownym uruchomieniu symulatora.

Czy możecie rzucić okiem i powiedzieć mi gdzie popełniłem błąd?

EDIT. Z drzewami sobie poradziłem usuwając plik .sbt (nie widziałem go wcześniej). Jednak include budynków nie funkcjonują, domyślam się, że źle to skonstruowałem :)
EDIT2. Błąd żółtodzióba. .e3d zamieniony na .inc działa.

W związku z tym finalne pytanie. Co zrobić jeżeli jakiś budynek nie ma swojego .inc? Połowa jest, drugiej połowy nie ma.

EDIT3. Poradziłem sobie, po prostu chyba trzeba samemu te ince zrobić, tak jak poniższego ekranu.

Pozostało mi tylko dojść jak nałożyć replacable skin na te bloki po lewej.

EDIT4. Już sobie poradziłem. Tutaj trochę replacable skin jest nieintuicyjny, gdyż trzeba podać po prostu kolor "niebieski", "pomarańczowy" etc. a nie całą ścieżkę jak w przypadku innych budynków.
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2020, 13:15:16 wysłana przez Rozi »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4314
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 978
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Listopada 2020, 19:21:31 »
Na braki pomocny jest errors.txt. W trzeba zajrzeć w includ. Niektóre mają częściowo wpisane ścieżki np. peronowe/(p1).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1883
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Listopada 2020, 09:06:25 »
Wyłącznik generowania sbt jest w opcjach. W kubeł z binarkami do deweloperki.
Mój kanał youtube

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 116
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Listopada 2020, 13:03:44 »
Dzięki Panowie za podpowiedzi, pomogły. Powiecie mi jeszcze, jak usunąć podświetlenie okien, jeżeli chcę wykorzystać model ale już z inną teksturą?

Offline Hubertnator23

  • Betatester
  • Wiadomości: 433
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Listopada 2020, 13:06:00 »
Bloki mają submodel light_on00 (lub inny numer id), który jest odpowiedzialny za oświetlenie. Trzeba by usunąć submodel, i słowo kluczowe lights z wpisu node... model.

Online Miłosz Dorsz

  • Wiadomości: 828
  • Pozdrawiam!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 866
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Listopada 2020, 13:10:06 »
Trzeba w pliku t3d usunąć za pomocą notatnika submodel podświetlonych okien. Łatwo poznasz po wartości innej od zera/false parametru selfillum. Oczywiście trzeba zrobić klona modelu, żeby na starszych blokach go używających podświetlenie nadal zostało. Pod nową teksturę i tak trzeba będzie dorobić submodel podświetlenia (który trzeba wkleić w miejsce usuniętego notatnikiem starego submodelu podświetlenia), bo zawsze jakieś światło się świeci.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3869
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Listopada 2020, 14:45:01 »
A nie bylo automatyki, gdy zewnetrzne oswietlenie np. sloneczny dzien, budynek z mozliwoscia oswietlenia okien, praktycznie okna oswietlone, nie byly widoczne oraz cos mi swita o losowaniu okien do podswietlania?

Offline Hubertnator23

  • Betatester
  • Wiadomości: 433
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Listopada 2020, 15:05:32 »
Odpowiedzialny jest za to wpis node model. Gdy się w nim definiuje słowo kluczowe "lights" , to gdy wartość po lights jest między 4 a 5, to światła świecą się tylko w nocnych godzinach.
https://wiki.eu07.pl/index.php/Lampki_w_modelach

Teoretycznie dałoby się zgasić budynek usuwając lights, ale lepiej całkiem usunąć submodel, i wtedy usunąć lights.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2020, 15:06:42 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3869
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Listopada 2020, 15:25:14 »
No moim zdaniem, jesli produkujemy nowa teksture pod budynek z oswietleniem (tak jak w tym przypadku), to robmy uniwersalnie, czyli dostosowujemy nowa teksture pod oswietlenie. Wtedy calosc jest uniwersalna a nie produkujemy klony budynkow, tylko po to, aby pozbyc sie oswietlenia (kiedys tak bywalo, tylko w odwrotna strone i po to ta cala zabwa w lights, aby klonow nie produkowac). Chyba, ze czegos nie rozumiem.

Offline Hubertnator23

  • Betatester
  • Wiadomości: 433
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Listopada 2020, 15:34:20 »
Tyle że z blokami jest problem że nie ma uniwersalnego bloku. Jest z 10 modeli bloków, każdy ma texture_diffuse. Niektóre się nawet niczym nie różnią, poza teksturą. A z edytowaniem jednego bloku, żeby dać mu repla - to trzeba by sprawdzić wpisy na sceneriach.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3869
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Listopada 2020, 15:42:25 »
Przez uniwerslanosc, rozmumiem, iz dany budnek ma na zadanie podswietlenie i takowe sa. Co do ewentulanych brakow replow, to moze pewien dylemat jest (robic klony, czy zmieniac wpisy w sceneriach). Reasumujac, to co proponujecie, to wg mnie uwstecznianie, nawet jesli ma byc to klon, gdyz nie ma repla dotychczas a taki klon pod wzgledem uniwersalnosci (scenerie dzienne lub nocne) to klops-kolejny klon.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2020, 16:21:36 wysłana przez Mariusz1970 »

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1883
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Listopada 2020, 16:56:05 »
Trzeba sklonować bryłę i podpiąc mu osobną teksturę świateł. Przepinanie tego na reple wprowadzi straszne zamieszanie w sceneriach. Te bloki są użyte wszędzie praktycznie i nie wszystko jest na PCTGA. Albo jak Milek sugeruje, okodzić emissionmapę. Tylko trzeba by jeszcze coś poszamanić by na legacy świeciło.
Mój kanał youtube

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 116
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Listopada 2020, 17:05:11 »
No moim zdaniem, jesli produkujemy nowa teksture pod budynek z oswietleniem (tak jak w tym przypadku), to robmy uniwersalnie, czyli dostosowujemy nowa teksture pod oswietlenie. Wtedy calosc jest uniwersalna a nie produkujemy klony budynkow, tylko po to, aby pozbyc sie oswietlenia (kiedys tak bywalo, tylko w odwrotna strone i po to ta cala zabwa w lights, aby klonow nie produkowac). Chyba, ze czegos nie rozumiem.

Mariusz po prostu poszedłem na łatwiznę, nie chciało mi się instalować znowu maxa i robić nowych bloków. Chciałem wykorzystać stary model i tylko tekstury podmienić. Jednak ten pomysł już odpuściłem sobie i jestem na etapie tworzenia nowych modeli.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3869
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Nie wyświetlają się include
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Listopada 2020, 17:20:39 »
Oki :) , trochu tak podejrzewalem :P